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Adaptation measure to climate change
Adaptation policy to climate change
Adaptation to climate change
Adjust climate control
Analyse climate processes
COP 15
Climate action
Climate action mainstreaming
Climate change
Climate change adaptation
Climate change finance
Climate change financing
Climate change mainstreaming
Climate change policy
Climate control adjusting
Climate finance
Climate financing
Climate mainstreaming
Climate policy
Climatic change
Climatic-condition assistive measuring aid
Conduct research on climate processes
Conduct research on climatic processes
Copenhagen Conference on climate change
Determine historic climate change
Determine historic climate changes
Determining historic climate change
Evaluate historic climate changes
Mainstreaming of climate change
Operate climate control
Operating climate control
Policy for responding to climate change
Study climate processes
The COP15 Climate Conference
United Nations Climate Conference

Vertaling van "restrict climate " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
adaptation to climate change [ adaptation measure to climate change | adaptation policy to climate change | climate change adaptation ]

adaptation au changement climatique [ adaptation climatique | mesure d'adaptation au changement climatique | politique d'adaptation au changement climatique ]


climate change policy [ climate action | climate policy | policy for responding to climate change ]

politique en matière de changement climatique [ action face au changement climatique ]


climate change [ climatic change ]

changement climatique


determine historic climate change | evaluate historic climate changes | determine historic climate changes | determining historic climate change

déterminer les changements climatiques historiques


climate control adjusting | operating climate control | adjust climate control | operate climate control

faire fonctionner des systèmes de climatisation


climate action mainstreaming | climate change mainstreaming | climate mainstreaming | mainstreaming of climate change

intégration de la question du changement climatique


analyse climate processes | conduct research on climatic processes | conduct research on climate processes | study climate processes

mener des recherches sur les processus climatiques


15th Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change | Copenhagen Conference on climate change | The COP15 Climate Conference | United Nations Climate Conference | COP 15 [Abbr.]

15e Conférence des Parties à la Convention-cadre des Nations unies sur les changements climatiques | Conférence de Copenhague sur le changement climatique | CdP15 [Abbr.]


climate change finance | climate change financing | climate finance | climate financing

finance climat | financement de la lutte contre le changement climatique | financement de l'action climatique


Climatic-condition assistive measuring aid

aide à la mesure des conditions climatiques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009R0606 - EN - Commission Regulation (EC) No 606/2009 of 10 July 2009 laying down certain detailed rules for implementing Council Regulation (EC) No 479/2008 as regards the categories of grapevine products, oenological practices and the applicable restrictions - COMMISSION REGULATION // AUTHORISED OENOLOGICAL PRACTICES AND PROCESSES. // Appendix 1 // Requirements for beta-glucanase // Appendix 2 // L(+) tartaric acid // Appendix 3 // Aleppo pine resin // Appendix 4 // Ion exchange resins // Appendix 5 // Potassium ferrocyanide // Calcium phytate // DL tartaric acid // Appendix 6 / ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009R0606 - EN - Règlement (CE) n o 606/2009 de la Commission du 10 juillet 2009 fixant certaines modalités d’application du règlement (CE) n o 479/2008 du Conseil en ce qui concerne les catégories de produits de la vigne, les pratiques œnologiques et les restrictions qui s’y appliquent - RÈGLEMENT - 606/2009 - DE LA COMMISSION - 479/2008 du Conseil en ce qui concerne les catégories de produits de la vigne, les pratiques œnologiques et les restrictions qui s’y appliquent // PRATI ...[+++]


The Directive is in part meant to specify the circumstances in which Member States may introduce restrictions on marginally compliant aircraft, in accordance with ICAO's guidelines and at the same time contribute to the general objective to prevent a worsening of the noise climate and to limit or reduce the number of people significantly affected by the harmful effects of aircraft noise.

La directive vise en partie à préciser les circonstances dans lesquelles les États membres peuvent introduire des restrictions concernant les aéronefs présentant une faible marge de conformité, au sens des recommandations de l'OACI, tout en contribuant à la réalisation de l'objectif général d'éviter une dégradation de l'environnement sonore et de limiter ou réduire le nombre de personnes fortement affectées par les effets nocifs du bruit des avions.


The new rules will support farmers in developing climate-smart agriculture practices, which seek synergies between productivity, resilience and emissions reductions, without imposing restrictions or red tape for individual farms.

Ces nouvelles règles aideront les agriculteurs à adopter des pratiques respectueuses du climat, par la recherche de synergies entre productivité, résilience et réduction des émissions, sans imposer de restrictions ou de lourdeurs bureaucratiques aux exploitations individuelles.


Conclusion: the European Union should immediately review its restrictive climate and energy package, because it reduces the competitiveness of the EU economy.

Conclusion: l’Union européenne doit immédiatement réévaluer son paquet climat et énergie parce que ces mesures restrictives réduisent la compétitivité de l’économie de l’UE.


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10. Recognises that if we are to have a 50:50 chance of restricting climate change to +2C industrialised country emissions need to be reduced by at least 80-95% by 2050 as against 1990 levels ; underlines the specific responsibility of developed countries to take the lead in reducing emissions and considers that aggregate reductions by industrialised countries at the high end of the 25-40% range recommended by the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) by 2020 are necessary; in this context, considers that all the industrialised countries need ...[+++]

10. reconnaît que, pour avoir 50% de chances de limiter le changement climatique à +2°C, les émissions mondiales des pays industrialisés doivent être réduites d'au moins 80 à 95 % d'ici 2050 par rapport aux niveaux de 1990; insiste sur la responsabilité spécifique des pays développés, qui doivent être à l'avant-garde dans la réduction des émissions, et considère que les pays industrialisés doivent, d'ici 2020, parvenir à des réductions globales de leurs émissions dans la partie supérieure de la fourchette de 25 % à 40 % recommandée par le Groupe d'experts intergouvernemental sur l'évolution du climat (GIEC); ...[+++]


11. Recognises that if we are to have a 50-50 chance of restricting climate change to +2°C industrialised country emissions need to be reduced by at least 80-95% by 2050 as against 1990 levels; underlines the specific responsibility of developed countries to take the lead in reducing emissions and considers that aggregate reductions by industrialised countries at the high end of the 25-40% range recommended by the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) by 2020 are necessary; in this context, considers that all the industrialised countries need ...[+++]

11. reconnaît que, pour avoir 50% de chances de limiter le changement climatique à +2°C, les émissions mondiales des pays industrialisés doivent être réduites d'au moins 80 à 95 % d'ici 2050 par rapport aux niveaux de 1990; insiste sur la responsabilité spécifique des pays développés, qui doivent être à l'avant-garde dans la réduction des émissions, et considère que les pays industrialisés doivent, d'ici 2020, parvenir à des réductions globales de leurs émissions dans la partie supérieure de la fourchette de 25 % à 40 % recommandée par le Groupe d'experts intergouvernemental sur l'évolution du climat (GIEC); ...[+++]


12. Regrets the lack of progress by the G20 towards agreement under the UNFCCC process on the sharing among industrialised countries of the global public climate financing needed for mitigation and adaptation in developing countries in order to restrict climate change to +2°C; considers that annually at least €120 bn in international public financing for climate measures in developing countries will be needed; reiterates that these commitments must be new and additional to industrialised countries' targets, as well as existing ODA commitments;

12. regrette que le G20 n'ait pas fait de progrès vers la conclusion d'un accord dans le cadre du processus de la CCNUCC sur la répartition entre les pays industrialisés du financement public global de la lutte contre le changement climatique nécessaire pour en atténuer les effets et mettre en place les mesures d'adaptation qui s'imposent dans les pays en développement, afin de limiter le changement climatique à + 2° C; estime à au moins cent vingt milliards d'euros annuels les fonds publics nécessaires au niveau international pour f ...[+++]


The motion for a resolution emphasises that the Community strategy for restricting climate change must be based on an approach which includes the following: building on key elements of the Kyoto Protocol, strong reductions in emissions of greenhouse gases in the European Union, the participation of all the main countries, such as the United States, the development of a strategic partnership with developing countries of crucial importance, vigorously promoting research and innovation and improving energy efficiency in the European Union.

La proposition de résolution souligne que la stratégie communautaire visant à limiter le changement climatique doit reposer sur une approche qui inclut les éléments suivants: la nécessité de s’appuyer sur les éléments clés du protocole de Kyoto, de fortes réductions des émissions de gaz à effet de serre au sein de l’Union européenne, la participation de tous les grands pays, notamment les États-Unis, la mise en place d’un partenariat stratégique avec les pays en développement d’une importance cruciale, la promotion rigoureuse de la recherche et de l’innovation, et l’amélioration de l’efficacité énergétique au sein de l’Union européenne.


The placing on the market of the products and equipment containing fluorinated greenhouse gases as listed in Annex II is detrimental to the objectives and commitments of the Community and its Member States with regard to climate change and it is therefore necessary to restrict the placing on the market of these products and equipment as regards the Community.

La mise sur le marché des produits et des équipements contenant des gaz à effet de serre fluorés tels que visés à l'annexe II est préjudiciable aux objectifs et aux engagements de la Communauté et de ses États membres en ce qui concerne les changements climatiques; il est donc nécessaire de la restreindre en ce qui concerne la Communauté.


mountainous areas where climatic conditions and steep slopes restrict land use and make working the land more expensive.

les zones de montagne où les conditions climatiques et les fortes pentes limitent les possibilités d'utilisation des terres et accroissent les coûts des travaux.


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