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ASMO
Educate on safety measures
Implement small vessel safety measures
Implementing small vessel safety measures
Infrastructural safety measure
Instruct on safety measure
Instruct on safety measures
Instructing on safety measures
Perform a health and safety cost-benefit analysis
Perform small vessel safety measures
Physical safety measure
Protection measure
Protective measure
Road safety measure
Safety measure
Security measure
Small vessel safety measures performing
Special safety measure

Vertaling van "safety measures whereas " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
implement small vessel safety measures | implementing small vessel safety measures | perform small vessel safety measures | small vessel safety measures performing

exécuter des mesures de sécurité à bord de petits navires


educate on safety measures | instructing on safety measures | instruct on safety measure | instruct on safety measures

former aux mesures de sécuri


balance health and safety measures against available resources | perform a health and safety cost-benefit analysis | develop appropriate health and safety measures in accordance with available resources | develop health and safety measures in accordance with available resources

élaborer des mesures appropriées en matière de santé et de sécurité en fonction des ressources disponibles


road safety measure | safety measure

mesure de sécurité routière


infrastructural safety measure | physical safety measure

mesure d'amélioration des infrastructures | mesure physique de sécurité


protection measure | protective measure | safety measure

mesure de protection | mesure de sécurité


protective measure | safety measure | security measure

mesure de sûreté


protective measure | protection measure | safety measure

mesure de protection | mesure de sécurité




DETEC Ordinance of 20 July 2009 on Aviation Safety Measures [ ASMO ]

Ordonnance du DETEC du 20 juillet 2009 sur les mesures de sûreté dans l'aviation [ OMSA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
O. whereas precarious employment has adverse effects on occupational health and safety and is undermining existing occupational health and safety structures; whereas precarious employment may exclude workers from training and access to OSH services and is associated with mental stress due to job insecurity ; whereas the Framework Directive 89/391/EEC places the responsibility on employers to establish a systematic prevention policy covering all risks; whereas outsourcing of work through subcontracting and temporary agency work may make it more difficu ...[+++]

O. considérant que l'emploi précaire a des conséquences néfastes sur la santé et la sécurité au travail et qu'il sape les structures existantes de santé et de sécurité au travail; que l'emploi précaire peut exclure les travailleurs des formations et des services en matière de santé et de sécurité au travail et est associé au stress mental en raison de la précarité de l'emploi ; que la directive-cadre 89/391/CEE pose la responsabilité des employeurs dans la mise en place d'une politique de prévention systématique couvrant l'ensemble des risques; que, lorsqu'un travail est externalisé via la sous-traitance et le travail intérimaire, il ...[+++]


O. whereas precarious employment has adverse effects on occupational health and safety and is undermining existing occupational health and safety structures; whereas precarious employment may exclude workers from training and access to OSH services and is associated with mental stress due to job insecurity; whereas the Framework Directive 89/391/EEC places the responsibility on employers to establish a systematic prevention policy covering all risks; whereas outsourcing of work through subcontracting and temporary agency work may make it more difficult ...[+++]

O. considérant que l'emploi précaire a des conséquences néfastes sur la santé et la sécurité au travail et qu'il sape les structures existantes de santé et de sécurité au travail; que l'emploi précaire peut exclure les travailleurs des formations et des services en matière de santé et de sécurité au travail et est associé au stress mental en raison de la précarité de l'emploi; que la directive-cadre 89/391/CEE pose la responsabilité des employeurs dans la mise en place d'une politique de prévention systématique couvrant l'ensemble des risques; que, lorsqu'un travail est externalisé via la sous-traitance et le travail intérimaire, il p ...[+++]


whereas the Energy Efficiency Directive is a key directive which recognises the importance of energy saving as the game-changer for realising post-COP 21 ambitions while bringing the most multiple benefits; whereas job creation is triggered by investment in building renovation and other energy efficiency measures, progress in living standards through the reduction of fuel poverty, employment opportunities in the SME sector, higher property values, increased productivity, improved health and safety, improvem ...[+++]

considérant que la directive relative à l'efficacité énergétique est une directive clé reconnaissant l'importance des économies d'énergie qui changent la donne et permettent de concrétiser les ambitions de l'après COP21, en apportant de multiples avantages; que la création d'emplois est générée par les investissements dans la rénovation immobilière et d'autres mesures d'efficacité énergétique, une élévation du niveau de vie par la réduction de la pauvreté énergétique, des possibilités d'emploi dans le secteur des PME, une valeur plus élevée des biens immobiliers, une productivité accrue, des conditions de santé et de sécurité améliorées ...[+++]


F. whereas safety is of the utmost importance to ports, ship owners and seafarers on board and on shore; whereas safety measures must take into consideration protection of the coastal and marine environment as well as working conditions in ports and on board vessels,

F. considérant que la sécurité est un préalable essentiel pour les entreprises portuaires, les armateurs et le personnel à terre et en mer, et que les mesures de sécurité doivent prendre en considération la protection de l'environnement côtier et marin et les conditions de travail dans les ports et à bord des navires,


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For such purposes, it is necessary to adopt simplified measures to reduce the cost required by the type-approval process whereas at the same time ensuring a high level of road safety and protection of the environment.

À cette fin, il est nécessaire d’adopter des mesures simplifiées pour réduire le coût induit par la procédure de réception par type, tout en assurant un niveau élevé de sécurité routière et de protection de l’environnement.


This Regulation should therefore lay down only fundamental provisions on vehicle safety and CO and noise emissions from tyres, whereas the technical specifications should be laid down by implementing measures adopted in accordance with Council Decision 1999/468/EC of 28 June 1999 laying down the procedures for the exercise of implementing powers conferred on the Commission

Le présent règlement devrait, par conséquent, se borner à énoncer des dispositions fondamentales concernant la sécurité des véhicules et les émissions de bruit et de CO résultant des pneumatiques, tandis que les spécifications techniques devraient être établies par des mesures d’application adoptées conformément à la décision 1999/468/CE du Conseil du 28 juin 1999 fixant les modalités de l’exercice des compétences d’exécution conférées à la Commission


Whereas the Convention provides that every seafarer has the rights to a safe and secure workplace that complies with safety standards, to fair terms of employment, to decent working and living conditions and to health protection, medical care, welfare measures and other forms of social protection.

considérant que la convention dispose que tous les gens de mer ont droit à un lieu de travail sûr et sans danger où les normes de sécurité sont respectées, à des conditions d’emploi équitables, à des conditions de travail et de vie décentes et à la protection de la santé, aux soins médicaux, à des mesures de bien-être et aux autres formes de protection sociale.


(3) Pedestrian protection objectives can be achieved by a combination of active and passive safety measures; whereas the recommendations by the European Enhanced Vehicle-safety Committee (EEVC) of June 1999 are the subject of a wide consensus generally accepted in this area; whereas those recommendations propose performance requirements for the frontal structures of certain categories of motor vehicles to reduce their aggressiveness; whereas this Directive presents tests and limit values based on the EEVC recommendations.

(3) Les objectifs de protection des piétons peuvent être atteints par la combinaison de mesures de sécurité active et de sécurité passive; les recommandations du Comité européen pour l'amélioration de la sécurité des véhicules (EEVC) de juin 1999 font l'objet d'un large consensus dans ce domaine; ces recommandations proposent des critères de performance applicables aux structures frontales de certaines catégories de véhicules à moteur en vue de réduire leur agressivité; la présente directive propose des essais et des valeurs limites qui s'appuient sur les recommandations de l'EEVC.


(3) Pedestrian protection objectives can be achieved by active or passive safety measures; whereas the recommendations by the European Enhanced Vehicle-safety Committee (EEVC) of June 1999 are generally accepted in this area; whereas those recommendations propose performance requirements for the frontal structures of certain categories of motor vehicles to reduce their aggressiveness; whereas this Directive presents tests and limit values based on the EEVC recommendations.

(3) Les objectifs de protection des piétons peuvent être atteints par des mesures de sécurité active ou passive; les recommandations du Comité européen pour l'amélioration de la sécurité des véhicules (EEVC) de juin 1999 sont généralement admises dans ce domaine; ces recommandations proposent des critères de performance applicables aux structures frontales de certaines catégories de véhicules à moteur en vue de réduire leur agressivité; la présente directive propose des essais et des valeurs limites qui s'appuient sur les recommandations de l'EEVC.


15. Whereas Member States should be in a position to allow the showing at trade fairs of pressure equipment which is not yet in conformity with the requirements of this Directive; whereas, during demonstrations, appropriate safety measures must be taken in accordance with the general safety rules of the Member State concerned to ensure the safety of persons;

(15) considérant que les États membres devraient être en mesure de permettre la présentation, lors des foires, d'équipements sous pression qui ne sont pas encore conformes aux exigences de la présente directive; que, lors de démonstrations, les mesures de sécurité adéquates doivent être prises en application des règles générales de sécurité de l'État membre concerné pour assurer la sécurité des personnes;


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