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Capital replacement reserve fund
Design vehicle replacement schedules
Earnings-replacement ratio
Foreign business
Foreign enterprise
Foreign undertaking
Income-replacement ratio
LRG
LRP
Lead replacement gasoline
Lead replacement petrol
Liquid replacement gasoline
Manage vehicle replacement activities
Plan replacement of vehicles
Plan vehicle replacement
Removal of taps
Replace die
Replace die of machines
Replace faucets
Replace moulds
Replace outlines
Replacement body
Replacement cost
Replacement of water taps
Replacement ore body
Replacement orebody
Replacement price
Replacement ratio
Replacement reserve
Replacement value
Replacing water taps
Replacive mass
Reserve for maintenance and replacements
Reserve for replacements

Vertaling van "replacement foreign " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
replace die of machines | replace moulds | replace die | replace outlines

remplacer une matrice


design vehicle replacement schedules | plan replacement of vehicles | manage vehicle replacement activities | plan vehicle replacement

planifier le remplacement de véhicules


Regulation No 114 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE). Uniform provisions concerning the approval of: I. An Airbag Module for a Replacement Airbag System; II. A Replacement Steering Wheel equipped with an Airbag Module of an Approved Type; III. A Replacement Airbag System other than that installed in a Steering Wheel

Règlement no 114 de la Commission économique pour l'Europe des Nations unies (CEE-ONU) — Prescriptions uniformes relatives à l'homologation: I. d'un module de coussin gonflable pour systèmes de coussin(s) gonflable(s) de deuxième monte; II. d'un volant de direction de deuxième monte muni d'un module de coussin gonflable d'un type homologué; III. d'un système de coussin(s) gonflable(s) de deuxième monte autre qu'un système monté sur un volant de direction


lead replacement gasoline | lead replacement petrol | liquid replacement gasoline | LRG [Abbr.] | LRP [Abbr.]

essence avec substitut au plomb


replacement cost | replacement price | replacement value

prix de remplacement | valeur de remplacement


replacement orebody [ replacement ore body | replacement body | replacive mass ]

amas minéralisé de remplacement [ amas de remplacement ]


removal of taps | replacing water taps | replace faucets | replacement of water taps

remplacer un robinet


capital replacement reserve fund [ replacement reserve | reserve for replacements | reserve for maintenance and replacements ]

fonds de réserve pour remplacement des immobilisations [ réserve pour remplacement | réserve pour entretien et remplacement ]


foreign enterprise [ foreign business | foreign undertaking ]

entreprise étrangère [ entreprise à capital étranger ]


earnings-replacement ratio [ income-replacement ratio | replacement ratio ]

ratio de remplacement du revenu [ coefficient de remplacement du revenu ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The entry ‘Faiz, Maulavi (Information Dept, Ministry of Foreign Affairs)’. under the heading ‘Natural persons’ shall be replaced by:

La mention «Faiz, Maulavi (service d'information, ministère des affaires étrangères)». sous la rubrique «Personnes physiques» est remplacée par la mention suivante:


– give priority to addressing tax-related aspects of development by supporting effective and viable tax systems in developing countries to ensure a sustainable source of development financing with the long-term objective of replacing foreign aid dependency,

– donner la priorité aux aspects du développement ayant trait à la fiscalité en favorisant des systèmes fiscaux efficaces et viables dans les pays en développement de façon à assurer une source durable de financement pour le développement avec pour objectif à long terme de remplacer la dépendance vis-à-vis de l'aide étrangère,


7. Points out that efficient, progressive and equitable taxation systems are crucial for development as they contribute to financing the provision of public goods and to state building and good governance, that the goal of poor countries must be to replace foreign aid dependency with tax self-sufficiency, and that tax evasion and avoidance are, however, hampering these goals in development;

7. fait observer que des systèmes fiscaux efficaces, progressifs et équitables sont essentiels pour le développement, car ils contribuent au financement de la fourniture de biens publics ainsi qu'à la construction de l'État et à la bonne gouvernance, que l'objectif des pays pauvres doit être de substituer à la dépendance de l'aide étrangère une autonomie fiscale, mais que la fraude et l'évasion fiscales entravent toutefois la réalisation de ces objectifs de développement;


7. Points out that efficient, progressive and equitable taxation systems are crucial for development as they contribute to financing the provision of public goods and to state building and good governance, that the goal of poor countries must be to replace foreign aid dependency with tax self-sufficiency, and that tax evasion and avoidance are, however, hampering these goals in development;

7. fait observer que des systèmes fiscaux efficaces, progressifs et équitables sont essentiels pour le développement, car ils contribuent au financement de la fourniture de biens publics ainsi qu'à la construction de l'État et à la bonne gouvernance, que l'objectif des pays pauvres doit être de substituer à la dépendance de l'aide étrangère une autonomie fiscale, mais que la fraude et l'évasion fiscales entravent toutefois la réalisation de ces objectifs de développement;


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4. Points out that efficient, progressive and equitable taxation systems are crucial for development as they contribute to financing the provision of public goods and to state building and good governance, that the goal of poor countries must be to replace foreign aid dependency with tax self-sufficiency, and that tax evasion and avoidance are, however, hampering these goals in development;

4. fait observer que des systèmes fiscaux efficaces, progressifs et équitables sont essentiels pour le développement, car ils contribuent au financement de la fourniture de biens publics ainsi qu'à la construction de l'État et à la bonne gouvernance, que l'objectif des pays pauvres doit être de substituer à la dépendance de l'aide étrangère une autonomie fiscale, mais que la fraude et l'évasion fiscales entravent toutefois la réalisation de ces objectifs de développement;


8. Urges African and EU leaders to address tax-related aspect of development by putting in place effective and viable tax systems in Africa in order to ensure sustainable source of development financing with the long-term objective of replacing foreign aid dependency;

8. presse les dirigeants d'Afrique et de l'UE d'aborder l'aspect fiscal du développement en mettant en place des régimes fiscaux efficaces et viables propres à assurer l'existence de sources durables de financement du développement susceptibles de se substituer à long terme à une dépendance vis-à-vis de l'aide extérieure;


The Foreign Affairs Council shall be chaired by the High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy, who may, where necessary, ask to be replaced by the member of that configuration representing the Member State holding the six-monthly presidency of the Council

Le Conseil des affaires étrangères est présidé par le haut représentant de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité, qui peut, en tant que de besoin, se faire remplacer par le membre de cette formation représentant l'État membre qui exerce la présidence semestrielle du Conseil


The Foreign Affairs Council shall be chaired by the High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy, who may, where necessary, ask to be replaced by the member of that configuration representing the Member State holding the six-monthly presidency of the Council .

Le Conseil des affaires étrangères est présidé par le haut représentant de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité, qui peut, en tant que de besoin, se faire remplacer par le membre de cette formation représentant l'État membre qui exerce la présidence semestrielle du Conseil .


Other information: (a) Other Foreign Locations: Afghanistan, Azerbaijan, Bangladesh, Chechnya (Russia), China, Eritrea, Ethiopia, Georgia, India, Ingushetia (Russia), Iraq, Jordan, Lebanon, West Bank and Gaza, Sierra Leone, Somalia and Syria (b) U.S. Federal Employer Identification: 36-3804626 (c) V. A.T. Number: BE 454 419 759 (d) Belgian addresses are those of Fondation Secours Mondial — Belgique a.s.b.l and Fondation Secours Mondial vzw. since 1998’. under the heading ‘Legal persons, groups and entities’ shall be replaced by:

Renseignements complémentaires: a) autres implantations étrangères: Afghanistan, Azerbaïdjan, Bangladesh, Chine, Cisjordanie et bande de Gaza, Érythrée, Éthiopie, Géorgie, Inde, Ingouchie (Russie), Iraq, Jordanie, Liban, Sierra Leone, Somalie, Syrie, Tchétchénie (Russie). b) Numéro d'identification «US Federal Employer Identification Number»: 36-3804626. c) Numéro de TVA: BE 454 419 759. d) Les adresses en Belgique sont celles de la Fondation Secours Mondial — Belgique a.s.b.l et Fondation Secours Mondial vzw. depuis 1998», sous la rubrique «Personnes morales, groupes et entités», est remplacée par la mention suivante:


Other information: (a) Headquarters in Pakistan; (b) Account numbers in Habib Bank Ltd., Foreign Exchange Branch: 05501741 and 06500138’. under the heading ‘Legal persons, groups and entities’ shall be replaced by the following:

Autres renseignements: a) siège au Pakistan, b) numéros de compte auprès de la Habib Bank Ltd., Foreign Exchange Branch: 05501741 et 06500138», sous la rubrique «Personnes morales, groupes et entités» est remplacée par la mention suivante:


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