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Allocative cost
Assure cost efficiency in food manufacturing
Cost effective
Cost effectiveness
Cost efficiency
Cost efficiency ratio
Cost efficient
Cost-effective
Cost-efficient
Cost-efficient delivery system
Efficiency cost
Ensure cost efficiency in food manufacturing
Ensure cost efficient food manufacturing
Ensure cost-effective handling of cargo on ships
Establish cost efficiency in food manufacturing
Maximising efficiency of mining
Monitor costs of mining
Monitor mine costs
Monitoring of costs of mining

Vertaling van "route cost-efficiency " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ensure cost efficient food manufacturing | establish cost efficiency in food manufacturing | assure cost efficiency in food manufacturing | ensure cost efficiency in food manufacturing

assurer l'efficacité économique d'une production de denrées alimentaires


cost effective | cost-effective | cost efficient | cost-efficient

rentable


ensure cost-effective handling of cargo on ships | implement cost-efficient strategies for loading and unloading cargo on ships | implement cost-effective cargo handling strategies on ships | implement cost-effective strategies for loading and unloading cargo on ships

mettre en œuvre des stratégies rentables de manutention de la cargaison sur les navires


cost efficiency | cost effectiveness

rapport coût-efficacité | rentabili


allocative cost [ efficiency cost ]

coût d'affectation [ coût d'efficacité ]






cost-efficient delivery system

régime de soins économiquement satisfaisant | régime de soins économiquement avantageux




maximising efficiency of mining | monitoring of costs of mining | monitor costs of mining | monitor mine costs

contrôler des coûts d’exploitation minière
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
where no common en route charging zone has been established within the meaning of Article 4 of Implementing Regulation (EU) No 391/2013, and where, as a consequence, en route cost-efficiency targets are set for more than one charging zone within the functional airspace block, consolidate these targets to a single value at aggregated level for en route air navigation services and provide, for information purposes, an overall figure demonstrating the cost efficiency effort at functional airspace block level.

lorsque aucune zone tarifaire de route commune n’a été établie au sens de l’article 4 du règlement d'exécution (UE) no 391/2013 et lorsque, en conséquence, les objectifs d’efficacité économique pour les services de route sont fixés pour plusieurs zones tarifaires dans un bloc d’espace aérien fonctionnel, agrègent ces objectifs en une valeur unique pour les services de navigation aérienne de route et fournissent, à des fins d’information, un chiffre global traduisant l’effort d’efficacité économique produit au niveau du bloc d’espace aérien fonctionnel.


the consistency with the assumptions used for en route cost-efficiency target setting (such as inflation, economic assumptions, traffic trends).

la compatibilité avec les hypothèses qui ont servi à fixer les objectifs d’efficacité économique pour les services de route (hypothèses d’inflation et économiques, évolutions du trafic).


C. whereas an energy security strategy must include cost-efficient actions to moderate energy demand and equally effective actions to overcome major and imminent disruptions, as well as solidarity and coordination mechanisms to protect and strengthen energy generation, smart transmission and distribution infrastructure and interconnectors; whereas this infrastructure must be capable of handling variable renewables, and be built into a fully integrated and well-functioning internal energy market as an essential part of an Energy Union with diversified external supplies and routes ...[+++]

C. considérant qu'une stratégie pour la sécurité énergétique doit inclure des actions rentables visant à limiter la demande énergétique et des actions tout aussi efficaces visant à surmonter les perturbations majeures et imminentes, ainsi que des mécanismes de solidarité et de coordination afin de protéger et de renforcer les infrastructures de production, de transport intelligent et de distribution de l'énergie ainsi que les installations d'interconnexion; que ces infrastructures doivent être en mesure de gérer différentes sources d'énergie renouvelables et s'inscrire dans le cadre d'un marché intérieur de l'énergie totalement intégré ...[+++]


C. whereas an energy security strategy must include cost-efficient actions to moderate energy demand and equally effective actions to overcome major and imminent disruptions, as well as solidarity and coordination mechanisms to protect and strengthen energy generation, smart transmission and distribution infrastructure and interconnectors; whereas this infrastructure must be capable of handling variable renewables, and be built into a fully integrated and well-functioning internal energy market as an essential part of an Energy Union with diversified external supplies and routes ...[+++]

C. considérant qu'une stratégie pour la sécurité énergétique doit inclure des actions rentables visant à limiter la demande énergétique et des actions tout aussi efficaces visant à surmonter les perturbations majeures et imminentes, ainsi que des mécanismes de solidarité et de coordination afin de protéger et de renforcer les infrastructures de production, de transport intelligent et de distribution de l'énergie ainsi que les installations d'interconnexion; que ces infrastructures doivent être en mesure de gérer différentes sources d'énergie renouvelables et s'inscrire dans le cadre d'un marché intérieur de l'énergie totalement intégré ...[+++]


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(3e) This Regulation aims to fulfil the requirement laid down in Article 65a of Regulation (EC) No 216/2008 by removing the overlaps between Regulation (EC) No 549/2004 and Regulation (EC) No 216/2008, adapting the former to the latter and ensuring a clear allocation of tasks between the Commission, the Agency and Eurocontrol, so that the Commission focuses on economic and technical regulation, the Agency acts as its agent on technical regulation drafting and oversight, and Eurocontrol focuses on operational tasks, in particular those relating to the network manager concept pursuant to Regulation (EC) No 550/2004, in which a common en route charging scheme for ...[+++]

(3 sexies) Le présent règlement vise à satisfaire à l'exigence prévue à l'article 65 bis du règlement (CE) n° 216/2008 en supprimant les chevauchements entre le règlement (CE) n° 549/2004 et le règlement (CE) n° 216/2008, en adaptant le premier au second et en assurant une claire répartition des tâches entre la Commission, l'Agence et l'organisation Eurocontrol, de façon à ce que la Commission se concentre sur la réglementation économique et technique, que l'Agence lui serve d'agent technique pour la rédaction de la réglementation technique et la supervision, et qu'Eurocontrol se concentre sur des tâches opérationnelles, notamment celles se rapportant au concept de gestionnaire de réseau, conformément au règlement (CE) n° 550/2004, qui étab ...[+++]


65. Agrees with the Commission that natural gas will play an important role, in the short to medium term, in the transformation of the energy system, since it represents a relatively quick and cost-efficient way of reducing reliance on other more polluting fossil fuels; stressing the need to diversify natural gas supply routes to the European Union; warns against investments that could lead to lock-in long-term dependency on fossil fuels;

65. est d'accord avec la Commission pour dire que le gaz naturel jouera un rôle important à court ou moyen terme dans la transformation du système énergétique, puisqu'il représente un moyen relativement rapide et rentable de réduire la dépendance vis-à-vis d'autres carburants fossiles plus polluants; souligne la nécessité de diversifier les routes d'approvisionnement de gaz de l'Union européenne; met en garde contre les investissements susceptibles d'entraîner une dépendance à long terme à l'égard des combustibles fossiles;


66. Agrees with the Commission that natural gas will play an important role, in the short to medium term, in the transformation of the energy system, since it represents a relatively quick and cost-efficient way of reducing reliance on other more polluting fossil fuels; stressing the need to diversify natural gas supply routes to the European Union; warns against investments that could lead to lock-in long-term dependency on fossil fuels;

66. est d'accord avec la Commission pour dire que le gaz naturel jouera un rôle important à court ou moyen terme dans la transformation du système énergétique, puisqu'il représente un moyen relativement rapide et rentable de réduire la dépendance vis-à-vis d'autres carburants fossiles plus polluants; souligne la nécessité de diversifier les routes d'approvisionnement de gaz de l'Union européenne; met en garde contre les investissements susceptibles d'entraîner une dépendance à long terme à l'égard des combustibles fossiles;


(c) cost-efficiency target: a reduction of the average European Union-wide determined unit rate for en route air navigation services from 59,97 EUR in 2011 to 53,92 EUR in 2014 (expressed in real terms, EUR 2009), with intermediate annual values of 57,88 EUR in 2012 and 55,87 EUR in 2013.

c) objectif en matière d’efficacité économique: diminution du taux unitaire fixé moyen de l'Union européenne pour les services de navigation aérienne de route pour le faire passer de 59,97 EUR en 2011 à 53,92 EUR en 2014 (exprimé en termes réels, en euros, valeur 2009), avec des valeurs annuelles intermédiaires de 57,88 EUR en 2012 et de 55,87 EUR en 2013.


The European Union-wide cost-efficiency KPI shall be the average European Union-wide determined unit rate for en route air navigation services, defined as follows:

Le KPI uni-européen en matière d’efficacité économique est le taux unitaire fixé uni-européen moyen pour les services de navigation aérienne de route, défini comme suit:


For the first reference period, the national/FAB cost-efficiency KPI shall be the national/FAB determined unit rate for en route air navigation services, defined as follows:

Pour la première période de référence, le KPI national/FAB en matière d’efficacité économique est le taux unitaire fixé national/FAB pour les services de navigation aérienne de route, défini comme suit:




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'route cost-efficiency' ->

Date index: 2023-02-12
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