Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Acute crisis reaction
Analyse stress resistance of products
Apparent stress
Apply a credit stress testing methodology
Apply credit stress testing methodologies
Attendance at school
Calculate stress resistance of products
Class attendance
Combat fatigue Crisis state Psychic shock
Compensatory education
Conduct analyses of stress resistance of products
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Eddy shearing stress
Eddy stress
Education for highly gifted children
Educational institution
Identify customer interaction stress points
Identify points of customer stress interaction
Identify stress points of customer interaction
Implement credit stress testing methodologies
Reaction to stress
Reynolds stress
School
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teaching institution
Truancy
Turbulent shear stress
Utilise credit stress testing methodologies
Virtual stress

Vertaling van "school stresses " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherish ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


Definition: This category differs from others in that it includes disorders identifiable on the basis of not only symptoms and course but also the existence of one or other of two causative influences: an exceptionally stressful life event producing an acute stress reaction, or a significant life change leading to continued unpleasant circumstances that result in an adjustment disorder. Although less severe psychosocial stress ( life events ) may precipitate the onset or contribute to the presentation of a very wide range of disorders ...[+++]

Définition: Cette catégorie est différente des autres dans la mesure où sa Définition: ne repose pas exclusivement sur les symptomes et l'évolution, mais également sur l'un ou l'autre des deux facteurs étiologiques suivants: un événement particulièrement stressant entraînant une réaction aiguë à un facteur de stress, ou un changement particulièrement marquant dans la vie du sujet, comportant des conséquences désagréables et durables et aboutissant à un trouble de l'adaptation. Des facteurs de stress psychosociaux relativement peu sévères parmi les événements de la vie ( life events ) peuvent précipiter la survenue ou influencer le tablea ...[+++]


calculate stress resistance of products | conduct analyses of stress resistance of products | analyse stress resistance of products | explore stress resistance of products, investigate stress resistance of products, assess stress resistance of products, evaluate stress resistance of products

analyser la résistance aux contraintes de produits


Definition: A transient disorder that develops in an individual without any other apparent mental disorder in response to exceptional physical and mental stress and that usually subsides within hours or days. Individual vulnerability and coping capacity play a role in the occurrence and severity of acute stress reactions. The symptoms show a typically mixed and changing picture and include an initial state of daze with some constriction of the field of consciousness and narrowing of attention, inability to comprehend stimuli, and diso ...[+++]

Définition: Trouble transitoire, survenant chez un individu ne présentant aucun autre trouble mental manifeste, à la suite d'un facteur de stress physique et psychique exceptionnel et disparaissant habituellement en quelques heures ou en quelques jours. La survenue et la gravité d'une réaction aiguë à un facteur de stress sont influencées par des facteurs de vulnérabilité individuels et par la capacité du sujet à faire face à un traumatisme. La symptomatologie est typiquement mixte et variable et comporte initialement un état d'hébétude caractérisé par un certain rétrécissement du champ de la conscience et de l'attention, une impossibili ...[+++]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


Reynolds stress [ eddy shearing stress | turbulent shear stress | eddy stress | virtual stress | apparent stress ]

tension de Reynolds


implement credit stress testing methodologies | utilise credit stress testing methodologies | apply a credit stress testing methodology | apply credit stress testing methodologies

appliquer des méthodes de simulation de crise du crédit


anticipate and manage stress points of customer interaction | identify customer interaction stress points | identify points of customer stress interaction | identify stress points of customer interaction

identifier les points d’amélioration dans la relation avec la clientèle | identifier les problèmes dans les interactions avec les clients | identifier les points de tension dans les interactions avec la clientèle | identifier les points de tension dans les interactions avec les clients


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Stresses that the benchmark goals concerning education and training set in the Europe 2020 strategy, including, notably, reducing the early school leaving rate to below 10 % and achieving a figure of 40 % of the younger generation with a tertiary degree, should not be met at the expense of quality in education, but, rather, should be fulfilled by taking into account the first ET 2020 goal of ‘relevant and high-quality skills and competences’; notes that one way of achieving this is through the development of dual education projects.

souligne que les objectifs de référence concernant l'enseignement et la formation fixés dans la stratégie ET 2020, notamment un taux d'abandon scolaire ramené en dessous de 10 % et un taux de diplômés de l'enseignement supérieur d'au moins 40 % des jeunes générations, ne doivent pas être atteints au détriment de la qualité de l'enseignement mais plutôt en tenant compte du premier objectif d'ET 2020, à savoir des «qualifications et compétences pertinentes et de qualité»; note que l'une des façons d'y parvenir réside dans le développement de projets de formation en alternance.


Stresses the role of external associations and NGOs in entering schools to provide children with additional skills and social competences, such as arts or manual activities, and in helping integration, better understanding of their environment, solidarity in learning and living, and easing up the learning competences of whole classes.

souligne le rôle des associations et ONG externes qui interviennent dans les écoles pour apporter aux enfants des aptitudes et compétences sociales supplémentaires, comme les arts ou les activités manuelles, et qui contribuent à l'intégration, à une meilleure compréhension de l'environnement, à la solidarité dans l'apprentissage et dans la vie, et à la facilitation des compétences d'apprentissage pour des classes entières.


Stresses that school-parent communication strategies, character education and other personal development programmes implemented in learning settings in cooperation with families and other relevant social partners can contribute to upward social convergence, promotion of active citizenship and European values as enshrined in the Treaties, and the prevention of radicalisation; underlines that a supportive home environment is crucial in shaping children’s proficiency in basic skills, and points to the value of courses for parents which can prove effective in countering educational poverty.

souligne que les stratégies de communication entre écoles et parents, la formation du caractère et d'autres programmes de développement personnel mis en place dans les environnements d'apprentissage, en coopération avec les familles et les autres partenaires sociaux concernés, peuvent contribuer à une convergence sociale vers le haut, à la promotion de la citoyenneté active et des valeurs européennes consacrées par les traités, et à la prévention de la radicalisation; souligne qu'un milieu familial favorable est essentiel pour façonner la maîtrise des compétences de base des enfants, et signale la valeur des cours destinés aux parents, qui peuvent s'avérer efficaces dans la lut ...[+++]


40. Stresses the need to strengthen the special relationship between parents and children, since it is vital to children's development and future stability and their smooth progress through school; stresses that looking after young children represents an added value for society and makes it possible to cut costs related to juvenile delinquency, crime, depression and other problems caused by the loss of stability which leads children to drop out of school;

40. insiste sur la nécessité de renforcer le lien particulier qui unit les parents à leur enfant, dans la mesure où il est essentiel au développement et à l'équilibre futur de l'enfant et au bon déroulement de sa scolarité; souligne combien l'accompagnement du jeune enfant apporte une valeur ajoutée à la société et permet de réduire les coûts résultant de la délinquance juvénile, de la criminalité, de la dépression ou des autres problèmes d'instabilité qui conduisent les enfants à abandonner l'école;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
40. Stresses the need to strengthen the special relationship between parents and children, since it is vital to children's development and future stability and their smooth progress through school; stresses that looking after young children represents an added value for society and makes it possible to cut costs related to juvenile delinquency, crime, depression and other problems caused by the loss of stability which leads children to drop out of school;

40. insiste sur la nécessité de renforcer le lien particulier qui unit les parents à leur enfant, dans la mesure où il est essentiel au développement et à l'équilibre futur de l'enfant et au bon déroulement de sa scolarité; souligne combien l'accompagnement du jeune enfant apporte une valeur ajoutée à la société et permet de réduire les coûts résultant de la délinquance juvénile, de la criminalité, de la dépression ou des autres problèmes d'instabilité qui conduisent les enfants à abandonner l'école;


The Council Resolution of 15 November 2007 on the new skills for new jobs stressed the need to raise overall skill levels and to give priority to the education and training of those at risk of economic and social exclusion, particularly early school leavers.

La résolution du Conseil du 15 novembre 2007 sur les compétences nouvelles pour des emplois nouveaux a souligné la nécessité de relever le niveau de compétences général, en accordant la priorité à l'éducation et à la formation des personnes exposées au risque d'exclusion économique et sociale, notamment les jeunes en décrochage scolaire.


6. Welcomes the Commission’s communication entitled 'Improving competences for the 21st century: An agenda for European cooperation on schools'; stresses that, in order to achieve the Lisbon Strategy goals, it is essential to ensure equal access to education and lifelong learning for young people; emphasises that improving school systems by strengthening cooperation on education to ensure that pupils acquire key competences is vital for fighting poverty and social exclusion;

6. se félicite de la communication de la Commission intitulée "Améliorer les compétences pour le XXI siècle: un programme de coopération européenne en matière scolaire"; souligne que, si l'on entend atteindre les objectifs de la stratégie de Lisbonne, il est essentiel d'assurer aux jeunes un accès égal à l'éducation et à la formation tout au long de la vie; met l'accent sur le fait que, pour lutter contre la pauvreté et l'exclusion sociale, il est vital d'améliorer les systèmes scolaires en renforçant la coopération dans le domaine de l'éducation en vue de veiller à ce que les élèves acquièrent des compétences clés;


16. Notes with satisfaction that the vast majority of schools in the EU currently have network-connected computers designed for teaching purposes; urges the Member States to ensure that all EU educational establishments have access to sufficient broadband connections for the purposes of e-Learning and to take an active part in eliminating the gender divide that exists in IT educational and training systems from the first years of school; stresses in particular the importance of lifelong learning and re-training in a rapidly developi ...[+++]

16. prend note, avec satisfaction, que la plupart des écoles de l'UE disposent actuellement à des fins pédagogiques d'ordinateurs mis en réseau; invite les États membres à s'assurer que, dans tous les établissements d'enseignement de l'UE, les connexions large bande suffisent aux besoins de l'apprentissage en ligne et à œuvrer activement pour combler dans les systèmes éducatifs et la formation informatique la brèche qui sépare les garçons et les filles dès les premières années de leur scolarité; souligne l'importance particulière de l'apprentissage tout au long de la vie et de la formation continue dans le domaine en rapide évolution d ...[+++]


16. Notes with satisfaction that the vast majority of schools in the EU currently have network-connected computers designed for teaching purposes; urges the Member States to ensure that all EU educational establishments have access to sufficient broadband connections for the purposes of eLearning and to take an active part in eliminating the gulf that exists between boys and girls in IT educational and training systems from the first years of school; stresses in particular the importance of lifelong learning and re-training in a rap ...[+++]

16. prend note, avec satisfaction, que la plupart des écoles de l'UE disposent actuellement à des fins pédagogiques d'ordinateurs mis en réseau; invite les États membres à s'assurer que, dans tous les établissements d'enseignement de l'UE, les connexions large bande suffisent aux besoins de l'apprentissage en ligne et à œuvrer activement pour combler dans les systèmes éducatifs et la formation informatique la brèche qui sépare les garçons et les filles dès les premières années de leur scolarité; souligne l'importance particulière de l'apprentissage tout au long de la vie et de la formation continue dans le domaine en rapide évolution d ...[+++]


The Council of Education Ministers of 6 May 1996 stressed the need to set up a pilot programme on the quality assessment of school education.

Le Conseil des ministres de l'éducation du 6 mai 1996, a insisté sur la nécessité de mettre en œuvre un projet pilote sur l'évaluation de la qualité de l'éducation scolaire.


w