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A police response to domestic assaults
Caretaking staff
Convention concerning decent work for domestic workers
Domestic HVAC systems
Domestic Response Strategy Branch
Domestic heating system
Domestic heating systems
Domestic household heating systems
Domestic market
Domestic refuse
Domestic responsibilities
Domestic rubbish
Domestic service
Domestic staff
Domestic waste
Domestic worker
Domestic workers
Family responsibilities
GDP at constant prices
GDP in real terms
GDP in volume
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in volume
Home worker
Home working
Household refuse
Household rubbish
Household waste
National domestic market
National market
Real GDP
Real gross domestic product
Security service
Service industries workers
Service occupation
Service staff
Working from home

Vertaling van "response to domestic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
A police response to domestic assaults

Mesures prises par la police dans le cas d'agressions familiales


family responsibilities [ domestic responsibilities ]

obligations familiales [ charges familiales ]


home working [ home worker | working from home | domestic responsibilities ]

travail à domicile [ travailleur à domicile ]


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

PIB à prix constants | PIB en termes réels | PIB en volume | produit intérieur brut à prix constants | produit intérieur brut en termes réels | produit intérieur brut en volume


service occupation [ caretaking staff | domestic service | domestic staff | domestic worker | security service | service staff | domestic workers(UNBIS) | service industries workers(UNBIS) ]

personnel de service [ employé de maison | personnel de gardiennage | personnel domestique | service de sécurité ]


domestic market [ national market | National domestic market(ECLAS) ]

marché intérieur [ marché national | situation du marché intérieur ]


domestic heating system | domestic HVAC systems | domestic heating systems | domestic household heating systems

systèmes de chauffage domestique


Domestic Response Strategy Branch

Direction de stratégie nationale d'intervention


Convention concerning decent work for domestic workers | Convention concerning decent work for domestic workers, 2011, of the International Labour Organisation (Convention No 189) | Domestic Workers Convention, 2011

Convention concernant le travail décent pour les travailleuses et travailleurs domestiques | Convention sur les travailleuses et travailleurs domestiques


domestic refuse | domestic rubbish | domestic waste | household refuse | household rubbish | household waste

détritus ménagers | ordures ménagères | OM [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
At the same time, China's authoritarian response to domestic dissent is undermining efforts to establish the rule of law and to put the rights of the individual on a sounder footing.

simultanément, la réponse autoritaire des autorités chinoises à la contestation interne sape les efforts déployés pour instaurer l'état de droit et asseoir les droits de la personne sur des bases plus saines.


Q. whereas prevention, domestic response and domestic capacities play an important role in meeting needs in the best way, and in reducing the necessity for international aid; whereas in 2015, only 2 % of total international humanitarian assistance went directly to local and national NGOs of the affected states, even though their reactivity, knowledge of needs and ability to reach out to affected people is usually better than that of other actors; whereas there is an increasing demand to ensure accountability to crisis-affected people and communities;

Q. considérant que la prévention ainsi que les mesures mises en œuvre et les moyens disponibles au niveau national jouent un rôle important pour répondre au mieux aux besoins et réduire la nécessité de l'aide internationale; qu'en 2015, 2 % seulement de l'aide humanitaire internationale totale a été directement aux ONG locales et nationales des pays bénéficiaires, alors même que leur capacité de réaction, leur connaissance des besoins et leur capacité d'intervention auprès personnes touchées sont généralement meilleures que celles d'autres acteurs; que l'obligation de rendre des comptes aux personnes et aux communautés touchées par les crises fait l'objet d'une demande de plus en plus pressante ...[+++]


Q. whereas prevention, domestic response and domestic capacities play an important role in meeting needs in the best way, and in reducing the necessity for international aid; whereas in 2015, only 2 % of total international humanitarian assistance went directly to local and national NGOs of the affected states, even though their reactivity, knowledge of needs and ability to reach out to affected people is usually better than that of other actors; whereas there is an increasing demand to ensure accountability to crisis-affected people and communities;

Q. considérant que la prévention ainsi que les mesures mises en œuvre et les moyens disponibles au niveau national jouent un rôle important pour répondre au mieux aux besoins et réduire la nécessité de l'aide internationale; qu'en 2015, 2 % seulement de l'aide humanitaire internationale totale a été directement aux ONG locales et nationales des pays bénéficiaires, alors même que leur capacité de réaction, leur connaissance des besoins et leur capacité d'intervention auprès personnes touchées sont généralement meilleures que celles d'autres acteurs; que l'obligation de rendre des comptes aux personnes et aux communautés touchées par les crises fait l'objet d'une demande de plus en plus pressante ...[+++]


Q. whereas prevention, domestic response and domestic capacities play an important role in meeting needs in the best way, and in reducing the necessity for international aid; whereas in 2015, only 2 % of total international humanitarian assistance went directly to local and national NGOs of the affected states, even though their reactivity, knowledge of needs and ability to reach out to affected people is usually better than that of other actors; whereas there is an increasing demand to ensure accountability to crisis-affected people and communities;

Q. considérant que la prévention ainsi que les mesures mises en œuvre et les moyens disponibles au niveau national jouent un rôle important pour répondre au mieux aux besoins et réduire la nécessité de l'aide internationale; qu'en 2015, 2 % seulement de l'aide humanitaire internationale totale a été directement aux ONG locales et nationales des pays bénéficiaires, alors même que leur capacité de réaction, leur connaissance des besoins et leur capacité d'intervention auprès personnes touchées sont généralement meilleures que celles d'autres acteurs; que l'obligation de rendre des comptes aux personnes et aux communautés touchées par les crises fait l'objet d'une demande de plus en plus pressante ...[+++]


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whereas domestic workers are often asked to work excessive hours and 45 % of them are not entitled to weekly leave or paid annual leave ; whereas live-in domestic workers and carers especially have responsibilities and tasks that do not allow them to take adequate consecutive rest time.

considérant que les employés de maison sont souvent appelés à prester un nombre d'heures excessif et que 45 % d'entre eux n'ont pas droit au congé hebdomadaire ou à un congé annuel payé ; considérant qu'en particulier les employés de maison, auxiliaires de vie et gardes d'enfants bénéficiant du logement ont des responsabilités et des tâches qui ne leur permettent pas de prendre des temps de repos cumulés et appropriés.


Calls on the Member States to put in place and improve, in collaboration with social partners, information channels on the rights of domestic workers and carers and to ensure the highest information accessibility for all workers; recommends, to that end, to establish information points, following best practice in Member States, at regional and local level, helplines and websites providing assistance, information also in the form of campaigns on the rights of domestic workers and carers in each Member State in the national language an ...[+++]

demande aux États membres de mettre en place et d'améliorer, en collaboration avec les partenaires sociaux, les canaux d'information sur les droits des employés de maison, des auxiliaires de vie et des gardes d'enfants ainsi que de garantir à tous ces travailleurs le meilleur accès possible à l'information; recommande, à cette fin, la création de points d'information, s'inspirant des bonnes pratiques des États membres, au niveau régional et local, de services d'assistance et de sites internet apportant une assistance et des informations, également sous la forme de campagnes sur les droits des employés de maison, des auxiliaires de vie e ...[+++]


Calls on the Member States to establish a dedicated legal framework allowing for legal and organised employment of domestic workers and carers and setting out the rights and responsibilities of those concerned, in order to provide legal certainty for both the workers in this sector and their potential employers; requests that the specific details of the working contract be taken into account accordingly, as well as the fact that m ...[+++]

invite les États membres à établir un cadre juridique spécifique permettant l'emploi légal et organisé des employés de maison, auxiliaires de vie et gardes d'enfants et définissant les droits et obligations des personnes concernées afin de garantir la sécurité juridique tant aux travailleurs du secteur qu'à leurs employeurs potentiels; demande qu'il soit dûment tenu compte des spécificités du contrat de travail ainsi que du fait que de nombreux employeurs sont des particuliers probablement peu au fait du formalisme juridique.


8. In the event of deployment, Member States' response capacities shall remain under their command and control and can be withdrawn when domestic emergencies, force majeure or, in exceptional cases, serious reasons prevent a Member State from keeping those response capacities available, in consultation with the Commission.

8. En cas de déploiement, les capacités de réaction des États membres restent sous leur commandement et leur contrôle; elles peuvent être retirées, après consultation de la Commission, lorsqu'une urgence nationale, la force majeure ou, dans des cas exceptionnels, des motifs graves empêchent un État membre de continuer de mettre à disposition ses capacités de réaction.


27. Expresses its support for the EU's emphasis on the judiciary and the rule of law in the post-settlement phase, underlining that a smooth transfer of responsibilities will be needed; calls for the establishment for a clear and transparent division of tasks and responsibilities between domestic Kosovo courts and judicial authorities and the planned EU law and order mission; demands full accountability and respect for the rule of law in relation to detentions and other actions by KFOR;

27. exprime son soutien à l'accent mis par l'UE sur le système judiciaire et l'État de droit dans la phase de post-règlement, soulignant qu'un transfert de responsabilités harmonieux sera nécessaire; préconise l'établissement d'une répartition des tâches et des responsabilités claire et transparente entre les tribunaux et les autorités judiciaires du Kosovo d'une part, et la mission de maintien de l'ordre public prévue par l'UE, d'autre part; exige la pleine responsabilité et le plein respect de l'État de droit au sujet des détentions et autres actions de la KFOR;


25. Expresses its support for the EU's emphasis on the judiciary and the rule of law in the post-settlement phase, underlining that a smooth transfer of responsibilities will be needed; calls for the establishment for a clear and transparent division of tasks and responsibilities between domestic Kosovo courts and judicial authorities and the planned EU law and order mission; demands full accountability and respect for the rule of law in relation to detentions and other actions by KFOR;

25. exprime son soutien à l'accent mis par l'UE sur la justice et l'état de droit dans la phase de post-règlement, soulignant qu'un transfert de responsabilités harmonieux sera nécessaire; préconise l'établissement d'une répartition des tâches et des responsabilités claire et transparente entre les tribunaux et les autorités judiciaires kosovares et la mission de maintien de l'ordre public prévue par l'UE; exige la pleine responsabilité et le plein respect de l'état de droit en liaison avec les détentions et autres actions de la KFOR;


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