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Advertising on television
Advertising-financed television
Advertising-supported television
EGTA
European Group of Television Advertising
European Group of Television Advertising Information
TV advertising
Televised advertising
Television advertising
Television advertising time sales representative

Vertaling van "regarding television advertising " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
televised advertising | television advertising

publicité télévisée


European Group of Television Advertising | European Group of Television Advertising Information | EGTA [Abbr.]

EGTA [Abbr.]


advertising-financed television | advertising-supported television

télévision financée par la publicité


television advertising | TV advertising | advertising on television

publicité télévisée | publicité à la télévision


television advertising

publicité à la télévision [ publicité télédiffusée ]


television advertising time sales representative

représentant de commerce de temps publicitaire à la télévision [ représentante de commerce de temps publicitaire à la télévision ]


The presence and portrayal of non-whites in English-language television advertising in Canada: final report [ The presence and portrayal of non-whites in English-language television advertising in Canada ]

The presence and portrayal of non-whites in English-language television advertising in Canada: final report [ The presence and portrayal of non-whites in English-language television advertising in Canada ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
having regard to the Commission interpretative communication on certain aspects of the provisions on televised advertising in the ‘Television without frontiers’ Directive ,

vu la communication interprétative de la Commission relative à certains aspects des dispositions de la directive «Télévision sans frontières» concernant la publicité télévisée ,


having regard to the Commission interpretative communication on certain aspects of the provisions on televised advertising in the ‘Television without frontiers’ Directive,

vu la communication interprétative de la Commission relative à certains aspects des dispositions de la directive "Télévision sans frontières" concernant la publicité télévisée,


(Return tabled) Question No. 1133 Mr. Hoang Mai: With regard to the Export Development Corportaion, Business Development Bank of Canada, Farm Credit Canada, and the Canada Mortgage and Housing Agency, since January 7, 2007, how much has been spent on: (a) radio advertising; (b) television advertising; (c) cinema advertising; (d) internet advertising; (e) advertising in print daily newspaper; (f) advertising in print magazines; (g) advertising in print weeklies or com ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1133 M. Hoang Mai: En ce qui concerne la Société pour l’expansion des exportations, la Banque de développement du Canada, Financement agricole Canada et la Société canadienne d’hypothèques et de logement, depuis le 7 janvier 2007, combien de fonds ont été affectés: a) à la publicité radiophonique; b) à la publicité télévisée; c) à la publicité au cinéma; d) à la publicité sur Internet; e) à la publicité dans les quotidiens imprimés; f) à la publicité dans les magazines imprimés; g) à la publicité dans les journaux hebdomadaires ou communautaires imprimés; h) à des sondages d’opinion publique; i ...[+++]


(Return tabled) Question No. 451 Mr. Sean Casey: With regard to government advertising: (a) which departments or agencies were engaged in any television advertisement by a department or agency of the government during the television broadcast of any Super Bowl game from Super Bowl XL (2006) through Super Bowl XLVI (2012) inclusively; (b) what were the stated objectives and purpose of each advertisement; (c) when did each advertisement run; (d) what was the cost of each advertisement; (e) which private companies were involved in th ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 451 M. Sean Casey: En ce qui concerne la publicité du gouvernement: a) quels ministères ou organismes ont participé à une annonce télédiffusée par un ministère ou un organisme du gouvernement au cours de la télédiffusion d’un match du Super Bowl, du Super Bowl XL (2006) au Super Bowl XLVI (2012) inclusivement; b) quels étaient les objectifs convenus et le but de chaque annonce publicitaire; c) quand chaque annonce a-t-elle été diffusée; d) quel a été le coût de chaque annonce; e) quelles entreprises privées ont participé à la création, à la conception et à la production des annonces; f) des contra ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 456 Mr. Frank Valeriote: With regard to television advertising (commercials) which promotes Canada’s Economic Action Plan: (a) how many television advertisements have been (i) created in total, broken down by year, (ii) given an identification number or name or a Media Authorization Number (ADV number); (b) what is the identification number or name or ADV number for each advertisement listed in (a)(ii); and (c) for the answers to each part of (a), (i) what is the length (minutes and seconds) of each adve ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 456 M. Frank Valeriote: En ce qui concerne la publicité télévisuelle faisant la promotion du Plan d’action économique du Canada: a) combien d’annonces télévisuelles (i) a-t-on créées au total, avec ventilation par année, (ii) ont-elles reçu un nom ou numéro d’identification ou un numéro d’autorisation média (numéro PUB); b) quel est le nom ou numéro d’identification ou le numéro PUB de chaque annonce énumérée en a) (ii); c) pour les réponses à chaque élément de a), (i) quelle est la durée (minutes et secondes) de chaque annonce, (ii) quel est le coût de production ou de création de chaque annonce, (i ...[+++]


(Return tabled) Question No. 931 Mr. Todd Russell: With regard to government television advertising during January and February 2011, for each of the following advertising campaigns, namely advertising of Canada’s Economic Action Plan, advertising by the Canada Revenue Agency and advertising by the Canada Deposit Insurance Corporation: (a) what are the total costs associated with each campaign, including (i) production costs, (ii) advertising air-time purchases, (iii) other costs, specifying what those costs are; (b) what are the total insertions of each advertisement which ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 931 M. Todd Russell: En ce qui concerne la publicité télévisée diffusée par le gouvernement en janvier et février 2011, pour chacune des campagnes publicitaires qui suivent, à savoir la publicité sur le Plan d'action économique du Canada, celle de l’Agence du revenu du Canada et celle de la Société d'assurance-dépôts du Canada: a) combien chaque campagne a-t-elle coûté en tout, en comptant (i) son coût de production, (ii) l’achat de temps d’antenne pour la diffuser, (iii) ses autres coûts connexes, en précisant à quoi ils se rapportent; b) à combien d’insertions chaque annonce composant chaque campagne publicitaire a-t-elle donné lieu; c) à quelles dates et heures, et sur quelle chaîne ou à quel ...[+++]


The First Advocate General therefore proposes that the Court should rule that neither the directive nor the principle of freedom to provide services enshrined in the Treaty preclude the prohibition laid down by French law regarding televised advertising of alcoholic beverages.

M. le premier avocat général suggère donc à la Cour de juger que ni la directive ni le principe de la libre circulation des services établis dans le Traité ne s'opposent à l'interdiction du régime français concernant la publicité télévisée en faveur des boissons alcoolisées.


Indeed, Directive 89/552/EE C a Council Directive dated 3 October 1989 aimed at coordinating certain legal, regulatory and administrative provisions of Member States relating to particular aspects of television broadcasting, and, most especially, Article 15 of this directive, contain stringent requirements regarding television advertising of alcoholic beverages.

En effet, la directive 89/552/CEE (directive du Conseil du 3 octobre 1989 visant à la coordination de certaines dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres relatives à l'exercice d'activités de radiodiffusion télévisuelle), et notamment son article 15, prévoit des dispositions strictes concernant la publicité en faveur des boissons alcoolisées à la télévision.


35. Is, however, deeply concerned by the fact that the media, in particular State television channels, did not provide fair and equal coverage and that there were numerous violations of the rules regarding political advertising; regrets that the election laws still contain ambiguities and inconsistencies, and that the method of appointing election administration bodies still requires further consideration; calls on the authorities in the Former Yugoslav Republic of Macedonia to give an appropriate follow-up to the conclusions and re ...[+++]

35. est néanmoins très inquiet de constater que les médias, notamment les chaînes de télévision étatiques, n'ont pas assuré une couverture juste et équitable des événements, commettant de nombreuses atteintes aux règles relatives à la publicité politique; observe que les lois électorales contiennent encore des ambiguïtés et des incohérences et qu'il convient de revoir à nouveau le mode de désignation des instances administratives électorales; invite les autorités de l'ancienne République yougoslave de Macédoine à donner un suivi approprié aux conclusions et aux recommandations du rapport qui sera établi par la mission d'observation des ...[+++]


Regards the Commission's approach to the protection of minors, emphasising the powers of the Member States, as the right one, and welcomes the presentation of the study undertaken at the request of the Commission on the impact of television advertising and teleshopping on minors in all Member States (99/139-102855);

estime que la stratégie de la Commission en vue de la protection des mineurs, qui confirme la compétence des États membres, est fondée et se félicite de la présentation de l'étude, commandée par la Commission, concernant les incidences de la publicité télévisée et du télé-achat sur les mineurs dans l'ensemble des États membres (99/139-102855);




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Date index: 2025-06-08
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