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Alcoholic hallucinosis
Check for defects in freight cars
Check for defects in railcars
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Emissions-related defect
Examine freight cars for safety defects
Jealousy
Look for defects in railcars
Minimal safety-related project
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
SRMCR
Safety defect
Safety related
Safety related airside project
Safety-related equipment
Safety-related protection system

Traduction de «safety-related defect » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
emissions-related defect

défaut du système antipollution


safety related airside project

projet lié à la sécurité côté piste


minimal safety-related project

projet visant à offrir une sécurité minimale




safety-related measurement, control and regulation | SRMCR [Abbr.]

dispositif de mesure, de contrôle et de régulation jouant un rôle en matière de sécurité


safety-related protection system

système de protection relatif à la sûreté


safety-related equipment

matériel important pour la sûreté


check for defects in freight cars | examine freight cars for safety defects | check for defects in railcars | look for defects in railcars

contrôler l'absence de défauts sur des wagons


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
upgrading the radio part of a Control-Command and Signalling On-board Subsystem already in service in such a way that it changes the functions or the performance of the subsystem. This does not apply to modifications deemed necessary to mitigate safety-related defects in the legacy installation.

d’un réaménagement de la partie radio d’un sous-système CCS «bord» déjà en service, qui modifie les fonctions ou les performances du sous-système, à l’exception des modifications pouvant être jugées nécessaires pour atténuer les défauts liés à la sécurité dans l’installation existante.


upgrading any existing train protection part of a Control-Command and Signalling On-board Subsystem, where this would change the functions, performances and/or interoperability-relevant interfaces of the existing legacy system. This does not apply to modifications deemed necessary to mitigate safety related defects in the legacy system.

du réaménagement de toute partie contrôle de vitesse existante d’un sous-système de contrôle-commande et de signalisation «bord» si cela modifie les fonctions, les performances et/ou les interfaces d’interopérabilité du système existant, à l’exception des modifications pouvant être jugées nécessaires pour atténuer les défauts liés à la sécurité dans le système existant.


upgrading the existing train protection part of a Control-Command and Signalling Track-side Subsystem, where this would change the functions, performance and/or interoperability-relevant interfaces (air gaps) of the existing legacy system. This does not apply to modifications deemed necessary to mitigate safety-related defects in the legacy installation.

lorsque la partie contrôle de vitesse existante d’un sous-système CCS «sol» est réaménagée et que cela modifierait les fonctions, les performances et/ou les interfaces concernant l’interopérabilité (air-gaps) du système existant, à l’exception des modifications pouvant être jugées nécessaires pour atténuer les défauts liés à la sécurité dans l’installation existante.


upgrading the radio part of a Control-Command and Signalling Track-side Subsystem already in service in such a way that it changes the functions or the performance of the subsystem. This does not include the modifications deemed necessary to mitigate safety-related defects in the legacy installation.

d’un réaménagement de la partie radio d’un sous-système CCS «sol» déjà en service, qui modifie les fonctions ou les performances du sous-système, à l’exception des modifications pouvant être jugées nécessaires pour atténuer les défauts liés à la sécurité dans l’installation existante.


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The bill retains “safety-related defect” and provides a definition of “safety-related defect” in clause 3.

On maintient le défaut relatif à la sécurité et on donne une définition, au paragraphe 3 du défaut relatif à la sécurité.


In times past, as mentioned by the previous speaker, if a manufacturer detected a safety-related defect, it had a legal obligation under the Motor Vehicle Safety Act to notify Transport Canada and consumers of the defect.

Dans le passé, comme l'a mentionné l'orateur précédent, lorsqu'un fabricant découvrait un défaut de fabrication pouvant compromettre la sécurité, il avait l'obligation légale, en vertu de la Loi sur la sécurité automobile, d'en aviser Transports Canada et les consommateurs.


Transport Canada has been effective in ensuring that companies remedy safety-related defects or non-compliances with safety standards under the Motor Vehicle Safety Act through well-established audit and enforcement protocols.

Le ministère des Transports a fait en sorte que les fabricants corrigent les défauts liés à la sécurité ou la non-conformité aux normes de sécurité en vertu de la Loi sur la sécurité automobile, au moyen de protocoles de vérification et d'application réglementaire bien établis.


While the responsibility for determining the existence of safety-related defects rests with the manufacturer, Transport Canada's investigators also independently gather evidence to help determine whether a safety-related defect exists in a group of vehicles.

Bien qu'il revienne aux fabricants de déterminer l'existence de défauts liés à la sécurité, les enquêteurs de Transports Canada recueillent de leur côté des éléments de preuve pour aider à cerner les défauts propres à un groupe de véhicules.


Under the Motor Vehicle Safety Act, all manufacturers or importers who become aware of a safety-related defect in their vehicle must give immediate notice of such defects to the government and affected owners. If they don't, recourse is available, including legal action against the company.

En vertu de la Loi sur la sécurité automobile, tout fabricant ou importateur qui décèle un défaut lié à la sécurité dans un véhicule, a l'obligation légale d'en avertir immédiatement le gouvernement et les propriétaires concernés.


6. Any actor of the rail system who identifies a safety risk related to defects and construction non-conformities or malfunctions of technical equipment, including those of structural sub-systems, shall report those risks to the other parties involved to enable them to take any necessary corrective actions to ensure continuous achievement of the safety performance of the rail system.

6. Chaque acteur du système ferroviaire qui décèle un risque pour la sécurité inhérent à des défauts et à des non-conformités ou des dysfonctionnements dans la construction des équipements techniques, y compris ceux des sous-systèmes structurels, rapporte ces risques aux autres parties concernées de façon à leur permettre de prendre toute action correctrice nécessaire pour assurer en permanence la sécurité du système ferroviaire.


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