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Balance pose
Balancing pose
Be a model for artistic creation
Community regional policy
DG Regional and Urban Policy
Dancer's pose
Directorate-General XVI-Regional Policy and Cohesion
Directorate-General for Regional Policy
Directorate-General for Regional and Urban Policy
EU regional policy
European Union regional policy
King dancer
King dancer pose
Model naked
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Natarajasana
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Pose for a camera
Pose for an artist
Pose for artistic creation
Pose in front of a camera
Pose nude
Pose nude for artistic creation
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Posing in front of a camera
Posing the questions
Regional Policy DG
Regional policy committee
Regional policy of the EU
Regional policy of the European Union
Sit for artistic creation
Sit in front of a camera

Vertaling van "region poses " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
pose for a camera | sit in front of a camera | pose in front of a camera | posing in front of a camera

poser devant une caméra




model naked | pose nude for artistic creation | model nude | pose nude

poser nu


be a model for artistic creation | sit for artistic creation | pose for an artist | pose for artistic creation

poser pour une création artistique


dancer's pose [ king dancer pose | king dancer | natarajasana pose | natarajasana ]

posture du danseur cosmique [ danseur cosmique | danseuse | natarajasana ]


EU regional policy [ Community regional policy | European Union regional policy | regional policy committee | regional policy of the EU | regional policy of the European Union ]

politique régionale de l'UE [ comité de politique régionale | politique régionale communautaire | politique régionale de l'Union européenne ]




Posing the questions: Review of Demography and Its Implications for Economic and Social Policy [ Posing the questions ]

Esquisser les questions : Étude de l'évolution démographique et de son incidence sur la politique économique et sociale [ Esquisser les questions ]


DG Regional and Urban Policy | Directorate-General for Regional and Urban Policy | Directorate-General for Regional Policy | Directorate-General XVI-Regional Policy and Cohesion | Regional Policy DG

DG Politique régionale | DG Politique régionale et urbaine | direction générale de la politique régionale | direction générale de la politique régionale et urbaine | Direction générale XVI-Politique régionale et cohésion


Committee on Regional Policy, Regional Planning and Relations with Regional and Local Authorities

Commission de la politique régionale, de l'aménagement du territoire et des relations avec les pouvoirs régionaux et locaux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4. Notes that recent events in the wider Middle East pose serious threats to the EU, as well as to its immediate neighbours; reiterates the EU’s fundamental commitment to the security of Israel, Jordan, Egypt, Lebanon, Syria, Yemen, Iraq, Libya, the Gulf Cooperation Council (GCC) and all other countries in the Middle East, including with regard to current and emerging threats in the region; notes specifically, for that reason, the serious threat posed by ISIS and other terrorist organisations to the citizens of the Middle East and c ...[+++]

4. relève que les événements qui sont survenus récemment dans tout le Moyen-Orient constituent une grave menace pour l'UE, ainsi que pour ses voisins immédiats; réaffirme que l’Union est fondamentalement attachée à la sécurité d’Israël, de la Jordanie, de l’Égypte, du Liban, de la Syrie, du Yémen, de l’Iraq, de la Libye, du Conseil de coopération du Golfe (CCG) et de tous les autres pays du Moyen-Orient, notamment en ce qui concerne les menaces existantes et émergentes dans la région; observe en particulier, pour ce motif, la gravité de la menace que représentent le groupe "État islamique" et d’autres organisations terroristes pour les ...[+++]


That this House (i) recognise that the leadership of the terrorist group known as the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) has called on its members to target Canada and Canadians at home and abroad, (ii) further recognise the clear and direct threat that ISIL poses to the people of the region, including members of vulnerable religious and ethnic minority groups who have been subjected to a sustained campaign of brutal sexual violence, murder, and barbaric intimidation by ISIL, (iii) accept that, unless confronted with strong and direct force, the ...[+++]

Que la Chambre (i) reconnaisse que le chef du groupe terroriste connu sous le nom d’État islamique de l’Irak et du Levant (EIIL) a demandé à ses membres de cibler le Canada et les Canadiens au pays et à l’étranger, (ii) reconnaisse, en outre, la menace claire et directe que l’EIIL présente pour les gens de la région, y compris les membres des minorités religieuses et ethniques vulnérables qui sont victimes d’une campagne soutenue de violence sexuelle brutale, de meurtre et d’intimidation barbare de la part de l’EIIL, (iii) accepte que, sans le déploiement d’une force puissante et directe, la menace que représente l’EIIL pour la paix et l ...[+++]


11. Underlines the importance of regional cooperation in addressing the threat posed by the connection between Boko Haram and AQIM; encourages the countries of the region to deepen their cooperation, including with the Sahel countries, in order to prevent further synergies between Boko Haram, AQIM and the Movement for Oneness and Jihad in West Africa (MOJWA); calls on the EU institutions and Member States, as well as the UN, the African Union and the Economic Community of West African States (Ecowas), to lend their support to such r ...[+++]

11. souligne l’importance de la coopération régionale pour lutter contre la menace que représente le lien entre Boko Haram et Al-Qaïda au Maghreb islamique (AQMI); encourage les pays de la région à approfondir leur coopération, y compris avec les pays du Sahel, afin d'empêcher de nouvelles synergies entre Boko Haram, AQMI et le Mouvement pour l'unicité et le jihad en Afrique de l'Ouest (MUJAO); invite les institutions et les États membres de l'Union européenne, ainsi que les Nations unies, l'Union africaine et la Communauté économique des pays d'Afrique de l'Ouest (Cedao) à apporter leur soutien à ces efforts régionaux et à prendre la mesure des menaces ...[+++]


11. Underlines the importance of regional cooperation in addressing the threat posed by the connection between Boko Haram and AQIM; encourages the countries of the region to deepen their cooperation, including with the Sahel countries, in order to prevent further synergies between Boko Haram, AQIM and the Movement for Oneness and Jihad in West Africa (MOJWA); calls on the EU institutions and Member States, as well as the UN, the African Union and the Economic Community of West African States (ECOWAS), to lend their support to such r ...[+++]

11. souligne l’importance de la coopération régionale pour lutter contre la menace que représente le lien entre Boko Haram et Al-Qaïda au Maghreb islamique (AQMI); encourage les pays de la région à approfondir leur coopération, y compris avec les pays du Sahel, afin d'empêcher de nouvelles synergies entre Boko Haram, AQMI et le Mouvement pour l'unicité et le jihad en Afrique de l'Ouest (MUJAO); invite les institutions et les États membres de l'Union européenne, ainsi que les Nations unies, l'Union africaine et la Communauté économique des pays d'Afrique de l'Ouest (CEDAO) à apporter leur soutien à ces efforts régionaux et à prendre la mesure des menaces ...[+++]


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11. Underlines the importance of regional cooperation in addressing the threat posed by the connection between Boko Haram and AQIM; encourages the countries of the region to deepen their cooperation, including with the Sahel countries, in order to prevent further synergies between Boko Haram, AQIM and the Movement for Oneness and Jihad in West Africa (MOJWA); calls on the EU institutions and Member States, as well as the UN, the African Union and the Economic Community of West African States (Ecowas), to lend their support to such r ...[+++]

11. souligne l’importance de la coopération régionale pour lutter contre la menace que représente le lien entre Boko Haram et Al-Qaïda au Maghreb islamique (AQMI); encourage les pays de la région à approfondir leur coopération, y compris avec les pays du Sahel, afin d'empêcher de nouvelles synergies entre Boko Haram, AQMI et le Mouvement pour l'unicité et le jihad en Afrique de l'Ouest (MUJAO); invite les institutions et les États membres de l'Union européenne, ainsi que les Nations unies, l'Union africaine et la Communauté économique des pays d'Afrique de l'Ouest (Cedao) à apporter leur soutien à ces efforts régionaux et à prendre la mesure des menaces ...[+++]


85. Believes that the EU should adopt a comprehensive approach to security and stability concerns in the Sahel region; insists that terrorism and transnational organised crime (drug, arms, cigarette and human smuggling) pose serious threats not only to the countries of the region but also directly to the European Union; deems it necessary for the EU to help the countries of the region develop policies and instruments to tackle these growing security threats by employing all relevant EU instruments to resolve persisting conflicts suc ...[+++]

85. estime que l'Union européenne devrait adopter une approche globale de la sécurité et de la stabilité dans la région du Sahel; souligne que le terrorisme et la criminalité organisée transnationale (trafic de drogues, d'armes, de cigarettes et d'êtres humains) représentent de graves menaces non seulement pour les pays de la région mais également pour l'Union européenne directement; estime nécessaire que l'Union européenne aide les pays de la région à développer des politiques et des instruments pour endiguer ces menaces croissantes pour la sécurité en utilisant tous les instruments utiles de l'Union européenne pour résoudre les confl ...[+++]


The Council discussed the situation in the Sahel region and the security risks it poses, both within the region and for Europe, as well as the role that the EU could play in helping to stabilise the region.

Le Conseil a discuté de la situation au Sahel, qui constitue une menace pour la sécurité tant au sein de la région qu'en Europe, ainsi que du rôle que l'UE pourrait jouer pour contribuer à stabiliser cette région.


Previous meetings had been held in Pisa (1983) and Santiago de Compostela (1986). 200 women elected members of local and regional authorities from Community countries gathered to discuss and find answers to the new problems posed by modern society: inner-city violence, drug abuse, health issues such as the fight against cancer and AIDS, acceptance and integration of second generation immigrants and policies for young people.

Après Pisa (1983) et Santiago de Compostela (1986), 200 femmes élues locales et régionales, provenant des pays de la Communauté, se sont réunies pour débattre et trouver des réponses aux nouveaux problèmes que pose la société d'aujourd'hui: la violence dans les villes, les toxicomanies, les problèmes de santé tels que la lutte contre le cancer et le SIDA, l'accueil et l'intégration des migrants de la deuxième génération, la politique de la jeunesse.


Therefore, unless national regional aid is strictly controlled in the more prosperous central regions and limited to areas which pose a problem at a Community as well as on a national level, these areas will continue to pull ahead of the poorer regions, not just because of the existing mix of advantages but also because of the artificial advantage of public subsidies.

Par conséquent, si les aides nationales à finalité régionale ne sont pas soumises à un contrôle strict dans les régions centrales les plus prospères et si elles ne sont pas limitées aux régions qui posent un problème tant à l'échelle communautaire que nationale, les régions les plus riches continueront à distancer de plus en plus les régions les plus pauvres, non seulement en raison de l'ensemble d'avantages dont elles disposent mais aussi grâce à l'avantage artificiel que représentent les aides publiques.


At the same time the need for Member States to harmonise their budgetary policies, coupled with the loss of exchange rate flexibility, is likely to pose greater problems in regions undergoing structural change.

Cependant, l'obligation dans laquelle se trouveront les Etats membres d'harmoniser leurs politiques budgétaires, combinée à une réduction de la variabilité des taux de change, posera sans doute davantage de problèmes dans les régions soumises à des changements d'ordre structurel.


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