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Dep.
Department
Government department
Min.
Ministry
Ministry of Government Administration
Ministry of Government Services
Ministry of Local Government and Labour
Ministry of State for Social Development
Ministry of Women's Equality
Ministry of Women's Programs and Government Services
Relevant Ministry

Vertaling van "relevant ministry government " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Ministry of Government Services [ Ministry of Women's Programs and Government Services ]

Ministry of Government Services [ Ministry of Women's Programs and Government Services ]


Ministry of State for Social Development [ Government of Canada Ministry of State for Social Development ]

Département d'État au Développement social [ Gouvernement du Canada Département d'État au Développement social ]


Ministry of Women's Equality [ Ministry of Women's Programs and Government Services ]

Ministry of Women's Equality [ Ministry of Women's Programs and Government Services ]


Ministry of Local Government and Labour

Ministère des Affaires Communales et du Travail


Ministry of Government Administration

Ministère de l'Administration


department | dep. | government department | ministry | min.

ministère | département
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In many countries RD and innovation policies are increasingly integrated and this has led in some cases to the creation of RD and Innovation councils including social partners and relevant ministries in order to advice governments on a strategic level.

Dans beaucoup de pays, les politiques de RD et d’innovation sont de plus en plus intégrées, donnant lieu dans certains cas à la création de conseils de la RD et de l’innovation, au sein desquels se réunissent les partenaires sociaux et les ministères concernés pour conseiller les gouvernements sur le plan stratégique.


5. Each Member shall appoint (through its relevant Ministry, Government Department or their respective delegated body or the representative under Article 3(4), and inform the General Assembly in writing of such appointment, one named natural person to represent such Member (the ‘National Representative’) at meetings of the General Assembly and in any other dealings of the General Assembly or otherwise between the Member and the ESS ERIC.

5. Chaque membre désigne nommément (par l’intermédiaire de son ministère compétent, d’un service de son gouvernement, de leur organe délégué ou du représentant visé à l’article 3, paragraphe 4) une personne physique (le «représentant national») pour le représenter aux réunions de l’assemblée générale et dans toute autre activité de l’assemblée générale, ou à l’occasion de tout contact avec l’ERIC ESS; le membre informe par écrit l’assemblée générale de cette nomination.


5. Each Observer shall appoint (through its relevant Ministry, Government Department or their respective delegated body), and inform the General Assembly in writing of such appointment, one named natural person to represent such Observer (the ‘Observer Representative’) at meetings of the General Assembly and in any other dealings of the General Assembly or otherwise between the Observer and the ESS ERIC.

5. Chaque observateur désigne nommément (par l’intermédiaire de son ministère compétent, d’un service de son gouvernement ou de leur organe délégué) une personne physique (le «représentant observateur») pour le représenter aux réunions de l’assemblée générale et dans toute autre activité de l’assemblée générale, ou à l’occasion de tout contact avec l’ERIC ESS; l’observateur informe par écrit l’assemblée générale de cette nomination.


5. Each Member shall appoint (through its relevant Ministry, Government Department or their respective delegated body or the representative under Article 3(4), and inform the General Assembly in writing of such appointment, one named natural person to represent such Member (the ‘National Representative’) at meetings of the General Assembly and in any other dealings of the General Assembly or otherwise between the Member and the ESS ERIC.

5. Chaque membre désigne nommément (par l’intermédiaire de son ministère compétent, d’un service de son gouvernement, de leur organe délégué ou du représentant visé à l’article 3, paragraphe 4) une personne physique (le «représentant national») pour le représenter aux réunions de l’assemblée générale et dans toute autre activité de l’assemblée générale, ou à l’occasion de tout contact avec l’ERIC ESS; le membre informe par écrit l’assemblée générale de cette nomination.


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5. Each Observer shall appoint (through its relevant Ministry, Government Department or their respective delegated body), and inform the General Assembly in writing of such appointment, one named natural person to represent such Observer (the ‘Observer Representative’) at meetings of the General Assembly and in any other dealings of the General Assembly or otherwise between the Observer and the ESS ERIC.

5. Chaque observateur désigne nommément (par l’intermédiaire de son ministère compétent, d’un service de son gouvernement ou de leur organe délégué) une personne physique (le «représentant observateur») pour le représenter aux réunions de l’assemblée générale et dans toute autre activité de l’assemblée générale, ou à l’occasion de tout contact avec l’ERIC ESS; l’observateur informe par écrit l’assemblée générale de cette nomination.


Despite clear progress in developing their commitment and coordination role, there is room for improvement with regard to their status, capacities, resources, mandate and the political support they receive: National Contact Points should be given appropriate human and financial resources; they must have the formal authority and competence to coordinate processes across ministries and various levels of government and ensure that Roma inclusion is integrated into all relevant public po ...[+++]

Si leur engagement et leur rôle de coordination se sont bien développés, des améliorations sont encore possibles en ce qui concerne leur statut, leurs capacités, leurs ressources, leur mandat et le soutien politique qu'ils reçoivent: les points de contact nationaux devraient disposer de ressources humaines et financières adéquates; ils doivent jouir de l'autorité et de la compétence formelles nécessaires pour coordonner les processus entre les ministères et les différents niveaux de gouvernement et faire en sorte que l'inclusion des Roms fasse partie intégrante de toutes les ...[+++]


2. In order to give effect to the government financial stabilisation tools, Member States shall ensure that their competent ministries or governments have the relevant resolution powers specified in Articles 63 to 72, and shall ensure that Articles 66, 68, 83 and 117 apply.

2. Afin de donner effet aux instruments de stabilisation financière de l’État, les États membres veillent à ce que leurs ministères compétents ou gouvernements disposent des pouvoirs de résolution visés aux articles 63 à 72 et à ce que les articles 66, 68, 83 et 117 soient appliqués.


In many countries RD and innovation policies are increasingly integrated and this has led in some cases to the creation of RD and Innovation councils including social partners and relevant ministries in order to advice governments on a strategic level.

Dans beaucoup de pays, les politiques de RD et d’innovation sont de plus en plus intégrées, donnant lieu dans certains cas à la création de conseils de la RD et de l’innovation, au sein desquels se réunissent les partenaires sociaux et les ministères concernés pour conseiller les gouvernements sur le plan stratégique.


- the management of the European Year and the selection of projects for financial assistance will be overseen by National Coordination Bodies. The European Commission envisages that these bodies will comprise "representatives of the relevant Ministries, of organisations of people with disabilities and of important segments of society", but not necessarily representatives of local and regional government;

- que la gestion de l'Année européenne et la sélection de projets qui bénéficieront d'une assistance financière seront assurées par des organes nationaux de coordination, qu'il est envisagé par la Commission européenne que ces instances réunissent "des représentants des ministères compétents, des organisations de personnes handicapées et des segments importants de la société" mais pas nécessairement de délégués des collectivités territoriales;


Other instruments include specific measures for capacity strengthening in relevant ministries, to enable governments to formulate, enact and implement national labour legislation that adapts the international consensus of the ILO conventions to local realities, thus facilitating ratification and implementation, and to build realistic monitoring mechanisms likely to strengthen compliance with the legislation by domestic employers and MNEs.

Les autres instruments auxquels il serait possible d'avoir recours consistent en des mesures spécifiques de renforcement des capacités dans les ministères compétents afin de permettre aux gouvernements de formuler, de transposer et de mettre en oeuvre une législation nationale du travail qui adapte le consensus international retenu dans les conventions de l'OIT aux réalités locales, facilitant ainsi leur ratification et leur application, et de concevoir des mécanismes de s ...[+++]




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'relevant ministry government' ->

Date index: 2021-08-23
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