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Annuality of the budget
Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Budget policy
Budgetary discipline
Budgetary reform
CSRP
Cereal Sector Reform Programme
Currency reform
Currency situation
DNFI
Energy policy fundamentals
Energy policy fundamentals research programme
Experimental reform programme
Good regulatory practice
Monetary policy
Money policy
Outcome-based regulation
Patent Act Reform - Pharmaceutical Policy
Performance-based regulation
Public budget
REFIT
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Smart regulation
Yearly nature of the budget

Vertaling van "reform programmes policies " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Cereal Sector Reform Programme | CSRP [Abbr.]

programme de réforme du secteur des céréales | CSRP [Abbr.]


Decision on Measures Concerning the Possible Negative Effects of the Reform Programme on Least-Developed and Net Food-Importing Developing Countries | DNFI [Abbr.]

Décision sur les mesures concernant les effets négatifs possibles du programme de réforme sur les pays les moins avancés et les pays en développement importateurs nets de produits alimentaires | DNFI [Abbr.]


experimental reform programme

programme-pilote de réforme


The Institute for Democratic Reform and Policy Innovation

The Institute for Democratic Reform and Policy Innovation


Patent Act Reform - Pharmaceutical Policy

forme de la Loi sur les brevets - Politique en matière de produits pharmaceutiques


Health Reform, Health Policy - Towards 2000 : Canada in Comparative Perspective

Réforme de la santé, politique de la santé - Vers l'an 2000 : Étude de la situation au Canada dans une perspective comparative


regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

politique réglementaire [ amélioration de la législation | bonnes pratiques réglementaires | gouvernance réglementaire | meilleure réglementation | programme pour une réglementation affûtée et performante | qualité de la réglementation | REFIT | réforme réglementaire | réglementation adéquate | règlementation axée sur la performance | règlementation axée sur les résultats | réglementation intelligente ]


monetary policy [ currency reform | currency situation | money policy ]

politique monétaire [ réforme monétaire | situation monétaire ]


budget policy [ annuality of the budget | budgetary discipline | budgetary reform | yearly nature of the budget | Public budget(STW) ]

politique budgétaire [ annalité du budget | annualité du budget | orientation de politique budgétaire | réforme budgétaire ]


Energy policy fundamentals research programme | Energy policy fundamentals

programme Fondements de l'économie énergétique | Fondements de l'économie énergétique | programme de recherche FEE | programme FEE [ FEE ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
41. Considers that the current content of the Europe 2020 strategy, such as the headline targets, flagship proposals, bottlenecks and indicators remain of a very general nature and calls on the Commission to submit more detailed proposals; considers, furthermore, that the re-launch of the single market is an essential element of the Europe 2020 strategy which increases the synergy between its various flagship initiatives; underlines that the objectives of the strategy can only be achieved through concrete commitments from Member States in their National Reform Programmes, policies with proven delivery mechanisms and concrete and consis ...[+++]

41. estime cependant que le contenu actuel de la stratégie Europe 2020, comme les grands objectifs, les propositions phares, les blocages et les indicateurs, reste très général; invite la Commission à soumettre des propositions plus détaillées; considère en outre que la relance du marché unique est un élément essentiel de la stratégie Europe 2020 qui accroît la synergie entre ses différentes initiatives phares; souligne que les objectifs de la stratégie ne peuvent être atteints qu'au prix d'engagements concrets des États membres dans leurs programmes nationaux de réforme, de politiques accompagnées de mécanismes opérationnels ayant pr ...[+++]


41. Considers that the current content of the Europe 2020 strategy, such as the headline targets, flagship proposals, bottlenecks and indicators remain of a very general nature and calls on the Commission to submit more detailed proposals; considers, furthermore, that the re-launch of the single market is an essential element of the Europe 2020 strategy which increases the synergy between its various flagship initiatives; underlines that the objectives of the strategy can only be achieved through concrete commitments from Member States in their National Reform Programmes, policies with proven delivery mechanisms and concrete and consis ...[+++]

41. estime cependant que le contenu actuel de la stratégie Europe 2020, comme les grands objectifs, les propositions phares, les blocages et les indicateurs, reste très général; invite la Commission à soumettre des propositions plus détaillées; considère en outre que la relance du marché unique est un élément essentiel de la stratégie Europe 2020 qui accroît la synergie entre ses différentes initiatives phares; souligne que les objectifs de la stratégie ne peuvent être atteints qu'au prix d'engagements concrets des États membres dans leurs programmes nationaux de réforme, de politiques accompagnées de mécanismes opérationnels ayant pr ...[+++]


40. Considers that the current content of the Europe 2020 strategy, such as the headline targets, flagship proposals, bottlenecks and indicators remain of a very general nature and calls on the Commission to submit more detailed proposals; considers, furthermore, that the re-launch of the single market is an essential element of the Europe 2020 strategy which increases the synergy between its various flagship initiatives; underlines that the objectives of the strategy can only be achieved through concrete commitments from Member States in their National Reform Programmes, policies with proven delivery mechanisms and concrete and consis ...[+++]

40. estime cependant que le contenu actuel de la stratégie Europe 2020, comme les grands objectifs, les propositions phares, les blocages et les indicateurs, reste très général; invite la Commission à soumettre des propositions plus détaillées; considère en outre que la relance du marché unique est un élément essentiel de la stratégie Europe 2020 qui accroît la synergie entre ses différentes initiatives phares; souligne que les objectifs de la stratégie ne peuvent être atteints qu'au prix d'engagements concrets des États membres dans leurs programmes nationaux de réforme, de politiques accompagnées de mécanismes opérationnels ayant pr ...[+++]


9. Ensuring that Cohesion Policy is better linked to wider EU economic governance: Programmes will have to be consistent with National Reform Programmes and should address the relevant reforms identified through country-specific recommendations in the European Semester.

9. Faire en sorte que la politique de cohésion soit mieux liée à une plus large gouvernance économique de l’Union: les programmes devront être compatibles avec les programmes nationaux de réforme et devraient s'attaquer aux réformes pertinentes recensées à travers les recommandations par pays formulées dans le cadre du Semestre européen.


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(4) Statistics developed, produced and disseminated under this programme should contribute to the implementation of the policies of the European Union, as reflected in the Treaty on the Functioning of the European Union, the Europe 2020 strategy for smart, sustainable and inclusive growth and other policies addressed in the Commission’s strategic priorities for 2010-2014 (i.e. strengthened and integrated economic governance, climate change, reformed agricultu ...[+++]

(4) Les statistiques développées, produites et diffusées dans le cadre de ce programme doivent contribuer à la mise en œuvre des politiques de l'Union européenne, tel qu'il ressort du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, de la stratégie Europe 2020 pour une croissance intelligente, durable et inclusive et d'autres politiques abordées dans les priorités stratégiques de la Commission pour la période 2010-2014 (c'est-à- ...[+++]


29. Regrets the still weak visibility of the Lisbon Strategy in the national politics of many Member States; takes the view that the mobilisation of all economic stakeholders is essential to ensuring its effective implementation; in particular, believes that a better involvement of social partners, national parliaments and civil society will increase the visibility of the Lisbon Strategy, enhance the quality of public debate on economic reforms, reinforce accountability and raise the awareness of public opinion about the need to coordinate closely economic policies with a vi ...[+++]

29. regrette la visibilité encore faible de la stratégie de Lisbonne dans les politiques nationales de plusieurs États membres; est d'avis que la mobilisation de tous les acteurs économiques est essentielle à une mise en œuvre effective de cette stratégie; estime en particulier qu'un engagement accru des partenaires sociaux, des parlements nationaux et de la société civile améliorera la visibilité de la stratégie de Lisbonne et la qualité du débat public sur les réformes économiques, renforcera la responsabilité et sensibilisera l'o ...[+++]


It will thus facilitate the integration into national reform programmes of policies aimed at enhancing social cohesion, thereby improving the coherence of the reform programmes while at the same time strengthening the consensus that will underpin their implementation.

Dès lors, elle facilitera l'intégration de politiques visant à accroître la cohésion sociale dans les programmes nationaux de réforme et améliorera ainsi la cohérence des programmes de réforme tout en renforçant le consensus qui sous-tendra leur application.


The National Reform Programmes (on structural reforms) and Stability or Convergence Programmes (on budgetary policies) which Member States will submit in the spring, and the new or updated Country-Specific Recommendations which the Commission will present in June, should all be consistent with the policy priorities put forward in the AGS.

Les programmes nationaux de réforme (sur les réformes structurelles) et les programmes de stabilité et de convergence (consacrés aux politiques budgétaires) que les États membres soumettront au printemps, ainsi que les recommandations par pays, nouvelles ou actualisées, que la Commission présentera en juin doivent être conformes aux priorités politiques formulées dans ce document.


This implies action to: a) Move HSD upstream into the core of macro-economic policy design and implementation ; the macro-policy dialogue with partner countries and decisions on economic reform programmes and debt relief need to take full account and underpin the policies of human empowerment, broadly based and equitable economic growth, expansion of employment and productivity, health and education; to achieve this there is a need to involve HSD specialists as well as macro-economists in policy dialogues, design and implementation. ...[+++]

A cet effet, il convient : a) d'accorder une plus grande attention au DHS et le placer au centre de la conception et de la mise en oeuvre des politiques macro-économiques ; le dialogue macro-politique avec les pays partenaires et les décisions sur les programmes de réformes économiques et d'allégement de la dette doivent tenir pleinement compte de la responsabilisation de l'être humain, d'une croissance économique équitable et profitable au plus grand nombre, du développement de l'emploi et de la productivité, de la santé et de l'édu ...[+++]


Develop and implement initiatives to stimulate research and innovation as part of the National Reform Programmes; Participate in the open coordination of research and innovation policies and make use of these processes to enhance the quality and consistency of their actions, particularly on issues of common European interest, making optimal use of CREST as a policy learning platform for research policy; Make use of the opportunities provided by the "OMC Net" and "INNO Net" schemes to develop joint policy initiatives; Promote cooper ...[+++]

élaborer et mettre en œuvre des initiatives pour stimuler la recherche et l'innovation dans le cadre des programmes nationaux de réforme; participer à la coordination ouverte des politiques de recherche et d'innovation et utiliser ces mécanismes pour améliorer la qualité et la cohérence de leurs actions, en particulier sur les questions d'intérêt général pour l'Europe, en tirant le meilleur parti possible du CREST en tant que plateforme d'apprentissage en matière de politique de recherche; utiliser les possibilités offertes par les ...[+++]


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