Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CEN-SAD
Challenge
Challenge to a judge
Challenge to a juror
Challenge to a lay magistrate
Challenge to a referee
Challenge to a witness
Challenge to an arbitrator
Challenge to evidence
Challenge to jurors
Challenge to testimony
Club du Sahel
Comessa
Community of Sahel and Saharan States
Community of Sahel-Saharan States
Cope with challenging demands
Cope with demanding challenges
Cope with demands that are challenging
Deal with challenging people
Dealing with challenging people
Handle challenging demands
Jury challenge
Manage challenging people
Managing challenging people
Player's Challenge
Player's Challenge Tennis Championships
Recusal of a judge
Recusation of a judge
SWAC
Sahel
Sahel Club
Sahel and West Africa Club
Sahel countries
Sudano-sahelian region

Traduction de «sahel’s challenges » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Player's Challenge Tennis Championships [ Player's Challenge ]

Le Challenge Player's Championnats de tennis [ Le Challenge Player's ]


Health Care for the Elderly - Today's Challenges - Tomorrow's Options

Les soins de santé pour gens âgés - Les défis d'aujourd'hui - Des solutions pour demain


Family planning in the 1980's: challenges and opportunities [ Report of the International Conference on Family Planning in the 1980's ]

Family planning in the 1980's: challenges and opportunities [ Report of the International Conference on Family Planning in the 1980's ]


challenge [ challenge to a judge | challenge to a juror | challenge to a lay magistrate | challenge to an arbitrator | challenge to a referee | challenge to a witness | challenge to evidence | challenge to jurors | challenge to testimony | jury challenge | recusal of a judge | recusation of a judge ]

récusation [ récusation d'arbitre | récusation d'un juge | récusation d'un magistrat non professionnel | récusation d'un témoignage | récusation d'un témoin | récusation de jurés ]


maintain challenging work conditions during food processing operations | manage a challenging work condition during food processing operations | manage challenging work conditions during food processing operations | oversee challenging work conditions during food processing operations

gérer des conditions de travail difficiles lors d’opérations de transformation de denrées alimentaires


cope with demanding challenges | cope with demands that are challenging | cope with challenging demands | handle challenging demands

faire face à des exigences difficiles


manage challenging people | managing challenging people | deal with challenging people | dealing with challenging people

rer des personnes en situation difficile


Club du Sahel | Sahel and West Africa Club | Sahel Club | SWAC [Abbr.]

Club du Sahel | Club du Sahel et de l’Afrique de l’Ouest | CSAO [Abbr.]


Sahel [ Sahel countries | sudano-sahelian region(UNBIS) ]

Sahel [ Afrique sahélienne | pays du Sahel ]


Community of Sahel-Saharan States [ CEN-SAD | Comessa | Community of Sahel and Saharan States ]

Communauté des États sahélo-sahariens [ CEN-SAD | Comessa ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. The G5 Sahel, the European Union, the United Nations and the African Union welcome the renewed international commitment to the Member States of the G5 Sahel, which continue to face a number of challenges, in particular recurring acts of terrorism.

2. Le G5 Sahel, l'Union européenne, les Nations Unies et l'Union Africaine se félicitent de l'engagement international renouvelé en faveur des États membres du G5 Sahel qui restent confrontés à plusieurs défis en particulier des actes terroristes récurrents.


In 2014, Burkina Faso, Chad, Mali, Mauritania, and Niger set up the "G5 Sahel" group of countries to foster close cooperation in the region and tackle the major challenges that these countries face – from extreme poverty, terrorism or trafficking of human beings, which has potential spill-over effects outside the region.

En 2014, le Burkina Faso, le Mali, la Mauritanie, le Niger et le Tchad ont créé le groupe de pays du "G5 Sahel" pour favoriser une coopération plus étroite et relever les défis régionaux majeurs auxquels ils doivent faire face, notamment l'extrême pauvreté, le terrorisme et le trafic d'êtres humains, et qui ont des répercussions potentielles hors de la région.


9. The Sahel continues to face major development challenges that contribute to the vulnerability of the region as a whole.

9. Le Sahel reste confronté à des défis majeurs en termes de développement qui participent de la vulnérabilité de l'ensemble de la région.


The first operations carried out in recent months are the result of the determination of the G5 Sahel countries to directly address the challenges facing the region.

Les premières opérations menées au cours de ces derniers mois résultent de la détermination des pays du G5 Sahel à traiter directement les défis de la région.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Eight measures approved today tackle the challenges of stability by adopting an integrated approach to the chronic conflicts and crises affecting the Sahel and Lake Chad regions with a view to helping all groups - indigenous groups, returnees and refugees - regardless of status.

Huit actions approuvées ce jour s'attachent à relever les défis de la stabilité en adoptant une approche intégrée des conflits et des crises chroniques qui affectent les régions du Sahel et du Lac Tchad, afin de soulager les populations indépendamment de leur statut, qu'elles soient autochtones, retournées ou refugiées.


95. Welcomes the UN Secretary-General’s recent report on the situation in the Sahel; notes the ‘four-by-four’ approach, aiming to bolster governance, security, humanitarian requirements and development, as part of an integrated strategy; welcomes in particular the strong human rights dimension in the strategy, and calls on the EU to continue its support; commends, furthermore, the emphasis of the UN integrated strategy on building participation, supporting local and regional governance, strengthening social and security cohesion, developing early-warning systems for future threats and, in particular, strengthening or consolidating nat ...[+++]

95. salue le récent rapport du Secrétaire général des Nations unies sur la situation au Sahel; prend note de l'approche «quatre par quatre», visant à stimuler la gouvernance, la sécurité, les exigences humanitaires et le développement, dans le cadre d'une stratégie intégrée; se félicite en particulier de l'important volet consacré aux droits de l'homme dans la stratégie et appelle l'Union européenne à maintenir son soutien; prend également note avec satisfaction de l'importance accordée par la stratégie intégrée des Nations unies à l'amélioration de la participation, au soutien de la gouvernance locale et régionale, au renforcement de ...[+++]


98. Welcomes the UN Secretary-General’s recent report on the situation in the Sahel; notes the ‘four-by-four’ approach, aiming to bolster governance, security, humanitarian requirements and development, as part of an integrated strategy; welcomes in particular the strong human rights dimension in the strategy, and calls on the EU to continue its support; commends, furthermore, the emphasis of the UN integrated strategy on building participation, supporting local and regional governance, strengthening social and security cohesion, developing early-warning systems for future threats and, in particular, strengthening or consolidating nat ...[+++]

98. salue le récent rapport du Secrétaire général des Nations unies sur la situation au Sahel; prend note de l'approche "quatre par quatre", visant à stimuler la gouvernance, la sécurité, les exigences humanitaires et le développement, dans le cadre d'une stratégie intégrée; se félicite en particulier de l'important volet consacré aux droits de l'homme dans la stratégie et appelle l'Union européenne à maintenir son soutien; prend également note avec satisfaction de l'importance accordée par la stratégie intégrée des Nations unies à l'amélioration de la participation, au soutien de la gouvernance locale et régionale, au renforcement de ...[+++]


7. Reiterates its support for the European Union’s regional engagement under the EU Strategic Framework for the Horn of Africa, as well as under the comprehensive approach to Sudan and South Sudan; notes further the overlapping geography of the Sahel region and its interlinked political, economic and social challenges; calls for the European Union, therefore, to coordinate its strategy across the wider region more effectively, specifically by linking the aims and scope of the EU Strategic Framework for the Horn of Africa with those ...[+++]

7. réaffirme son soutien à l'action de l'Union européenne dans la région dans le contexte du cadre stratégique de l'Union pour la Corne de l'Afrique et de l'approche globale à l'égard du Soudan et du Soudan du Sud; observe en outre les chevauchements géographiques qui caractérisent la région du Sahel, ainsi que l'imbrication des défis politiques, économiques et sociaux auxquels cette dernière se voit confrontée; invite par conséquent l'Union européenne à coordonner plus efficacement sa stratégie dans l'ensemble de la région, plus particulièrement en reliant les objectifs et le champ d'application du cadre stratégique de l'Union pour la ...[+++]


1. Reiterates its support for the European Union’s regional engagement under the EU Strategic Framework for the Horn of Africa, as well as under the comprehensive approach to Sudan and South Sudan; notes further the overlapping geography of the Sahel region and its interlinked political, economic and social challenges; calls for the European Union, therefore, to coordinate its strategy across the wider region more effectively, specifically by linking the aims and scope of the EU Strategic Framework for the Horn of Africa with those ...[+++]

1. réaffirme son soutien à l'action de l'Union européenne dans la région dans le contexte du cadre stratégique de l'Union pour la Corne de l'Afrique et de l'approche globale à l'égard du Soudan et du Soudan du Sud; observe en outre les chevauchements géographiques qui caractérisent la région du Sahel, ainsi que l'imbrication des défis politiques, économiques et sociaux auxquels cette dernière se voit confrontée; invite par conséquent l'Union européenne à coordonner plus efficacement sa stratégie dans l'ensemble de la région, plus particulièrement en reliant les objectifs et le champ d'application du cadre stratégique de l'Union pour la ...[+++]


26. Considers that the current human rights challenges in the Sahel cannot be disaggregated from a general crisis of governance, encompassing widespread corruption in public office, weak provision of basic services, poor implementation of social and economic rights, and particularly in the vast and often sparsely populated Saharan regions, profound challenges in upholding the rule of law and maintaining effective border controls; regrets the ensuing harm to the legitimacy of the region’s institutions and political systems; fears the ...[+++]

26. considère que les problèmes de droits de l'homme actuellement constatés dans la région du Sahel ne peuvent être dissociés d'une crise générale de la gouvernance, qui associe la corruption généralisée de la fonction publique, la médiocrité des services de base, l'application insuffisante des droits sociaux et économiques, en particulier dans les vastes régions sahariennes généralement peu peuplées, les graves problèmes rencontrés pour garantir l'état de droit et assurer un contrôle efficace des frontières; déplore que la légitimit ...[+++]


w