S
o part of the solution is to get better information, to have a clear agreement between the two parties up front, the receiver of the service and the provider of the service, and then a reporting system that gives both parties t
he information they need to see that this service is being delivered at the cost that was agreed upon, or, if there are problems, to have this dealt with on a timely basis so that you can resolve it, instead of getting surprises, for example, months after year-end when a large charge might come through on
your budg ...[+++]et at the receiving end.
Une partie de la solution, donc, est d'obtenir de meilleurs renseignements et d'établir dès le départ une entente claire entre les deux parties, soit celle qui reçoit le service et celle qui le fournit, et de créer un système de rapports qui donne aux deux parties les renseignements dont elles ont besoin pour vérifier que le service est livré au coût convenu au départ ou bien, s'il y a des problèmes, pour qu'il soit possible de les régler rapidement au lieu d'être confronté à des surprises plusieurs mois après la fin de l'exercice financier, par exemple, lorsqu'un gros montant est imputé à votre budget.