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Administration department manager
Administration director
Administration supervisor
Administrative manager
Administrative services director
Administrative services manager
Administrative services supervisor
D Strat HR
DIMTPS
Dir PSSC
Director Business and Renewal Support
Director Re-engineering and Renewal Support
Director Strategic Human Resource Analysis
Director Strategic Human Resources
Director Strategic Human Resources Coordination
Director Telecommunications Engineering and Support
Director of operations support
Director of regulatory affairs
Directorate Support
Directorate Support Assistants
Directorate for Peace Support and Security Cooperation
Office administrator
Office manager
Regulatory Support Directorate
Support services manager

Vertaling van "regulatory support directorate " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Regulatory Support Directorate

Direction du soutien de la réglementation


Director Strategic Human Resources [ D Strat HR | Director Strategic Human Resources Coordination | Director Strategic Human Resource Analysis | Director Business and Renewal Support | Director Re-engineering and Renewal Support ]

Directeur - Ressources humaines stratégiques [ DRH Strat | Directeur - Coordination stratégique des ressources humaines | Directeur - Analyse stratégique des ressources humaines | Directeur - Soutien des activités et du renouveau | Directeur - Réingénierie et soutien du renouveau ]


Director Information Management Technologies, Products and Services [ DIMTPS | Director Telecommunications and Spectrum Engineering and Support | Director Electronics, Communications and Spectrum Services | Director Telecommunications Engineering and Support ]

Directeur - Technologies, produits et services (Gestion de l'information) [ DTPSGI | Directeur - Génie et soutien des télécommunications et du spectre | Directeur - Électronique, communications et spectre de fréquences (Services) | Directeur - Ingénierie et soutien des télécommunications ]


Directorate 1 - Trade, Development, Horizontal Issues, Foreign Affairs Council Support | Directorate 1 - WTO, Trade Relations, Development, ACP

Direction 1 - Commerce, développement, questions horizontales, soutien du Conseil des affaires étrangères


director of regulatory affairs

directeur des relations avec les pouvoirs publics | directrice des relations avec les pouvoirs publics


administrative services manager | administration department manager | administrative manager | administration director | administrative services director | support services manager | administrative services, chief | administrative services supervisor | administration supervisor | office manager | office administrator

directeur des services administratifs | directrice des services administratifs | cadre de direction, services administratifs | directeur des services de soutien | directrice des services de soutien | chef des services administratifs | chef du service de l'administration


Directorate Support Assistants

Assistants de soutien à la direction




director of operations support

directeur du soutien professionnel | directrice du soutien professionnel


Directorate for Peace Support and Security Cooperation [ Dir PSSC ]

Groupe de la promotion de la paix et de la coopération en matière de sécurité [ Grppcs ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Commission Decision (EU) 2015/512 provides that the Directorate-General for Economic and Financial Affairs (‘the Directorate-General’) is responsible for the tasks related to the preparation of the Commission’s legislative and regulatory initiatives in order to protect the euro against counterfeiting and to provide support by means of training and technical assistance.

La décision (UE) 2015/512 de la Commission dispose que la direction générale des affaires économiques et financières (ci-après la «direction générale») est responsable des tâches liées à la préparation des initiatives législatives et réglementaires de la Commission ayant pour objectifs la protection de l’euro contre le faux monnayage et l’octroi d’un soutien dans ce domaine sous forme de formation et d’assistance technique.


Commission Decision (EU) 2015/512 (1) provides that the Directorate-General for Economic and Financial Affairs (‘the Directorate-General’) is responsible for the tasks related to the preparation of the Commission’s legislative and regulatory initiatives in order to protect the euro against counterfeiting and to provide support by means of training and technical assistance.

La décision (UE) 2015/512 (1) de la Commission dispose que la direction générale des affaires économiques et financières (ci-après la «direction générale») est responsable des tâches liées à la préparation des initiatives législatives et réglementaires de la Commission ayant pour objectifs la protection de l’euro contre le faux monnayage et l’octroi d’un soutien dans ce domaine sous forme de formation et d’assistance technique.


At the 2104th meeting of the College on 5 November 2014, the Commission decided to reorganise its services and to transfer from the European Anti-fraud Office to the Directorate-General for Economic and Financial Affairs the tasks related to the preparation of legislative and regulatory initiatives of the Commission with the objective of the protection of the euro against counterfeiting, and of support in that area through training ...[+++]

Lors de la 2104e réunion du collège, le 5 novembre 2014, la Commission a décidé de réorganiser ses services et de transférer de l'Office européen de lutte antifraude à la direction générale des affaires économiques et financières les tâches liées à la préparation des initiatives législatives et réglementaires de la Commission en vue des objectifs de la protection de l'euro contre le faux monnayage et du soutien dans ce domaine par l'intermédiaire de la formation et de l'assistance technique.


At the 2104th meeting of the College on 5 November 2014, the Commission decided to reorganise its services and to transfer from the European Anti-fraud Office to the Directorate-General for Economic and Financial Affairs the tasks related to the preparation of legislative and regulatory initiatives of the Commission with the objective of the protection of the euro against counterfeiting, and of support in that area through training ...[+++]

Lors de la 2104e réunion du collège, le 5 novembre 2014, la Commission a décidé de réorganiser ses services et de transférer de l'Office européen de lutte antifraude à la direction générale des affaires économiques et financières les tâches liées à la préparation des initiatives législatives et réglementaires de la Commission en vue des objectifs de la protection de l'euro contre le faux monnayage et du soutien dans ce domaine par l'intermédiaire de la formation et de l'assistance technique.


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30. Calls, likewise, on the Commission to ensure that the EU regulatory framework supports innovation rather than constituting a barrier to change and that there is effective cooperation among the relevant internal services and directorates-general with the help of a structure such as the envisaged task force in order to give coherent and comprehensive consideration to innovation issues; insists that this should lead to less fragmented EU instruments in the field of innovation policy;

30. invite à cet égard la Commission à s'assurer que le cadre réglementaire de l'Union soutienne l'innovation, au lieu de constituer un obstacle au changement, et qu'il existe en interne une coopération effective entre services et directions générales compétents, avec l'aide d'une structure analogue à l'équipe opérationnelle envisagée à cet effet, de façon à considérer les questions relatives à l'innovation de manière cohérente et globale; insiste pour qu'il en résulte un moindre éparpillement des instruments européens dans le domaine de l'innovation;


30. Calls, likewise, on the Commission to ensure that the EU regulatory framework supports innovation rather than constituting a barrier to change and that there is effective cooperation among the relevant internal services and directorates-general with the help of a structure such as the envisaged task force in order to give coherent and comprehensive consideration to innovation issues; insists that this should lead to less fragmented EU instruments in the field of innovation policy;

30. invite à cet égard la Commission à s'assurer que le cadre réglementaire de l'Union soutienne l'innovation, au lieu de constituer un obstacle au changement, et qu'il existe en interne une coopération effective entre services et directions générales compétents, avec l'aide d'une structure analogue à l'équipe opérationnelle envisagée à cet effet, de façon à considérer les questions relatives à l'innovation de manière cohérente et globale; insiste pour qu'il en résulte un moindre éparpillement des instruments européens dans le domaine de l'innovation;


53. Welcomes the progress made under the Lisbon Strategy during recent years but notes that a number of important legislative initiatives are still pending and should be adopted as a matter of priority; underlines the unbalanced situation regarding the quality and quantity of initiatives under the different European guidelines; calls for a more balanced approach in the interests of a real multi-supportive EU policy mix reform programme; supports the strengthening of the external dimension of the European reform agenda, providing for high standards, appropriate regulatory framework ...[+++]

53. salue les progrès accomplis dans le cadre de la stratégie de Lisbonne au cours des dernières années, mais constate que plusieurs initiatives législatives importantes restent en souffrance et devraient être adoptées en priorité; souligne le déséquilibre de la situation du point de vue de la qualité et de la quantité des initiatives relevant des différentes lignes directrices européennes; demande une approche plus équilibrée dans l'intérêt d'un véritable programme européen de réforme s'appuyant sur une combinaison de mesures de soutien multiples; préconise le renforcement de la dimension extérieure du programme de réforme européen p ...[+++]


51. Welcomes the progress made under the Lisbon Community programme during the last years, but notes that a number of important legislative initiatives are still pending and should be adopted as a matter of priority; underlines the unbalanced situation regarding the quality and quantity of initiatives under the different European guidelines; calls for a more balanced approach in the interests of a real multi-supportive European policy mix reform programme; supports the strengthening of the external dimension of the European reform agenda, providing for high standards, appropriate regulatory ...[+++]

51. salue les progrès accomplis dans le cadre du programme communautaire de Lisbonne au cours des dernières années, mais constate que plusieurs initiatives législatives importantes restent en souffrance et devraient être adoptées en priorité; souligne le déséquilibre de la situation du point de vue de la qualité et de la quantité des initiatives relevant des différentes lignes directrices européennes; demande une approche plus équilibrée dans l'intérêt d'un véritable programme européen de réforme s'appuyant sur une combinaison de mesures de soutien multiples; préconise le renforcement de la dimension extérieure du programme de réforme ...[+++]


53. Welcomes the progress made under the Lisbon Strategy during recent years but notes that a number of important legislative initiatives are still pending and should be adopted as a matter of priority; underlines the unbalanced situation regarding the quality and quantity of initiatives under the different European guidelines; calls for a more balanced approach in the interests of a real multi-supportive EU policy mix reform programme; supports the strengthening of the external dimension of the European reform agenda, providing for high standards, appropriate regulatory framework ...[+++]

53. salue les progrès accomplis dans le cadre de la stratégie de Lisbonne au cours des dernières années, mais constate que plusieurs initiatives législatives importantes restent en souffrance et devraient être adoptées en priorité; souligne le déséquilibre de la situation du point de vue de la qualité et de la quantité des initiatives relevant des différentes lignes directrices européennes; demande une approche plus équilibrée dans l'intérêt d'un véritable programme européen de réforme s'appuyant sur une combinaison de mesures de soutien multiples; préconise le renforcement de la dimension extérieure du programme de réforme européen p ...[+++]


The Directors Guild of Canada strongly recommends ongoing and continued regulatory support for Canadian television and independent production, which will make for a richer and stronger broadcasting system for Canada.

La Guilde canadienne des réalisateurs recommande avec insistance que les mesures de réglementation destinées à appuyer la production télévisuelle et indépendante canadienne soient maintenues afin d'assurer aux Canadiens un système de radiodiffusion encore plus riche et plus fort.


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