The federal government is looking into yet another contract with the Montreal ad agency Groupaction Marketing, this one for $330,000, to devise a communication
s strategy that was never requested by the Justice Department to sell federal gun control policy to the public.The contract, awarded in December 1996, called for Groupaction to canvas people affected by new gun registration rules in the Firearms Act and develop a communications strategy for the government.The
Justice Department says it never asked for such a study and never rece
...[+++]ived one from Groupaction.
Le gouvernement fédéral fait enquête sur un autre contrat passé avec l'Agence de publicité montréalaise Groupaction Marketing, d'un montant de 330 000 $, pour élaborer une stratégie de communication que le ministère de la Justice n'a jamais demandée afin de vendre aux Canadiens la politique du gouvernement fédéral en matière de contrôle des armes à feu [.]. Le contrat, accordé en décembre 1996, prévoyait que Groupaction sonde les personnes touchées par les nouvelles règles sur l'enregistrement des armes à feu adoptées en vertu de la Loi sur les armes à feu et mette au point une stratégie de communication à l'intention du gouvernement[.].