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CHARM
CHARM model
Care management action plan
Care map
Care path
Care process model
Change management model
Chemical Hazard Assessment and Risk Management
Clinical care pathway
Clinical pathway
Create data models
Critical care pathway
Critical pathway
DRM
Digital restrictions management
Digital rights management
Formalise knowledge in ICT-system
Host controlled restriction and modification
Intervention plan
Manage business knowledge
Manage data models
Manage knowledge
Model of change management
Model ontologies
Model waste-management programme
Restriction and modification model

Traduction de «restrictive management model » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
host controlled restriction and modification | restriction and modification model

système de restriction-modification


create data models | manage data models

concevoir des modèles de données | développer des modèles de données | créer des modèles de données | mettre en place des modèles de données


manage knowledge | model ontologies | formalise knowledge in ICT-system | manage business knowledge

gérer le savoir de l’entreprise | gérer les connaissances dans l’entreprise | développer les connaissances de l’entreprise | gérer les connaissances de l’entreprise


model of change management [ change management model ]

modèle de gestion du changement


National Workshop for the Development of a Competency-based Human Resources Management Model [ National Workshop for the Development of a Competency-based HR Management Model ]

Atelier ministériel pour développer le modèle de gestion des ressources humaines axée sur les compétences


First Draft of a Model Law or Laws on Restrictive Business Practices to Assist Developing Countries in Devising Appropriate Legislation

Avant-projet d'une loi type ou de lois types sur les pratiques commerciales restrictives afin d'aider les pays en développement à élaborer une législation appropriée


model waste-management programme

programme-modèle de gestion de déchets


CHARM model | Chemical Hazard Assessment and Risk Management | CHARM [Abbr.]

modèle CHARM


DRM | digital rights management | digital restrictions management

verrou numérique | verrou électronique | DRM | dispositif de gestion des droits numériques | mesure technique de protection | dispositif de contrôle d'usage


clinical pathway | clinical care pathway | care path | care map | care process model | care management action plan | critical pathway | critical care pathway | intervention plan

cheminement clinique | carte de soins | plan d'intervention | plan d'intervention interdisciplinaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Instead of completely restricting access to work to one group of unions, the managed open site model allows access for workers and contractors affiliated with the building trade unions, alternative construction unions such as CLAC, and also the non-union sector.

Plutôt que de complètement limiter l'accès au travail à un groupe de syndicats, le modèle de chantier ouvert encadré ouvre l'accès aux travailleurs et aux entrepreneurs appartenant aux syndicats des métiers de la construction, à d'autres syndicats du domaine de la construction, comme la CLAC, et aussi au secteur non syndiqué.


Furthermore, since applying MSY will lead to a much more restrictive management model than the current model, mechanisms should be created for compensating the industry following an assessment of the social and economic impact, since the rapporteur believes that, with the funding foreseen for the current programming period 2007-2013 and the more than limited EFF funding, it will be extremely difficult to ensure that suitable mechanisms are available to offset the losses, mechanisms which once again should not be confined to scrapping but should allow the various fleets affected to decide among various alternatives.

Par ailleurs, l’application du RMD étant un modèle de gestion beaucoup plus restrictif que le modèle actuel, il faudrait établir des mécanismes de dédommagement du secteur après une évaluation des répercussions économiques, car votre rapporteur comprend qu’avec le financement prévu pour la période de programmation actuelle 2007-2013, et les fonds plus que limités du FEP, il sera très difficile de disposer de mécanismes adéquats pour faire face aux pert ...[+++]


The last time I was before you, I talked about the improvements we have made to our incident management intervention model, policy amendments that further restrict the use of CEWs, and enhanced reporting and more frequent re-certification requirements for those trained to use CEWs. As a learning organization, the RCMP monitors its policies, procedures, and training on an ongoing basis to identify areas for improvement.

La dernière fois que je suis venu devant vous, j’ai parlé des améliorations que nous avions apportées à notre modèle d’intervention pour la gestion d’incidents et des modifications à notre politique qui ont restreint encore davantage l’utilisation des AI, ont amélioré les rapports et ont accru la fréquence des renouvellements des accréditations des membres formés à l’utilisation des AI. En tant qu’organisme en phase d’apprentissage, la GRC surveille continuellement ses politiques, ses procédures et sa formation afin de cerner les dom ...[+++]


8. Rejects a one-sided market model of spectrum management and urges the Commission to reform the system of spectrum management in such a way as to facilitate the coexistence of different types of licensing models, i.e. traditional administration, use without numerical restrictions and new, market-based approaches; stresses that the aim must be to boost economic and technical efficiency as well as the usefulness to society of this valuable resource;

8. s'oppose au choix d'un modèle de gestion des fréquences unilatéralement axé sur le marché et demande à la Commission de revoir le système de gestion du spectre de façon à faciliter la coexistence de divers modèles d'attribution de licences, à savoir l'approche administrative classique, l'utilisation sans restriction quantitative et de nouvelles approches fondées sur le marché; souligne que l'objectif doit être de promouvoir l'efficacité économique et technique ainsi que l'utilité de cette ressource précieuse pour la société;


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8. Rejects a one-sided market model of spectrum management and urges the Commission to reform the system of spectrum management in such a way as to facilitate the coexistence of different types of licensing models, i.e. traditional administration, use without numerical restrictions and new, market-based approaches; stresses that the aim must be to boost economic and technical efficiency as well as the usefulness to society of this valuable resource;

8. s'oppose au choix d'un modèle de gestion des fréquences unilatéralement axé sur le marché et demande à la Commission de revoir le système de gestion du spectre de façon à faciliter la coexistence de divers modèles d'attribution de licences, à savoir l'approche administrative classique, l'utilisation sans restriction quantitative et de nouvelles approches fondées sur le marché; souligne que l'objectif doit être de promouvoir l'efficacité économique et technique ainsi que l'utilité de cette ressource précieuse pour la société;


8. Rejects a one-sided market model of spectrum management and urges the Commission to reform the system of spectrum management in such a way as to facilitate the coexistence of different types of licensing models, i.e. traditional administration, use without numerical restrictions and new, market-based approaches; the aim must be to boost economic and technical efficiency as well as the usefulness of this valuable resource to society;

8. s'oppose au choix d'un modèle de gestion des fréquences unilatéralement axé sur le marché et demande à la Commission de revoir le système de gestion du spectre de façon à faciliter la coexistence de divers modèles d'attribution de licences, à savoir l'approche administrative classique, l'utilisation sans restriction quantitative et de nouvelles approches fondées sur le marché, l'objectif étant de promouvoir l'efficacité économique et technique ainsi que l'utilité de cette ressource précieuse pour la société;


3. Rejects a one-sided market model of spectrum management and urges the Commission to reform the system of spectrum management in such a way as to facilitate the coexistence of different types of licensing models, i.e. traditional administration, use without numerical restrictions and new, market-based approaches; the aim must be to boost economic and technical efficiency as well as the usefulness of this valuable resource to society;

3. s'oppose au choix d'un modèle de gestion des fréquences unilatéralement axé sur le marché et demande à la Commission de revoir le système de gestion du spectre de façon à faciliter la coexistence de divers modèles d'attribution de licences, à savoir l'approche administrative classique, l'utilisation sans restriction quantitative et de nouvelles approches fondées sur le marché, l'objectif étant de promouvoir l'efficacité économique et technique ainsi que l'utilité de cette ressource précieuse pour la société;


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