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Afford permits
Affordability
Community regional policy
Conserve regional sweet traditions
Describe regional financial situations
Describe the financial situation of a region
Describing the financial situation of a region
EU regional policy
Economic area
Economic region
Economic space
Economic zone
European Union regional policy
Grant permits
Inter-regional planning
Issue permits
Issuing permit
Preserve regional sweet tradition
Preserve regional sweet traditions
Preserving regional sweet traditions
Regional management
Regional plan
Regional planning
Regional plans
Regional policy committee
Regional policy of the EU
Regional policy of the European Union
Regional programming
Territorial planning
The protection afforded by a Community trade mark

Vertaling van "regions are afforded " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
the protection afforded by a Community trade mark

la protection conférée par la marque communautaire


afford permits | grant permits | issue permits | issuing permit

délivrer des permis


Convention concerning Protection and Facilities to be afforded to Workers' Representatives in the Undertaking

Convention concernant la protection des représentants des travailleurs dans l'entreprise et les facilités à leur accorder | Convention concernant les représentants des travailleurs, 1971


affordability

accessibilité | caractère économiquement abordable


EU regional policy [ Community regional policy | European Union regional policy | regional policy committee | regional policy of the EU | regional policy of the European Union ]

politique régionale de l'UE [ comité de politique régionale | politique régionale communautaire | politique régionale de l'Union européenne ]


economic region [ economic area | economic zone | Economic space(ECLAS) | Economic area(STW) ]

région économique [ espace économique | zone économique ]


regional planning [ inter-regional planning | regional management | regional plan | regional programming | territorial planning | regional plan(GEMET) | regional plans(UNBIS) ]

planification régionale [ aménagement régional | planification du territoire | planification interrégionale | plan régional | programmation régionale ]


preserve regional sweet tradition | preserving regional sweet traditions | conserve regional sweet traditions | preserve regional sweet traditions

préserver des sucreries régionales traditionnelles


describing the financial situation of a region | give an account of the financial situation of a region | describe regional financial situations | describe the financial situation of a region

décrire la situation financière d’une région


Needs assessment on the native women who are or may be in conflict with the law in the region of Montreal

Needs assessment on the native women who are or may be in conflict with the law in the region of Montreal
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1.2 A combination of ‘Decision 406/2009/EC, Directive 2009/29/EC and “The Treaty” ’, hereon the ‘regional framework’, provide a greater requirement for regional involvement in the context of mitigation than ‘the proposal’ currently affords.

1.2 La combinaison de la décision no 406/2009/CE, de la directive 2009/29/CE et du «traité», ci-après désignée par le terme «cadre régional», impose une plus grande participation régionale aux efforts d'atténuation des conséquences du changement climatique que la proposition dans son état actuel.


8. Draws attention to the fact that displacement due to conflicts, natural disasters or environmental degradation leaves certain populations particularly vulnerable; stresses that refugees, internally displaced persons, victims of trafficking and other migrants caught in crises that endanger their lives must be afforded suitable protection of their human rights; expresses its deep concern regarding the unprecedentedly high number of refugees, externally displaced persons and migrants in the world today, and calls on the global community to use the World Humanitarian Summit to mobilise the necessary financial and operational resources t ...[+++]

8. signale que les déplacements de population dus aux conflits, aux catastrophes naturelles ou à la dégradation de l'environnement accroissent la vulnérabilité de certains groupes; souligne que les droits fondamentaux des réfugiés, des personnes déplacées dans leur pays, des victimes de la traite des êtres humains et des autres migrants pris dans des crises mettant en péril leur vie doivent être protégés de manière adéquate; exprime sa vive préoccupation face au nombre sans précédent de réfugiés, de personnes déplacées hors de leur pays et de migrants dans le monde et invite la communauté internationale à profiter du sommet humanitaire ...[+++]


62. Urges the Commission also to give priority to the EU’s geopolitical independence through unified EU negotiating positions vis-à-vis third countries, including through the timely revision of the Security of Gas Supply Regulation and of the decision setting up an information exchange mechanism with regard to intergovernmental agreements in the field of energy; stresses the importance of affordability, sustainability and security of energy supply; emphasises that while the right of each Member State to decide its energy sources mix is guaranteed by the Treaty, regional cooperation (e.g. in the Baltic region, South-East European region ...[+++]

62. demande instamment à la Commission d'accorder la priorité à l'indépendance géopolitique de l'Union en unifiant les positions de négociation de l'Union à l'égard des pays tiers, y compris grâce à la révision en temps opportun du règlement sur la sécurité de l'approvisionnement en gaz et de la décision créant un mécanisme d'échange d'informations dans le cadre des accords intergouvernementaux dans le domaine de l'énergie; souligne l'importance du caractère abordable et durable et de la sécurité de l'approvisionnement énergétique so ...[+++]


2.2. Next Generation Network (NGN) Infrastructure: The existence of national or regional NGN Plans which take account of regional actions in order to reach the Union high-speed Internet access targets, focusing on areas where the market fails to provide an open infrastructure at an affordable cost and of a quality in line with the Union competition and State aid rules, and to provide accessible services to vulnerable groups.

2.2. Infrastructures de réseau de nouvelle génération (NGN): l'existence de plans NGN nationaux ou régionaux en faveur des réseaux de nouvelle génération tenant compte des actions régionales menées en vue d'atteindre les valeurs cibles de l'Union en matière d'accès à l'internet à haut débit et focalisées sur les domaines dans lesquels le marché ne fournit pas une infrastructure ouverte de qualité à un prix abordable conformément aux règles de l'Union en matière de concurrence et d'aides d'État, et fournissant des services accessibles aux groupes vulnérables.


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2.2. Next Generation Network (NGN) Infrastructure: The existence of national or regional NGN Plans which take account of regional actions in order to reach the Union high-speed Internet access targets, focusing on areas where the market fails to provide an open infrastructure at an affordable cost and of a quality in line with the Union competition and State aid rules, and to provide accessible services to vulnerable groups.

2.2. Infrastructures de réseau de nouvelle génération (NGN): l'existence de plans NGN nationaux ou régionaux en faveur des réseaux de nouvelle génération tenant compte des actions régionales menées en vue d'atteindre les valeurs cibles de l'Union en matière d'accès à l'internet à haut débit et focalisées sur les domaines dans lesquels le marché ne fournit pas une infrastructure ouverte de qualité à un prix abordable conformément aux règles de l'Union en matière de concurrence et d'aides d'État, et fournissant des services accessibles aux groupes vulnérables.


2.2. Next Generation Network (NGN) Infrastructure: The existence of national or regional NGN Plans which take account of regional actions in order to reach the Union high-speed Internet access targets, focusing on areas where the market fails to provide an open infrastructure at an affordable cost and of a quality in line with the Union competition and State aid rules, and to provide accessible services to vulnerable groups.

2.2. Infrastructures de réseau de nouvelle génération (NGN): l'existence de plans NGN nationaux ou régionaux en faveur des réseaux de nouvelle génération tenant compte des actions régionales menées en vue d'atteindre les valeurs cibles de l'Union en matière d'accès à l'internet à haut débit et focalisées sur les domaines dans lesquels le marché ne fournit pas une infrastructure ouverte de qualité à un prix abordable conformément aux règles de l'Union en matière de concurrence et d'aides d'État, et fournissant des services accessibles aux groupes vulnérables.


5. Stresses the contribution by services of general economic interest and non-economic services to promoting social and territorial cohesion and ensuring public access to affordable, high quality services, giving particular attention to agricultural regions, regions undergoing industrial conversion and regions confronted with serious ongoing geographic or demographic problems, such as the sparsely populated regions of the far north, islands and cross-border and mountain regions;

5. souligne la contribution que les services d'intérêt économique général et les services non économiques apportent à la promotion de la cohésion sociale et territoriale, à l'accès des citoyens à des services de qualité élevée à prix abordable, et ce, en accordant une attention particulière aux régions agricoles, aux régions en situation de transition industrielle et aux régions confrontées à des problèmes naturels ou démographiques permanents et graves, telles les régions arctiques, très peu peuplées, et les régions insulaires, transfrontalières et montagneuses;


18. Stresses that a system for tiered pricing is only one of the strategies needed for obtaining affordable medical products in a sustainable way and calls upon the Commission, Member States and developing countries to explore further possibilities - among them global/regional procurements - that would increase affordability of medical products for countries in need; points out that the human, social and economic impact of poverty diseases cannot be addressed without a whole range of complementary policies and strategies;

18. souligne qu'un système de prix différenciés ne représente qu'une des stratégies nécessaires pour assurer dans la durée une offre de médicaments à prix abordable et invite la Commission, les États membres et les pays en voie de développement à explorer d'autres possibilités – notamment des achats mondiaux/régionaux – d'accroître l'offre de médicaments à prix abordable aux pays qui en ont besoin, les incidences humaines, sociales et économiques des maladies liées à la pauvreté ne pouvant être abordées sans une panoplie de politiques ...[+++]


18. Stresses that a system for tiered pricing is only one of the strategies needed for obtaining affordable medical products in a sustainable way and calls upon the Commission, Member States and Developing countries to explore further possibilities - among them global/ regional procurements - that would increase affordability of medical products for countries in need. The human, social and economical impact of poverty diseases cannot be addressed without a whole range of complementary policies and strategies;

18. souligne qu'un système de prix différenciés ne représente qu'une des stratégies nécessaires pour assurer dans la durée une offre de médicaments à prix abordable et invite la Commission, les États membres et les pays en voie de développement à explorer d'autres possibilités – notamment des achats mondiaux/régionaux – d'accroître l'offre de médicaments à prix abordable aux pays qui en ont besoin, les incidences humaines, sociales et économiques des maladies liées à la pauvreté ne pouvant être abordées sans une panoplie de politiques ...[+++]


There exist already many consultative mechanisms, both formal and informal, which afford opportunities, including for regional actors, to contribute to research and innovation policy inputs.

Il existe déjà de nombreux mécanismes consultatifs, formels et informels, qui offrent la possibilité, notamment aux acteurs régionaux, d'apporter leur contribution en matière de politique de recherche et d'innovation.


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