Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CoR-EESC Political Monitoring Group
EESC-CoR Political Monitoring Group
EMEP
European Monitoring and Evaluation of Pollutants
FIRAMS
Flight incident recorder and monitoring system
Flight incident recording and monitoring set
Flight incident recording and monitoring system
Fuel storage tank monitoring
Image monitor
Monitor
Monitor fuel storage tanks
Monitor screen
Monitor tamping car
Monitoring diesel and gasoline storage tanks
Monitoring fuel storage tanks
Monitoring of ballast tamper ballast tamper monitoring
Narrow-bezel monitor
Narrow-frame monitor
Operate railway cargo monitoring equipment
Operate railway cargo monitoring technologies
Operate railway freight monitoring technologies
Output monitor
PMG
Picture monitor
Political Monitoring Group
Political monitoring group with the CoR
RMS
Recorder monitoring set
Robust path
Robust trajectory
Slim-bezel monitor
Slim-frame monitor
Tamping car monitoring
Tamping machine monitoring
Television monitor
Thin-bezel monitor
Thin-frame monitor
Use railway freight monitoring technologies
Video monitor
Viewing monitor

Traduction de «robust monitoring » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


monitoring of ballast tamper ballast tamper monitoring | tamping machine monitoring | monitor tamping car | tamping car monitoring

surveiller une machine de bourrage de voies ferrées


slim-bezel monitor | thin-bezel monitor | narrow-bezel monitor | thin-frame monitor | slim-frame monitor | narrow-frame monitor

moniteur à encadrement étroit | moniteur à cadre étroit | moniteur à encadrement mince | moniteur à cadre mince


image monitor | picture monitor | television monitor | viewing monitor

écran de contrôle | récepteur de contrôle


CoR-EESC Political Monitoring Group | EESC-CoR Political Monitoring Group | Political Monitoring Group | political monitoring group with the CoR | PMG [Abbr.]

groupe de monitorage politique | groupe de monitorage politique CESE-CdR | GMP [Abbr.]


fuel storage tank monitoring | monitoring fuel storage tanks | monitor fuel storage tanks | monitoring diesel and gasoline storage tanks

surveiller des cuves de stockage de carburant


operate railway cargo monitoring technologies | use railway freight monitoring technologies | operate railway cargo monitoring equipment | operate railway freight monitoring technologies

utiliser des technologies de surveillance du fret ferroviaire


picture monitor | video monitor | monitor | monitor screen | output monitor

écran de contrôle | écran-témoin | tube cathodique de visualisation | écran de sortie | moniteur


flight incident recorder and monitoring system | flight incident recording and monitoring set | flight incident recording and monitoring system | recorder monitoring set [ FIRAMS | RMS ]

système d'enregistrement et de surveillance de vol [ FIRAMS ]


Cooperative Programme for Monitoring and Evaluation of the long-range transmission of air pollutants in Europe | Cooperative programme for the monitoring and evaluation of the long-range transmission of air pollutants in Europe | European Monitoring and Evaluation of Pollutants | EMEP [Abbr.]

programme concerté de surveillance continue et d'évaluation du transport à longue distance des polluants atmosphériques en Europe | surveillance continue et évaluation du transport à longue distance des polluants atmosphériques en Europe | EMEP [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Examples of robust monitoring systems The Hungarian monitoring system will aim to measure the social impact of the national strategy and follow the state of play of its implementation.

Exemples de systèmes de suivi solides Le système de suivi hongrois a pour but de mesurer l’effet social de la stratégie nationale et d’apprécier l’état d’avancement de sa mise en œuvre.


Despite clear efforts since the last report[16] to put in place a robust monitoring and evaluation framework to systematically and consistently produce data (not necessarily using ethnic criteria) on the impact of Roma integration measures, this remains a challenge in most Member States.

Malgré des efforts manifestes déployés depuis le dernier rapport[16] pour mettre en place un cadre de suivi solide permettant de produire de façon systématique et cohérente des données (pas nécessairement liées à des critères ethniques) sur l'effet des mesures d'intégration des Roms, cet objectif demeure difficile à atteindre dans la plupart des États membres.


It is also a largely shared view that any market-based measure or efficiency standard needs to be accompanied by transparent and robust monitoring of emissions.

Il est aussi largement admis que toute mesure fondée sur le marché ou toute norme d’efficacité doit s’accompagner d’une surveillance transparente et fiable des émissions.


However, it is also clear that it is still necessary to strengthen compliance with the CFP rules through a comprehensive and robust monitoring and control system and to raise awareness of industry on the importance of respecting conservation measures.

Cependant, il est également clair qu’il reste nécessaire de renforcer le respect des règles de la PCP à l’aide d’un régime de contrôle et de surveillance robuste et exhaustif et de sensibiliser l’industrie à l’importance du respect des mesures de conservation.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
86. Underlines the need for strong accountability mechanisms in order to make sure both developed and developing countries fulfil their commitments and tackle effectively the poverty and sustainability challenges that the post-2015 framework will address; underlines that the framework needs to be evidence-based, and include financial targets and robust monitoring and accountability mechanisms at all levels; recalls that the monitoring mechanisms should include a review process based on openness and transparency;

86. insiste sur le fait qu'il importe de mettre en place des mécanismes de responsabilisation solides afin de veiller à ce que les pays développés et en développement respectent leurs engagements, luttent efficacement contre la pauvreté et relèvent les défis en matière de viabilité que le cadre de développement pour l'après-2015 a vocation à affronter; souligne que le cadre de développement doit être fondé sur des éléments démontrables, comprendre des objectifs financiers et prévoir de solides mécanismes de surveillance et de responsabilité à tous les niveaux; rappelle que les mécanismes de suivi devraient comprendre un processus d'exa ...[+++]


This requires the setting-up of a robust monitoring and evaluation system for the EIT, focusing on achievements, outputs and generation of both economic and societal impact to be benchmarked against best international practices.

À cette fin, il est nécessaire de mettre en place un solide système de suivi et d'évaluation de l'EIT, qui soit ciblé sur les réalisations, les résultats et la production d'incidences tant économiques que sociétales en vue de les comparer avec les meilleures pratiques internationales.


Given the widespread distribution and long recovery times expected for substances behaving as ubiquitous PBTs, Member States should be allowed to reduce the number of monitoring sites and/or frequency of monitoring for those substances, as long as a statistically robust monitoring baseline is available.

Étant donné la large répartition des substances qui se comportent comme des substances PBT ubiquistes et les longs délais de récupération prévus, les États membres devraient être autorisés à réduire le nombre des sites de surveillance et/ou la fréquence de surveillance pour ces substances, pour autant qu'une base de référence statistiquement fiable soit disponible.


Given the widespread distribution and long recovery times expected for substances behaving as ubiquitous PBTs, Member States should be allowed to reduce the number of monitoring sites and/or frequency of monitoring for those substances to the minimum level sufficient for a reliable long-term trend analysis, as long as a statistically robust monitoring baseline is available.

Étant donné la large répartition des substances qui se comportent comme des substances PBT ubiquistes et les longs délais de récupération prévus, les États membres devraient être autorisés à réduire le nombre des sites de surveillance et/ou la fréquence de surveillance pour ces substances au niveau minimum suffisant à assurer une analyse fiable de l'évolution à long terme, pour autant qu'une base de référence statistiquement fiable soit disponible.


152. Endorses that the Commission should provide a reliable and technically robust monitoring and evaluation system specific to FIs including that FIs should be segregated from pure grants in the Commission's monitoring, reporting and auditing processes and the amount of money actually paid to the SMEs should be transparent; encourages the Commission and the Member States, in particular, to agree on a small number of measurable, relevant, specific and uniform result indicators for FIs;

152. recommande à la Commission de mettre en place un système de suivi et d'évaluation fiable et techniquement sûr, spécifique aux instruments financiers, et de séparer ceux-ci des subventions pures dans ses procédures de suivi, de rapport et d'audit; demande de la transparence quant aux sommes financières réellement versées aux PME; encourage en particulier la Commission et les États membres à s'accorder sur un petit nombre d'indicateurs mesurables, pertinents, spécifiques et uniformes, applicables aux instruments financiers;


144. Endorses the Court of Auditors' recommendation that the Commission should provide a reliable and technically robust monitoring and evaluation system specific to FIs; invites the Commission to also follow the Court of Auditors' recommendation regarding agreement with Member States on a small number of measurable, relevant, specific and uniform result indicators for FIs, which would strengthen both monitoring and auditing processes;

144. approuve la recommandation de la Cour des comptes selon laquelle la Commission devrait mettre en place un système de suivi et d'évaluation fiable et solide au niveau technique, qui soit adapté aux instruments financiers; invite la Commission à suivre aussi la recommandation de la Cour des comptes qui l'exhorte à s'accorder avec les États membres sur un nombre limité d'indicateurs mesurables, pertinents, spécifiques et uniformes pouvant être utilisés pour les instruments financiers, qui renforceraient tant les processus de suivi que d'audit;


w