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Cash disbursement
Cash flow
Cash outflow
Condition broodstock
Conditioning broodstock
Cross recessed raised countersunk head tapping screw
Cross recessed raised oval head tapping screw
Disbursement
Disbursement of government funds
Disbursement of public funds
Disbursement of public money
Disbursement rate
Fast disbursing instrument
Fast disbursing loan
Fast disbursing means
Grow plants
Handle raising apparatus
Hanging knee raise to the side
Hanging lateral leg raise
Hanging oblique raise
Hanging side knee raise
Hanging side oblique knee raise
Hanging side oblique leg raise
Hanging side raise
Hanging side-twist raise
Operate lifting equipment
Plant raising
Quick disbursing facility
Quick disbursing loan
Quick-disbursing loan
Raise broodstock
Raise plants
Raising broodstock
Raising plants
Rate of disbursement
Recessed raised countersunk head tapping screw
Recessed raised oval head tapping screw
Use raising apparatus
Utilise raising apparatus

Vertaling van "raised and disbursed " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
fast disbursing instrument | fast disbursing means | quick disbursing facility

action à déboursement rapide


quick-disbursing loan [ fast disbursing loan | quick disbursing loan ]

prêt à décaissement rapide


disbursement of public money [ disbursement of government funds | disbursement of public funds ]

décaissement de fonds publics


cross recessed raised countersunk head tapping screw | cross recessed raised oval head tapping screw | recessed raised countersunk head tapping screw | recessed raised oval head tapping screw

vis à tôle à tête fraisée bombée à empreinte cruciforme à bout pointu | vis à tôle fraisée bombée à empreinte cruciforme à bout pointu


hanging side raise [ hanging lateral leg raise | hanging side-twist raise | hanging oblique raise | hanging knee raise to the side | hanging side knee raise | hanging side oblique leg raise | hanging side oblique knee raise ]

élévation latérale des jambes à la barre fixe [ relevé latéral de jambes, suspendu | relevé latéral de genoux, suspendu | flexion latérale du bassin, suspendu ]


disbursement rate | rate of disbursement

taux de versement


handle raising apparatus | use raising apparatus | operate lifting equipment | utilise raising apparatus

utiliser un engin de levage


plant raising | raising plants | grow plants | raise plants

cultiver des plantes | cultiver des végétaux


disbursement | cash disbursement | cash outflow | cash flow

décaissement | sortie de fonds | sortie d'argent | débours | déboursé


conditioning broodstock | raise broodstock | condition broodstock | raising broodstock

s’occuper de reproducteurs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This raises issues about the extent of financial control which must be required of national agencies: national agencies disbursing significant resources from the EU budget should have to meet the same standards of control as the Commission and EU-wide agencies.

Ceci soulève la question du degré de contrôle financier dont devraient faire l'objet les agences nationales: les agences nationales déboursant des montants importants du budget communautaire devraient être soumises aux mêmes normes de contrôle que la Commission et les agences communautaires.


For the purposes of the Recommendation to Member States and the Framework for a Code of Conduct, NPOs are deemed to be organisations, legal persons, legal arrangements whose principal purpose is to “engage in the raising and/or disbursing funds for charitable, religious[22], cultural, educational, social or fraternal purposes, or for the carrying out of other types of good works”. [23].

Aux fins de la recommandation aux États membres et du cadre pour un code de conduite, les OBNL doivent s'entendre comme des organisations, des personnes morales et autres entités juridiques dont l'objet principal est d'être «impliqué[] dans la collecte ou la distribution de fonds pour des motifs caritatifs, religieux[22], culturels, éducatifs, sociaux ou confraternels, ou pour d'autres types de bonnes œuvres»[23].


282. Urgently requests, in this context, a forensic auditing of the PEGASE DFS disbursement to ensure that none of its funding is disbursed or channelled illegally to ineligible groups, and insists on the Commission and the EEAS to raise this problem with the Palestinian Authority to prevent any further diversion of the PEGASE funding in 2014;

282. demande, dans ce contexte, qu'un audit légal du décaissement de l'AFD de PEGASE soit mené de toute urgence afin de garantir qu'aucun de ses crédits n'est décaissé ni transmis illégalement à des groupes non éligibles, et insiste pour que la Commission et le SEAE abordent ce problème avec l'Autorité palestinienne, afin d'empêcher tout nouveau détournement des financements au titre de PEGASE en 2014;


70. Emphasis that the revision of the External Financial Assistance instruments should be seen as an opportunity to strengthen the European external policy, particularly in the current process of transition towards democracy in the Southern Neighbourhood; calls for more flexibility and rapidity in disbursing financial assistance to eligible countries in crisis situations; stresses the need for the Commission to strengthen the capacities of the beneficiary countries to assume ownership of the assistance and in this way maximise its impact; asks the Commission to build on lessons learnt from the previous generation of external financial ...[+++]

70. souligne que la révision des instruments d'aide financière extérieure doit être considérée comme l'occasion de renforcer la politique extérieure européenne, notamment dans le cadre de la transition démocratique que connaissent les pays du voisinage méridional de l'Union; demande que le paiement des aides financières aux pays éligibles en situation de crise soit plus flexible et plus rapide; souligne que la Commission doit renforcer l'aptitude des pays bénéficiaires à assurer eux-mêmes la gestion de l'aide afin d'en maximiser l'impact; demande à la Commission de tirer l ...[+++]


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56. Emphasises that revision of the external financial assistance instruments should be seen as an opportunity to strengthen European external policy, particularly during the current process of transition towards democracy in the Southern Neighbourhood; calls for more flexibility and rapidity in disbursing financial assistance to eligible countries in crisis situations; stresses the need for the Commission to strengthen the capacities of the beneficiary countries to assume ownership of the assistance and in this way maximise its impact; asks the Commission to build on lessons learnt from the previous generation of external financial i ...[+++]

56. souligne que la révision des instruments d'aide financière extérieure doit être considérée comme l'occasion de renforcer la politique extérieure européenne, notamment dans le cadre de la transition démocratique que connaissent les pays du voisinage méridional de l'Union; demande que le paiement des aides financières aux pays éligibles en situation de crise soit plus flexible et plus rapide; souligne que la Commission doit renforcer l'aptitude des pays bénéficiaires à assurer eux-mêmes la gestion de l'aide afin d'en maximiser l'impact; demande à la Commission de tirer l ...[+++]


Funds raised but not yet disbursed shall be kept at all times on dedicated cash or securities account which are handled in accordance with rules applying to off-budget operations and cannot be used for any other goal than to provide financial assistance to Member States under the present mechanism.

Les fonds collectés sur les marchés mais non encore décaissés sont maintenus en permanence sur un compte de liquidités ou un compte-titres spécial géré conformément aux règles applicables aux opérations hors budget et ne peuvent être mobilisés pour une autre finalité que l'octroi d'une assistance financière aux États membres au titre du présent mécanisme.


9. Urges the Commission to increase its capacity in terms of staff and resources, both at headquarters and at delegation level, in order to support its health strategy in the countries concerned and to ensure the effectiveness of the GFATM disbursements; and calls for a greater prioritisation of easily preventable diseases, such as diarrhoeal diseases, which could be largely avoided by the simple means of universal access to soap and appropriate hand-washing awareness-raising campaigns;

9. demande instamment à la Commission de renforcer ses moyens, en personnel et autres ressources, tant à son siège qu'au niveau de ses délégations, pour appuyer sa stratégie sanitaire dans les pays concernés et assurer l'efficacité des dépenses du GFATM; demande qu'une priorité renforcée soit accordée aux maladies faciles à prévenir, par exemple les diarrhées, qui pourraient largement être évitées par des moyens simples tels que l'accès universel au savon et des campagnes de sensibilisation appropriées sur l'hygiène des mains;


1a. Any revenue raised under Article 6 which is not disbursed under this Article will be applied to restructuring actions in ACP countries signatories to the ACP/EU Sugar Protocol to the Cotonou Agreement.

1 bis. Les recettes dégagées en vertu de l'article 6 qui ne sont pas réutilisées au titre du présent article servent à financer des actions de restructuration dans les pays ACP signataires du Protocole ACP/UE sur le sucre de l'Accord de Cotonou.


For the purposes of the Recommendation to Member States and the Framework for a Code of Conduct, NPOs are deemed to be organisations, legal persons, legal arrangements whose principal purpose is to “engage in the raising and/or disbursing funds for charitable, religious[22], cultural, educational, social or fraternal purposes, or for the carrying out of other types of good works”. [23].

Aux fins de la recommandation aux États membres et du cadre pour un code de conduite, les OBNL doivent s'entendre comme des organisations, des personnes morales et autres entités juridiques dont l'objet principal est d'être «impliqué[] dans la collecte ou la distribution de fonds pour des motifs caritatifs, religieux[22], culturels, éducatifs, sociaux ou confraternels, ou pour d'autres types de bonnes œuvres»[23].


This raises issues about the extent of financial control which must be required of national agencies: national agencies disbursing significant resources from the EU budget should have to meet the same standards of control as the Commission and EU-wide agencies.

Ceci soulève la question du degré de contrôle financier dont devraient faire l'objet les agences nationales: les agences nationales déboursant des montants importants du budget communautaire devraient être soumises aux mêmes normes de contrôle que la Commission et les agences communautaires.


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