Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
After High School
After High School The First Years
Aid in the organisation of school events
Allocation of school time
Assist in the organisation of school events
Assisting in the organisation of school events
Assists in the organisation of school events
Compensatory education
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Education for highly gifted children
Next meeting held for the purpose of
Next sitting held for the purpose of
Planning of the school year
Round to the next higher $
Round to the next higher dollar
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special teaching
Special-needs education

Vertaling van "school the next " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


aid in the organisation of school events | assisting in the organisation of school events | assist in the organisation of school events | assists in the organisation of school events

aider à l'organisation d'événements scolaires


At Home and at School, Let's Help the Next Generation to be Smoke-Free

À la maison et à l'école, aidons la prochaine génération à en être une de non fumeurs


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


next sitting held for the purpose of [ next meeting held for the purpose of ]

première réunion consacrée à


round to the next higher dollar | round to the next higher $

arrondir au dollar suivant | arrondir au dollar supérieur


After High School [ After High School: The First Years | After High School: The First Years: The First Report of the School Leavers Follow-up Survey, 1995 ]

Après le secondaire [ Après le secondaire : Les premières années | Après le secondaire : Les premières années : Le premier rapport découlant de l'Enquête de suivi auprès des sortants, 1995 ]


planning of the school year [ allocation of school time ]

calendrier scolaire [ aménagement du temps scolaire | emploi du temps scolaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
We want to bring all refugee children across the region into schools by next year.

Nous voulons que tous les enfants réfugiés dans la région soient scolarisés d’ici à l’année prochaine.


Ministers in 2008 discussed measures to combat school drop-out, including: reinforcing newcomers’ competences in the language of instruction and other skills in order to reach the level of their peers; identifying early those ‘at risk’ and fostering collaboration between their parents and teachers; providing after-school learning activities; and improving continuity of support during the transition from one school level to the next.

En 2008, les ministres ont envisagé des mesures pour lutter contre l'abandon scolaire. Parmi elles figuraient le renforcement des compétences des nouveaux arrivants dans la langue d'instruction et dans d'autres domaines afin qu'ils atteignent le niveau de leurs camarades, la détection rapide des personnes en situation de risque et la promotion de la collaboration entre leurs parents et leurs professeurs, l'offre d'activités d'apprentissage après les heures de cours, et l'amélioration de la continuité du soutien lors de la transition d'un niveau scolaire au niveau supérieur.


1.11 The Commission believes that, given the common nature of many of the challenges facing school systems and the importance of these issues for the Union’s socio-economic future, school education should be a key priority for the next cycle of the Lisbon process.

1.11 Compte tenu du caractère commun de bon nombre des défis auxquels les systèmes scolaires sont confrontés et de l'importance de ces questions pour l'avenir socio-économique de l'Union, la Commission estime que l'enseignement scolaire doit constituer une priorité essentielle du prochain cycle du processus de Lisbonne.


Universally available high-quality ECEC can close the gap in social development and numeracy and literacy achievement between children from socially advantaged and disadvantaged backgrounds, and so break the cycle of low achievement and disengagement that often leads to school drop-out and so to the transmission of poverty from one generation to the next.[14]

Des services d’éducation et d’accueil universels de qualité peuvent supprimer l’écart entre les enfants venus de milieux sociaux défavorisés et les autres en matière de développement social et d’aptitudes en calcul, en lecture et en écriture, rompant ainsi le cycle des mauvais résultats scolaires et du découragement, souvent propice au décrochage scolaire et à la transmission de la pauvreté d’une génération à l’autre[14].


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
So many children hear their parents arguing at night about where they will find the money, the $2 they need to pay for their kid's lunch at school the next day.

Beaucoup d'enfants entendent leurs parents se disputer le soir pour savoir où ils trouveront l'argent nécessaire ou les 2 $ nécessaires pour payer leur dîner à l'école le lendemain.


A perfect example is you may have somebody from Nunavik living in one house, paying the mortgage, electricity, the fuel and so on, costing $1,600 and $2,000 a month, and you have the school teacher next door paying $150 a month, so they can afford the snowmobiles when they can, the boats and all that, and they can live a totally different type of life.

Un parfait exemple: vous avez quelqu'un au Nunavik qui vit dans une maison, qui paie l'hypothèque, l'électricité, le combustible et tout le reste, et il lui en coûte 1 600 ou 2 000 $ par mois, et vous avez un enseignant dans la maison d'à côté qui ne paie que 150 $ par mois, et ainsi il peut se permettre d'acheter une motoneige quand il veut, un bateau et tout le reste, et cet enseignant peut avoir alors un train de vie tout à fait différent.


The elders are participating in the classroom and they are instilling the cultural values and values of family in their young children. However, they simply do not have the level of funding of the other schools, right next door.

Les aînés collaborent au travail en classe et ils enseignent les valeurs culturelles et les valeurs familiales aux jeunes enfants, mais ils n’ont tout simplement pas le niveau de financement des écoles voisines.


I remember that when the program started in Calgary in the early 1970s, parents lined up all night to register their children at school the next morning.

Je me souviens qu'à Calgary, au début du programme, dans les années 1970, des parents ont fait la queue toute la nuit afin d'inscrire leurs enfants à l'école le lendemain matin.


By helping to close the achievement gap and supporting cognitive, linguistic, social and emotional development, it can help to break the cycle of disadvantage and disengagement that often lead to early school leaving and to the transmission of poverty from one generation to the next.

En s'efforçant de combler les écarts observés au niveau des résultats scolaires de ces enfants et en soutenant leur développement cognitif, linguistique, social et affectif, on peut contribuer à rompre le cycle du handicap et du découragement, souvent propice au décrochage scolaire et à la transmission de la pauvreté d'une génération à l'autre.


Should Ottawa refuse to amend section 93, the existing Protestant and Catholic school boards will in any case be transformed into linguistic school boards next June.

Advenant un refus d'Ottawa d'amender l'article 93, les actuelles commissions scolaires protestantes et catholiques seront de toute façon transformées en commissions scolaires linguistiques en juin prochain.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'school the next' ->

Date index: 2025-07-19
w