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Action against monopolies
Action against restrictive practices
Coercive detention
Coercive force
Coercive investigation measure
Coercive investigation powers
Coercive investigative powers
Coercive investigatory powers
Coercive measure
Coercive measure under the law on foreign nationals
Coercive powers of investigation
Coercivity
Control of restrictive practices
EU restrictive measure
EU sanction or restrictive measure
Imprisonment for contempt of court
Measure of constraint
Obstacle to trade
Restriction as to the transferability
Restriction of transferability
Restriction on the transferability
Restriction on trade
Restrictive measure of the European Union
Sanction or restrictive measure of the European Union
Trade barrier
Trade restriction
Transfer restriction

Traduction de «restrictive and coercive » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
coercive investigation powers | coercive investigative powers | coercive investigatory powers | coercive powers of investigation

pouvoirs d’enquête coercitifs


coercive measure | coercive measure under the law on foreign nationals

mesure de contrainte | moyen de contrainte | mesure de contrainte en matière de droit des étrangers | mesure de contrainte relevant du droit des étrangers | mesure de contrainte en droit des étrangers




coercive investigation measure | coercive measure | measure of constraint

mesure de contrainte


trade restriction [ obstacle to trade | restriction on trade | trade barrier ]

restriction aux échanges [ barrière commerciale | entrave aux échanges | obstacle aux échanges ]


control of restrictive practices [ action against monopolies | action against restrictive practices ]

réglementation des ententes [ action contre les monopoles | lutte contre les ententes ]


EU restrictive measure [ EU sanction or restrictive measure | restrictive measure of the European Union | sanction or restrictive measure of the European Union ]

mesure restrictive de l'UE [ mesure restrictive de l'Union européenne | mesure restrictive ou sanction de l'UE | mesure restrictive ou sanction de l'Union européenne ]


furnish advice to clients in terms of export restrictions | providing advice to clients in terms of export restrictions | provide advice to a client in terms of export restrictions | provide advice to clients in terms of export restrictions

conseiller des clients en matière de restrictions à l'exportation


restriction of transferability (1) | restriction on the transferability (2) | restriction as to the transferability (3) | transfer restriction (4)

restriction de la transmissibilité


coercive detention | imprisonment for contempt of court

détention pour insoumission
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Regionalisation also provides an opportunity to utilise technical measures much more as a driver for the achievement of sustainable fisheries rather than simply as restrictive and coercive measures complementing fishing opportunities and effort restrictions.

La régionalisation offre également la possibilité d’utiliser les mesures techniques comme un moteur en vue de la réalisation d’une pêche durable plutôt que de les appliquer simplement en tant que mesures coercitives en complément des possibilités de pêche et des restrictions de l’effort.


9. Calls for an urgent review of the Dublin Regulation by establishing a permanent EU-wide legally binding system of distribution of asylum seekers between the Member States, based on fair, compulsory allocation, while taking into account the needs and preferences of asylum seekers themselves; suggests that a system under which asylum seekers could apply for asylum in a Member State where they already have family ties, community links or better employment prospects would significantly improve their integration prospects; considers also that such a system would significantly reduce irregular secondary movements within the EU and the need for coercive measures ...[+++]

9. demande une révision urgente du règlement de Dublin par la mise en place, à l'échelle de l'Union, d'un système juridiquement contraignant permanent de répartition des demandeurs d'asile entre les États membres, fondé sur une répartition obligatoire équitable, tenant compte par ailleurs des besoins et des préférences des demandeurs d'asile eux-mêmes; suggère qu'un système qui permettrait aux demandeurs d'asile de demander l'asile dans un État membre où ils ont déjà des liens familiaux, des liens communautaires ou de meilleures perspectives d'emploi améliorerait considérablement leurs perspectives d'intégration; estime en outre qu'un ...[+++]


The type of market problems that potentially arise from concentration in the financial services sector include exclusive dealing; refusing to deal; coercive tied selling; market restriction; costed fund advantages; conflict of interest, namely between the bank financing a business customer and the bank as a competitor of that business customer; and misuse of personal and business information.

Parmi les problèmes pouvant résulter d'une trop forte concentration du secteur des services financiers, il y ceux que posent les accords d'exclusivité; le refus de traiter avec un client; les ventes liées effectuées sous pression; la limitation du marché; les avantages sur le plan du coût d'obtention des capitaux; les conflits d'intérêt, notamment dans le cas où une banque finance son client d'affaires et lui fait par ailleurs concurrence; et l'utilisation abusive de renseignements personnels ou commerciaux.


C. whereas, within the framework of the CFSP, sanctions or restrictive measures are regarded as coercive measures short of force, such as arms embargoes, trade sanctions, financial and economic sanctions, freezing of assets, flight bans, restrictions on admission, diplomatic sanctions, boycotts of sports and cultural events and suspension of cooperation with a third country;

C. considérant que, dans le cadre de la PESC, les mesures restrictives ou les sanctions sont considérées comme des mesures coercitives ne faisant pas appel à la force, par exemple les embargos sur les armes, les sanctions commerciales, financières ou économiques, le gel d'avoirs, les interdictions de vol, les restrictions d'accès, les sanctions diplomatiques, le boycottage de manifestations sportives et culturelles et la suspensio ...[+++]


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C. whereas, within the framework of the CFSP, sanctions or restrictive measures are regarded as coercive measures short of force, such as arms embargoes, trade sanctions, financial and economic sanctions, freezing of assets, flight bans, restrictions on admission, diplomatic sanctions, boycotts of sports and cultural events and suspension of cooperation with a third country;

C. considérant que, dans le cadre de la PESC, les mesures restrictives ou les sanctions sont considérées comme des mesures coercitives ne faisant pas appel à la force, par exemple les embargos sur les armes, les sanctions commerciales, financières ou économiques, le gel d'avoirs, les interdictions de vol, les restrictions d'accès, les sanctions diplomatiques, le boycottage de manifestations sportives et culturelles et la suspension ...[+++]


P. whereas an essential aspect of an effective policy towards authoritarian regimes must balance coercive diplomacy, including restrictive measures with clear communication and constructive options not involving the use of force, with EU and Member State foreign policy resources preferring a critical and progressive dialogue over isolation;

P. considérant qu'un aspect essentiel d'une politique efficace à l'égard des régimes autoritaires doit consister à établir l'équilibre entre une diplomatie coercitive, englobant des mesures restrictives, assortie d'une communication claire, et des options constructives ne faisant pas appel à la force mais aux ressources des politiques extérieures de l'UE et des États membres préférant un dialogue critique et progressif à l'isolement;


P. whereas an essential aspect of an effective policy towards authoritarian regimes must balance coercive diplomacy, including restrictive measures with clear communication and constructive options not involving the use of force, with EU and Member State foreign policy resources preferring a critical and progressive dialogue over isolation;

P. considérant qu'un aspect essentiel d'une politique efficace à l'égard des régimes autoritaires doit consister à établir l'équilibre entre une diplomatie coercitive, englobant des mesures restrictives, assortie d'une communication claire, et des options constructives ne faisant pas appel à la force mais aux ressources des politiques extérieures de l'UE et des États membres préférant un dialogue critique et progressif à l'isolement;


Moreover, the Court considers that the objective envisaged to prevent a taxpayer eluding payment of the tax on increased value due in France may be attained by measures that are less coercive or less restrictive of the freedom of establishment, and which relate specifically to the risk of such a temporary transfer, for example by taxing a taxpayer who, after a short stay abroad, returns to France once his increased values have been realised.

Par ailleurs, la Cour estime que l'objectif envisagé - empêcher qu'un redevable élude le paiement de l'impôt sur les plus-values dû en France - peut être atteint par des mesures moins contraignantes ou moins restrictives de la liberté d'établissement, ayant trait spécifiquement au risque d'un tel transfert temporaire, par exemple en taxant un contribuable qui, après un bref séjour reviendrait en France, une fois réalisées ses plus-values.


It is critically important to understand that there are definite limitations to this coercive right, which include that its exercise be necessary, that the damage not be inflicted beyond measure and that the exercise of coercion be restricted in civil communities to public authority.

Il est essentiel de comprendre que le droit à la coercition comporte des limites définies, notamment le fait que son exercice soit nécessaire, que les dommages ne dépassent pas certaines mesures et que l'exercice de la coercition soit limité à l'autorité publique dans les communautés civiles.


If banks are given the right to retail insurance in their branches and to use confidential customer information collected for other purposes for this purpose, we would recommend that you consider more than just tied-selling and coercive-selling restrictions.

Si vous entendez conférer aux banques le droit de vendre au détail de l'assurance dans leurs succursales et de se servir à cette fin des renseignements confidentiels qu'elles ont recueillis sur leurs clients, nous vous recommandons de ne pas vous en tenir à restreindre les ventes liées et la vente à pression.


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