Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Age at leaving school
Compulsory school age
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Mandatory school age
Normal school-leaving age
Pre-school age
Pre-school aged child
Preschool age child
Preschool child
Preschooler
Regular school-leaving age
School age children
School entry age
School-aged children

Vertaling van "school age across " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


compulsory school age | mandatory school age

âge de scolarisation obligatoire | âge de scolarité obligatoire | âge scolaire


school-aged children [ school age children ]

enfants d'âge scolaire


preschool child [ preschooler | preschool age child | pre-school aged child ]

enfant d'âge préscolaire [ enfant d'âge pré-scolaire | tout-petit ]


regular school-leaving age [ normal school-leaving age ]

âge normal de fin de scolarité


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Définition: Q.I. de 50 à 69 (chez les adultes, âge mental de 9 à moins de 12 ans). Aboutira vraisemblablement à des difficultés scolaires. Beaucoup d'adultes seront capables de travailler et de maintenir de bonnes relations sociales, et de s'intégrer à la société. | arriération mentale légère


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)






IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Furthermore, while the impact of demographic ageing varies across Member States[8], the group of school leavers from which higher education traditionally recruits is shrinking.

Par ailleurs, bien que les effets du vieillissement démographique varient selon les États membres[8], le groupe de jeunes en fin de scolarité dans lequel l’enseignement supérieur puise traditionnellement ses étudiants se rétrécit.


New roofs and heating systems were installed and structural repairs were made to hundreds of aging school buildings across the country.

Ainsi, on a pu installer de nouveaux toits et systèmes de chauffage et effectué des réparations dans les structures vieillissantes des bâtiments scolaires d'un bout à l'autre du pays.


Education for school-age children is a key challenge, with 500,000 children enrolled in formal education across the country (in Turkish schools and Temporary Education Centres), while an estimated 370,000 remain out of school.

L'éducation des enfants en âge d'aller à l'école représente un défi majeur, 500 000 enfants étant inscrits dans l'enseignement officiel à travers le pays (dans des écoles turques et des centres d'enseignement temporaires), tandis que, selon les estimations, 370 000 enfants ne fréquentent aucun établissement scolaire.


He said: Mr. Speaker, the purpose of the bill is to ensure that there is a standard school leaving age of 18 across Canada by making provisions for a deduction from the Canada health and social transfer to the province if the school leaving age is not 18.

—Monsieur le Président, le projet de loi vise à ce que soit établi à 18 ans l'âge de scolarité obligatoire, dans l'ensemble du pays, au moyen de dispositions prévoyant une réduction des transferts canadiens au titre de la santé et des programmes sociaux consentis à une province si cette limite obligatoire n'est pas respectée.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. Considers that all Member States should make a major effort to reduce dropout rates, thereby meeting the EU2020 headline targets aiming at a figure below 10 %, by launching high-quality early childhood education, development and care programmes which are appropriate to the age group, cover the entire period of early childhood from birth to the age of 6, and to which equal access is guaranteed for all children; further recalls that, by providing a wide range of extracurricular activities and engaging parents in the educational process, all these measures are vital in order to tackle inequalities arising from early childhood disadvanta ...[+++]

5. considère que tous les États membres devraient déployer des efforts importants pour réduire les taux de décrochage scolaire de manière à atteindre les objectifs fixés dans la stratégie Europe 2020 visant à parvenir en-deca des 10 %, en lançant des programmes de grande qualité en matière d'éducation, de développement et d'accueil de la petite enfance qui soient adaptés à ce groupe d'âge, couvrent toute la période de la petite enfance - à savoir de la naissance à l'âge de 6 ans - et en garantissant l'égalité d'accès à ces programmes à tous les enfants; rappelle en outre que, en proposant un large ...[+++]


17. Calls on the Commission and the Member States to develop an Open Method of Coordination in the field of care services in order to formulate recommendations on how to meet the need for provision of care services in Europe (i.e. the organising and financing of care for children and other dependent persons), including setting precise targets and indicators, with the aim of providing childcare facilities for 90% of children from birth until mandatory school age across the EU and a sufficient level of care provision for other dependent persons by 2015; underlines that all services should meet the criteria of affordability, accessibility ...[+++]

17. invite la Commission et les États membres à élaborer une méthode de coopération ouverte dans le domaine des services de garde afin de définir des recommandations sur les moyens de répondre aux besoins en matière de services de garde en Europe (c'est-à-dire l'organisation et le financement de la garde d'enfants ou d'autres personnes à charge), y compris la fixation d'objectifs et d'indicateurs précis dans le but de fournir des possibilités de garde à 90 % des enfants, de la naissance à l'âge scolaire obligatoire, dans toute l'UE ainsi qu'un niveau suffisant de services de garde pour les autres personnes à charge d'ici à 2015; soulign ...[+++]


I am very familiar with a similar programme in Ireland called ‘Food Dudes’ – because my grandson has kept me up to date. It has been shown that this programme is effective, with long-standing results across the age range 4-12 and these results stand up regardless of gender, school size and socioeconomic factors.

Un programme similaire, intitulé «Food Dudes», a été mis en place en Irlande - mon petit-fils m’en a parlé. Ce programme a prouvé son efficacité, puisqu’il a produit des résultats à long terme dans la catégorie des 4-12 ans, indépendamment du sexe, de la taille de l’école ou de facteurs socio-économiques.


There should be a Government of Canada policy framework and action plan on aboriginal children and youth and their families in communities, with a vision, goals, targets, and desired outcomes; a commitment by the Government of Canada to make regular public reports on agreed outcome indicators of child and community well-being, tabled in the House of Commons and routinely referred to this standing committee; evaluation of the experience to date of the first nations component of the national child benefit; an exploration of the merits of expanding the first nations component of the Canada prenatal nutrition program; a consideration of expanding the national children's agenda to include school- ...[+++] children, specifically school-aged children with disabilities; a consideration of expanding the early childhood development initiatives by adding a specific aboriginal component a good start was made September 11, 2000 on this; an exploration of using the 115 or so native friendship centres that exist currently across the country as delivery agencies for supports and services for aboriginal peoples, whether on or off reserve, whether status or non-status; perhaps the establishment of multi-year framework agreements between the major national aboriginal organizations and relevant federal departments on funding child and family services for a variety of programs and benefits, including those for children with disabilities; and building on the throne speech promise last year of expanding significantly the aboriginal head start initiatives, an extension of that to include children aged 7 to 12, with a priority being given to inclusive services and supports in health, child care, and education (1635) Perhaps on the wider disability policy community debate, I would just conclude by saying, have the dollars follow the children and their families'.

Il faudrait que le gouvernement du Canada établisse un cadre stratégique et élabore un plan d'action pour les enfants et les jeunes Autochtones et leur famille, un plan incluant une vision, des buts, des objectifs et les résultats visés; un engagement du gouvernement du Canada à présenter régulièrement des rapports publics sur les indicateurs du bien-être des enfants et des collectivités qui ont été convenus, déposés à la Chambre des communes et renvoyés régulièrement au présent comité permanent; une évaluation des résultats qu'a donnés jusqu'à présent le segment Premières nations de la prestation nationale pour enfants; un examen approfondi de l'opportunité d'élargir le segment Premières nations du Programme canadien de nutrition prénat ...[+++]


There should be a Government of Canada policy framework and action plan on aboriginal children and youth and their families in communities, with a vision, goals, targets, and desired outcomes; a commitment by the Government of Canada to make regular public reports on agreed outcome indicators of child and community well-being, tabled in the House of Commons and routinely referred to this standing committee; evaluation of the experience to date of the first nations component of the national child benefit; an exploration of the merits of expanding the first nations component of the Canada prenatal nutrition program; a consideration of expanding the national children's agenda to include school- ...[+++] children, specifically school-aged children with disabilities; a consideration of expanding the early childhood development initiatives by adding a specific aboriginal component a good start was made September 11, 2000 on this; an exploration of using the 115 or so native friendship centres that exist currently across the country as delivery agencies for supports and services for aboriginal peoples, whether on or off reserve, whether status or non-status; perhaps the establishment of multi-year framework agreements between the major national aboriginal organizations and relevant federal departments on funding child and family services for a variety of programs and benefits, including those for children with disabilities; and building on the throne speech promise last year of expanding significantly the aboriginal head start initiatives, an extension of that to include children aged 7 to 12, with a priority being given to inclusive services and supports in health, child care, and education (1635) Perhaps on the wider disability policy community debate, I would just conclude by saying, have the dollars follow the children and their families'.

Il faudrait que le gouvernement du Canada établisse un cadre stratégique et élabore un plan d'action pour les enfants et les jeunes Autochtones et leur famille, un plan incluant une vision, des buts, des objectifs et les résultats visés; un engagement du gouvernement du Canada à présenter régulièrement des rapports publics sur les indicateurs du bien-être des enfants et des collectivités qui ont été convenus, déposés à la Chambre des communes et renvoyés régulièrement au présent comité permanent; une évaluation des résultats qu'a donnés jusqu'à présent le segment Premières nations de la prestation nationale pour enfants; un examen approfondi de l'opportunité d'élargir le segment Premières nations du Programme canadien de nutrition prénat ...[+++]


As far as the quality in services is concerned, the report found that the systems of childcare provisions prevalent across Europe allow local authorities to be relatively responsive to the needs of working parents with children aged between 3 and 6, much less for those who fall outside this category (e.g. in the care for children or families with special needs, or for very young (0-3) or school-age children).

Concernant la qualité des services, le rapport révèle que les systèmes de garde d'enfants existant en Europe permettent aux autorités locales d'être relativement promptes à s'adapter aux besoins des parents qui travaillent avec des enfants âgés de trois à six ans, mais beaucoup moins réceptives aux demandes de ceux qui relèvent d'une autre catégorie (par exemple prise en charge d'enfants ou de familles ayant des besoins particuliers ou garde des très jeunes enfants (0-3 ans) ou des enfants scolarisés).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'school age across' ->

Date index: 2025-03-29
w