Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Distribution brand
Distributor's brand
Distributor's brand name
House brand
Independent retailer
Middleman's brand
Own brand
Own label
Private brand
Private brand good
Private label
Private label card
Private label credit card
Private trader
Private-brand line
Proprietary card
Proprietary credit card
Retail brand
Retailed card
Retailer brand
Retailer's brand name
Sole trader
Store brand
Store card
Top retail brand name

Traduction de «retail private brands » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
independent retailer | private trader | sole trader

commerçant indépendant | commerçante indépendante | marchand indépendant | marchande indépendante


private brand | distributor's brand | distribution brand | private label | store brand | house brand | middleman's brand | own brand | distributor's brand name | retailer's brand name

marque de distributeur | MDD | marque de détaillant | MDD | marque propre | marque maison | marque de distribution | MDD | marque privée


private brand [ private label | store brand | own brand | own label | retailer brand | house brand ]

marque de distributeur [ MDD | marque maison | marque propre | marque privée ]


distributor's brand | middleman's brand | private brand | private label

marque de distributeur | MDD [Abbr.]


private label card | private label credit card | proprietary card | proprietary credit card | retailed card | store card

carte accréditive | carte privative




Distributor's brand | Middleman's brand | Private brand

marque de distributeur | marque propre | MDD


top retail brand name

grande marque de la vente au détail




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Retail private brands have been growing in an effort by retailers to be more competitive, but consumers are still looking to buy name brands.

Les marques maison de détaillants ont connu un essor en raison des efforts déployés par ces derniers pour être plus compétitifs, mais les consommateurs souhaitent encore acheter des articles de marques bien connues.


Points out that while private, own-brand labelled products can bring increased value, choice and ‘fair trade’ products to consumers, they also represent a strategic issue in the medium- and long-term, as they introduce a horizontal dimension to competition in respect of industrial brands that had never previously been a factor and that can give an unfair and anti-competitive position to retailers, who become both customer and compe ...[+++]

constate que, si les produits sous marque propre peuvent apporter aux consommateurs une valeur ajoutée, un choix plus large et une plus grande équité commerciale, ils peuvent également revêtir une dimension stratégique à moyen et long terme, étant donné qu'ils introduisent une concurrence horizontale à l'égard des marques industrielles dont il n'a jamais été tenu compte auparavant et peuvent conférer une position inéquitable et anti-concurrentielle aux distributeurs, qui deviennent à la fois clients et concurrents; attire l'attention sur l'existence d'un «seuil de risque» au-delà duquel la pénétration des marques de distributeur sur le ...[+++]


The private sector initiatives are also significantly contributing towards fulfilment of the Compact, notably through "The Accord on Fire and Building Safety" in Bangladesh which brings together trade unions and fashion and retail brands.

Les initiatives du secteur privé contribuent également de manière significative au respect du pacte, notamment par le biais de «l’Accord sur la protection contre l’incendie et la sécurité des bâtiments» au Bangladesh, qui regroupe les syndicats et les marques des secteurs de la mode et de la vente au détail.


It produces and bottles private label NCSDs for retailers and contract manufactures NCSDs for brand owners, mainly fruit juices and still drinks, flavoured water and RTD teas. Pride Foods also has limited activities in the production and sale of own brand juices and juice drinks.

Elle produit et embouteille des boissons rafraîchissantes non gazeuses pour des détaillants, boissons dont la production lui est également sous-traitée par des propriétaires de marques. Il s'agit pour l'essentiel de jus de fruits, de boissons non gazeuses, d'eaux aromatisées et de thés prêts à boire.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, as the challenge from private label grows further, backed by retailer power, there is the increased danger that a greater number of brands will disappear from supermarket shelves, and ultimately consumers will face less choice.

Cependant, à mesure que le défi des marques privées prend de l'ampleur, poussé par le pouvoir des détaillants, il y a de plus en plus de danger qu'un nombre croissant de marques disparaissent des tablettes des supermarchés et qu'en fin de compte, les consommateurs se retrouvent avec beaucoup moins de choix.


On this market, the Commission noted that the joint venture created by Ducros and Hero will face strong competition from companies such as Ancel and Alsa. The Commission also took into account the pressure exercised by the major food retailers (in particular through their private brands) as well the competitive pressure exercised by neighbouring products (mainly in the sectors of fresh foods, industrial pastry, frozen desserts).

Sur ce marché, la Commission a noté que l'entreprise commune créée par Ducros et Hero devra faire face à des concurrents de poids tels que Ancel et Alsa, à la pression exercée par la grande distribution alimentaire (notamment au travers des marques de distributeur) ainsi qu'à la pression concurrentielle de produits voisins (notamment dans les secteurs de l'ultra-frais, de la pâtisserie industrielle, des desserts surgelés).


Nevertheless, the parties' control of the two leading brands, which are essential brands for retailers to stock, coupled with their position as the leading supplier of private-label products and overall market strength, combine to create a dominant position.

Néanmoins, le contrôle par les parties des deux marques leader, qui sont essentielles pour les détaillants, additionné à leur position de fournisseur leader des produits de marques de distributeur et leur puissance sur tout le marché, entraînait une position dominante.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'retail private brands' ->

Date index: 2024-03-04
w