Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply oil to wheels of railway vehicle
Exchange of rolling stock
Hit by rolling stock
Interchange of rolling stock
Lubricate rolling stock wheels
Lubricate wheels of rolling stock
Modernisation of rolling stock
Oil rolling stock wheels
ROSCO
Rail rolling stock assembly operator
Railway stock engineer
Rebuilding of rolling stock
Reconditioning of rolling stock
Reconstruction of rolling stock
Remodelling of rolling stock
Rolling equipment
Rolling stock
Rolling stock drafter
Rolling stock draughtsperson
Rolling stock electronic equipment installer
Rolling stock engineering drafter
Rolling stock engineering draftsperson
Rolling stock engineering technician
Rolling stock fleet
Rolling stock leasing company
Rolling stock operating company
Rolling stock strength
To modernise the rolling stock
To rebuild the rolling stock
To recondition the rolling stock
To reconstruct the rolling stock
To remodel the rolling stock
To renovate the rolling stock
To revamp the rolling stock

Traduction de «rolling stock other » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
to modernise the rolling stock | to rebuild the rolling stock | to recondition the rolling stock | to reconstruct the rolling stock | to remodel the rolling stock | to renovate the rolling stock | to revamp the rolling stock

moderniser le matériel roulant | rénover le matériel roulant | transformer le matériel roulant


rolling stock drafter | rolling stock engineering draftsperson | rolling stock draughtsperson | rolling stock engineering drafter

dessinatrice technique matériel roulant | dessinateur technique matériel roulant | dessinateur technique matériel roulant/dessinatrice technique matériel roulant


rail rolling stock assembly operator | railway stock engineer | rolling stock electronic equipment installer | rolling stock engineering technician

ingénieur ferroviaire matériel roulant | technicien en génie ferroviaire matériel roulant | technicien en génie ferroviaire matériel roulant/technicienne en génie ferroviaire matériel roulant | technicienne en génie ferroviaire matériel roulant


apply oil to wheels of railway vehicle | lubricate wheels of rolling stock | lubricate rolling stock wheels | oil rolling stock wheels

graisser les roues de matériel roulant


reconditioning of rolling stock | modernisation of rolling stock | rebuilding of rolling stock | remodelling of rolling stock | reconstruction of rolling stock

rénovation du matériel roulant


exchange of rolling stock | interchange of rolling stock

échange du matériel roulant


rolling stock fleet | rolling stock strength

effectif du matériel roulant | parc de matériel roulant


Hit by rolling stock

heurté par un véhicule ferroviaire


rolling stock leasing company | rolling stock operating company | ROSCO

société de matériel ferroviaire | SMF


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
13.8 Where there is an accumulation, spill or leak of a hazardous substance from rolling stock, no person other than a qualified person shall move the rolling stock or couple any other rolling stock to it.

13.8 En cas d’accumulation, de déversement ou de fuite d’une substance hasardeuse se trouvant à bord d’un matériel roulant, il est interdit à toute personne autre qu’une personne qualifiée de déplacer une unité du matériel roulant ou de l’atteler à une autre.


(2) If a supply of railway rolling stock is made in a particular province by way of lease, licence or similar arrangement for the first lease interval (within the meaning of subsection 136.1(1) of the Act) in the period during which possession or use of the rolling stock is provided under the arrangement, the supply of the rolling stock for each of the other lease intervals in that period is, despite subsection (1), made in that province.

(2) Si une fourniture de matériel roulant de chemin de fer est effectuée dans une province donnée par bail, licence ou accord semblable pour la première période de location, au sens du paragraphe 136.1(1) de la Loi, de la période totale de possession ou d’utilisation du matériel prévue par l’accord, la fourniture du matériel pour chacune des autres périodes de location prévues par l’accord est, malgré le paragraphe (1), effectuée dans cette province.


10.9 Where self-propelled rolling stock is used for transporting passengers or a locomotive is operated in an area occupied by employees, the rolling stock or locomotive shall be fitted with a horn or other audible warning device that emits a distinctive sound that can be heard clearly above the noise of that rolling stock or locomotive and any ambient noise.

10.9 Le matériel roulant automoteur servant au transport des passagers ou la locomotive utilisée dans un secteur occupé par des employés doit être muni d’un klaxon ou d’un autre dispositif avertisseur sonore dont le son distinctif peut être clairement perçu malgré le bruit du matériel roulant automoteur ou de la locomotive et le bruit ambiant.


(16) Clause 212(1)(d)(vii)(A) does not apply to a payment in a year for the temporary use of railway rolling stock by a railway company to a person resident in a country other than Canada unless that country grants substantially similar relief for the year to the company in respect of payments received by it for the temporary use by a person resident in that country of railway rolling stock.

(16) La division (1)d)(vii)(A) ne s’applique pas à un paiement pour l’utilisation temporaire de matériel roulant qu’une compagnie de chemin de fer fait au cours de l’année à une personne résidant dans un pays étranger sauf si ce pays accorde substantiellement une exemption semblable pour l’année à la compagnie à l’égard des paiements qu’elle a reçus pour l’utilisation temporaire de matériel roulant par une personne résidant dans ce pays.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be left unattended; (e) what legislative or regulatory framework governs local emergency preparedness plans i ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; d) en ce qui concerne les chemins de fer en b) et en c), dans quelles conditions les t ...[+++]


It is worth underlining that, already in 2004 when the creation of an integrated European railway area was intensified with the adoption of the 2nd railway package, it was recognised that there was a need for more harmonised safety rules and improved technical compatibility of infrastructure, rolling stock, signalling and other parts of the rail system, as well as simpler procedures for approving rolling stock for use across the European rail network.

Il convient de souligner que, dès 2004, lorsque la création d'un espace ferroviaire européen intégré a été intensifiée avec l'adoption du 2 paquet ferroviaire, la nécessité a été reconnue d'harmoniser les règles de sécurité et d'améliorer la compatibilité technique des infrastructures, du matériel roulant, de la signalisation et des autres parties du système ferroviaire, ainsi que de disposer de procédures plus simples d'autorisation du matériel roulant aux fins de son utilisation sur l'ensemble du réseau ferroviaire européen.


However newly built maintenance and other technical facilities developed for specific new high-speed rolling stock, referred to in Commission Decision 2008/232/EC of 21 February 2008 concerning a technical specification for interoperability relating to the rolling stock sub-system of the trans-European high-speed rail system , may be reserved to the use of one railway undertaking for a period of five ten years from the start of their operation.

Néanmoins, les nouveaux centres d'entretien et autres infrastructures techniques développés spécifiquement pour du nouveau matériel roulant à grande vitesse, visé dans la décision 2008/232/CE de la Commission du 21 février 2008 concernant une spécification technique d'interopérabilité relative au sous-système matériel roulant du système ferroviaire transeuropéen à grande vitesse , peuvent être réservés à l'usage d'une entreprise ferroviaire pour une durée de cinq ans dix ans à compter du début de leur exploitation.


Secondly, support should also be given to the European Parliament amendments aimed at extending the competencies of the European Railway Agency, especially as regards issuing permits for the use of rolling stock that complies with the Technical Standard for Interoperability (TSI), making the Agency the central development body for introducing the European Rail Traffic Management System, and thirdly, giving the Agency the task of running the mandatory certification system as regards the maintenance of railway wagons and other rolling s ...[+++]

Deuxièmement, il faut également soutenir les amendements du Parlement européen qui ont pour but d'étendre les compétences de l'Agence ferroviaire européenne, particulièrement en ce qui concerne l'émission de permis pour l'utilisation de matériel roulant qui respecte les spécifications techniques d'interopérabilité (STI), ou qui ont pour but de faire de l'Agence l'organisme de développement central pour introduire le système de gestion du trafic ferroviaire européen, ou, troisièmement, de confier à l'Agence la gestion du système de certification obligatoire en ce qui concerne l'entretien des wagons et autre matériel roulant.


Article 14 of Railway Safety Directive (Dir. 2004/49/EC) covers the placing in service of the existing rolling stock bearing no 'EC' certificate in another or other Member States, while Interoperability Directives regulate how rolling stock is to be accepted on the existing infrastructure.

L'article 14 de la directive sur la sécurité ferroviaire (directive 2004/49/CE) couvre la mise en service dans un ou plusieurs autres États membres du matériel roulant existant ne portant pas de déclaration "CE" de vérification tandis que les directives relatives à l'interopérabilité déterminent dans quelle mesure le matériel roulant doit être accepté au niveau de l'infrastructure existante.


Finally, will he look at the competition implications in the transport business, and at the fact that within the United Kingdom the majority of railway rolling stock is manufactured outside the country, whereas other countries seem quite capable of introducing into their contracts provisions to ensure that rolling stock is made in their own country?

Enfin, prendra-t-il en considération les implications, du point de vue de la concurrence, dans le domaine des transports et le fait qu’au Royaume-Uni, une grande partie du matériel roulant du transport ferroviaire est construit en dehors du pays, alors que d’autres pays sont visiblement en mesure d’inclure à leurs contrats des clauses garantissant que le matériel roulant soit construit sur leur territoire?


w