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Basic rail network
Canadian Rails to Greenways Network
Enforce rail safety regulations
Enforce railroad safety regulations
Enforce railway safety regulations
Enforce safety regulations for rail networks
European high-speed rail network
European high-speed train network
European network of high speed trains
HSR network
High-speed rail network
Inspect rail track
Perform inspections of rail track
Perform rail track inspections
Perform railway network inspections
Rail network
Rail roads
Rail routes
Railway line
Railway track
Train network
Train routes
Vehicles which run on rails

Vertaling van "rail networks which " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
rail network [ railway line | railway track ]

réseau ferroviaire [ ligne ferroviaire | voie ferrée ]


inspect rail track | perform inspections of rail track | perform rail track inspections | perform railway network inspections

effectuer des inspections de voies ferrées


European high-speed rail network | European high-speed train network | European network of high speed trains

réseau européen de trains à grande vitesse | réseau européen TGV


enforce railroad safety regulations | enforce safety regulations for rail networks | enforce rail safety regulations | enforce railway safety regulations

appliquer les règles de sécurité ferroviaire


rail routes | train network | rail roads | train routes

itinéraires des trains


European high-speed rail network | European high-speed train network

réseau européen de trains à grande vitesse


Canadian Rails to Greenways Network

Canadian Rail to Greenways Network


HSR network [ high-speed rail network ]

réseau à grande vitesse




vehicles which run on rails

matériel ferroviaire roulant
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The largely preferred TEN-T planning approach would be characterized as follows: While maintaining the fairly dense rail, road, inland waterways, ports and airports networks, which constitute the “comprehensive network” as the basic layer of the TEN-T and are, in large part, derived from the corresponding national networks, the “core network” would overlay the “comprehensive” network and give expression to a genuine European planning perspective focused on bringing about a systemic improvement in the transport sys ...[+++]

On pourrait décrire l'approche de planification du RTE-T qui a été privilégiée comme suit: il s'agirait de maintenir un "socle" de RTE-T composé des réseaux relativement denses de voies ferrées, de routes, de voies navigables intérieures, de ports et d'aéroports qui constituent le «réseau global» et sont issus, pour la plupart, des réseaux nationaux correspondants, auquel on superposerait un «réseau central» qui concrétiserait une véritable perspective européenne de planification, axée sur l'accroissement systémique de l'efficacité des ressources du réseau de transport et une réduction globale notable des émissions de gaz à effet de serr ...[+++]


It was established in an attempt to surge capacity towards what was clearly, objectively, the most pressing problem facing the rail network, which was moving grain because of the extraordinary crop and because of the winter conditions.

Il a été établi en vue de donner une poussée soudaine à la capacité relative à ce qui était clairement et objectivement le problème le plus pressant auquel était confronté le réseau ferroviaire, c'est-à-dire de transporter le grain en raison de l'extraordinaire récolte et des conditions hivernales.


Bill C-23 will allow the use of certain port facilities in the regions and will also maximize the use of the rail network, which has some underutilized lines.

Le projet de loi C-23 permettra d'utiliser certaines installations portuaires en région et aussi de maximiser l'utilisation du réseau ferroviaire dont certains tronçons sont sous-utilisés.


West Central Road & Rail began offering producer car loading on an ongoing basis along our rail network, which generated orders and in turn gave the Canadian Wheat Board leverage to push for rail service.

La West Central Road & Rail a commencé à offrir de charger des wagons de producteur sur une base permanente le long de notre réseau ferroviaire, ce qui a stimulé les commandes et, par ricochet, a donné à la Commission canadienne du blé un outil pour exiger un service ferroviaire.


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Member States should be allowed to fulfil the obligations to identify the entity in charge of maintenance and to certify it through alternative measures in the case of vehicles registered in a third country and maintained according to the law of that country, vehicles which are used on networks or lines the track gauge of which is different from that of the main rail network within the Community and for which the requirement to identify an entity in charge of maintenance i ...[+++]

Il convient d'autoriser les États membres à remplir les obligations d'identification et de certification de l'entité chargée de l'entretien par d'autres mesures dans le cas de véhicules immatriculés dans un pays tiers et entretenus conformément à la législation de ce pays, de véhicules utilisés sur des réseaux ou des lignes dont l'écartement des voies est différent de celui du réseau ferroviaire principal dans la Communauté et pour lesquels l'exigence d'identification d'une entité chargée de l'entretien est assurée par des accords internationaux conclus avec les pays tiers, et de véhicules utilisés par des chemins de fer à caractère patr ...[+++]


11. In the case of vehicles running between a Member State and a third country, on a network whose track gauge is different from that of the main rail network within the Community and for which a derogation may be granted in accordance with Article 9(5) or which are subject to specific cases, the national rules referred to in Articles 22 and 24 may include international agreements in so far as they are compatible with Community legislation.

11. Dans le cas de véhicules circulant entre un État membre et un pays tiers, sur un réseau dont l'écartement des voies est différent de celui du réseau ferroviaire principal de la Communauté, et auxquels une dérogation peut être accordée en vertu de l'article 9, paragraphe 5, ou qui constituent un cas spécifique, les règles nationales visées aux articles 22 et 24 peuvent comprendre des accords internationaux dans la mesure où ceux-ci sont compatibles avec la législation communautaire.


3. The conventional rail network shall comprise lines for the conventional transport by rail of passengers and freight, including the rail segments of the trans-European combined transport network referred to in Article 14, access links to sea and inland ports of common interest and those freight terminals which are open to all operators.

3. Le réseau ferroviaire conventionnel est composé de lignes pour le transport ferroviaire conventionnel de voyageurs et de fret, y compris les liaisons ferroviaires du transport combiné visées à l'article 14, les accès aux ports de mer et aux ports intérieurs d'intérêt commun, ainsi que les terminaux de fret ouverts à tous les exploitants.


You would have impacts not only on the actual Orléans Express network where it competes directly with VIA Rail, but you would have impacts on regions such as the Saguenay and Lac Saint-Jean area, the north shore of the St. Lawrence, and the Abitibi, which have services that do interconnect with our network but not necessarily with the rail system.

Il y aurait des conséquences non seulement pour le réseau Orléans Express lorsqu'il est en concurrence directe avec VIA Rail, mais aussi sur des régions comme le Saguenay et le Lac Saint-Jean, la rive nord du Saint-Laurent et l'Abitibi, où il existe des services qui sont reliés à notre réseau mais pas nécessairement avec le réseau ferroviaire.


I am curious to see the potential impact of the proposed rail amalgamation, which would create a network across North America with only one eastern outlet, that being in Halifax.

Je suis curieux de voir quel pourrait être l'effet de la fusion des sociétés ferroviaires qui est proposée et qui créerait un réseau dans toute l'Amérique du Nord dont le seul débouché dans l'Est serait Halifax.


With regard to interoperable rail systems, European legislation addresses railway noise at source through directives on railway interoperability for high-speed rail (Council Directive 96/48/EC [17]) and conventional rail (Directive 2001/16/EC [18]), which provide a legislative framework for technical and operational harmonisation of the rail network.

En ce qui concerne les systèmes ferroviaires interopérables, la législation européenne traite du bruit ferroviaire à la source par le biais des directives relatives à l'interopérabilité du système ferroviaire transeuropéen à grande vitesse (directive 96/48/CE [17]) et du système ferroviaire transeuropéen classique (directive 2001/16/CE [18]), qui fournissent un cadre législatif pour l'harmonisation technique et opérationnelle du réseau ferroviaire.


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