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Adjusted disposable income
Available income
Discretionary income
Disposable income
Disposable personal income
GNDI
Gross national disposable income
Net earnings
Net income
Net pay
Net spendable earnings
Net spendable income
Personal disposable income
Pre-retirement disposable earnings
Pre-retirement disposable income
Private disposable income
Spendable earnings
Spendable income
Take-home pay

Vertaling van "reportable disposable income " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
disposable income [ personal disposable income | disposable personal income | private disposable income ]

revenu disponible [ RD | revenu personnel disponible | revenu disponible des particuliers ]


disposable income | net income | personal disposable income

revenu disponible | revenu net


disposable income | available income | spendable income | discretionary income

revenu disponible


take-home pay | net spendable earnings | net spendable income | disposable income | net earnings | net pay | spendable earnings | available income

salaire net | revenu net | revenu disponible | sac de paie


pre-retirement disposable earnings [ pre-retirement disposable income ]

revenu disponible avant la retraite


gross national disposable income | GNDI [Abbr.]

revenu national disponible brut | RNDB [Abbr.]






Impact of the 1985 and 1986 budgets on disposable income

Impact des budgets de 1985 et 1986 sur le revenu disponible
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Two developments since the Second Cohesion Report are considered here: first, the construction of preliminary estimates of disposable income across EU regions by statisticians at Eurostat and, secondly, the efforts made to improve the PPS adjustment.

Deux développements intervenus depuis le Deuxième rapport sur la cohésion sont examinés ici : en premier lieu, la construction d'estimations préliminaires du revenu disponible dans les régions de l'Union européenne effectuées par les statisticiens de Eurostat ; en second lieu, les efforts déployés pour améliorer l'ajustement réalisé avec les SPA.


The assumptions adopted, that disposable income in both sectors is the same in relation to population in all regions, are the simplest ones to make but are unlikely to accord with reality (For the government sector, the data presented on public expenditure in different regions in Part 2 of this report below indicate the significant regional variations which occur in practice.)

Les hypothèses adoptées, selon lesquelles le revenu disponible dans les deux secteurs est le même par rapport à la population dans toutes les régions, sont les plus simples possibles mais ont peu de chances d'être conformes à la réalité (Dans le cas du secteur public, les données présentées sur les dépenses publiques dans la deuxième partie du présent rapport indiquent les importants écarts qui apparaissent entre régions dans la pratique.)


It should be noted that 11% of children live in families that spend more than 40% of their disposable income on housing costs (in Greece this figure is 38%) and the latest reports from the European Federation of National Organisations Working with the Homeless state that accommodation for the homeless is increasingly occupied by women, young people and families with children, with migrant children being over-represented.

11 % des enfants vivent dans des familles qui dépensent plus de 40 % des revenus disponibles pour se loger (un pourcentage qui atteint 38 % en Grèce) et les derniers rapports de la Fédération européenne des associations nationales travaillant avec les sans-abri précisent que les logements réservés aux sans-abri accueillent de plus en plus souvent des femmes, des jeunes et des familles avec enfants et que les enfants migrants y sont surreprésentés.


This year's draft report provides a summary of the performance of the Member States according to the unemployment rate; youth unemployment rate; the number of those not in employment, education or training; gross disposable household income; the rate of those at risk of poverty; and the inequality level.

Le projet de rapport de cette année donne un aperçu succinct des performances des États membres en fonction du taux de chômage, du taux de chômage des jeunes, du nombre de personnes ne travaillant pas et ne suivant pas d'études ou de formation, du revenu disponible brut des ménages, du pourcentage de personnes en situation de risque de pauvreté et du niveau d'inégalités.


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84. Supports the Commission’s view that, with regard to Recommendation 92/441EEC and the OMC in the fields of Social Protection and Social Inclusion, there need to be appropriate indicators and comprehensive national systems for the collection and analysis of data (e.g. statistical data on the average disposable income, household consumption, the level of prices, minimum wages, minimum income schemes and related benefits); considers that the monitoring and assessment of the implementation of strategies for social inclusion and Member States' progress reports ...[+++]

84. souscrit à l'avis de la Commission selon lequel, eu égard à la recommandation 92/441/CEE du Conseil en matière de protection sociale et d'inclusion sociale, il convient d'établir des indicateurs appropriés et des systèmes nationaux complets (par exemple des données statistiques sur le revenu disponible moyen, la consommation des ménages, le niveau des prix, les salaires minimaux, les régimes de revenu minimal et les prestations afférentes) pour la collecte et l'analyse des données; estime que le suivi et l'évaluation de la mise en œuvre des stratégies d'inclusion sociale ainsi que les rapports d'avancement des États membres devraien ...[+++]


84. Supports the Commission's view that, with regard to Recommendation 92/441/EEC and the Open Method of Coordination in the fields of Social Protection and Social Inclusion, there need to be appropriate indicators and comprehensive national systems for the collection and analysis of data (e.g. statistical data on the average disposable income, household consumption, the level of prices, minimum wages, minimum income schemes and related benefits); considers that the monitoring and assessment of the implementation of strategies for social inclusion and Member States' progress ...[+++]

84. souscrit à l'avis de la Commission selon lequel, eu égard à la recommandation 92/441/CEE du Conseil et la méthode ouverte de coordination en matière de protection sociale et d'inclusion sociale, il convient d'établir des indicateurs appropriés et des systèmes nationaux complets pour la collecte et l'analyse des données (par exemple des données statistiques sur le revenu disponible moyen, la consommation des ménages, le niveau des prix, les salaires minimaux, les régimes de revenu minimal et les prestations afférentes); estime que le suivi et l'évaluation de la mise en œuvre des stratégies d'inclusion sociale ainsi que les rapports d ...[+++]


84. Supports the Commission's view that, with regard to Recommendation 92/441/EEC and the Open Method of Coordination in the fields of Social Protection and Social Inclusion, there need to be appropriate indicators and comprehensive national systems for the collection and analysis of data (e.g. statistical data on the average disposable income, household consumption, the level of prices, minimum wages, minimum income schemes and related benefits); considers that the monitoring and assessment of the implementation of strategies for social inclusion and Member States' progress ...[+++]

84. souscrit à l'avis de la Commission selon lequel, eu égard à la recommandation 92/441/CEE du Conseil et la méthode ouverte de coordination en matière de protection sociale et d'inclusion sociale, il convient d'établir des indicateurs appropriés et des systèmes nationaux complets pour la collecte et l'analyse des données (par exemple des données statistiques sur le revenu disponible moyen, la consommation des ménages, le niveau des prix, les salaires minimaux, les régimes de revenu minimal et les prestations afférentes); estime que le suivi et l'évaluation de la mise en œuvre des stratégies d'inclusion sociale ainsi que les rapports d ...[+++]


Two developments since the Second Cohesion Report are considered here: first, the construction of preliminary estimates of disposable income across EU regions by statisticians at Eurostat and, secondly, the efforts made to improve the PPS adjustment.

Deux développements intervenus depuis le Deuxième rapport sur la cohésion sont examinés ici : en premier lieu, la construction d'estimations préliminaires du revenu disponible dans les régions de l'Union européenne effectuées par les statisticiens de Eurostat ; en second lieu, les efforts déployés pour améliorer l'ajustement réalisé avec les SPA.


The assumptions adopted, that disposable income in both sectors is the same in relation to population in all regions, are the simplest ones to make but are unlikely to accord with reality (For the government sector, the data presented on public expenditure in different regions in Part 2 of this report below indicate the significant regional variations which occur in practice.)

Les hypothèses adoptées, selon lesquelles le revenu disponible dans les deux secteurs est le même par rapport à la population dans toutes les régions, sont les plus simples possibles mais ont peu de chances d'être conformes à la réalité (Dans le cas du secteur public, les données présentées sur les dépenses publiques dans la deuxième partie du présent rapport indiquent les importants écarts qui apparaissent entre régions dans la pratique.)


In its report on the disposal of butter, the Court of Auditors noted that 89% of the budget is spent on subsidies to the food industry through procedures of dubious transparency and of even more dubious efficiency in terms of their impact on farmers’ incomes.

Dans le rapport sur l'écoulement du beurre, la Cour des comptes constate que 89 % du budget est dépensé en subventions, qui vont à l'industrie alimentaire selon des processus à la transparence douteuse et à l'efficacité encore plus douteuse, en termes d'impact sur le revenu des agriculteurs.




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Date index: 2025-04-16
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