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Analyse milk control test results
Analyse results of milk control tests
Analysing results of milk control tests
Capsule-activated extension bar
Capsule-operated extension bar
Compare production forecasts with actual results
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Consider lab results
Consolidated results of operations
Election poll results
Election results
Extension bar loaded by hydraulic capsule
Follow-up lab results
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Interpreting milk control test results
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Resultant force acting on tool
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Results of the group
Results-based management
Results-oriented management
Review production forecasts against actual results
Reviewing production forecasts against actual results
Utilise lab results
Voting results

Vertaling van "result extensive " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
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pression de coupe totale | réaction totale | réaction totale sur l'outil


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analyser des résultats de tests de contrôle de lait


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assurer le suivi de résultats de laboratoire


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comparer des prévisions de production et des résultats réels


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résultats de sondages électoraux [ résultats de sondages d'opinion | résultats de sondages ]


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management by results [ managing for results | results-based management | results-oriented management | management by output | management by the bottom line ]

gestion fondée sur les résultats [ gestion par résultats | direction par les résultats | gestion axée sur les résultats ]


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pression de coupe totale | réaction totale sur l'outil | réaction totale


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avant-bêle à serrage hydraulique


consolidated results of operations | group results | results of the group

résultats consolidés du groupe | résultats du groupe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Under SAC, another important committee was the Pandemic Coordination Committee, which oversaw an extensive federal-provincial-territorial workplan involving a number of task groups and hundreds of staff, which resulted in an extensive list of materials, including guidelines and recommendations to SAC.

Un autre comité important, relevant du CCS, a été le Comité de coordination de la lutte contre la pandémie, qui a surveillé l'exécution d'un vaste plan de travail fédéral-provincial-territorial faisant intervenir plusieurs groupes de travail et des centaines d'employés et qui a résulté en une liste exhaustive de matériel, dont des lignes directrices et des recommandations au CCS.


(Return tabled) Question No. 1187 Hon. Carolyn Bennett: With regard to First Nations policing: (a) which First Nations policing agreements will expire on March 31, 2013 or March 31, 2014, broken down by (i) community, (ii) type of agreement, (iii) population served by the agreement, (iv) number of officers funded by the agreement; (b) of these agreements that will expire on March 31, 2013 or March 31, 2014, which ones does the government plan to renew and what are the terms for each renewed agreement; (c) are any existing agreements being extended on a short-term basis only and, if so, why; (d) of those First Nations and Inuit communities with policing agreements in place, which ones have been consulted in the last 28 months about the st ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1187 L'hon. Carolyn Bennett: En ce qui concerne les services de police des Premières Nations: a) quelles ententes de services de police des Premières Nations arriveront à échéance le 31 mars 2013 ou le 31 mars 2014, les ententes étant classées selon (i) la collectivité, (ii) le type d’entente, (iii) la population servie par l’entente, (iv) le nombre d’agents financés par l’entente; b) parmi les ententes qui arriveront à échéance le 31 mars 2013 ou le 31 mars 2014, lesquelles le gouvernement prévoit-il renouveler, et quelle sera la durée de chaque entente renouvelée; c) parmi les ententes en vigueur a ...[+++]


(9) It is appropriate to lay down common conditions for the recognition of producer organisations and inter-branch organisations by Member States, for extension of the rules adopted by producer organisations and inter-branch organisations, and for the costs resulting from such extension to be shared.

(9) Il y a lieu d’établir des conditions communes applicables à la reconnaissance des organisations de producteurs et des organisations interprofessionnelles par les États membres, à l’extension des règles adoptées par les organisations de producteurs et les organisations interprofessionnelles, et à la répartition des coûts résultant de cette extension.


(9) It is appropriate to lay down common conditions for the recognition of producer organisations and inter-branch organisations by Member States, for extension of the rules adopted by producer organisations and inter-branch organisations, and for the costs resulting from such extension to be shared.

(9) Il y a lieu d'établir des conditions communes applicables à la reconnaissance des organisations de producteurs et des organisations interprofessionnelles par les États membres, à l'extension des règles adoptées par les organisations de producteurs et les organisations interprofessionnelles, et à la répartition des coûts résultant de cette extension.


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(9) It is appropriate to lay down common conditions and criteria for the recognition of producer organisations and inter-branch organisations by Member States, for extension of the rules adopted by producer organisations and inter-branch organisations, and for the costs resulting from such extension to be shared.

(9) Il y a lieu d'établir des conditions et des critères communs applicables à la reconnaissance des organisations de producteurs et des organisations interprofessionnelles par les États membres, à l'extension des règles adoptées par les organisations de producteurs et les organisations interprofessionnelles, et à la répartition des coûts résultant de cette extension.


Question No. 466 Mr. Scott Andrews: With regard to the Department of Human Resources and Skills Development (HRSD) and the eight-month extension of Employment Insurance (EI) Pilot Project No. 11 (Pilot Project for Calculating Benefit Rate Based On Claimant's 14 Highest Weeks of Insurable Earnings (2)) starting October 23, 2010: (a) what projections are used by HRSD, Service Canada and Statistics Canada to determine the number of applicants for EI (excluding EI (Fishing)) for the EI Economic Region of Newfoundland and Labrador, broken down by divisions 1 to 9, for the eight-month period starting October 23, 2010; (b) how many applicants ...[+++]

Question n 466 M. Scott Andrews: En ce concerne le ministère des Ressources humaines et du Développement des compétences (RHDC) et la prolongation du projet pilote no 11 (Projet pilote visant le calcul du taux de prestations selon les quatorze semaines dont la rémunération assurable du prestataire est la plus élevée (2)) d’assurance-emploi pour une période de huit mois à compter du 23 octobre 2010: a) de quelles projections se servent RHDC, Service Canada et Statistique Canada pour déterminer le nombre de demandeurs d’assurance-emploi (à l’exclusion de l’assurance-emploi (pêche)) pour la région économique désignée de l’assurance-emploi d ...[+++]


In order to increase these positive results, the draftsperson is in favour of the main changes of the Commission's proposal, like the extension of the scope of the Regulation for a limited period, the extension of the co-financing system as well as the most broad possible explication of the measures the Member States have to adopt with the resources of the EGF; and the extension to 24 months of the duration of EGF support to leave sufficient time for the measures to be effective in re-integrating particularly the most vulnerable work ...[+++]

Pour consolider ces résultats positifs, votre rapporteure pour avis est favorable aux principales modifications proposées par la Commission, comme l'élargissement du champ d'application du règlement pour une période limitée, l'extension du système de cofinancement et l'explication la plus large possible des mesures que les États membres doivent adopter en mobilisant les ressources du FEM, ainsi que l'extension à 24 mois de la période de mise en œuvre de l'aide du FEM, l'objectif étant de prévoir un délai suffisant pour que les mesures contribuent efficacement à la réinsertion des travailleurs les plus vulnérables, en particulier, dans de ...[+++]


2. Considers that, in order to adopt a coherent, effective and result-oriented regional policy approach, the Communication has to be followed by further consistent steps on the part of the EU to encourage a genuine regional dimension tailored to this area; is also concerned by the fact that the results of the Black Sea regional strategy pursued since 1997 have not been properly evaluated; calls on the Commission to prepare a thorough assessment of previous and ongoing activities and to present the results to the European Parliament; welcomes the intention of the Commission to provide for an initial evaluation of the Black Sea Synergy ...[+++]

2. considère que, pour parvenir à l'adoption d'une approche politique régionale cohérente, efficace et axée sur les résultats, la communication doit être suivie de nouvelles mesures conséquentes de la part de l'Union européenne pour encourager une véritable dimension régionale adaptée à cet espace; se déclare également préoccupé par le fait que les résultats de la stratégie régionale pour la mer Noire menée depuis 1997 ne sont pas convenablement évaluées; demande à la Commission de préparer une évaluation complète des actions passées et en cours et d'en présenter les résultats au Parlement européen; se félicite de l'intention de la Commission de fournir une évaluation initiale de la synergie de la mer Noire en 2008 et l'invite à présente ...[+++]


In March 1999, she co-chaired the Progressive Conservative Caucus Task Force on Poverty, which held extensive hearings across the country and resulted in a highly praised report entitled, " It's Up to Us!" Her latest effort has been to examine the quality of life in Canadian military families, and her report of last April followed extensive interviews at Gagetown.

En mars 1999, elle a assuré la coprésidence du Groupe de travail du caucus national progressiste-conservateur sur la pauvreté. Ce groupe a organisé de nombreuses audiences au Canada et a publié un rapport intitulé «C'est à nous d'agir!», dont on s'est beaucoup félicité au Canada. Dernièrement, elle s'est penchée sur la qualité de la vie des familles de militaires canadiens et son rapport, présenté en avril dernier, a été suivi d'entretiens approfondis à Gagetown.


Mr. Mayer: Senator Mercer, the issue and concern is that the interswitching extension or the kilometre extension for interswitching rights could result in U.S. carriers essentially being able to poach what would otherwise be cargo carried on the Canadian rail network west to Canadian ports or east to the Ports of Thunder Bay, Churchill and Montreal.

M. Mayer : Sénateur Mercer, le problème, c'est que l'augmentation des distances d'interconnexion ou du nombre de kilomètres concernant les droits liés à l'interconnexion pourrait permettre aux transporteurs américains de marcher sur les plates-bandes canadiennes, de transporter des marchandises qui autrement seraient transportées par le réseau ferroviaire canadien vers l'ouest, les ports canadiens ou vers l'est, les ports de Thunder Bay, de Churchill et de Montréal.


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