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Calculate safe navigation routes
Carry out navigational calculations
Community major road
Community trunk route
Concept of safe third country
Create a safe environment to put participants at ease
Ensure safe navigation through making calculations
Ensure safe transport of money
Guarantee safe transport of money
Perform navigational calculations
Provide a safe environment to put participants at ease
Safe harbour
Safe harbour provision
Safe harbour rule
Safe route
Safe third country concept
Safe third country principle
Secure safe transport of money
Transport money safely

Traduction de «routes are safe » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
calculate safe navigation routes | perform navigational calculations | carry out navigational calculations | ensure safe navigation through making calculations

effectuer des calculs de navigation




guarantee safe transport of money | secure safe transport of money | ensure safe transport of money | transport money safely

assurer la sécurité de transports de fonds


creating a safe environment to put participants at ease | facilitate a safe environment to put participants at ease | create a safe environment to put participants at ease | provide a safe environment to put participants at ease

créer un environnement sûr pour mettre les participants à l'aise


concept of safe third country | safe third country concept | safe third country principle

concept de pays tiers sûr | notion de pays tiers sûr


safe harbour | safe harbour provision | safe harbour rule

régime de protection


Community trunk route [ Community major road ]

axe communautaire [ axe routier communautaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Recalls its serious concerns over the tension in the South China Sea; considers it regrettable that, contrary to the 2002 Declaration of Conduct, several parties are claiming land in the disputed waters; is particularly concerned at the massive scale of China’s current activities in the area, including building military facilities, ports, and at least one airstrip; urges all parties in the disputed area to refrain from unilateral and provocative actions and to resolve the disputes peacefully based on international law, in particular the UNCLOS, with impartial international mediation and arbitration; urges all parties to acknowledge t ...[+++]

rappelle les graves inquiétudes suscitées par les tensions en mer de Chine méridionale; déplore que, contrairement à la déclaration de conduite de 2002, plusieurs parties revendiquent des territoires dans les eaux litigieuses; s'inquiète particulièrement de l'ampleur des activités actuelles de la Chine dans cette zone, avec, notamment, la construction d'installations militaires, de ports et d'au moins une piste d'atterrissage; presse toutes les parties au litige de s'abstenir d'acte unilatéraux de provocation et de résoudre ce litige pacifiquement, dans le respect du droit international, notamment de la CNUDM, avec l'aide d'une médiat ...[+++]


To effectively close the backdoor to irregular and dangerous migration routes, we have to open safe and legal routes to Europe forpeople in need of international protection.

Pour pouvoir bloquer effectivement les accès dérobés qui mènent à des routes migratoires illégales et dangereuses, nous devons ouvrir des voies légales et sûres permettant aux personnes ayant besoin d’une protection internationale de venir en Europe.


Ensuring and enhancing safe and legal migration routes

Ouvrir et renforcer des voies de migration légales et sûres


7. Calls on the Member States to protect the most vulnerable road users by improving the safety of pedestrians, removing architectural barriers, establishing safe pedestrian-only routes and supporting ‘walking buses’ and safe routes between home and school; further calls on the Member States to improve bike mobility by providing dedicated and safe cycling paths and bike parking areas, and by promoting and implementing bike sharing ...[+++]

7. invite les États membres à protéger les usagers de la route les plus vulnérables en renforçant la sécurité des piétons, en supprimant les obstacles architecturaux, en mettant en place des itinéraires sûrs réservés aux piétons et en soutenant les "pédibus" et les parcours sécurisés entre le domicile et l'école; demande également aux États membres d'améliorer la mobilité à vélo en mettant en place des pistes cyclables et des parkings réservés aux vélos et sûrs ainsi qu'en encourageant et en mettant en œuvre des services de partage de vélos; invite la Commission et les États membres, afin de stimuler encore davantage la mobilité à vélo ...[+++]


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45. Underlines the major importance of the safety and security of new world trade routes by sea in the Arctic, in particular for the EU and its Member States’ economies, which control 40 % of world commercial shipping; welcomes the work being carried out within the International Maritime Organisation (IMO) on the finalisation of a mandatory Polar Code for shipping; urges the Member States and the Commission to engage in close contact with European research institutes and transport and insurance businesses, ensuring that new technologies and experiences are taken into accoun ...[+++]

45. souligne l'importance cruciale de la sûreté et de la sécurité des nouvelles routes commerciales du transport maritime mondial par l'Arctique, notamment pour l'Union et les économies de ses États membres, qui contrôlent 40 % du fret mondial; salue le travail effectué au sein de l'Organisation maritime internationale (OMI) en vue de l'adoption d'un code maritime obligatoire dans les eaux polaires; presse les États membres et la Commission de nouer des contacts étroits avec les instituts de ...[+++]


26. Underlines the major importance of the safety and security of new world trade routes through the sea in the Arctic, in particular for the economies of the EU and its Member States, given that these countries control 40 % of world commercial shipping; welcomes the finalisation of the work in the International Maritime Organisation (IMO) on a mandatory Polar Code for shipping; urges the Member States and the Commission to maintain close contact with European research institutes and transport and insurance businesses with a view to ensuring that new technologies and experi ...[+++]

26. souligne l'importance majeure que revêtent la sûreté et la sécurité des nouvelles routes du transport maritime mondial passant par l'Arctique, notamment pour les économies de l'Union et de ses États membres, étant donné que ceux-ci contrôlent 40 % de la navigation maritime commerciale mondiale; se félicite que les travaux menés au sein de l'OMI en vue de l'adoption d'un code maritime obligatoire dans les eaux polaires arrivent à leur terme; presse les États membres et la Commission d'entretenir des contacts étroits avec les instituts de re ...[+++]


13. Welcomes other cooperation initiatives on secure and safe shipping in the Arctic and on better access to the various Northern sea routes; emphasises that this concerns not only commercial traffic but also a large and increasing volume of tourist shipping carrying EU citizens; calls for more research on the effect that climate change has on Arctic navigation and shipping routes; equally calls for assessments of the impact of ...[+++]

13. accueille favorablement les autres initiatives de coopération pour la sécurité et la sûreté du trafic maritime dans l'Arctique et un meilleur accès aux différentes routes maritimes du Nord; souligne que ces mesures ne concernent pas uniquement le trafic commercial, mais aussi une part importante et croissante de navigation de croisière pour les touristes européens; demande que des études supplémentaires soient réalisées concernant les effets du changement climatique sur la navigation et sur les voies maritimes dans la région arctique; demande également des évaluations de l'impact sur l'environnement et la population de l'Arctique ...[+++]


13. Welcomes other cooperation initiatives on secure and safe shipping in the Arctic and on better access to the various Northern sea routes; emphasises that this concerns not only commercial traffic but also a large and increasing volume of tourist shipping carrying EU citizens; calls for more research on the effect that climate change has on Arctic navigation and shipping routes; equally calls for assessments of the impact of ...[+++]

13. accueille favorablement les autres initiatives de coopération pour la sécurité et la sûreté du trafic maritime dans l'Arctique et un meilleur accès aux différentes routes maritimes du Nord; souligne que ces mesures ne concernent pas uniquement le trafic commercial, mais aussi une part importante et croissante de navigation de croisière pour les touristes européens; demande que des études supplémentaires soient réalisées concernant les effets du changement climatique sur la navigation et sur les voies maritimes dans la région arctique; demande également des évaluations de l'impact sur l'environnement et la population de l'Arctique ...[+++]


7. ATC units shall, during the pre-flight phase, make available through IFPS any necessary changes affecting the route or flight level key items of a flight plan that could affect the safe conduct of a flight, for flight plans and associated update messages previously received by them from IFPS.

7. Les unités ATC doivent, pendant la phase préalable au vol, communiquer par l’intermédiaire de l’IFPS toute modification nécessaire des éléments essentiels d’un plan de vol concernant l’itinéraire ou le niveau de vol, qui pourrait avoir une incidence sur la sécurité du vol, pour les plans de vol et les messages d’actualisation associés qu’ils ont préalablement reçus de l'IFPS.


2. When implementing a ship's routing system, which has not been adopted by the IMO, under their responsibility, Member States shall take into account, wherever possible, the guidelines and criteria developed by the IMO and promulgate all information necessary for the safe and effective use of the ship's routing system.

2. Lorsqu'ils appliquent, sous leur responsabilité, un système d'organisation du trafic qui n'a pas été adopté par l'OMI, les États membres tiennent compte, dans la mesure du possible, des directives et critères mis au point par l'OMI et diffusent toutes les informations nécessaires à l'utilisation sûre et efficace du système d'organisation du trafic.


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