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Decision making regarding plant propagation
Make decisions regarding plant propagation
Manage fluid production in gas
Management of production fluid in gas
Managing of production fluid in gas
Mean revert
Possibility of reverter
Regress to the mean
Regress towards the mean
Resolution
Resolution capability
Resolve account allocation cases
Resolve difficult account allocation case
Resolve difficult account allocation cases
Resolve plant propagation issues
Resolving capability
Resolving difficult account allocation cases
Resolving plant propagation issues
Resolving power
Resolving production fluid issues
Revert to an average value
Revert to mean
Revert towards the mean
Revertant
Revertant bacterium
Reverted rubber hydroplaning
Reverted-rubber hydroplanning
Reverter
Right of reverter
Rubber-reverted aquaplaning

Traduction de «revert to resolving » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
regress to the mean | mean revert | revert to mean | regress towards the mean | revert towards the mean | revert to an average value

régresser vers la moyenne | retourner à la moyenne | converger vers la valeur moyenne | converger vers la moyenne


reverted rubber hydroplaning [ reverted-rubber hydroplanning | rubber-reverted aquaplaning ]

aquaplanage dû à la dévulcanisation du caoutchouc [ aquaplanage accompagné de dévulcanisation du caoutchouc ]


resolve account allocation cases | resolve difficult account allocation case | resolve difficult account allocation cases | resolving difficult account allocation cases

résoudre des cas complexes d’imputation comptable




possibility of reverter | reverter

retour successoral | réversion | retour




decision making regarding plant propagation | resolve plant propagation issues | make decisions regarding plant propagation | resolving plant propagation issues

prendre des décisions concernant la multiplication de plantes


Mediation as a Tool to Resolve Land-Use Disputes: How Kamloops Integrated Mediation into its Land Development Approval Process: Development Services Department, City of Kamloops, British Columbia [ Case Study: Mediation as a Tool to Resolve Land-Use Disputes ]

La médiation: un outil de résolution des conflits sur les utilisations des sols: comment Kamloops a intégré la médiation dans son processus d'approbation des projets d'aménagement foncier: Development Services Department, Ville de Kamloops (Colombie-Brita [ Étude de cas: la médiation: un outil de résolution des conflits sur les utilisations des sols ]


resolving power | resolving capability | resolution capability | resolution

pouvoir de résolution | pouvoir séparateur | pouvoir résolvant | résolvance


managing of production fluid in gas | resolving production fluid issues | manage fluid production in gas | management of production fluid in gas

gérer une production de fluides dans des gaz
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. Recalls the commitment of Member States to revert to the issue in 2015 with a view to opening accession negotiations; considers that starting EU negotiations can only positively influence efforts towards resolving bilateral disputes while also generating further much-needed reforms, particularly in respect of the rule of law, the independence of the judiciary and the fight against corruption; emphasises that continuing to delay the opening of negotiations entails an increasing and unpredictable cost for the country as well as for ...[+++]

2. rappelle aux États membres l'engagement qu'ils ont pris de revenir sur cette question en 2015 en vue d'entamer les négociations d'adhésion; estime que la mise en route de négociations avec l'Union européenne ne peut avoir qu'une influence positive sur les tentatives de résolution des litiges bilatéraux, tout en étant source également de nouvelles réformes réellement nécessaires, en ce qui concerne tout particulièrement l'état de droit, l'indépendance du pouvoir judiciaire et la lutte contre la corruption; souligne que le fait de ...[+++]


2. Recalls the commitment of Member States to revert to the issue in 2015 with a view to opening accession negotiations; considers that starting EU negotiations can only positively influence efforts towards resolving bilateral disputes while also generating further much-needed reforms, particularly in respect of the rule of law, the independence of the judiciary and the fight against corruption; emphasises that continuing to delay the opening of negotiations entails an increasing and unpredictable cost for the country as well as for regional stability; stresses that further prolonging the status quo undermines the credibility and effectiveness of the EU’s enlargement policy and its position in the region;

2. rappelle aux États membres l'engagement qu'ils ont pris de revenir sur cette question en 2015 en vue d'entamer les négociations d'adhésion; estime que la mise en route de négociations avec l'Union européenne ne peut avoir qu'une influence positive sur les tentatives de résolution des litiges bilatéraux, tout en étant source également de nouvelles réformes réellement nécessaires, en ce qui concerne tout particulièrement l'état de droit, l'indépendance du pouvoir judiciaire et la lutte contre la corruption; souligne que le fait de continuer à retarder l'ouverture de négociations engendre un coût croissant et imprévisible pour le pays ainsi que pour la stabilité régionale; met en évidence que le maintien du statu quo amoindrit la crédibi ...[+++]


2. Recalls the commitment of Member States to revert to the issue in 2015 with a view to opening accession negotiations; considers that starting EU negotiations can only positively influence efforts towards resolving bilateral disputes while also generating further much-needed reforms, particularly in respect of the rule of law, the independence of the judiciary and the fight against corruption; emphasises that continuing to delay the opening of negotiations entails an increasing and unpredictable cost for the country as well as for regional stability; stresses that further prolonging the status quo undermines the credibility and effectiveness of the EU’s enlargement policy and its position in the region;

2. rappelle aux États membres l'engagement qu'ils ont pris de revenir sur cette question en 2015 en vue d'entamer les négociations d'adhésion; estime que la mise en route de négociations avec l'Union européenne ne peut avoir qu'une influence positive sur les tentatives de résolution des litiges bilatéraux, tout en étant source également de nouvelles réformes réellement nécessaires, en ce qui concerne tout particulièrement l'état de droit, l'indépendance du pouvoir judiciaire et la lutte contre la corruption; souligne que le fait de continuer à retarder l'ouverture de négociations engendre un coût croissant et imprévisible pour le pays ainsi que pour la stabilité régionale; met en évidence que le maintien du statu quo amoindrit la crédibi ...[+++]


4. RESOLVES to continue, under the strategic direction of the European Council, to examine options to move beyond 20% greenhouse gas emission reductions to be prepared to react to the ongoing international climate negotiations and DECIDES to revert to these issues as soon as possible with a view to the Spring 2011 European Council".

4. DÉCIDE de continuer à examiner, sous la direction stratégique du Conseil européen, les options envisageables pour aller au-delà de l'objectif de 20 % de réduction des émissions de gaz à effet de serre afin d'être prêt à réagir aux négociations internationales sur le climat, et de revenir sur ces questions dès que possible dans la perspective de la réunion du Conseil européen du printemps 2011".


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Should Canada be unable to resolve these difficult legal and operational issues with the United States by this spring, the Peace Bridge must revert to a traditional plaza design.

Si le Canada et les États-Unis ne parviennent pas à régler ces difficiles questions juridiques et opérationnelles avant le printemps, il faudra concevoir un plan d'aménagement traditionnel pour la plaza du pont Peace.


1. Disputes between staff members and the Centre, as well as disputes between the Director and the Centre may be resolved by conciliation in accordance with the procedures set out in Annex IV. However, where no settlement can be reached, the staff member shall have the right to revert to the Administrative Tribunal of the International Labour Organisation.

1. Les litiges opposant les agents au Centre, ainsi que ceux opposant le directeur au Centre, sont réglés par voie de conciliation, conformément aux procédures figurant à l'annexe IV du présent régime. Toutefois, si aucun règlement n'est possible, l'agent a le droit de saisir le tribunal administratif de l'Organisation internationale du travail.


I believe that the European Parliament, as a democratically elected house, has a duty, if it wants to serve the peaceful, democratic visions and wishes of our people, to oppose these developments, to push for the EU to disassociate itself from them, to stop the war and to revert to resolving differences by peaceful means.

Je pense, Madame la Présidente, que le Parlement européen, en tant qu’organe élu de nos peuples, doit, s’il veut servir leurs visions démocratiques pacifiques et leurs aspirations, s’opposer catégoriquement à ces évolutions, faire pression pour que l’Union européenne s’en désengage, pour qu’il soit mis fin à la guerre, pour que l’on en revienne à la solution pacifique des différends.


The Speaker: The dilemma that we face in the House seems to have at least a reasonable chance to be resolved without reverting in any way.

Le Président: Le dilemme devant lequel nous nous trouvions à la Chambre semble avoir de bonnes chances d'être résolu sans que nous ayons besoin de revenir en arrière.


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