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Anankastic neurosis obsessive-compulsive neurosis
Community competence
Competence in relation to the subject matter
Competence of the Community
Competence of the institution
EC competence
EC external competence
EU competence
European Union competence
External competence
External competence of the Community
Intermittent explosive disorder
Jurisconsult of recognized competence
Jurisdiction in relation to the subject matter
Jurisdiction ratione materiae
Jurisdiction related to subject matter
Material competence
Ottawa Conference on Assessing Clinical Competence
Subject-matter competence
Subject-matter jurisdiction
The First Ottawa Conference on Asses

Vertaling van "recognize the competence " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: The essential feature is recurrent obsessional thoughts or compulsive acts. Obsessional thoughts are ideas, images, or impulses that enter the patient's mind again and again in a stereotyped form. They are almost invariably distressing and the patient often tries, unsuccessfully, to resist them. They are, however, recognized as his or her own thoughts, even though they are involuntary and often repugnant. Compulsive acts or rituals are stereotyped behaviours that are repeated again and again. They are not inherently enjoya ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé essentiellement par des idées obsédantes ou des comportements compulsifs récurrents. Les pensées obsédantes sont des idées, des représentations, ou des impulsions, faisant intrusion dans la conscience du sujet de façon répétitive et stéréotypée. En règle générale, elles gênent considérablement le sujet, lequel essaie souvent de leur résister, mais en vain. Le sujet reconnaît toutefois qu'il s'agit de ses propres pensées, même si celles-ci sont étrangères à sa volonté et souvent répugnantes. Les comportements et les rituels compulsifs sont des activités stéréotypées répétitives. Le sujet ne tire aucun plais ...[+++]


Definition: Voluntary, repetitive, stereotyped, nonfunctional (and often rhythmic) movements that do not form part of any recognized psychiatric or neurological condition. When such movements occur as symptoms of some other disorder, only the overall disorder should be recorded. The movements that are of a non self-injurious variety include: body-rocking, head-rocking, hair-plucking, hair-twisting, finger-flicking mannerisms, and hand-flapping. Stereotyped self-injurious behaviour includes repetitive head-banging, face-slapping, eye-poking, and biting of hands, lips or other body parts. All the stereotyped movement disorders occur most f ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par des mouvements intentionnels, répétitifs, stéréotypés, dépourvus de finalité (et souvent rythmés), non lié à un trouble psychiatrique ou neurologique identifié. Lorsque ces mouvements surviennent dans le cadre d'un autre trouble, seul ce dernier doit être noté. Ces mouvements peuvent ne pas avoir de composante automutilatrice; ils comprennent: un balancement du corps, un balancement de la tête, le fait de s'arracher les cheveux, de se tordre les cheveux, de claquer des doigts et de battre des mains. Les comportements stéréotypés auto-mutilateurs comprennent: le fait de se cogner la tête, de se gifler, ...[+++]


Definition: Other kinds of persistently repeated maladaptive behaviour that are not secondary to a recognized psychiatric syndrome, and in which it appears that the patient is repeatedly failing to resist impulses to carry out the behaviour. There is a prodromal period of tension with a feeling of release at the time of the act. | Intermittent explosive disorder

Définition: Autres variétés de comportements inadaptés persistants et répétés, non secondaires à un syndrome psychiatrique reconnu. Le sujet ne parvient pas, de façon répétitive, à résister à des impulsions le poussant à adopter ce comportement, avec une période prodromique de tension suivie d'un sentiment de soulagement lors de la réalisation de l'acte. | Trouble explosif intermittent


competence in relation to the subject matter | jurisdiction in relation to the subject matter | jurisdiction ratione materiae | jurisdiction related to subject matter | material competence | subject-matter competence | subject-matter jurisdiction

compétence d'attribution | compétence matérielle | compétence ratione materiae


jurisconsult of recognized competence

jurisconsulte possédant des compétences notoires


EU competence [ Community competence | competence of the Community | EC competence | European Union competence ]

compétence de l'UE [ compétence CE | compétence communautaire | compétence de l'Union européenne | compétence de la Communauté ]


external competence (EU) [ EC external competence | external competence of the Community ]

compétence externe (UE) [ compétence externe CE | compétence externe de la Communauté ]


Ottawa Conference on Assessing Clinical Competence [ Ottawa Conference on Newer Developments in Assessing Clinical Competence | The Second Ottawa Conference on Assessing Clinical Competence | The Second Ottawa Conference on Newer Developments in Assessing Clinical Competence | The First Ottawa Conference on Asses ]

Ottawa Conference on Assessing Clinical Competence [ Ottawa Conference on Newer Developments in Assessing Clinical Competence | The Second Ottawa Conference on Assessing Clinical Competence | The Second Ottawa Conference on Newer Developments in Assessing Clinical Competence | The First Ottawa Conference on Asses ]


competence of the institution

compétence institutionnelle


an official or officially recognized international exhibition fallingwithin the terms of the Convention on International Exhibitions

une exposition internationale officielle ou officiellement reconnue au sens de la convention concernant les expositions internationales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(1b) In establishing an effective system for the inspection and certification of maritime labour conditions, Member States may, where appropriate, authorize public institutions or other organizations (including those of another Member State, if the latter agrees) which it recognizes as competent and independent to carry out inspections or to issue certificates or to do both.

1 ter. Aux fins de l'instauration d'un système efficace d'inspection et de certification des conditions du travail maritime, les États membres peuvent, le cas échéant, habiliter des institutions publiques ou d'autres organismes (y compris ceux d'un autre État membre, si celui-ci y consent) dont il reconnaît la compétence et l'indépendance pour réaliser des inspections ou délivrer des certificats, ou les deux.


The Directive on Better Regulation recognizes the competence of Member States on spectrum management subject to EU harmonization, where appropriate, when that is the best manner to achieve the benefits of the Internal Market.

La directive "Mieux légiférer" reconnaît la compétence des États membres sur la gestion du spectre, sous réserve d'une harmonisation par l'Union, le cas échéant, lorsque c'est la meilleure manière de réaliser les avantages du marché intérieur.


In our view, as soon as it came into power, the Conservative government reneged on the agreement Quebec had with the previous government, which recognized its competence, after Quebec fought hard for years and years to have it recognized.

À notre avis, dès son entrée au pouvoir, le gouvernement conservateur a renié l'entente du gouvernement précédent avec le Québec, qui reconnaissait ses compétences, et ce, après des années et des années de chaudes luttes pour les faire reconnaître.


In spite of the judgment of the Court of Justice of the European Communities on 10 December 2002 in the C-29/99 case recognizing the competence of the European Atomic Energy Community to legislate in the field of the safety of nuclear installations, the lack of a qualified majority in the Council made it impossible to proceed with the so called "nuclear package" .

Malgré l’arrêt de la Cour européenne de justice du 10 décembre 2002 dans l’affaire C-29/99 reconnaissant que la Communauté européenne de l’énergie atomique est compétente pour légiférer dans le domaine de la sécurité des installations nucléaires, le manque de majorité qualifiée au Conseil n’a pas permis d’adopter le «paquet nucléaire» .


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In spite of the judgment of the Court of Justice of the European Communities on 10 December 2002 in the C-29/99 case recognizing the competence of the European Atomic Energy Community to legislate in the field of the safety of nuclear installations, the lack of a qualified majority in the Council made it impossible to proceed with the so called "nuclear package" .

Malgré l’arrêt de la Cour européenne de justice du 10 décembre 2002 dans l’affaire C-29/99 reconnaissant que la Communauté européenne de l’énergie atomique est compétente pour légiférer dans le domaine de la sécurité des installations nucléaires, le manque de majorité qualifiée au Conseil n’a pas permis d’adopter le «paquet nucléaire» .


Despite the judgment of the Court of Justice of the European Communities on 10 December 2002 in the C-29/99 case recognizing the competences of the European Atomic Energy Community to legislate in the field of the safety of nuclear installations, the lack of a qualified majority in the Council made it impossible to proceed with the so called "nuclear package" which defined Community basic obligations and general principles in the field of the safety of the nuclear facilities.

Malgré l’arrêt de la Cour de justice des Communautés européennes du 10 décembre 2002 dans l’affaire C-29/99 reconnaissant les compétences de la Communauté européenne de l’énergie atomique pour légiférer dans le domaine de la sûreté des installations nucléaires, l’absence de majorité qualifiée au Conseil a empêché de faire progresser le «paquet nucléaire» qui définissait les obligations fondamentales et principes généraux communautaires dans le domaine de la sûreté des installations nucléaires.


Ms. Aileen Carroll (Parliamentary Secretary to the Minister of Foreign Affairs, Lib.): (a) no, Canada has not made a declaration recognizing the competence of the committee on the elimination of racial discrimination, as provided for in article 14 of the convention on the elimination of all forms of racial discrimination, CERD; (b) see response to question (a) above; (c) persons alleging discrimination in Canada currently have two other international complaints mechanisms available to them: (1) as a state party to the international covenant on civil and political rights, CCPR, and its first optional protocol, Canada ...[+++]

Mme Aileen Carroll (secrétaire parlementaire du ministre des Affaires étrangères, Lib.): (a) Non, le Canada n'a pas fait de déclaration reconnaissant la compétence du Comité pour l'élimination de la discrimination raciale (CERD), comme le prévoit l'article 14 du CERD (b) Se reporter à la réponse à la question a) ci-dessus (c) Les personnes alléguant la discrimination au Canada disposent actuellement de deux autres mécanismes internationaux de plainte: 1) En tant qu'État partie au Pacte international relatif aux droits civils et politiques (PDCP) et à son premier Protocole facultatif, le Canada reconnaît le mécanisme de plainte ainsi étab ...[+++]


As the recent report of the Expert Panel on Skills of the Advisory Council on Science and Technology recognized, technical competence must be supplanted by effective communication, the capacity to work cooperatively and the ability to think creatively and critically.

Comme l'indiquait le récent rapport du groupe d'experts sur les compétences du Conseil consultatif des sciences et de la technologie, chargé d'examiner la question des compétences, la compétence technique doit céder la place à une communication efficace et à la capacité de travailler en collaboration avec d'autres et de faire preuve de créativité et d'un sens critique.


The B.C. Royal Commission on Health Care and Costs recommended that the provincial government lobby the federal government for changes to the Criminal Code such that the < F14MI> Code< W1> would recognize: the competent adult patient's right to refuse treatment or demand its cessation and that such a right may be exercised by a duly appointed proxy in cases where the patient is not competent; that terminally ill patients be allowed to request fatal doses of pain medication; s.241(b) of the < F255MI> Criminal Code be amended so that aiding the suicide of a terminally ill pa ...[+++]

La Commission royale sur les soins et les coûts de santé de la Colombie-Britannique recommande que le gouvernement provincial demande au fédéral de modifier le Code criminel afin qu'il y soit reconnu qu'un adulte capable de décision a le droit de refuser un traitement ou d'en exiger l'interruption, et que ce droit peut être exercé par un mandataire dûment désigné quand les facultés du malade sont affaiblies; que les personnes en phase terminale soient autorisées à demander qu'on leur administre des doses mortelles d'analgésiques; que l'alinéa 241 b) du Code criminel soit modifié afin que l'acte d'aider une personne en phase terminale à ...[+++]


----------------- With its communication, to be examined by the Council on 8 April 1986, the Commission submits not only the Mid-Term Evaluation Report by the JRC Scientific Council, which recognizes the competence and motivation of JRC staff and the quality of the research taking place, but also the 1985 execution report describing in more detail the ongoing research as well as the particularly interesting results thereof.

--------------- Avec sa communication, qui sera examinee par le Conseil du 8 avril 1986, la Commission presente non seulement un rapport d'evaluation a mi-periode du Conseil scientifique du CCR, qui reconnait que le CCR dispose d'un personnel competant et bien motive, et la qualite des travaux du centre, mais aussi le rapport d'execution 1985 qui decrit plus en detail la recherche en cours ainsi que les resultats particulierement interessants de cette recherche.


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