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CSB
Canada savings bond
Checking-savings account
Chequing-savings account
Compulsory savings
Create energy saving concepts
Creating concepts for energy saving
Develop energy saving concepts
Developing concepts for energy saving
EUSD
Forced saving
Forced savings
Indicative energy savings target
International Save the Children Alliance
Life-save bathers
Life-saving equipment operating
National Association of Mutual Savings Banks
National Council of Savings Institutions
National League of Insured Savings Association
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Operate life-saving appliances
Operate life-saving equipment
Operating life-saving appliances
Rescue bather
Rescue bathers
SC
SCF
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Savings Tax Directive
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Savings bond
Savings-checking account
Savings-chequing account
U.S. savings bond
United States savings bond

Vertaling van "savings indicators " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
indicative energy savings target

objectif indicatif en matière d'économies d'énergie


create energy saving concepts | creating concepts for energy saving | develop energy saving concepts | developing concepts for energy saving

élaborer des concepts d’économie d’énergie


life-saving equipment operating | operate life-saving equipment | operate life-saving appliances | operating life-saving appliances

utiliser des engins de sauvetage


Council Directive 2003/48/EC of 3 June 2003 on taxation of savings income in the form of interest payments | Savings Directive | Savings Tax Directive | Savings Taxation Directive | EUSD [Abbr.]

directive 2003/48/CE du Conseil du 3 juin 2003 en matière de fiscalité des revenus de l'épargne sous forme de paiements d'intérêts | directive épargne | directive sur la fiscalité de l'épargne


International Save the Children Alliance | Save the Children | Save the Children Fund | Save the Children International | SC [Abbr.] | SCF [Abbr.]

Save the Children


forced savings [ compulsory savings | forced saving ]

épargne forcée [ épargne obligatoire ]


National Council of Savings Institutions [ National Association of Mutual Savings Banks | National Savings and Loan League | National League of Insured Savings Association ]

National Council of Savings Institutions [ National Association of Mutual Savings Banks | National Savings and Loan League | National League of Insured Savings Association ]


chequing-savings account [ savings-chequing account | checking-savings account | savings-checking account ]

compte-chèques d'épargne


savings bond | Canada savings bond | CSB | United States savings bond | U.S. savings bond

obligation d'épargne | obligation d'épargne du Canada | OEC


life-save bathers | rescue bather | rescue bathers | save bathers

porter secours à des baigneurs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For the purpose of the first NEEAP, each Member State should have adopted an overall national indicative savings target of 9% or higher, to be achieved by the end of 2016, and an intermediate national indicative savings target for 2010.[13] They should also show in their first NEEAPs how they intend to reach these energy savings targets, describing the strategy and measures being put in place to achieve them.

Aux fins du premier PNAEE, chaque État membre doit s'être fixé, en matière d'économies d'énergie, un objectif indicatif global de 9% à atteindre d'ici à la fin de 2016 et un objectif indicatif national intermédiaire pour 2010[13].


14. Underlines that, while Europe saves more than the US in terms of percentage of GDP (20 % and 17 % respectively), the level of savings held in EU mutual funds is equivalent to only 50 % of the US level and savings held in pension funds only 35 %; further indicates that EU equity markets, corporate bond markets and securitisation represent 60 %, 35 % and 20 % of the levels of their US counterparts respectively;

14. souligne que, bien que l'Europe épargne plus que les États-Unis en termes de pourcentage du PIB (respectivement 20 % et 17 % ), le niveau de l'épargne détenue en fonds communs de l'Union n'est équivalent qu'à 50 % du niveau des États-Unis, tandis que l'épargne détenue en fonds de pension ne correspond qu'à 35 %; ajoute que les marchés des actions, les marchés des obligations d'entreprises et la titrisation représentent respectivement 60 %, 35 % et 20 % des niveaux des mêmes catégories aux États-Unis;


To limit the administrative burden whilst ensuring proper monitoring of progress, it suggests a light form of annual reporting based on a selection of energy efficiency and savings indicators, which could be fed into the annual National Reform Programmes. This would be supplemented by more detailed information on energy efficiency measures and programmes that would only be required from Member States every three years.

Pour limiter la charge administrative tout en assurant le suivi adéquat des progrès, elle suggère une forme légère de rapport annuel reposant sur une sélection d’indicateurs relatifs à l’efficacité énergétique et aux économies d'énergie, qui pourraient être incorporés dans les programmes nationaux de réforme annuels. à cela s’ajouteraient des informations plus détaillées sur les mesures et programmes d’efficacité énergétique, que les États membres devraient communiquer tous les trois ans seulement.


96. Supports the idea that the implementation of Union financial assistance should be based on performance indicators, such as cost per unit of energy saved, payback period planned and achieved by the operational programme and energy savings generated; these indicators would be regularly monitored; supports the idea that performance indicators should provide for a degree of comparability between Member States, also by using a unified measurement unit and methodology;

96. soutient l'idée que la mise en place d'une aide financière de l'Union européenne devrait reposer sur des indicateurs de performance, tels que le coût par unité d'énergie économisée, le délai de récupération prévu et effectif du programme opérationnel ainsi que les économies d'énergie réalisées, lesquels indicateurs feraient l'objet d'un suivi régulier; ajoute que les indicateurs de performance devraient permettre de comparer les performances des États membres grâce, notamment, à l'utilisation d'une unité et d'une méthode de mesure unifiées;


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96. Supports the idea that the implementation of Union financial assistance should be based on performance indicators, such as cost per unit of energy saved, payback period planned and achieved by the operational programme and energy savings generated; these indicators would be regularly monitored; supports the idea that performance indicators should provide for a degree of comparability between Member States, also by using a unified measurement unit and methodology;

96. soutient l'idée que la mise en place d'une aide financière de l'Union européenne devrait reposer sur des indicateurs de performance, tels que le coût par unité d'énergie économisée, le délai de récupération prévu et effectif du programme opérationnel ainsi que les économies d'énergie réalisées, lesquels indicateurs feraient l'objet d'un suivi régulier; ajoute que les indicateurs de performance devraient permettre de comparer les performances des États membres grâce, notamment, à l'utilisation d'une unité et d'une méthode de mesure unifiées;


If primary energy savings for a process are calculated using alternative calculation as indicated above the primary energy savings shall be calculated using the formula in point (b) of this Annex replacing: ‘CHP Hη’ with ‘Hη’ and ‘CHP Eη’ with ‘Eη’, where:

Lorsque les économies d'énergie primaire d'un processus sont calculées à l'aide d'autres méthodes comme indiqué ci-dessus, les économies d’énergie primaire doivent être calculées en utilisant la formule indiquée au point b) de la présente annexe, en remplaçant «CHP Hη» par «Hη» et «CHP Eη» par «Eη», dans laquelle:


2. Suggests aiming at a limited set of relevant indicators which may later be easily complemented by other indicators and at a set of summary indicators, which may embody two complementary perspectives on the environment via a monetarised indicator such as Adjusted Net Savings and a physical indicator such as ecological footprint, carbon footprint or other decoupling indicators, as well as a few broader indicators of social inclusion and human well-being such as the GINI index and the Human Poverty Index or Index of Social Health; su ...[+++]

2. propose de tendre vers un ensemble limité d'indicateurs pertinents qui pourront être facilement complétés par la suite avec d'autres indicateurs et vers un ensemble d'indicateurs synthétiques qui pourront représenter deux perspectives complémentaires sur l'environnement par le biais d'un indicateur monétarisé (comme l'épargne nette ajustée) et d'un indicateur physique (comme l'empreinte écologique, l'empreinte carbone ou d'autres indicateurs de découplage), ainsi que vers quelques indicateurs plus vastes de l'intégration sociale et du bien-être humain (comme l'index de Gini et l'indicateur de pauvreté humaine ou l'index de la santé so ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006L0032 - EN - Directive 2006/32/EC of the European Parliament and of the Council of 5 April 2006 on energy end-use efficiency and energy services and repealing Council Directive 93/76/EEC (Text with EEA relevance) - DIRECTIVE - OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 5 April 2006 // on energy end-use efficiency and energy services and repealing Council Directive 93/76/EEC // Methodology for calculating the national indicative energy savings target // Energy content of selected fuels for end use — conversion table - ( // Indicative ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006L0032 - EN - Directive 2006/32/CE du Parlement européen et du Conseil du 5 avril 2006 relative à l'efficacité énergétique dans les utilisations finales et aux services énergétiques et abrogeant la directive 93/76/CEE du Conseil (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) - DIRECTIVE - DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // du 5 avril 2006 // Méthode de calcul de l'objectif indicatif national en matière d'économies d'énergie // Teneur en énergie d'une sélection de combustibles ...[+++]


Examples of eligible energy efficiency improvement measures are given in Annex III. A general framework for the measurement and verification of energy savings is given in Annex IV. The national energy savings in relation to the national indicative energy savings target shall be measured as from 1 January 2008.

L'annexe III contient des exemples de mesures admissibles visant à améliorer l'efficacité énergétique. L'annexe IV contient un cadre général régissant la mesure et la vérification des économies d'énergie. Les économies d'énergie nationales par rapport à l'objectif indicatif national en matière d'économies d'énergies sont mesurées à compter du 1er janvier 2008.


The bottom-up system may be used in a simplified procedure in connection with energy efficiency programmes (e.g. promotional programmes or free advice on energy savings) where the expected overall energy savings are likely to be less than 40 million kWh p.a. equivalent. For instance: saving in kWh = saving per type of measure x scale of the measure (number of participants covered and measures per participant; if these are not available, they may be established using e.g. market data, indicators or estimates based on representative, s ...[+++]

Ce système ascendant peut être utilisé selon une procédure simplifiée dans le cas de programmes d'efficacité énergétique (par exemple, programmes incitatifs ou conseils gratuits en matière d'économie d'énergie) pour lesquels les économies d'énergie escomptées seront, au total, probablement inférieures à l'équivalent de 40 millions de kWh par an: par exemple: économie en kWh = économie par type de mesure x nombre de mesures (nombre de participants recensés et de mesures par participant; si ces données ne sont pas disponibles, elles sont établies à partir de données relatives au marché, d'indicateurs ou d'extrapolations sur la base d'enqu ...[+++]


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