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Agree horses' shoeing requirements
Assess requirement for horseshoes
Assessing horses' shoeing requirements
Business Requirements Section
Crop requirements
Crop water requirements
Establish work requirements
Fertilizer needs
Fertilizer requirement
Fertilizer requirements
Identify required work
Identify requirements of the work
Identify work requirements
Irrigation requirements
Manurial requirement
Manurial requirements
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
Minimum NPSH
Minimum required NPSH
NPSH required
NPSHR
Net positive suction head required
Required NPSH
Requirement for horseshoes assessing
To comply with the requirements
To meet the requirements
To satisfy the requirements
Water requirements

Traduction de «requirements section » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Business Requirements Section

Section des exigences opérationnelles


Luminaires – Part 2: Particular Requirements Section 19: Air-Handling Luminaires (Safety Requirements)

Luminaires – Partie 2 : règles particulières – Section 19 : Luminaires à circulation d'air (Règles de sécurité)


Section Head, Special Requirements Section

Chef, Section des approvisionnements spéciaux


establish work requirements | identify work requirements | identify required work | identify requirements of the work

cerner les exigences de l'œuvre


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


agree horses' shoeing requirements | assessing horses' shoeing requirements | assess requirement for horseshoes | requirement for horseshoes assessing

évaluer des besoins en fers à cheval


fertilizer needs | fertilizer requirement | fertilizer requirements | manurial requirement | manurial requirements

besoins en engrais


crop requirements | crop water requirements | irrigation requirements | water requirements

besoins en eau | besoins en eau des cultures


to comply with the requirements | to meet the requirements | to satisfy the requirements

satisfaire aux conditions


net positive suction head required | NPSHR | NPSH required | required NPSH | minimum NPSH | minimum required NPSH

NPSH requis | NPSH nécessaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Operating Platform Safety RailingNOTE: An operating platform is not required if all fittings used in the loading or unloading of the tank car are accessible from ground or end platform; but when an operating platform is required, sections 278 to 281 of this Schedule apply.

Garde-corps des plates-formes de manoeuvreREMARQUE : Une plate-forme de manoeuvre n’est pas requise si tous les accessoires servant au chargement et au déchargement de la citerne sont accessibles du sol ou d’une plate-forme en bout; mais lorsqu’une plate-forme de manoeuvre est requise, les articles 278 à 281 de l’annexe s’appliquent.


Operating Platform LaddersNOTE: An operating platform is not required if all fittings used in the loading or unloading of the tank car are accessible from ground or end platform; but when an operating platform is required, sections 282 to 285 of this Schedule apply.

Échelles de la plate-forme de manoeuvreREMARQUE : Une plate-forme de manoeuvre n’est pas requise si tous les accessoires servant au chargement et au déchargement de la citerne sont accessibles du sol ou d’une plate-forme en bout; mais lorsqu’une plate-forme de manoeuvre est requise, les articles 282 à 285 de la présente annexe s’appliquent.


Operating PlatformNOTE: An operating platform is not required if all fittings used in the loading or unloading of the tank car are accessible from ground or end platform; but when an operating platform is required, sections 274 to 277 of this schedule apply.

Plate-forme de manoeuvreREMARQUE : Une plate-forme de manoeuvre n’est pas requise si tous les accessoires servant au chargement et au déchargement de la citerne sont accessibles du sol ou d’une plate-forme en bout; mais lorsqu’une plate-forme de manoeuvre est requise, les articles 274 à 277 de la présente annexe s’appliquent.


1. For the purposes of this Section, ‘third parties’ shall mean obliged entities who are listed in Article 2, or other institutions and persons situated in Member States or a third country, who apply customer due diligence requirements and record keeping requirements equivalent to those laid down in this Directive and their compliance with the requirements of this Directive is supervised in accordance with Section 2 of Chapter VI.

1. Aux fins de la présente section, on entend par «tiers» les entités soumises à obligations qui sont énumérées à l'article 2, ou d'autres établissements ou personnes, établis dans un État membre ou un pays tiers, qui appliquent à l'égard des clients des mesures de vigilance et de conservation des documents équivalentes à celles prévues dans la présente directive et dont l'application des exigences de la présente directive fait l'objet d'une surveillance conforme à son chapitre VI, section 2.


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The CNQA defines the objects of a band (section 21), sets out its by-law-making powers (section 45), related process requirements (sections 52–54) and procedures for challenges to by-laws (sections 55–57).

La LCNQ définit la mission de la bande (art. 21) et fixe son pouvoir de réglementation (art. 45), les exigences connexes du processus (art. 52 à 54) et les procédures de contestation des règlements administratifs (art. 55 à 57).


To proceed with a matter as a violation, a person authorized by the minister (section 6) has a notice of violation served on a person, ship or vessel (collectively, “accused”) reasonably believed to have contravened or failed to comply with a designated requirement (section 7), setting out the administrative monetary penalty (AMP) for the violation (section 10(2)(c)).

Pour poursuivre un acte comme une violation, la personne autorisée par le Ministre (art. 6) peut signifier un procès verbal de violation à la personne, au navire ou au bâtiment (collectivement « auteur ») dont elle a des raisons de croire qu’ils ont contrevenu ou omis de respecter une obligation désignée (art. 7), mentionnant le montant de la pénalité relatif à la violation (al. 10(2)c)).


“2. Competent authorities shall require subsidiary credit institutions to apply the requirements laid down in Articles 75, 120 and 123 and Section 5 of this Directive on a sub-consolidated basis if those credit institutions, or the parent undertaking where it is a financial holding company or mixed financial holding company, have a credit institution or a financial institution or an asset management company as defined in Article 2(5) of Directive 2002/87/EC as a subsidiary in a third country, or hold a participation in such an underta ...[+++]

2. Les autorités compétentes exigent des établissements de crédit filiales qu'ils appliquent les obligations prévues aux articles 75, 120 et 123 et à la section 5 de la présente directive sur une base sous-consolidée lorsque eux-mêmes, ou leur entreprise mère s'il s'agit d'une compagnie financière holding ou d'une entreprise financière holding mixte, comptent un établissement de crédit, un établissement financier ou une société de gestion de portefeuille au sens de l'article 2, point 5), de la directive 2002/87/CE comme filiale dans un pays tiers ou y détiennent une participation".


117.Repeats its call for Parliament to adopt a long-term strategy for property and buildings; points again to its demands in paragraph 30 of its resolution of 22 October 2009 on the draft general budget of the European Union for the financial year 2010, Section I – European Parliament, Section II – Council, Section IV – Court of Justice, Section V – Court of Auditors, Section VI – European Economic and Social Committee, Section VII – Committee of the Regions, Section VIII – European Ombudsman, Section IX – European Data Protection Supervisor; stresses in particular that any such property and buildings strategy must also take into accou ...[+++]

117. réitère sa demande de mise en place d’une stratégie immobilière à long terme du Parlement; rappelle sa demande exprimée au point 30 de la résolution du 22 octobre 2009 sur le projet de budget général de l’Union européenne pour l’exercice 2010, section I – Parlement européen, section II – Conseil, section IV – Cour de justice, section V – Cour des comptes, section VI – Comité économique et social européen , section VII – Comité des régions, section VIII – Médiateur européen, section IX – Contrôleur européen de la protection des données; souligne en particulier que, dans le cadre de cette stratégie immobilière, les frais d’entretien ...[+++]


122. Repeats its call for Parliament to adopt a long-term strategy for property and buildings; points again to its demands in paragraph 30 of its resolution of 22 October 2009 on the draft general budget of the European Union for the financial year 2010, Section I – European Parliament, Section II – Council, Section IV – Court of Justice, Section V – Court of Auditors, Section VI – European Economic and Social Committee, Section VII – Committee of the Regions, Section VIII – European Ombudsman, Section IX – European Data Protection Supervisor ; stresses in particular that any such property and buildings strategy must also take into acc ...[+++]

122. réitère sa demande de mise en place d'une stratégie immobilière à long terme du Parlement; rappelle sa demande exprimée au paragraphe 30 de la résolution du 22 octobre 2009 sur le projet de budget général de l'Union européenne pour l'exercice 2010, section I – Parlement européen, section II – Conseil, section IV – Cour de justice, section V – Cour des comptes, section VI – Comité économique et social européen , section VII – Comité des régions, section VIII – Médiateur européen, section IX – Contrôleur européen de la protection des données ; souligne en particulier que, dans le cadre de cette stratégie immobilière, les frais d'ent ...[+++]


The requirements of Section 5.9.1 will be deemed to be satisfied if the vehicle meets the requirements of Section 5.1.3 of Annex I to Directive 70/220/EEC , subject to the proviso that the examples listed in the third indent of that section do not apply to vehicles in categories other than M 1 or N 1 .

Les prescriptions visées au point 5.9.1 seront réputées remplies si le véhicule satisfait aux exigences du point 5.1.3 de l'annexe I de la directive 70/220/CEE , sous réserve que les exemples énumérés au troisième tiret de ce point ne s'appliquent pas aux véhicules des catégories autres que les catégories M 1 ou N 1 .


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