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ASFEC
CRESALC
Polar regional climate centres
RECSAM
RIHED
Regional Centre for Adult Education
Regional Institute of Higher Education and Development
Regional hospital
Regional hospital center
Regional hospital centre
SEAMEO Regional Centre for Tropical Biology
SEAMEO-BIOTROP
Southeast Asian Regional Centre for Tropical Biology
UN Centre for Regional Development
UNCRD
United Nations Centre for Regional Development
Vocational education centre
Vocational education training centre
Vocational training centre

Vertaling van "regional education centres " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Arab States Regional Centre for Functional Literacy in Rural Areas [ ASFEC | Regional Centre for Adult Education ]

Centre régional d'alphabétisation fonctionnelle en milieu rural pour les États arabes


SEAMEO Regional Centre for Higher Education and Development [ RIHED | Regional Institute of Higher Education and Development ]

Centre régional pour l'enseignement supérieur et le développement de la SEAMEO [ IRESD | Institut régional pour l'enseignement supérieur et de développement ]


Regional Centre for Higher Education in Latin America and the Caribbean | CRESALC [Abbr.]

centre régional pour l'enseignement supérieur en Amérique latine et dans les Caraïbes | CRESALC [Abbr.]


Regional Centre for Education in Science and Mathematics | RECSAM [Abbr.]

Centre régional pour l'enseignement des sciences et des mathématiques | RECSAM [Abbr.]


Regional Centre for Adult Education and Functional Literacy for Latin America

Centre régional d'éducation des adultes et d'alphabétisation fonctionnelle pour l'Amérique latine | CREFAL [Abbr.]


UN Centre for Regional Development [ UNCRD | United Nations Centre for Regional Development ]

Centre des Nations unies pour le développement régional [ CNUDR ]


Southern Asian Ministers Organization Regional Centre for Tropical Biology [ SEAMEO-BIOTROP | Southeast Asian Regional Centre for Tropical Biology | SEAMEO Regional Centre for Tropical Biology | Regional Center for Training Research and Post-Graduate Study in Tropical Biology ]

Southern Asian Ministers Organization Regional Centre for Tropical Biology [ SEAMEO-BITROP | Southeast Asian Regional Centre for Tropical Biology | SEAMEO Regional Centre for Tropical Biology | Regional Center for Training Research and Post-Graduate Study in Tropical Biology ]


vocational education training centre | vocational education centre | vocational training centre

centre de formation professionnelle


regional hospital | regional hospital centre | regional hospital center

centre hospitalier régional | CHR


polar regional climate centres

centres climatologiques régionaux polaires | CCR polaires | centres climatologiques polaires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Hon. Lucienne Robillard Ms. Susanne Tongue, Principal Member, Immigration review Tribunal Independent Tribunal Mr. Jahansah Asadi, Regional Representative, UNHCR Dr. James Jupp, Director Centre for Immigration and Multicultural Studies Australian National University Mr. Andrew Metcalf, Senior Adviser, Office of the Minister for Immigration and Multicultural Affairs Ms. Julianna Stackpool, Policy Adviser, Higher Education, Office of the Mini ...[+++]

Mme Lucienne Robillard Mme Susanne Tongue, membre principal Tribunal d'appel de l'immigration, tribunal indépendant M. Jahansah Asadi, représentant régional, HCR M. James Jupp, Ph.D., directeur, Centre pour les études en matière d'immigration et de multiculturalisme, Université nationale de l'Australie M. Andrew Metcalf, conseiller principal, Bureau du ministre de l'Immigration et des Affaires multiculturelles Mme Julianna Stackpool, conseillère en politiques (Enseignement supérieur), Bureau de la ministre de l'Emp ...[+++]


national or regional representatives of higher educational institutions, education, training and advisory services providers and research centres, in view of the planned use of the ESI Funds contributing to the programme;

les représentants nationaux ou régionaux des établissements d’enseignement supérieur, des centres d’enseignement et de formation, des services de conseil et des instituts de recherche, compte tenu de l’utilisation prévue des Fonds ESI;


Examples in the field of housing Belgium - In January 2013, 38 mediators/bridge figures (i.e. intercultural mediators), neighbourhood stewards, project leaders, and consultants worked in the Region of Brussels Capital and the Flanders Region (employed by the Public Centres for Social Welfare, Department of Education, Employment Agency, Police, Integration Services or local NGOs) to gain the support of both Roma and non Roma for housing interventions.

Exemples dans le domaine du logement Belgique - En janvier 2013, 38 médiateurs/personnes habilitées à faire le pont entre les communautés (médiateurs interculturels), «stewards de quartier», chefs de projets et consultants ont travaillé dans la région Bruxelles-Capitale et dans la région flamande (embauchés par les centres publics d’aide sociale, le ministère de l’éducation, l’agence pour l’emploi, la police, les services d’intégra ...[+++]


Fully in line with the objectives of the European Union, the European Investment Bank (EIB) has decided to assist Frances Centre Region with its project for the construction and renovation of lycées (upper secondary schools) and higher education and apprentice training establishments with the triple objective of adapting to requirements, modernising and enhancing the energy efficiency of the Region’s educational infrastructure.

En pleine adéquation avec les objectifs de l’Union européenne, la Banque européenne d’investissement (BEI) a décidé d’accompagner la Région Centre dans son projet de construction et de rénovation des Lycées et établissements supérieurs et d’apprentissage dans un triple objectif d’adaptation aux besoins, de modernisation et d’efficacité énergétique des infrastructures scolaires de la Région.


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It also requires the involvement of teachers and researchers, via democratically elected structures, in all European and non-European higher education institutions and research centres, alongside other stakeholders (student associations, businesses and business associations, local and/or regional public authorities, etc.).

Elle nécessite également la participation de professeurs et chercheurs au moyen de structures élues démocratiquement, dans tous les établissements d'enseignement supérieur et centres de recherche européens et extra-européens, ainsi que d'autres intervenants (associations d'étudiants, entreprises et associations d'entreprises, pouvoirs publics locaux et/ou régionaux, etc.).


Cross-border cooperation should aim to tackle common challenges identified jointly in the border regions, such as: poor accessibility, especially in relation to information and communication technologies (ICT) connectivity and transport infrastructure, declining local industries, an inappropriate business environment, lack of networks among local and regional administrations, low levels of research and innovation and take-up of ICT, environmental pollution, risk prevention, negative attitudes towards neighbouring country citizens and aim to exploit the untapped growth potential in border areas (development of cross-border research and in ...[+++]

La coopération transfrontalière devrait viser à résoudre des problèmes communs recensés conjointement dans les régions frontalières, tels que: difficultés d'accès, en particulier en ce qui concerne la connectivité des technologies de l'information et de la communication (TIC) et l'infrastructure des transports, le déclin des industries locales, environnement peu propice aux entreprises, l'absence de réseaux entre les administrations locales et régionales, les faibles niveaux de recherche, d'innovation et d'utilisation des TIC, la pollution de l'environnement, la prévention des risques, les attitudes négatives vis-à-vis des ressortissants ...[+++]


I would like to name a few of them, even though I have only five minutes: Amnesty International, its francophone Canada section and the Edmonton and Toronto sections; the Association éducative transculturelle; the Quebec Immigration Lawyers Association, which, God knows, is aware of the gaps in the current act; the Barreau du Québec; the Canada Tibet Committee; the Carrefour d'aide aux nouveaux arrivants; the Centre africain de développement et d'entraide; the Centre communautaire congolais des aînés; the South Asian Women's Community Centre; the Centre de femmes Marie-Dupuis; the Centre d' ...[+++]

J'aimerais en nommer quelques-uns, même si je ne dispose que de cinq minutes: Amnistie internationale, sa section Canada Francophone et celles d'Edmonton et de Toronto; l'Association éducative transculturelle; l'Association québécoise des avocats en droit de l'immigration (AQADI) qui, Dieu sait, connaît les lacunes de la loi actuelle; le Barreau du Québec; le Canada Tibet Committee; le Carrefour d'aide aux nouveaux arrivants; le Centre africain de développement et d'entraide; le Centre communautaire congolais des aînés; le Centre communautaire des femmes sud-asiatique; le Centre de femmes Marie-Dupuis; le Centre d' ...[+++]


The group's other members are: Mr Giuseppe Airoldi I Vice-President for training activities, University of Bocconi Former Director of Human Resources Development, SDA-Bocconi Member of research institute management boards Coordinator of numerous research projects concerning company organisation Mrs Marla Ambrosio P Professor, Lisbon Technical University In-depth knowledge of relationship between training and technological innovation Expert on Community training programmes (EUROTECNET) Mr Wenceslas F Holds major position in training body linked to top Baudrillard industrial undertaking in electronics sector (Thomson) Formerly responsible for social policies within Prime Minister's office Mr Erhard Busek A Former Austrian ...[+++]

Les autres membres du groupe sont : M. Giuseppe AIROLDI I Vice Président pour les activités de formation de l'Université de Bocconi Ancien Directeur du développement et des ressources humaines de SDA- Bocconi Membre des conseils d'admInIstration d'instituts de recherche Coordinateur de nombreux projets de recherche sur l'organisation des entreprises Mme Marla AMBROSIO P Professeur à l'Université technique de Lisbonne Nombreux travaux sur les relations entre formation et innovation technologique Expert dans les programmes communautaires de formation (Eurotecnet) M. Wenceslas BAUDRILLARD F Responsable ...[+++]


BELGIUM Members Mr Jozef CHABERT Brussels Region Mr Norbert DE BATSELIER Flemish Community Mr Michel LEBRUN French-Speaking Community Mr Albert LIENARD Walloon Region Mr Joseph MARAITE German-Speaking Community Mrs Laurette ONKELINX French-Speaking Community Mr Charles PICQUE Brussels Region Mr Johan SAUWENS Flemish Community Mr Guy SPITAELS Walloon Region Mr Luc VAN DEN BOSSCHE Flemish Community Mr Luc VAN DEN BRANDE Flemish Community Mr Hugo WECKX Flemish Community Alternates Mr William ANCION Walloon Region Mr Stefaan DE CLERCK Flemish Community Mr Rufin GRIJP Brussels Region Mr Lode HANCKE Flemish Community Mr Theo KELCHTERMANS Flemi ...[+++]

- - - BELGIQUE Membres M. Jozef CHABERT Région Bruxelles-Capitale M. Norbert DE BATSELIER Communauté flamande M. Michel LEBRUN Communauté française M. Albert LIENARD Région wallonne M. Joseph MARAITE Communauté germanophone Mme Laurette ONKELINX Communauté française M. Charles PICQUE Région Bruxelles-Capitale M. Johan SAUWENS Communauté flamande M. Guy SPITAELS Région wallonne M. Luc VAN DEN BOSSCHE Communauté flamande M. Luc VAN DEN BRANDE Communauté flamande M. Hugo WECKX Communauté flamande Suppléants M. William ANCION Région wallonne M. Stefaan DE CLERCK Communauté flamande M. Rufin GRIJP Région Bruxelles-Capitale M. Lode HANCKE Comm ...[+++]


In addition, participation in the measures is also open to all public and private organisations cooperating with education establishments, particularly: a) local and regional authorities and organisations; b) associations working in the field of education; c) parents' associations; d) enterprises and groups of enterprises, and professional organisations; e) chambers of commerce and industry; f) social partner organisations at all levels; g) research centres and organ ...[+++]

En outre, la participation aux actions est également ouverte à tous les organismes publics et privés coopérant avec les établissements éducatifs, en particulier : a) les collectivités et organismes locaux et régionaux; b) les organismes associatifs œuvrant dans le domaine de l'éducation ; c) les associations de parents; d) les entreprises et groupements d'entreprises, les organisations professionnelles ; e) les chambres de commerce et d'industrie ; f) les organisations de partenaires sociaux à tous les niveaux ...[+++]




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Date index: 2022-10-21
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