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Anamnestic response
Booster response
Cabinet responsibility
Collective ministerial responsibility
Collective responsibility of Cabinet
Collective responsibility of ministers
Grounds relied on
Grounds relied upon
Inadequate
Memory response
Ministerial collective responsibility
Passive
Personality
Pyridoxine-responsive NEC
Recall response
Refer to
Rely in support upon
Rely on
Rely upon
Second-set response
Secondary immune response
Secondary response
Self-defeating
Sideroblastic anaemia NOS

Traduction de «responsibility and relying » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
refer to [ rely on | rely in support upon | rely upon ]

se fonder sur [ invoquer ]


grounds relied upon [ grounds relied on ]

motifs invoqués [ moyens invoqués ]


Definition: Personality disorder characterized by pervasive passive reliance on other people to make one's major and minor life decisions, great fear of abandonment, feelings of helplessness and incompetence, passive compliance with the wishes of elders and others, and a weak response to the demands of daily life. Lack of vigour may show itself in the intellectual or emotional spheres; there is often a tendency to transfer responsibility to others. | Personality (disorder):asthenic | inadequate | passive | self-defeating

Définition: Trouble de la personnalité caractérisé par une tendance systématique à laisser passivement autrui prendre les décisions, importantes ou mineures, le concernant, par une crainte d'être abandonné, des sentiments d'impuissance et d'incompétence, une soumission passive à la volonté d'autrui (par exemple de personnes plus âgées) et une difficulté à faire face aux exigences de la vie quotidienne. Un manque d'énergie peut se manifester dans le domaine intellectuel ou émotionnel; il existe souvent une tendance à rejeter la responsabilité sur autrui. | Perso ...[+++]


A unique form of congenital adrenal hyperplasia characterized by glucocorticoid deficiency, severe sexual ambiguity in both sexes and skeletal (especially craniofacial) malformations. Prenatal androgen excess is responsible for severe virilization of

déficit en POR


A unique form of congenital adrenal hyperplasia characterised by glucocorticoid deficiency, severe sexual ambiguity in both sexes and skeletal (especially craniofacial) malformations. Prenatal androgen excess is responsible for severe virilisation of

hyperplasie congénitale des surrénales par déficit en cytochrome P450 oxydoréductase


secondary immune response | secondary response | memory response | booster response | recall response | anamnestic response | second-set response

réponse immunitaire secondaire | réponse secondaire | réponse anamnestique | réponse immune secondaire


collective responsibility of Cabinet [ collective ministerial responsibility | cabinet responsibility | collective responsibility of ministers | ministerial collective responsibility ]

responsabilité collective du Cabinet [ responsabilité collective ministérielle | responsabilité ministérielle collective ]


A form of Parkinson disease with age of onset between 21 and 45 years, rigidity, painful cramps followed by tremor, bradykinesia, dystonia, gait complaints, falls and other non-motor symptoms. A slow disease progression and a more pronounced response

maladie de Parkinson à début précoce


Immunodeficiency following hereditary defective response to Epstein-Barr virus

Déficit immunitaire avec réponse héréditaire anormale au virus d'Epstein-Barr


Sideroblastic anaemia:NOS | pyridoxine-responsive NEC

Anémie sidéroblastique:SAI | réagissant à la pyridoxine NCA
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For the purposes of the ex ante assessment pursuant to Article 61(1) of the Financial Regulation, the authorising officer responsible may rely on an ex ante assessment made by another authorising officer provided that their conclusions are relevant to the specific risks of the tasks to be entrusted, in particular their nature and the amounts involved.

Aux fins de l’évaluation ex ante conformément à l’article 61, paragraphe 1, du règlement financier, l’ordonnateur compétent peut s’appuyer sur une évaluation ex ante effectuée par un autre ordonnateur à condition que les conclusions se rapportent aux risques spécifiques des tâches à confier, notamment à la nature de ces risques et aux montants en jeu.


The authorising officer responsible may rely on an ex ante assessment made by other donors as far as this assessment was made with regard to conditions equivalent to those for indirect management set out in Article 60 of the Financial Regulation.

L’ordonnateur compétent peut s’appuyer sur une évaluation ex ante effectuée par d’autres donateurs dans la mesure où cette évaluation est réalisée dans le respect de conditions équivalentes à celles applicables à la gestion indirecte qui sont exposées à l’article 60 du règlement financier.


To abandon this responsibility by relying on school teachers to do this job will clearly harm our children.

Abandonner cette responsabilité en se fiant aux enseignants d'école pour faire ce travail va clairement nuire à nos enfants.


Nonetheless, having that responsibility and relying heavily on the community futures program, can you explain what kind of oversight the department has on the community futures program, what kind of reporting is available to members of Parliament, and what kind of track record the community futures loans program has so that we might know what kind of job they're doing in putting a lot of taxpayers' money into communities?

Quoi qu'il en soit, comme vous assumez cette responsabilité et que vous comptez beaucoup sur le Programme de développement des collectivités, pouvez-vous nous expliquer quelle supervision le ministère exerce sur ce programme, quels rapports sont faits au Parlement et quels sont les résultats de ce programme de prêts afin que nous sachions à quoi sert l'argent des contribuables qui est investi dans les collectivités?


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The authorising officer responsible may rely on an ex ante assessment made by other donors as far as this assessment was made with regard to conditions equivalent to those for indirect management set out in Article 60 of the Financial Regulation.

L’ordonnateur compétent peut s’appuyer sur une évaluation ex ante effectuée par d’autres donateurs dans la mesure où cette évaluation est réalisée dans le respect de conditions équivalentes à celles applicables à la gestion indirecte qui sont exposées à l’article 60 du règlement financier.


For the purposes of the ex ante assessment pursuant to Article 61(1) of the Financial Regulation, the authorising officer responsible may rely on an ex ante assessment made by another authorising officer provided that their conclusions are relevant to the specific risks of the tasks to be entrusted, in particular their nature and the amounts involved.

Aux fins de l’évaluation ex ante conformément à l’article 61, paragraphe 1, du règlement financier, l’ordonnateur compétent peut s’appuyer sur une évaluation ex ante effectuée par un autre ordonnateur à condition que les conclusions se rapportent aux risques spécifiques des tâches à confier, notamment à la nature de ces risques et aux montants en jeu.


(Return tabled) Question No. 973 Hon. Irwin Cotler: With regard to the government's proposal to double the victim surcharge and limit judicial discretion in sentencing as is currently provided for by section 730 of the Criminal Code, and to eliminate the “undue hardship” defense: insofar as the victim surcharge is used to fund provincial and territorial victims' services, (a) on what data did the Minister of Justice rely in determining the specific amount by which the government proposes to raise the surcharge, in particular, did the ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 973 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la proposition du gouvernement de doubler la suramende compensatoire, de limiter la discrétion que l’article 730 du Code criminel confère au tribunal en matière de détermination de la peine et d’éliminer la défense du « préjudice injustifié »: dans la mesure où la suramende compensatoire sert à financer les services provinciaux et territoriaux aux victimes, a) sur quelles données s’est fondé le ministre de la Justice pour proposer de doubler la suramende, en particulier, s’est-il fondé sur les données communiquées directement par (i) l’Alberta, (ii) la Colomb ...[+++]


One of the concerns that we in the NDP have is that every response by the Conservative government is a legislative response, such as new legislation, new clauses to the Criminal Code, as opposed to relying on what we believe is the Criminal Code that already has existing provisions and the fact that we should also be relying on and supporting resources for intelligence efforts and appropriate police action, not a new legislative agenda.

Le NPD s'inquiète du fait que toutes les interventions du gouvernement conservateur sont de nature législative, qu'il s'agisse d'une nouvelle loi ou de nouvelles dispositions du Code criminel. Au lieu de mettre en place un nouveau programme législatif, le gouvernement devrait plutôt miser sur les dispositions du Code criminel déjà en place et fournir aux services de renseignement et aux services de police les ressources dont ils ont besoin pour prendre des mesures appropriées.


In this case we do as members of Parliament second an awful lot of responsibility and rely very heavily on committees and other members to do the work.

Dans notre cas, en tant que parlementaires, nous déléguons une infinie quantité de responsabilités et nous comptons énormément sur les comités et les autres députés pour que le travail se fasse.


1. The appeal and the response may be supplemented by a reply and a rejoinder only where the President, on a duly reasoned application submitted by the appellant within seven days of service of the response, considers it necessary, after hearing the Judge-Rapporteur and the Advocate General, in particular to enable the appellant to present his views on a plea of inadmissibility or on new matters relied on in the response.

1. Le pourvoi et le mémoire en réponse ne peuvent être complétés par un mémoire en réplique et un mémoire en duplique que lorsque le président, à la suite d'une demande dûment motivée présentée en ce sens par la partie requérante dans un délai de sept jours à compter de la signification du mémoire en réponse, le juge nécessaire, le juge rapporteur et l'avocat général entendus, notamment afin de permettre à la partie requérante de prendre position sur une exception d’irrecevabilité ou des éléments nouveaux invoqués dans le mémoire en réponse.




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'responsibility and relying' ->

Date index: 2022-09-05
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