Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
..public school
Anglophone-protestant school system
Correctional facility
Correctional institution
Country school system
Country schools
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Educational system
Elementary-secondary school system
Gaol
Jail
Maximum security prison
Maximum security wing
Open prison
Penal institution
Penal system
Penitentiary
Prison
Public school system
Publicly-maintained school
Reform school
Reformatory
Remand centre
Remand prison
Rural school system
School system
Teaching system

Traduction de «school system along » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
country school system | country schools | rural school system

enseignement rural


..public school (system) | publicly-maintained school

école financée par l'Etat | école publique


educational system [ school system | teaching system ]

système d'enseignement [ système éducatif | système scolaire ]




elementary-secondary school system

système d'enseignement scolaire primaire et secondaire


Anglophone-protestant school system

système des écoles protestantes anglophones




public school system

enseignement public | enseignement laïque


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


penal institution [ correctional facility | correctional institution | gaol | jail | maximum security prison | maximum security wing | open prison | penitentiary | prison | reformatory | reform school | remand centre | remand prison | Penal system(STW) ]

établissement pénitentiaire [ centre pénitentiaire | établissement carcéral | maison d'arrêt | pénitencier | prison | QHS | quartier de haute sécurité ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
18. At the level of the school system, the presence of large concentrations of migrant pupils can intensify tendencies – already there in even the best school systems - toward segregation along socio-economic lines.

18. À l'échelle du système scolaire, la forte concentration d'élèves immigrants peut amplifier le phénomène – déjà présent, même dans les meilleurs systèmes – de ségrégation selon des critères socioéconomiques.


20. Calls on the Member States to consider tried and tested practices, especially those of Member States with low unemployment rates, and to explore whether concepts such as dual education and training and vocational schooling, as well as Youth Guarantee schemes that have already been implemented, might be compatible with their national systems; emphasises that the dual vocational training system and twin-track studies, with their focus on practical experience, have stood the test of the economic crisis particularly well, helping to ...[+++]

20. invite les États membres à examiner les pratiques qui ont fait leurs preuves, en particulier celles des États membres ayant un faible taux de chômage, et à étudier la question de savoir si des concepts tels que la formation en alternance et l'école professionnelle, ainsi que les programmes de garantie pour la jeunesse, qui ont déjà été mis en œuvre, pourraient être compatibles avec leurs systèmes nationaux; souligne que les formations professionnelles et les études en alternance, grâce à l'accent qu'elles mettent sur l'expérience pratique, se sont avérées particulièrement efficaces pendant la crise économique, puisqu'elles ont contr ...[+++]


23. Encourages the Board of Governors to develop more actively the European Schools by following the examples of the best schooling systems in the world as demonstrated by PISA studies, and encourages twinning between the European School and national schools as a means of promoting student and teacher exchanges and raising awareness of the European Schools system in the Member States, along the lines of the Comenius programme;

23. encourage le conseil supérieur à développer plus activement les EE en suivant l'exemple des meilleurs systèmes éducatifs au monde tels qu'ils ressortent des enquêtes PISA et encourage le développement de jumelages entre EE et écoles nationales car ils permettent de favoriser les échanges d'élèves et d'enseignants et de faire connaître le système des EE dans les États membres, sur le modèle du programme Comenius;


23. Encourages the Board of Governors to develop more actively the European Schools by following the examples of the best schooling systems in the world as demonstrated by PISA studies, and encourages twinning between the European School and national schools as a means of promoting student and teacher exchanges and raising awareness of the European Schools system in the Member States, along the lines of the Comenius programme;

23. encourage le conseil supérieur à développer plus activement les EE en suivant l'exemple des meilleurs systèmes éducatifs au monde tels qu'ils ressortent des enquêtes PISA et encourage le développement de jumelages entre EE et écoles nationales car ils permettent de favoriser les échanges d'élèves et d'enseignants et de faire connaître le système des EE dans les États membres, sur le modèle du programme Comenius;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
23. Encourages the Board of Governors to develop more actively the European Schools by following the examples of the best schooling systems in the world as demonstrated by PISA studies, and encourages twinning between the European School and national schools as a means of promoting student and teacher exchanges and raising awareness of the European Schools system in the Member States, along the lines of the Comenius programme;

23. encourage le conseil supérieur à développer plus activement les EE en suivant l'exemple des meilleurs systèmes éducatifs au monde tels qu'ils ressortent des enquêtes PISA et encourage le développement de jumelages entre EE et écoles nationales car ils permettent de favoriser les échanges d'élèves et d'enseignants et de faire connaître le système des EE dans les États membres, sur le modèle du programme Comenius;


47. Encourages Member States to invest in teacher training and qualified staff for both pre-school and compulsory education, and regularly to review and update educational systems and programmes for the continuous development of teachers' skills; stresses the importance of children entering a school environment from an early age and suggests that teaching assistants be employed in schools to work with struggling pupils and to assist teachers in their work, along with auxi ...[+++]

47. encourage les États membres à investir dans la formation des enseignants et dans des effectifs qualifiés tant pour l'éducation préscolaire que pour l'enseignement obligatoire, et à revoir et mettre à jour régulièrement les systèmes scolaires et les programmes de perfectionnement des compétences des enseignants; souligne l'importance de l'accueil en milieu scolaire dès le plus jeune âge et suggère que les écoles engagent des assistants d'éducation chargés de s'occuper des élèves difficiles et d'aider les enseignants dans leur travail ainsi que des auxiliaires de vie scolaire pour accompagner la scolarisation des enfants handicapés en ...[+++]


Even those that do are often reluctant to consider going on to university.[27] Policies to reinforce efficiency and equity of school systems are vital, along with action to change cultural perceptions of higher education.

Et même ceux qui y parviennent hésitent souvent à envisager d'aller à l'université[27]. Des politiques visant à renforcer l’efficacité et l'équité des systèmes scolaires sont indispensables, de même que des mesures destinées à faire changer les perceptions culturelles de l'enseignement supérieur.


Even those that do are often reluctant to consider going on to university.[27] Policies to reinforce efficiency and equity of school systems are vital, along with action to change cultural perceptions of higher education.

Et même ceux qui y parviennent hésitent souvent à envisager d'aller à l'université[27]. Des politiques visant à renforcer l’efficacité et l'équité des systèmes scolaires sont indispensables, de même que des mesures destinées à faire changer les perceptions culturelles de l'enseignement supérieur.


The proposed constitutional amendment seeks to reorganize Quebec's school system along linguistic rather than religious lines. There is a broad consensus in Quebec regarding this change.

La modification constitutionnelle proposée vise à réorganiser les structures scolaires du Québec sur une base linguistique plutôt que confessionnelle, changement qui fait l'objet d'un large consensus dans cette province.


Thus, Quebec might wish to amend section 93 to structure its school system along language lines, rather than according to religion, as has been the case in Quebec since 1867. Personally, I could be favourable to such a request from Quebec, if, for example, the principle of denominational schools continued to obtain: " where the numbers warrant" .

Ainsi, le Québec pourrait vouloir amender l'article 93 pour départager son système scolaire selon la langue, plutôt que selon la religion, comme c'est le cas au Québec depuis 1867; personnellement, je pourrais voir d'un 9il favorable un tel amendement demandé par le Québec si, par exemple, on retenait aussi le principe de l'école confessionnelle «là où le nombre le justifie».




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'school system along' ->

Date index: 2021-12-19
w