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Anaplastic large cell lymphoma
Assemble fabrics of large dimensions for outdoors
CD30+ anaplastic large cell lymphoma
CD30-positive anaplastic large cell lymphoma
Commit large amounts of information to memory
Cross-rate currency future
Cross-rate currency future contract
Cross-rate currency futures
Cross-rate currency futures contract
Cross-rate future
Cross-rate futures
Cross-rate futures contract
Currency cross-rate future
Currency cross-rate future contract
Currency cross-rate futures
Currency cross-rate futures contract
General rate L
General rate for large power
Ki-1 ALCL
Ki-1 lymphoma
Ki-1-positive anaplastic large cell lymphoma
Large bit rate transmissions
Large-for-gestational-age rate
Large-scale and very large-scale integrated circuit
Largely technical interest rates
Learn large amounts of information
Manufacture large dimension fabrics for outdoor usage
Manufacture large dimension fabrics for outdoors
Memorise large amounts of information
Printing on large scale apparatus
Printing on large scale machine
Printing on large scale machines
Printing on large scale system
Rate L
Remember large amounts of information

Vertaling van "rates for large " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
general rate for large power [ rate L | general rate L ]

tarif général de grande puissance [ tarif grande puissance | tarif L | tarif général L ]


large bit rate transmissions

transmissions à grand débit binaire


largely technical interest rates

taux d'intérêt de caractère essentiellement technique


commit large amounts of information to memory | remember large amounts of information | learn large amounts of information | memorise large amounts of information

mémoriser de grandes quantités d’informations


printing on large scale apparatus | printing on large scale system | printing on large scale machine | printing on large scale machines

impression sur des machines à grande échelle


anaplastic large cell lymphoma | CD30+ anaplastic large cell lymphoma | CD30-positive anaplastic large cell lymphoma | Ki-1 lymphoma | Ki-1-positive anaplastic large cell lymphoma | Ki-1 ALCL [Abbr.]

lymphome anaplasique à grande cellule | lymphome anaplasique à grandes cellules | lymphome anaplasique à grandes cellules Ki1 positives | lymphome Ki-1


join together fabrics of large dimensions for outdoor usage | manufacture large dimension fabrics for outdoor usage | assemble fabrics of large dimensions for outdoors | manufacture large dimension fabrics for outdoors

assembler des tissus de grandes dimensions pour des articles utilisés en extérieur


large-for-gestational-age rate

taux d'hypertrophie foetale


LSI/VLSI circuit [ large scale/very large scale integrated circuit | large-scale and very large-scale integrated circuit ]

circuit LSI-VLSI [ circuit intégré à grande échelle et à très grande échelle ]


cross-rate futures | cross-rate future | cross-rate futures contract | cross-rate currency futures contract | cross-rate currency future contract | cross-rate currency futures | cross-rate currency future | currency cross-rate futures contract | currency cross-rate future contract | currency cross-rate futures | currency cross-rate future

contrat à terme à cours croisé | contrat à terme à taux de change croisé | futur à cours croisé | contrat à terme standardisé à cours croisé | contrat à terme boursier à taux de change croisé | contrat futur sur devises à cours croisé | contrat futur à cours croisé
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
M. whereas credit to the private sector has moved further into negative territory, with an annual rate of change of -2,3 % in December 2013, compared with -0,7 % in December 2012; whereas the lack of credit affecting SMEs in some Member States is one of the main problems delaying the economic recovery; whereas there was a drop in lending to SMEs of around 35 % between 2008 and 2013; whereas it is essential to facilitate the flow of credit to SMEs, as they employ 72 % of the euro area’s labour force and have higher gross job creation rates than large companie ...[+++]

M. considérant que la tendance négative des crédits accordés au secteur privé s'est encore accentuée, avec un taux de variation annuel de -2,3 % en décembre 2013, contre -0,7 % en décembre 2012; que le manque de crédits octroyés aux PME dans certains États membres constitue l'un des principaux problèmes retardant la reprise économique; qu'il y a eu une baisse des prêts accordés aux PME de l'ordre de 35 % entre 2008 et 2013; qu'il est essentiel de faciliter le flux de crédit en faveur des PME, celles-ci employant 72 % de la main-d'œuvre de la zone euro et présentant un taux de création brute d'emplois plus élevé que les grandes entreprises; ...[+++]


M. whereas credit to the private sector has moved further into negative territory, with an annual rate of change of -2,3 % in December 2013, compared with -0,7 % in December 2012; whereas the lack of credit affecting SMEs in some Member States is one of the main problems delaying the economic recovery; whereas there was a drop in lending to SMEs of around 35 % between 2008 and 2013; whereas it is essential to facilitate the flow of credit to SMEs, as they employ 72 % of the euro area’s labour force and have higher gross job creation rates than large companie ...[+++]

M. considérant que la tendance négative des crédits accordés au secteur privé s'est encore accentuée, avec un taux de variation annuel de -2,3 % en décembre 2013, contre -0,7 % en décembre 2012; que le manque de crédits octroyés aux PME dans certains États membres constitue l'un des principaux problèmes retardant la reprise économique; qu'il y a eu une baisse des prêts accordés aux PME de l'ordre de 35 % entre 2008 et 2013; qu'il est essentiel de faciliter le flux de crédit en faveur des PME, celles-ci employant 72 % de la main-d'œuvre de la zone euro et présentant un taux de création brute d'emplois plus élevé que les grandes entreprises; ...[+++]


M. whereas credit to the private sector has moved further into negative territory, with an annual rate of change of -2.3 % in December 2013, compared with -0.7 % in December 2012; whereas the lack of credit affecting SMEs in some Member States is one of the main problems delaying the economic recovery; whereas there was a drop in lending to SMEs of around 35 % between 2008 and 2013; whereas it is essential to facilitate the flow of credit to SMEs, as they employ 72 % of the euro area’s labour force and have higher gross job creation rates than large companie ...[+++]

M. considérant que la tendance négative des crédits accordés au secteur privé s'est encore accentuée, avec un taux de variation annuel de -2,3 % en décembre 2013, contre -0,7 % en décembre 2012; que le manque de crédits octroyés aux PME dans certains États membres constitue l'un des principaux problèmes retardant la reprise économique; qu'il y a eu une baisse des prêts accordés aux PME de l'ordre de 35 % entre 2008 et 2013; qu'il est essentiel de faciliter le flux de crédit en faveur des PME, celles-ci employant 72 % de la main-d'œuvre de la zone euro et présentant un taux de création brute d'emplois plus élevé que les grandes entreprises; ...[+++]


V. whereas maintaining a flow of credit to SMEs is particularly important as they employ 72 % of the eurozone’s labour force and have significantly higher gross job creation (and destruction) rates than large enterprises;

V. considérant que le maintien d'un flux de crédit en faveur des PME est d'autant plus important que ces entreprises emploient 72 % de la main-d'œuvre de la zone euro et qu'elles présentent des taux de création (et de destruction) d'emplois nettement plus élevés que ceux des grandes entreprises;


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That, in the opinion of the House, the Government’s decision to proceed with cuts to the tax rate for large corporations fails to address the economic needs of Canadian families, and this House urges the Government to reverse these corporate tax cuts and restore the tax rate for large corporations to 2010 levels in the upcoming Budget.

Que, de l’avis de la Chambre, la décision du gouvernement de réduire le taux d’imposition des grandes entreprises ne répond pas aux besoins économiques des familles canadiennes et que la Chambre presse le gouvernement d’annuler cette réduction de l’impôt des entreprises et d’en ramener le taux au niveau de 2010 dans le prochain budget.


In the late 1970s, the marginal corporate tax rate on large corporations in the U.S. and Canada was the same, at 36%. Today it is still 36% in the United States, but through the Mulroney years, the Chrétien years, the Martin years and now under the current government, those taxes have been reduced.

À la fin des années 1970, le taux marginal d'imposition des grandes sociétés était identique aux États-Unis et au Canada, à 36 p. 100. De nos jours, ce taux est toujours de 36 p. 100 aux États-Unis, mais, au Canada, il a été réduit par les gouvernements Mulroney, Chrétien et Martin, ainsi que par le gouvernement actuel.


Today that marginal tax rate for large corporations in the U.S. is still 36%, but for Canadian corporations it has dwindled down to 16.5%, which has not resulted in investment.

Aujourd'hui, ce taux marginal d'imposition est toujours de 36 p. 100 aux États-Unis, mais il est descendu à 16,5 p. 100 pour les entreprises canadiennes, sans toutefois engendrer d'investissements.


The reduced rates listed in Annex H are optional, so that, apart from a few categories in respect of which reduced rates are largely applied throughout Europe, there are already today huge disparities between Member States.

Les taux réduits énumérés à l’annexe H sont facultatifs, ainsi, à part quelques catégories qui se voient largement appliquer des taux réduits de TVA partout en Europe, il existe déjà aujourd’hui de grandes disparités entre États membres.


The tax rates of large corporations were raised by 12.5 per cent and corporate surtaxes increased by 1 per cent, from 3 per cent to 4 per cent. These increases will be passed on to consumers and will ultimately fall on the middle class, the very heart and soul of the support of the Liberal party, in the form of higher prices (1130 ) The Liberals placed a temporary capital tax on large deposit taking institutions.

On a augmenté le taux d'imposition des grandes sociétés de 12,5 p. 100 et la surtaxe sur les sociétés de 1 p. 100, la faisant passer de 3 p. 100 à 4 p. 100. Ces augmentations seront refilées aux consommateurs et finiront par retomber sur la classe moyenne, où se retrouve le plus grand nombre de partisans des libéraux, sous la forme d'une augmentation des prix (1130) Les libéraux ont décidé de soumettre les grandes institutions de d ...[+++]


First, the tax rate for large corporations goes up from 0.2 per cent to 0.225 per cent. As well, the surtax rate for companies increases from 3 to 4 per cent.

Par exemple, en premier lieu, le taux d'impôt des grandes sociétés passe de 0,2 p. 100 à 0,225 p. 100. Le taux de la surtaxe des sociétés est porté de 3 à 4 p. 100. Jumelées, ces deux mesures entraîneront des recettes supplémentaires de 260 millions par année.


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