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Breathalyser test
Crash barrier
Decade of Action for Road Safety
Decade of Action for Road Safety 2011-2020
Driver protection
Educate public on road safety
European Road Safety Year
Field of vision
Helmet
Identify hazards of road transportation
Instruct public on road safety
Road Safety in Canada Facing the Challenge 2001
Road occupational health and safety manager
Road safety
Road safety barrier
Road safety measure
Road transport health and safety manager
Safety barrier
Safety fence
Safety measure
Train society on road safety
Transport health and safety inspector
Transportation safety manager
Upskill society on road safety

Vertaling van "road safety since " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
instruct public on road safety | train society on road safety | educate public on road safety | upskill society on road safety

informer le public sur la sécurité routière


crash barrier | road safety barrier | safety barrier | safety fence

barrière de sécurité | barrière de sécurité routière | glissière de sécurité


Road Safety in Canada: 2001, Facing the Challenge [ Road Safety in Canada: Facing the Challenge 2001 ]

La sécurité routière au Canada : 2001 Face au défi [ La sécurité routière au Canada : Face au défi 2001 ]


Road Safety Act, 1996 [ An Act to promote road safety by implementing commercial trucking reforms, drinking and driving countermeasures and other aspects of Ontario's comprehensive road safety plan ]

Loi de 1996 sur la sécurité routière [ Loi visant à promouvoir la sécurité routière par la mise en œuvre de mesures de réforme du camionnage, de contremesures visant l'alcool au volant et d'autres aspects du programme général de sécurité routière de l'Ontario ]


Decade of Action for Road Safety 2011-2020 [ Decade of Action for Road Safety ]

Décennie d'action pour la sécurité routière 2011-2020 [ Décennie d'action pour la sécurité routière ]


road safety measure | safety measure

mesure de sécurité routière


road safety [ breathalyser test | driver protection | field of vision | helmet ]

sécurité routière [ alcootest | champ de visibilité | protection du conducteur ]


European Road Safety Year

Année européenne de la sécurité routière


create mitigation strategies for road transport health and safety risks | identify hazards of road transportation | develop a health and safety prevention plan for road transport | identify the health and safety risks of road transportation

élaborer un plan de prévention de la santé et de la sécurité pour les transports routiers


road occupational health and safety manager | transportation safety manager | road transport health and safety manager | transport health and safety inspector

inspectrice HST des transports | inspecteur HST des transports | inspecteur HST des transports/inspectrice HST des transports
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Road safety actions on this portion of the road network will assume particular importance in the context of enlargement since the countries concerned will need to invest massively to improve their part of the trans-European road network, much more so than in the 15 current Member States.

Les actions concernant la sécurité routière sur cette portion du réseau routier prendront un relief particulier dans le contexte de l'élargissement, car les pays concernés sont appelés, bien plus que les Quinze, à investir massivement pour améliorer leur part du réseau routier transeuropéen.


The deployment of an eCall service available in all vehicles and in all Member States has been one of the principal Union objectives in the area of road safety since 2003.

Le déploiement d'un service eCall disponible dans tous les véhicules et dans tous les États membres est l'un des principaux objectifs de l'Union dans le domaine de la sécurité routière depuis 2003.


While most Member States have improved their road safety records since 2010, there is still a significant gap in performance across the EU.

Si la plupart des États membres de l'Union sont parvenus depuis 2010 à des améliorations dans le domaine de la sécurité routière, ils affichent néanmoins des résultats très disparates.


The deployment of an eCall service available in all vehicles and in all Member States has been one of the principal Union objectives in the area of road safety since 2003.

Le déploiement d'un service eCall disponible dans tous les véhicules et dans tous les États membres est l'un des principaux objectifs de l'Union dans le domaine de la sécurité routière depuis 2003.


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While all the EU Member States have improved their road safety records since 2010, there is still a significant gap in their performance.

Si les États membres de l’Union sont tous parvenus depuis 2010 à des améliorations dans le domaine de la sécurité routière, ils affichent néanmoins des résultats très disparates.


Since the objective of this Directive, namely to ensure a high level of protection for all road users in the Union by facilitating the cross-border exchange of information on road-safety-related traffic offences, where they are committed with a vehicle registered in a Member State other than the Member State where the offence took place, cannot be sufficiently achieved by the Member States, but can rather, by reason of the scale and effects of the action, be better achieve ...[+++]

Étant donné que l'objectif de la présente directive, à savoir assurer un niveau élevé de protection pour tous les usagers de la route dans l'Union en facilitant l'échange transfrontalier d'informations concernant les infractions en matière de sécurité routière commises dans un autre État membre que celui où le véhicule en cause a été immatriculé, ne peut pas être atteint de manière suffisante par les États membres mais peut, en raison des dimensions et des effets de l'action, l'être mieux au niveau de l'Union, celle-ci peut prendre des mesures conformément au principe de subsid ...[+++]


Since the adoption of Directive 2006/126/EC, scientific knowledge on medical conditions which affect fitness to drive has progressed, particularly as regards the estimation of both the associated risks for road safety and the effectiveness of treatment in averting the said risks.

Depuis l'adoption de la directive 2006/126/CE, les connaissances scientifiques relatives aux pathologies qui affectent l'aptitude à la conduite se sont améliorées, notamment concernant l'évaluation des risques associés pour la sécurité routière et de l'efficacité avec laquelle les traitements préviennent lesdits risques.


Since the objective of this Directive, namely to improve road safety by laying down minimum common requirements and harmonised rules concerning technical roadside inspections of vehicles circulating within the Union, cannot be sufficiently achieved by the Member States but can rather, by reason of the scale of the action, be better achieved at Union level, the Union may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty on European Union.

Étant donné que l’objectif de la présente directive, à savoir l’amélioration de la sécurité routière par l’établissement d’exigences minimales communes et de règles harmonisées applicables aux contrôles techniques routiers effectués sur des véhicules circulant dans l’Union, ne peut pas être réalisé de manière suffisante par les États membres mais peut, en raison des effets de l’action, l’être mieux au niveau de l’Union, celle-ci peut prendre des mesures conformément au principe de subsidiarité consacré à l’article 5 du traité.


Road safety actions on this portion of the road network will assume particular importance in the context of enlargement since the countries concerned will need to invest massively to improve their part of the trans-European road network, much more so than in the 15 current Member States.

Les actions concernant la sécurité routière sur cette portion du réseau routier prendront un relief particulier dans le contexte de l'élargissement, car les pays concernés sont appelés, bien plus que les Quinze, à investir massivement pour améliorer leur part du réseau routier transeuropéen.


WHEREAS THE OPERATION OF REGULATION ( EEC ) NO 543/69 SINCE 1 OCTOBER 1969 HAS REVEALED CERTAIN PRACTICAL DIFFICULTIES , WHICH CAN BE REMEDIED WITHOUT JEOPARDIZING THE AIMS OF SOCIAL PROGRESS AND ROAD SAFETY PURSUED IN RELATION TO ROAD TRANSPORT ;

CONSIDERANT QUE L'APPLICATION , DEPUIS LE 1ER OCTOBRE 1969 , DU REGLEMENT ( CEE ) N 543/69 A FAIT APPARAITRE SUR LE PLAN PRATIQUE CERTAINES DIFFICULTES AUXQUELLES IL PEUT ETRE REMEDIE SANS POUR AUTANT PORTER ATTEINTE AUX OBJECTIFS DE PROGRES SOCIAL ET DE SECURITE ROUTIERE POURSUIVIS DANS LE DOMAINE DES TRANSPORTS PAR ROUTE ;




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Date index: 2022-08-11
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