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Accreditation of learning outcomes
Assessment of learning outcomes
Better learning outcomes
Certification of learning outcomes
Common Framework of Science Learning Outcomes K to 12
Credit for learning outcomes
Graduate outcomes
Learning achievements
Learning attainments
Learning outcomes
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Transferability of learning outcomes
Unit of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Vertaling van "representing learning outcomes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ ...[+++]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


graduate outcomes | learning achievements | learning attainments | learning outcomes

acquis d'apprentissage | acquis pédagogiques | résultat de l'apprentissage


Readiness to Learn, Child Development and Learning Outcomes: Potential Measures of Readiness to Learn

Readiness to Learn, Child Development and Learning Outcomes : Potential Measures of Readiness to Learn




unit of learning outcomes

unité d'acquis d'apprentissage


Common Framework of Science Learning Outcomes K to 12

Cadre commun de résultats d'apprentissage en sciences de la nature M à 12


better learning outcomes

instruction donne de meilleurs résultats
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Spending on social policies in a broad sense (including social protection, education and health) represents more than a quarter of GDP and more than half of public spending in most Member States, therefore there must be a strong focus on policy outcomes, value for money and efforts to achieve better results through international comparisons, benchmarking and mutual learning.

Les dépenses consacrées aux politiques sociales au sens large (telles que la protection sociale, l’éducation et la santé) représentent plus d’un quart du PIB et plus de la moitié des dépenses publiques dans la plupart des États membres. Il convient dès lors de mettre fortement l’accent sur les résultats, l’optimisation des ressources et les efforts nécessaires pour obtenir de meilleurs résultats grâce à des comparaisons internationales, à l’évaluation comparative et à l’apprentissage mutuel.


A European vocational training certificate should be developed based on common ‘tasks’, representing learning outcomes. This could serve (with national or local accreditation procedures) as a discrete and independent certificate while still referring to existing national qualification frameworks.

Il y a lieu de développer un certificat européen de formation professionnelle, fondé sur les résultats d'apprentissage, qui repose sur des «impératifs» communs et soit susceptible d'être utilisé de manière autonome et indépendante, grâce à des procédures de validation au niveau national ou local, tout en faisant référence aux cadres qui existent pour les qualifications nationales.


1. Acknowledges from the Agency that as regards an ex post check of the declarations of interest of its experts and committee members, a representative sample of the remaining 46 % of the experts will be included in the ex post check currently being performed; notes that a new, more thorough check is being developed as a result of lessons learned from the ex post control check performed in the context of the 2010 discharge; takes note of the timetable as communicated by the Agency and awaits to be duly informed on the outcome of the check; ...[+++]

1. prend acte que, s'agissant du contrôle ex post des déclarations d'intérêts de ses experts et des membres des comités, un échantillon représentatif des 46 % restant d'experts sera, aux dires de l'Agence, intégré dans le contrôle ex post actuellement en cours; note qu'un nouveau système de contrôle plus complet et tirant les enseignements des contrôles ex post réalisés dans le cadre de la décharge 2010 est en cours de développement; prend acte du calendrier communiqué par l'Agence et compte être dûment informé des résultats du contrôle;


1. Acknowledges from the Agency that as regards an ex post check of the declarations of interest of its experts and committee members, a representative sample of the remaining 46 % of the experts will be included in the ex post check currently being performed; notes that a new, more thorough check is being developed as a result of lessons learned from the ex post control check performed in the context of the 2010 discharge; takes note of the timetable as communicated by the Agency and awaits to be duly informed on the outcome of the check; ...[+++]

1. prend acte que, s'agissant du contrôle ex post des déclarations d'intérêts de ses experts et des membres des comités, un échantillon représentatif des 46 % restant d'experts sera, aux dires de l'Agence, intégré dans le contrôle ex post actuellement en cours; note qu'un nouveau système de contrôle plus complet et tirant les enseignements des contrôles ex post réalisés dans le cadre de la décharge 2010 est en cours de développement; prend acte du calendrier communiqué par l'Agence et compte être dûment informé des résultats du contrôle;


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Based on such matching, VET providers in cooperation with local labour market representatives should be able to adapt curricula accordingly to reflect skills shortages, surpluses, skills gaps or obsolescence. Improvements of methodologies are needed to make anticipation tools coherent and comparable, including the development of a common system of classifications for skills, competences and occupations based on learning outcomes.

Cette mise en concordance devrait permettre aux prestataires d’EFP d’adapter, en concertation avec les représentants locaux du marché du travail, les programmes d’études en conséquence, c’est-à-dire en tenant compte des pénuries et des excédents de personnel qualifié, des déficits de compétences ou de l’obsolescence des compétences. Il est nécessaire d’améliorer les méthodes pour rendre les outils d’anticipation cohérents et comparables et de créer un système commun de classification des aptitudes, des compétences et des professions q ...[+++]


The conclusions of the Council and the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council, of 14 November 2006 on efficiency and equity in education and training, which stated that ‘the motivation, skills and competences of teachers, trainers, other teaching staff and guidance and welfare services, as well as the quality of school leadership, are key factors in achieving high quality learning outcomes and that ‘the efforts of teaching staff should be supported by continuous profes ...[+++]

les conclusions du Conseil et des représentants des gouvernements des États membres réunis au sein du Conseil, du 14 novembre 2006, sur l'efficacité et l'équité dans l'éducation et la formation, qui indiquaient que «la motivation, les qualifications et les compétences des enseignants, des formateurs, des autres membres du personnel enseignant et des services d'orientation et d'aide sociale, ainsi que la qualité de la direction des écoles, figurent parmi les facteurs essentiels pour obtenir une qualité élevée au niveau des acquis de l' ...[+++]


The committee has called for the federal government to champion the cause of early childhood education and care with the following recommendations: for the Prime Minister to appoint a minister of state for children and youth under Human Resources and Social Development Canada, with the responsibility of working with provincial and territorial governments to advance quality early learning, parenting programs and chide care; the creation of a national advisory council on children comprised of parliamentarians, communities leaders, parents and representatives of other ...[+++]

Le comité invite le gouvernement fédéral à se faire le champion de la cause de l'éducation et de la garde des jeunes enfants en lui faisant les recommandations suivantes : que le premier ministre nomme un ministre d'État à l'Enfance et à la Jeunesse relevant du ministère des Ressources humaines et du Développement social du Canada, qui serait chargé de collaborer avec les gouvernements provinciaux et territoriaux pour promouvoir la prestation de services de qualité en matière d'apprentissage et de garde des jeunes enfants et de soutien parental; que l'on crée un conseil consultatif national sur l'enfance, composé de parlementaires, de dirigeants locaux, de parents et de représentants ...[+++]


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