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Acceptance rate
Alcoholic hallucinosis
Apprenticeship National Standards Act
Brand name recall
Brand recall
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Completeness
Conduct securities trading
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Hit rate
Host trade delegations
Host trade deputations
Jealousy
Learn lines
Look after trade delegations
Look after trade deputations
Manage securities trading
Memorise script
Paranoia
Perform management of securities trading
Product recall
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Recall
Recall factor
Recall ratio
Recall script
Recall that
Recollect lines
Sensitivity
Trade securities

Traduction de «recalls that trade » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


acceptance rate | completeness | hit rate | recall factor | recall ratio | sensitivity

coefficient d'exhaustivité | exhaustivité interne | facteur de rappel | taux de rappel




product recall | recall

rappel | rappel du produit du marché


Order Specifying Limits on the Annual Aggregate Quantity of Roses of Tariff Item no. 0603.l10.11 that are Entitled to the Canada-Israel Agreement Tariff [ Order Specifying Limits on the Annual Aggregate Quantity of Goods of Tariff Item No. 0603.10.21 that are Entitled to the Benefit of the Canada-Israel Free Trade Agreement Tariff ]

Décret limitant la quantité glboale annuelle des roses du n° tarifaire 0603.10.11 qui bénéficie du tarif de l'Accord Canada-Israël [ Décret limitant la quantité globale annuelle des marchandises du numéro tarifaire 0603.1021 qui bénéficie du tarif de l'Accord de libre-échange Canada -- Israël ]




learn lines | recall script | memorise script | recollect lines

mémoriser un scénario


Apprenticeship National Standards Act [ An Act to require the establishment of national training and certification standards for trades that receive apprenticeship training ]

Loi sur les normes nationales d'apprentissage [ Loi tendant à exiger l'établissement des normes de formation et d'accréditation pour les métiers qui forment des apprentis ]


conduct securities trading | trade securities | manage securities trading | perform management of securities trading

gérer le négoce de valeurs mobilières


host trade delegations | look after trade deputations | host trade deputations | look after trade delegations

s'occuper de délégations commerciales
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
10. Urges the EU to refrain from imposing its agenda on TRIPS+ and ‘Singapore issues’ negotiations, given that many developing countries have long made it clear that they are opposed to negotiating enhanced patent protection and investment agreements both at the WTO and in other free trade agreements with the EU; recalls that trade-related assistance should help developing countries to diversify their economies and to reduce their dependence on raw materials exports;

10. prie instamment l'UE de s'abstenir d'imposer son agenda sur les négociations sur les TRIPS + et les "questions de Singapour", étant donné que beaucoup de pays en développement ont toujours dit clairement qu'ils étaient opposés à négocier une protection renforcée des brevets et des accords en matière d'investissement tant à l'OMC que dans d'autres accords de libre-échange avec l'UE; rappelle que l'assistance liée au commerce devrait aider les pays en développement à diversifier leurs économies et à réduire leur dépendance vis-à-vis des exportations pour les matières premières;


10. Recalls that trade negotiations must be tailored to the socio-economic reality of each of those countries and that trade for sustainable development must contribute to social progress; asks therefore that negotiations be orientated towards social cohesion and sustainable development and include provisions for decent work and social and environmental standards;

10. rappelle que les négociations commerciales doivent être adaptées aux réalités socio-économiques de ces pays et qu'un commerce au service du développement doit contribuer au progrès social ; demande donc que les négociations soient orientées vers la cohésion sociale et le développement durable et intègrent des dispositions sur le travail décent ainsi que les normes sociales et environnementales;


8. Recalls that trade defence instruments (anti-dumping, anti subsidy and safeguard measures) are the legally available tool to protect the EU-based industry against unfair trade practices, and calls on the Commission to make active use of these instruments, in the case of the detection of unfair trade practices in the textile and clothing sector;

8. rappelle que les instruments de défense commerciale (mesures antidumping, antisubventions et de sauvegarde) sont les instruments légaux qui visent à protéger les sociétés basées dans l'Union européenne contre les pratiques commerciales déloyales; invite la Commission à utiliser ces instruments de façon active si des pratiques commerciales déloyales sont constatées dans le secteur du textile et de l'habillement;


22. Welcomes India's commitment to the prevention of child labour, as well as its participation in the International Programme on the Elimination of Child Labour and the INDUS child labour project; is concerned at the high incidence of child labour in India; calls on India to cooperate with the ILO and ratify both Convention 138 on Minimum Age and Convention 182 on the Worst Forms of Child Labour; also calls on India to take measures to effectively combat all forms of modern slavery, child labour and exploitation of female labour, with a view to ensuring respect for the fundamental rights of workers and averting social dumping, while also adopting the ILO principle of 'decent work'; recalls that trade ...[+++]

22. se félicite de l'adhésion de l'Inde à la prévention du travail des enfants et de sa participation au programme international sur l'élimination du travail des enfants ainsi qu'au projet INDUS sur le travail des enfants; s'inquiète de la fréquence élevée du travail des enfants en Inde; invite l'Inde à coopérer avec l'Organisation internationale du travail et à ratifier la convention 138 sur l'âge minimum et la convention 182 sur les pires formes de travail des enfants; invite l'Inde à adopter des mesures pour lutter efficacement contre toute forme d'esclavage moderne, de travail des enfants et d'exploitation du travail des femmes, afin d'assurer le respect des droits élémentaires des travailleurs et d'éviter le dumping social, et à ado ...[+++]


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60. Recalls that trade with fair rules, although not an absolute remedy for world poverty, can positively contribute to the achievement of the MDGs through its impact on economic growth;

60. rappelle que, s'il n'est pas un remède absolu à la pauvreté à l'échelle mondiale, le commerce régi par des règles équitables peut contribuer positivement à la réalisation des objectifs de développement du Millénaire (ODM) grâce à son impact sur la croissance économique;


OHIM recalls that national authorities always examine whether national trade marks, and trade marks for which registration is sought, are capable of being protected in accordance with national trade mark law, and independently of OHIM’s decisions.

L’OHMI rappelle que les autorités nationales examinent toujours indépendamment de ses décisions et selon le droit national des marques si les marques nationales et celles dont l’enregistrement est demandé sont susceptibles d’être protégées.


38 With regard to the TRIPs Agreement, it must be recalled that, according to the final recital in the preamble to Decision 94/800, the Agreement establishing the World Trade Organisation, including the annexes thereto, is not susceptible to being directly invoked in Community or Member State courts.

En ce qui concerne l’accord ADPIC, il convient de rappeler que, selon le dernier considérant du préambule de la décision 94/800, l’accord instituant l’Organisation mondiale du commerce, y compris ses annexes, n’est pas susceptible d’être invoqué directement devant les juridictions communautaires.


48 First of all, as the Court of First Instance recalled in paragraphs 15 and 16 of the judgment under appeal, in the context of an examination of the existence of absolute grounds for refusal under Article 7(1) of Regulation No 40/94, the role of OHIM is to decide whether the application for registration of the trade mark falls under an absolute ground for refusal.

Tout d’abord, ainsi que le Tribunal l’a rappelé aux points 15 et 16 de l’arrêt attaqué, dans le cadre de l’examen de l’existence de motifs absolus de refus prévus à l’article 7, paragraphe 1, du règlement n° 40/94, le rôle de l’OHMI est de décider si la demande d’enregistrement de marque se heurte à de tels motifs.


In response to the first part of the second plea, OHIM submits that the Court of First Instance did not apply more stringent requirements with regard to the distinctiveness of three-dimensional trade marks, but merely recalled established case-law, according to which the perception of the public is not necessarily the same in relation to a three-dimensional mark consisting of the appearance of the product as it is in relation to a word mark or a figurative mark.

42 En réponse à la première branche du deuxième moyen, l’OHMI fait valoir que le Tribunal n’a pas appliqué d’exigences plus sévères concernant le caractère distinctif des marques tridimensionnelles, mais s’est borné à rappeler la jurisprudence constante selon laquelle la perception du public n’est pas nécessairement la même dans le cas d’une marque tridimensionnelle constituée par l’apparence du produit que dans le cas d’une marque verbale ou figurative.


By the third part of its plea, Procter Gamble recalls that, at the date on which the relevant trade-mark applications were filed, dishwasher tablets and, more particularly, washing machine tablets were not everyday consumer products and that at that time they were at the top end of the market concerned.

Par la troisième branche du moyen, Procter Gamble rappelle que, à la date du dépôt des demandes d’enregistrement des marques en cause, les tablettes pour lave‑vaisselle et plus encore celles pour lave‑linge n’étaient pas des produits de consommation quotidienne et elles étaient situées, à l’époque, sur le segment haut de gamme du marché concerné.


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