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COMET Working Party
CP 931 Working Party
EU restrictive measure
EU sanction or restrictive measure
Measure taken to build competencies
Measures taken as of right
Proliferation of restrictive measures
Protection and restriction measures
Restrictive measure of the European Union
Restrictive trade measure
Sanction or restrictive measure of the European Union
Trade restrictive measure
Trade-restricting measure

Traduction de «restrictive measures taken » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
EU restrictive measure [ EU sanction or restrictive measure | restrictive measure of the European Union | sanction or restrictive measure of the European Union ]

mesure restrictive de l'UE [ mesure restrictive de l'Union européenne | mesure restrictive ou sanction de l'UE | mesure restrictive ou sanction de l'Union européenne ]


restrictive trade measure [ trade restrictive measure | trade-restricting measure ]

mesure de restriction du commerce [ mesure de restriction des échanges | mesure commerciale restrictive ]


COMET Working Party | CP 931 Working Party | Working Party on restrictive measures to combat terrorism | Working Party on the application of specific measures to combat terrorism

Groupe Application de mesures spécifiques en vue de lutter contre le terrorisme | groupe COMET | groupe Mesures restrictives en vue de lutter contre le terrorisme




Declaration on trade measures taken for balance-of-payments purposes

déclaration sur les mesures commerciales prises à des fins de balance des paiements


measure taken to build competencies

mesure de qualification


Declaration on Trade Measures Taken for Balance-of-Payments Purposes

Déclaration relative aux mesures commerciales prises à des fins de balance des paiements


protection and restriction measures

mesures de protection et de restriction


proliferation of restrictive measures

prolifération de mesures de restriction
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
13. Recalls that the restrictive measures taken by the EU are directly linked to the Russian Federation’s violation of international law with the illegal annexation of Crimea and the destabilisation of Ukraine, while the trade measures taken by the Russian Federation, including those against Ukraine and other Eastern Partnership countries which have recently concluded Association Agreements with the EU, are unjustified; calls for the EU to consider excluding Russia from civil nuclear cooperation and the Swift system;

13. rappelle que les mesures de restriction que l'Union a imposées à la Fédération de Russie sont la conséquence directe de la violation du droit international que ce pays a commise en annexant illégalement la Crimée et en déstabilisant l'Ukraine, alors que les mesures commerciales que la Russie a prises, notamment à l'encontre de l'Ukraine et des autres pays du partenariat oriental qui ont récemment conclu des accords d'association avec l'Union européenne, ne se justifient aucunement; demande à l'Union européenne d'envisager l'exclu ...[+++]


7. Recalls that the restrictive measures taken by the EU are directly linked to the Russian Federation’s violation of international law with the illegal annexation of Crimea and the destabilisation of Ukraine, while the trade measures taken by the Russian Federation, including those against Ukraine and other Eastern Partnership countries which have recently concluded Association Agreements with the EU, are unjustified;

7. rappelle que les mesures de restriction que l'Union a imposées à la Fédération de Russie sont la conséquence directe de la violation du droit international que ce pays a commise en annexant illégalement la Crimée et en déstabilisant l'Ukraine, alors que les mesures commerciales que la Russie a prises, notamment à l'encontre de l'Ukraine et des autres pays du partenariat oriental qui ont récemment conclu des accords d'association avec l'Union européenne, ne se justifient aucunement;


12. Recalls that the restrictive measures taken by the EU are directly linked to the Russian Federation’s violation of international law with the illegal annexation of Crimea and the destabilisation of Ukraine, while the trade measures taken by the Russian Federation, including those against Ukraine and other Eastern Partnership countries which have recently concluded Association Agreements with the EU, are unjustified; calls for the EU to consider excluding Russia from civil nuclear cooperation and the Swift system;

12. rappelle que les mesures de restriction que l'Union a imposées à la Fédération de Russie sont la conséquence directe de la violation du droit international que ce pays a commise en annexant illégalement la Crimée et en déstabilisant l'Ukraine, alors que les mesures commerciales que la Russie a prises, notamment à l'encontre de l'Ukraine et des autres pays du partenariat oriental qui ont récemment conclu des accords d'association avec l'Union européenne, ne se justifient aucunement; demande à l'Union européenne d'envisager l'exclu ...[+++]


For the same reason, the rapporteur suggests to limit the application of any restrictive measures taken through an implementing act to up to 5 years (similar to provisions in the EU Trade Defence Regulations) as to avoid that these measures turn into a permanent closure of the market.

Pour la même raison, le rapporteur suggère de limiter l'application de toute mesure restrictive adoptée dans le cadre d'un acte d'exécution à cinq ans au maximum (à l'instar des dispositions du règlement de l'Union sur la défense commerciale) afin d'éviter que ces mesures ne conduisent à une fermeture durable du marché.


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(2a) The measures aimed at ensuring the effective exercise of the Union's rights should be so selected as to take into account their capacity to encourage the third countries concerned to respect not only the rules of international trade but also their capacity to bring relief to those economic operators and Member States that have been most affected by the trade restrictive measures taken by third countries.

(2 bis) Le choix des mesures visant à garantir l'exercice effectif des droits de l'Union devrait prendre en compte leur capacité à inciter les pays tiers concernés à respecter les règles du commerce international, mais aussi leur capacité à soulager les opérateurs économiques et les États membres qui ont été le plus touchés par les mesures commerciales restrictives prises par les États tiers.


On 26 July 2010, the Council approved Decision 2010/413/CFSP confirming the restrictive measures taken since 2007 and providing for additional restrictive measures against the Islamic Republic of Iran (‘Iran’) in order to comply with UN Security Council Resolution 1929 (2010), as well as for accompanying measures as requested by the European Council in its Declaration of 17 June 2010.

Le 26 juillet 2010, le Conseil a approuvé la décision 2010/413/PESC confirmant les mesures restrictives prises depuis 2007 et prévoyant d'instaurer des mesures restrictives supplémentaires à l'encontre de la République islamique d'Iran (ci-après dénommée «l'Iran») en vue de se conformer à la résolution 1929 (2010) du Conseil de sécurité des Nations unies ainsi que des mesures d'accompagnement, comme l'avait demandé le Conseil européen dans sa déclaration du 17 juin 2010.


Regulation (EC) No 423/2007 of 19 April 2007 concerning restrictive measures against Iran (2) enacted the restrictive measures taken by the Union further to Common Position 2007/140/CFSP (3).

Le règlement (CE) no 423/2007 du 19 avril 2007 concernant l'adoption de mesures restrictives à l'encontre de l'Iran (2) a édicté les mesures restrictives prises par l'Union à la suite de la position commune 2007/140/PESC (3).


In this perspective, restrictive measures are based on processing and publication of personal data, which in case of unlawfulness may by itself — irrespective of the restrictive measures taken — give rise to non-material damage, as already recognised by the Court of Justice (7).

Dans cette optique, les mesures restrictives reposent sur le traitement et la publication de données à caractère personnel qui, en cas d'illicéité, peuvent — quelles que soient les mesures restrictives qui sont prises — entraîner un préjudice moral ainsi que l'a déjà reconnu la Cour de justice (7).


Indeed the EDPS, while fully recognising the objective of fighting terrorism through the processing and the exchange of personal data, firmly believes that protection of personal data is a crucial factor in ensuring the legitimacy and efficiency of the restrictive measures taken by the Commission.

En effet, même s'il prend toute la mesure de l'objectif que constitue la lutte contre le terrorisme par le traitement et l'échange de données à caractère personnel, le CEPD est convaincu que la protection des données à caractère personnel est un facteur essentiel pour garantir la légitimité et l'efficacité des mesures restrictives prises par la Commission.


These comments can only reflect the protection of personal data as a crucial factor in ensuring legitimacy and efficiency of the restrictive measures taken by the Commission, and do not address or affect other substantive questions that may be related to the inclusion in a list under the application of other rules.

Ces observations ne peuvent que refléter l'importance capitale que revêt la protection des données à caractère personnel pour garantir la légitimité et l'efficacité des mesures restrictives prises par la Commission; elles ne concernent ni n'abordent d'autres questions essentielles susceptibles d'être liées à l'inscription sur une liste conformément à l'application d'autres règles.




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'restrictive measures taken' ->

Date index: 2025-01-08
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