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Align antennae with receiving dish
Align antennae with receiving dishes
Amount receivable
Check the labelling of received biological samples
Check the labels of received biological samples
Check the received biological samples
Claim
Coordinate antennae with receiving dishes
Creditor
DTMF receiver
Dual-frequency receiver
Follow up accounts receivables
Following up accounts receivables
Monitor accounts receivables
Push-button tone receiver
Radio equipment
Radio receiver
Radio transmitter
Radio transmitter-receiver
Re-evaluate accounts receivables
Receiver
Receiving body of water
Receiving water medium
Receiving waters
Signal receiver
Signaling receiver
Signalling receiver
Sync antennae with receiving dishes
TV receiver
Television equipment
Television set
Tone dial receiver

Traduction de «ryanair was receiving » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
check information accuracy of received biological samples | check the labelling of received biological samples | check the labels of received biological samples | check the received biological samples

vérifier les prélèvements biologiques réceptionnés


receiver | signal receiver | signaling receiver | signalling receiver

auxiliaire de réception | récepteur | récepteur de code | récepteur de signalisation | récepteur de signaux


following up accounts receivables | re-evaluate accounts receivables | follow up accounts receivables | monitor accounts receivables

suivre des comptes débiteurs


align antennae with receiving dish | coordinate antennae with receiving dishes | align antennae with receiving dishes | sync antennae with receiving dishes

aligner des antennes et des paraboles


DTMF receiver | dual-frequency receiver | push-button tone receiver | tone dial receiver

récepteur clavier | récepteur de fréquences | récepteur de numérotation clavier


receiving body of water | receiving water medium | receiving waters

eau réceptrice | eaux de réception | eaux réceptrices


radio equipment [ radio receiver | radio transmitter | radio transmitter-receiver ]

appareil de radio [ émetteur de radio | émetteur-récepteur radio | récepteur de radio ]


television equipment [ television set | TV receiver ]

appareil de télévision [ poste de télévision | récepteur de TV | téléviseur ]


claim [ amount receivable | creditor ]

créance [ créancier | notation des créances | risque des créances ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It observed that at Zweibrücken Airport, only Ryanair had received marketing support to such an extent, that the payments were apparently not conditional on the marketing measures having a measurable impact (such as an increase in the number of passengers), and that it was not known whether Land Rhineland-Palatinate had any control over the provision of the marketing services by AMS/Ryanair.

Elle a constaté qu'à l'aéroport de Zweibrücken, seule Ryanair avait reçu un tel soutien marketing, que les paiements n'étaient apparemment pas subordonnés au fait que les mesures de marketing aient une incidence mesurable (telle qu'une augmentation du nombre de passager), et qu'on ne savait pas si le Land de Rhénanie-Palatinat avait un quelconque contrôle sur la prestation des services de marketing par AMS/Ryanair.


For the foregoing reasons, the Commission finds that Germanwings, TUIFly, and Ryanair have received State aid, amounting to approximately EUR 1 054 985, EUR 232 781, and EUR 464 879, respectively.

Pour les raisons susmentionnées, la Commission conclut que Germanwings, TUIFly, et Ryanair ont reçu une aide d'État d'un montant de respectivement 1 054 985 EUR, 232 781 EUR, et 464 879 EUR environ.


The European Commission has referred France to the European Court of Justice for failing to recover incompatible aid received by Ryanair and its subsidiary Airport Marketing Services (AMS) for using Pau, Nîmes and Angoulême airports, as well as Transavia for using Pau airport.

La Commission européenne a traduit la France devant la Cour de justice de l'Union européenne pour ne pas avoir récupéré les aides incompatibles avec le marché intérieur dont ont bénéficié Ryanair et sa filiale, Airport Marketing Services (AMS), aux aéroports de Pau, de Nîmes et d’Angoulême, ainsi que Transavia, à l'aéroport de Pau.


On 22 December 2003 the Commission received a complaint from the Italian air carrier Air One S.p.A (‘Air One’), alleging that managers of several Italian airports had granted unlawful aid to Ryanair Ltd (‘Ryanair’) by means of several agreements setting up operating conditions at the airports.

Le 22 décembre 2003, la Commission a reçu une plainte du transporteur aérien italien Air One S.p.A (ci-après «Air One»), alléguant que les gestionnaires de plusieurs aéroports italiens avaient accordé une aide illégale à Ryanair Ltd (ci-après «Ryanair») au moyen de plusieurs accords établissant les conditions d'exploitation dans les aéroports.


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In this case the discounts that Ryanair received were offered in recognition of the significant commercial risk that Ryanair took when establishing scheduled year-round operations at an airport that was unknown at the time (55).

En l'espèce, les rabais dont a bénéficié Ryanair étaient offerts en reconnaissance du risque commercial important pris par Ryanair en établissant des activités régulières sur une base annuelle dans un aéroport qui n'était pas connu à l'époque (55).


However, in the cases of Pau, Nîmes and Angoulême, the Commission has concluded that Ryanair, and, in the case of Pau, Transavia, received state aid which is incompatible with EU rules.

Toutefois, dans les cas de Pau, de Nîmes et d'Angoulême, la Commission a conclu que Ryanair, et dans le cas de Pau, Transavia, avaient bénéficié d'aides d’État incompatibles avec les règles de l’UE.


Ryanair/AMS therefore need to pay back the undue advantage of around €6.4 million that they have received, in order to reduce the distortion of competition created by the incompatible aid.

Aussi Ryanair/AMS doivent-elles rembourser l’avantage injustifié de quelque 6,4 millions d’euros qu’elles ont perçu, afin de réduire la distorsion de concurrence générée par les aides incompatibles avec le marché intérieur.


Moreover, BSCA signed the agreements with Ryanair on the basis of a business plan which, in the Commission's view, does not conform to the private investor criterion, for it had factored in substantial future revenue, amounting to almost EUR 27 million, not arising from the contract signed with Ryanair but received from hypothetical carriers which were assumed to be regular users.

En outre, BSCA a signé les accords avec Ryanair sur la base d'un business plan que la Commission ne considère pas conforme au critère de l'investisseur privé qui se serait trouvé dans la même situation que BSCA. En effet, l'entreprise y a inclus d'importantes recettes futures en provenance d'hypothétiques compagnies régulières et non du contrat signé avec Ryanair, ce à hauteur de près de 27 millions €.


Thus, at Stockholm-Skavsta airport, managed by TBI and quoted on several occasions as an "example" during the investigation into the present case, it became apparent that Ryanair was receiving a marketing package lasting 10 years and worth 55 million Swedish crowns from the Nyköping Regional Government.

Ainsi, à l'aéroport de Stockholm-Skavsta, géré par TBI et cité à plusieurs reprises comme "exemple" au cours de l'instruction de la présente affaire, il est apparu que Ryanair recevait un paquet "marketing" d'une durée de 10 ans et d'un montant de 55 millions de couronnes suédoises de la part du gouvernement régional de Nypoking.


This formal investigation of the aid Ryanair may have received does not seek to question the development of low-cost activities which respond to clear consumer wishes, but aims to ensure a level playing field for all airlines.

Cette enquête formelle sur les aides potentiellement reçues par Ryanair ne vise pas à remettre en cause dans le cas d'espèce le développement des activités « low cost » qui répondent à une attente évidente des consommateurs mais à assurer que ces activités se développent dans des conditions de concurrence équitables pour toutes les compagnies aériennes.


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