Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
..public school
Anglophone-protestant school system
Correctional facility
Correctional institution
Country school system
Country schools
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Educational system
Elementary-secondary school system
Gaol
Jail
Maximum security prison
Maximum security wing
Open prison
Penal institution
Penal system
Penitentiary
Prison
Public school system
Publicly-maintained school
Reform school
Reformatory
Remand centre
Remand prison
Rural school system
School system
Teaching system

Vertaling van "school systems then " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
country school system | country schools | rural school system

enseignement rural


..public school (system) | publicly-maintained school

école financée par l'Etat | école publique


educational system [ school system | teaching system ]

système d'enseignement [ système éducatif | système scolaire ]




elementary-secondary school system

système d'enseignement scolaire primaire et secondaire


Anglophone-protestant school system

système des écoles protestantes anglophones




public school system

enseignement public | enseignement laïque


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherish ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


penal institution [ correctional facility | correctional institution | gaol | jail | maximum security prison | maximum security wing | open prison | penitentiary | prison | reformatory | reform school | remand centre | remand prison | Penal system(STW) ]

établissement pénitentiaire [ centre pénitentiaire | établissement carcéral | maison d'arrêt | pénitencier | prison | QHS | quartier de haute sécurité ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1.7 The challenge facing the EU, then, is to strengthen the reform of school systems so that every young person can develop his or her full potential, through improved access and opportunities, to become an active participant in the emerging knowledge economy, and to reinforce social solidarity.

1.7 Compte tenu des considérations qui précèdent, le défi que l'Union européenne doit relever consiste à renforcer la réforme des systèmes scolaires par un accès et des possibilités améliorés de manière à ce que chaque jeune puisse développer pleinement son potentiel pour, plus tard, participer activement à la nouvelle économie de la connaissance, ainsi qu'à accroître la solidarité sociale.


If you have a child that lives on the First Nations reserve and the parents decide to put them in a provincial school system, then the First Nation has to pay a certain amount to the provincial. Is that right?

Si vous avez un enfant qui vit dans la réserve et que les parents décident de l'envoyer à l'école provinciale, alors la Première nation doit payer un certain montant à la province, n'est- ce pas?


Mr. Lonechild: Again, I think if we were to establish our governance models and have K to 12 fully funded on an equal basis with provincial school systems, then we would expect that there would be federal participation on key issues where it seems relevant for us.

M. Lonechild : Si nous pouvions établir nos modèles de gouvernance et bénéficier du même soutien financier que les écoles provinciales de la maternelle à la 12 année, nous pourrions nous attendre à ce que le gouvernement fédéral intervienne au niveau des enjeux clés quand cela nous paraît pertinent.


If we are going to have effective reintegration of young offenders into our school system, then this has to be a community partnership; a partnership among parents, social agencies, justice agencies, and indeed the educational community.

Si nous voulons une réinsertion efficace des jeunes contrevenants dans le système scolaire, il faut que cela se fasse dans le cadre d'un partenariat communautaire, un partenariat regroupant les parents, les organismes sociaux et de justice et la communauté enseignante.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
So if there were changes, obviously an agreement with the Roman Catholics and Pentecostal and others to secure their school system, then sure that could be done.

Ainsi donc, s'il y avait des changements, on pourrait conclure évidemment une entente avec les catholiques, les pentecôtistes et les autres pour leur permettre de conserver leur système scolaire.


In the middle of Europe, it must not be the case that children are barely or not at all integrated into the existing school system and then drop out of school early in large numbers.

Il ne doit pas être possible, au cœur de l’Europe, que des enfants soient à peine intégrés, voire pas du tout, dans le système scolaire existant, avant de quitter l’école prématurément en masse.


50. Reaffirms that provision for students with special educational needs must continue to be a priority, particularly as the European Schools still offer only one type of school-leaving certificate and therefore need to ensure that maximum support is provided with a view to preventing academic failure insofar as possible, so that students do not then risk finding themselves without other options if, for language or other reasons, they cannot take alternative courses in their host country's national education ...[+++]

50. réaffirme que la prise en charge des élèves aux besoins éducatifs spécifiques doit demeurer une priorité, d'autant que les EE n'offrent à ce jour qu'un seul type de diplôme et se doivent donc de garantir un maximum d'accompagnement en vue d'éviter, autant que faire se peut, un échec scolaire qui risque de déboucher sur une impasse si l'élève n'a pas, pour des raisons linguistiques ou autres, accès à d'autres filières dans l'enseignement national du pays d'accueil;


50. Reaffirms that provision for students with special educational needs must continue to be a priority, particularly as the European Schools still offer only one type of school-leaving certificate and therefore need to ensure that maximum support is provided with a view to preventing academic failure insofar as possible, so that students do not then risk finding themselves without other options if, for language or other reasons, they cannot take alternative courses in their host country’s national education ...[+++]

50. réaffirme que la prise en charge des élèves aux besoins éducatifs spécifiques doit demeurer une priorité, d'autant que les EE n'offrent à ce jour qu'un seul type de diplôme et se doivent donc de garantir un maximum d'accompagnement en vue d'éviter, autant que faire se peut, un échec scolaire qui risque de déboucher sur une impasse si l'élève n'a pas, pour des raisons linguistiques ou autres, accès à d'autres filières dans l'enseignement national du pays d'accueil;


50. Reaffirms that provision for students with special educational needs must continue to be a priority, particularly as the European Schools still offer only one type of school-leaving certificate and therefore need to ensure that maximum support is provided with a view to preventing academic failure insofar as possible, so that students do not then risk finding themselves without other options if, for language or other reasons, they cannot take alternative courses in their host country's national education ...[+++]

50. réaffirme que la prise en charge des élèves aux besoins éducatifs spécifiques doit demeurer une priorité, d'autant que les EE n'offrent à ce jour qu'un seul type de diplôme et se doivent donc de garantir un maximum d'accompagnement en vue d'éviter, autant que faire se peut, un échec scolaire qui risque de déboucher sur une impasse si l'élève n'a pas, pour des raisons linguistiques ou autres, accès à d'autres filières dans l'enseignement national du pays d'accueil;


In 1890, despite the constitutional protection of denominational schools by the Manitoba Act 1870, section 22, the Manitoba government and the then Premier, Thomas Greenway, enacted legislation entitled, " An Act Respecting the Department of Education and An Act Respecting Public Schools" . These acts dismantled the denominational school system and also implemented a public education system.

En 1890, même si la Constitution protégeait les écoles confessionnelles en vertu de l'article 22 de la Loi de 1870 sur le Manitoba, le gouvernement manitobain et le premier ministre provincial de l'époque, Thomas Greenway, ont adopté deux lois, une concernant le ministère de l'Éducation et l'autre concernant les écoles publiques, lois qui ont démantelé le système d'écoles confessionnelles et qui ont aussi mis en place le système d'enseignement public.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'school systems then' ->

Date index: 2021-09-07
w