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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Communications sector policies
Communications sector protocols
DCLR
Delirium tremens
Develop policies on religion-related matters
Director Civilian Human Rights and Harassment Programs
Director Civilian Labour Relations
Director Labour Relations Policies and Programmes
Disorder of personality and behaviour
Establish policies on religion-related matters
Establish policies on religious issues
Federal-Provincial Relations Policy Branch
Inform policy maker on health-related challenges
Inform policy makers on health-related challenges
Inform policy makers on health-related problems
Jealousy
Paranoia
Produce policies on religious issues
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Public relations sector guidelines
Public relations sector protocols

Traduction de «relations policy notes » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Director Civilian Labour Relations [ DCLR | Director Labour Relations Policies and Programmes | Director Civilian Human Rights and Harassment Programs ]

Directeur - Relations de travail du personnel civil [ DRTPC | Directeur - Politiques et programmes (Relations de travail) | Directeur - Programmes civils, harcèlement et droits de la personne ]


Federal-Provincial Relations Policy Branch

Direction de la politique sur les relations fédérales-provinciales


Canadians and Immigrants : A Two-way Commitment - Policy Note - CEIAC

Canadiens et immigrants : Une adaptation dans les deux sens - Énoncé de politique du CCCEI


Green Paper on market-based instruments for environment and related policy purposes

Livre vert sur les instruments fondés sur le marché en faveur de l'environnement et des objectifs politiques connexes


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes ...[+++]


inform policy makers on health-related problems | provide information on health-related challenges to policy makers | inform policy maker on health-related challenges | inform policy makers on health-related challenges

informer les décideurs sur les problèmes liés à la santé


UNHCR Guidance Note on Refugee Claims Relating to Sexual Orientation and Gender Identity

Note d’orientation du HCR sur les demandes de reconnaissance du statut de réfugié relatives à l’orientation sexuelle et à l’identité de genre


establish policies on religion-related matters | produce policies on religious issues | develop policies on religion-related matters | establish policies on religious issues

élaborer des politiques en matière religieuse


Directorate-General I-External Relations:Commercial policy and relations with North America,the Far East,Australia and New Zealand

Direction générale I-Relations extérieures:politique commerciale,relations avec l'Amérique du Nord,l'Extrême-Orient,l'Australie et la Nouvelle-Zélande


public relations sector guidelines | public relations sector protocols | communications sector policies | communications sector protocols

politiques du secteur des communications
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
assist in drafting proposals for legal acts or policy initiatives relating to notes and coins counterfeiting.

aider à l’élaboration de proposition d’actes législatifs ou d’initiatives politiques relatifs à la contrefaçon de billets et de pièces.


assist in drafting proposals for legal acts or policy initiatives relating to notes and coins counterfeiting.

aider à l’élaboration de proposition d’actes législatifs ou d’initiatives politiques relatifs à la contrefaçon de billets et de pièces.


It is important to note that the policies and measures implemented and envisaged by the Member States in relation to their current obligations to reduce greenhouse gas emissions will continue to have effect after 2020.

Il importe de rappeler que les politiques et mesures mises en œuvre ou prévues par les États membres pour s'acquitter de leurs obligations actuelles de réduction des émissions de gaz à effet de serre continueront à produire leurs effets après 2020.


75. Considers that the future ENP should take into account the role of the outermost regions in the EU external relations policy; notes that they represent a real opportunity to influence EU external policy since they allow the EU on the one hand to have closer relations with a large number of third countries and on the other hand to tackle complex issues like irregular migration; calls on the Commission to provide greater flexibility as regards innovative funding opportunities for selected cohesion policy projects so as to enable these to become establ ...[+++]

75. considère que la PEV devrait tenir compte du rôle des régions ultrapériphériques dans le cadre de la politique extérieure de l'Union; note qu'elles offrent une véritable occasion d'influer sur la politique extérieure de l'Union puisqu'elles permettent à cette dernière d'établir des relations plus étroites avec de nombreux pays tiers, d'une part, et de traiter des questions complexes, comme celle de la migration irrégulière, d'autre part; invite la Commission à assouplir les possibilités de financements innovants des projets séle ...[+++]


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5. Considers that the future ENP should take into account the role of the outermost regions in the EU external relations policy; notes that they represent a real opportunity to influence EU external policy since they allow the EU on the one hand to have closer relations with a large number of third countries and on the other hand to tackle complex issues like irregular migration; calls on the Commission to provide greater flexibility as regards innovative funding opportunities for selected cohesion policy projects so as to enable these to become establi ...[+++]

5. considère que la PEV devrait tenir compte du rôle des régions ultrapériphériques dans le cadre de la politique extérieure de l’Union; note qu’elles offrent une véritable occasion d’influer sur la politique extérieure de l’Union puisqu’elles permettent à cette dernière d’établir des relations plus étroites avec de nombreux pays tiers, d’une part, et de traiter des questions complexes, comme celle de la migration irrégulière, d’autre part; invite la Commission à assouplir les possibilités de financements innovants des projets sélec ...[+++]


75. Considers that the future ENP should take into account the role of the outermost regions in the EU external relations policy; notes that they represent a real opportunity to influence EU external policy since they allow the EU on the one hand to have closer relations with a large number of third countries and on the other hand to tackle complex issues like irregular migration; calls on the Commission to provide greater flexibility as regards innovative funding opportunities for selected cohesion policy projects so as to enable these to become establ ...[+++]

75. considère que la PEV devrait tenir compte du rôle des régions ultrapériphériques dans le cadre de la politique extérieure de l’Union; note qu’elles offrent une véritable occasion d’influer sur la politique extérieure de l’Union puisqu’elles permettent à cette dernière d’établir des relations plus étroites avec de nombreux pays tiers, d’une part, et de traiter des questions complexes, comme celle de la migration irrégulière, d’autre part; invite la Commission à assouplir les possibilités de financements innovants des projets séle ...[+++]


Notes that energy reporting obligations as part of a framework are essential to evaluate the progress and implementation of existing energy efficiency legislation; regrets, however, the excessive energy reporting obligations imposed, also by gold-plating by Member States, on businesses, energy producers, consumers and public authorities, which limit the potential for growth and innovation; stresses that reporting duties should wherever possible be simplified in order to reduce administrative burdens and costs; criticises the fact that data obtained in reporting are often not comparable across the EU due to different breakdowns, methodologies and standards; calls on the Commi ...[+++]

fait observer que les obligations de déclaration font partie d'un cadre et sont essentielles pour évaluer le progrès et la mise en œuvre de la législation actuelle de l'Union en matière d'efficacité énergétique; regrette néanmoins les obligations de déclaration excessives imposées, notamment par une surrèglementation des États membres, aux entreprises, aux producteurs d'énergie, aux consommateurs et aux administrations publiques dans le domaine de l'énergie, qui limitent le potentiel de croissance et d'innovation; souligne que les obligations en matière d’information doivent, dans la mesure du possible, être simplifié afin de réduire la charge administrative et les coûts; regrette que les données obtenues à partir des déclarations ne soi ...[+++]


57. Takes note of the report submitted by the EU High Representative to the European Council on 16-17 December 2004 on integrating the fight against terrorism into EU External Relations Policy; notes the conclusion in that report that the capabilities in the context of the Headline Goal 2010 and the Civilian Headline Goal 2008 should be adapted to the requirements of the various possible terrorist threats and scenarios – including a possible intervention under the Solidarity Clause (Article I-43 of the Constitution);

57. prend acte du rapport présenté par le Haut représentant de l'Union au Conseil européen des 16 et 17 décembre 2004 sur l'intégration de la lutte contre le terrorisme dans la politique de l'Union en matière de relations extérieures; prend note de la conclusion de ce rapport selon laquelle les capacités dans le cadre de l'objectif global pour 2010 et de l'objectif global civil pour 2008 doivent être adaptées aux exigences des divers scénarios et menaces terroristes possibles, y compris une intervention possible au sens de la clause de solidarité (article I-43 de la Constitu ...[+++]


56. Takes note of the report by the EU High Representative to the European Council on 16-17 December 2004 on integrating the fight against terrorism into EU External Relations Policy; notes in that report that the capabilities in the context of the Headline Goal 2010 and the Civilian Headline Goal 2008 should be adapted to the requirements of the various possible terrorist threats and scenarios – including a possible intervention under the Solidarity Clause (Article I-43 of the Constitution);

56. prend acte du rapport présenté par le Haut représentant de l'UE au Conseil européen des 16 et 17 décembre 2004 sur l'intégration de la lutte contre le terrorisme dans la politique de l'UE en matière de relations extérieures; constate que les capacités dans le cadre l'objectif global 2010 et de l'objectif global civil 2008 doivent être adaptées aux exigences des divers scénarios et menaces terroristes possibles, y compris une intervention possible au sens de la clause de solidarité (article I-43 de la Constitution);


The European Parliament takes note of the conclusions of the European Council of December 2005 concerning voluntary modulation from market-related expenditure and direct payments of the Common Agricultural Policy to rural development up to a maximum of 20 % and the reductions for market-related expenditure.

Le Parlement européen prend note des conclusions du Conseil européen de décembre 2005 concernant la modulation volontaire des dépenses de marché et des paiements directs de la politique agricole commune au profit du développement rural dans une proportion maximale de 20 %, et les réductions des dépenses de marché.


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