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Alarm specialist
Engineering inspectors and regulatory officers
Fire safety inspector
Gambling inspector
Gambling supervisor
Gaming inspector
Gaming investigator
Investigation inspectorate
Investigative inspector
Regulatory investigation inspector
Security alarm investigator
Single fraud investigation service officer
Social security fraud inspector
Social security inspector
Social service investigator
Surveillance-system monitor

Traduction de «regulatory investigation inspector » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
regulatory investigation inspector

inspecteur des enquêtes réglementaires




investigative inspector

inspecteur des enquêtes [ inspectrice des enquêtes ]


single fraud investigation service officer | social service investigator | social security fraud inspector | social security inspector

contrôleur allocataires | enquêteuse assurance maladie | contrôleur des situations individuelles/contrôleuse des situations individuelles | inspecteur du recouvrement


gambling inspector | gambling supervisor | gaming inspector | gaming investigator

enquêteur du service central des courses et jeux | enquêtrice du service central des courses et jeux | agent du service central des courses et jeux/agente du service central des courses et jeux | agente du service central des courses et jeux


Inspector,National Police Internal Investigations Department

enquêteur de la police judiciaire spéciale


alarm specialist | fire safety inspector | security alarm investigator | surveillance-system monitor

intervenant sur alarme | intervenant sur alarme/intervenante sur alarme | intervenante sur alarme


Engineering inspectors and regulatory officers

Inspecteurs/inspectrices d'ingénierie et officiers/officières de réglementation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(Return tabled) Question No. 129 Mr. Alex Atamanenko: With regard to the horse slaughter industry in Canada: (a) what is the government’s policy on requiring medical history on equine identity documents (EID) only for the last six months of a horse’s life, and not for an entire lifespan; (b) does the government have information on what happened to the meat from the racehorse Backstreet Bully, who had been administered several courses of a variety of banned medications throughout its lifetime, prior to being sold into the slaughter pipeline, and what are the details of Backstreet Bully’s EID and all other traceability documents and recor ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 129 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne l’industrie de l’abattage des chevaux au Canada: a) quelle est la politique du gouvernement relative au fait qu’il n’est pas nécessaire d’avoir un document d’information équine (DIE) sauf pour les derniers six mois de la vie d’un cheval et non depuis sa naissance; b) le gouvernement dispose-t-il d’information sur ce qui est advenu de la viande du cheval de course Backstreet Bully, auquel on a administré plusieurs séries de médicaments bannis tout au long d ...[+++]


What stands out is that the current deterioration in the state of aviation safety in Canada, as chronicled by these investigative reporters, is coincidental with Transport Canada's progressive reduction in the number of its aviation inspectors since Dryden and its ongoing withdrawal from regulatory enforcement.

Ce qui ressort, c'est que la détérioration actuelle de la sécurité aérienne au Canada, constatée par ces journalistes enquêteurs, coïncide avec la réduction progressive, effectuée par Transports Canada, du nombre d'inspecteurs d'avion, depuis l'accident de Dryden, et avec son retrait continu de l'application de la réglementation.


3. If no inspector or other person designated by the flag Member State of the vessel to carry out the investigation as outlined in paragraph 1 is present in the Regulatory area the flag Member State shall require the vessel to proceed immediately to a port where the investigation can be initiated.

3. Si aucun inspecteur ou aucune autre personne désignée par l'État membre du pavillon du navire incriminé aux fins de mener l'enquête décrite au paragraphe 1 n'est présent dans la zone de réglementation, l'État membre du pavillon ordonne au navire de se rendre immédiatement dans un port où l'enquête pourra être lancée.


3. If no inspector or other person designated by the flag Member State of the vessel to carry out the investigation as outlined in paragraph 1 is present in the Regulatory area the flag Member State shall require the vessel to proceed immediately to a port where the investigation can be initiated.

3. Si aucun inspecteur ou aucune autre personne désignée par l'État membre du pavillon du navire incriminé aux fins de mener l'enquête décrite au paragraphe 1 n'est présent dans la zone de réglementation, l'État membre du pavillon ordonne au navire de se rendre immédiatement dans un port où l'enquête pourra être lancée.


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6. Guidelines necessary to establish investigation procedures and systems of oversight for supplementary investigations and minimum criteria for surveyors and inspectors performing supplementary investigations shall be established in accordance with the regulatory procedure referred to in Article 18(2).

6. Les lignes directrices nécessaires pour mettre en place les procédures d'enquête et les systèmes de contrôle applicables aux enquêtes supplémentaires ainsi que des critères minimaux applicables aux inspecteurs chargés desdites enquêtes supplémentaires sont établies suivant la procédure de réglementation visée à l'article 18, paragraphe 2.


6. Guidelines necessary to establish investigation procedures and systems of oversight for supplementary investigations and minimum criteria for surveyors and inspectors performing supplementary investigations shall be established in accordance with the regulatory procedure referred to in Article 18(2).

6. Les lignes directrices nécessaires pour mettre en place les procédures d'enquête et les systèmes de contrôle applicables aux enquêtes supplémentaires ainsi que des critères minimaux applicables aux inspecteurs chargés desdites enquêtes supplémentaires sont établies suivant la procédure de réglementation visée à l'article 18, paragraphe 2.


What stands out is that the current deterioration in the state of aviation safety in Canada, as chronicled by these investigative reporters, is coincidental with Transport Canada's progressive reduction in the number of its aviation inspectors since Dryden and its ongoing withdrawal from regulatory enforcement.

Ce qui ressort est que l'actuelle détérioration de la sécurité aérienne au Canada, telle que documentée par ces journalistes enquêteurs, coïncide avec la réduction progressive par Transports Canada du nombre de ses inspecteurs de l'aviation depuis Dryden et son retranchement continu de l'application du règlement.


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