Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administration of rail delays
CUI
FERI
Identify and manage risks in rail operations
Identify and manage risks in railway operations
Management of rail disruption
Management of railway disruption
PRIME
Perform rail operations risk management
Platform for European Rail Infrastructure Managers
Project to fund and expand the rail infrastructure
Quebec-Ontario Rail Infrastructure Planning Group
RIF
Rail Infrastructure Directorate
Rail Infrastructure Directorate a Guide
Rail Infrastructure Fund
Rail disruption management
Rail infrastructure
Railway infrastructure

Traduction de «rail infrastructure manager » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
High Level Platform of Rail Infrastructure Managers in Europe | Platform for European Rail Infrastructure Managers | PRIME [Abbr.]

plateforme de haut niveau pour les gestionnaires européens d’infrastructure ferroviaire | PRIME [Abbr.]


rail infrastructure | railway infrastructure

infrastructure ferroviaire


Rail Infrastructure Directorate: a Guide

Guide sur la Direction d'infrastructure ferroviaire


Rail Infrastructure Directorate

Direction d'infrastructure ferroviaire


Quebec-Ontario Rail Infrastructure Planning Group

Groupe de planification des infrastructures ferroviaires Québec-Ontario


project to fund and expand the rail infrastructure [ FERI ]

projet de financement et aménagement de l'infrastructure ferroviaire | projet FAIF [ FAIF ]


Rail Infrastructure Fund [ RIF ]

fonds d'infrastructure ferroviaire [ FIF ]


identify and manage risks in rail operations | identify and manage risks in railway operations | develop strategies to mitigate risks in rail operations | perform rail operations risk management

effectuer la gestion des risques liés à des opérations ferroviaires


administration of rail delays | management of railway disruption | management of rail disruption | rail disruption management

gestion des perturbations du trafic ferroviaire


Uniform Rules concerning the Contract of Use of Infrastructure in International Rail Traffic | CUI [Abbr.]

Règles uniformes concernant le contrat d’utilisation de l’infrastructure en trafic international ferroviaire | CUI [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission has decided to refer Portugal to the Court of Justice of the EU (the Court) for failing to comply with a previous judgement of the Court concerning EU rules on balancing the accounts of rail infrastructure managers. In Judgement C-557/10 of 25 October 2012, the Court ruled that Portugal was in breach of EU law (first railway package) for not adopting the national measures necessary to ensure that the accounts of the rail infrastructure manager are balanced.

La Commission a décidé de saisir la Cour de justice de l’UE (la Cour) d’un recours contre le Portugal pour non-respect d’un précédent arrêt de la Cour concernant les règles de l’UE visant à garantir l’équilibre des comptes des gestionnaires de l’infrastructure ferroviaire.Dans son arrêt du 25 octobre 2012 dans l'affaire C-557/10, la Cour a déclaré que le Portugal, en n’adoptant pas les mesures nationales nécessaires pour garantir que les comptes du gestionnaire de l’infrastructure sont en équilibre, a manqué aux obligations qui lui incombent en vertu du droit de l’UE (premier paquet ferroviaire).


(2) A series of legislative measures has been adopted at European level, opening up the rail freight and international rail passenger markets to competition and establishing, by way of Directive 2012/34/EU of the European Parliament and of the Council of 21 November 2012 establishing a single European railway area (recast), certain fundamental principles which include that railway undertakings shall be managed according to principles that apply to commercial companies, that entities responsible for the allocation of capacity and charging for rail infrastructure shall be ...[+++]

(2) Une série de mesures législatives ont été adoptées au niveau européen, ouvrant à la concurrence le marché du fret ferroviaire ainsi que le marché des services internationaux de transport de voyageurs par chemin de fer et définissant certains principes fondamentaux dans la directive 2012/34/UE du Parlement européen et du Conseil, du 21 novembre 2012 établissant un espace ferroviaire unique européen (refonte). Ces principes comprennent notamment les éléments suivants: les entreprises ferroviaires doivent être gérées selon les principes applicables aux sociétés commerciales, les entités responsables de la répartition des capacités et de la tarification de l’infrastructure ferroviai ...[+++]


(2) A series of legislative measures has been adopted at European level, opening up the rail freight and international rail passenger markets to competition and establishing, by way of Directive 2012/34/EU of the European Parliament and of the Council of 21 November 2012 establishing a single European railway area (recast)3a , certain fundamental principles which include that railway undertakings shall be managed according to principles that apply to commercial companies, that entities responsible for the allocation of capacity and charging for rail infrastructure shall be ...[+++]

(2) Une série de mesures législatives ont été adoptées au niveau européen, ouvrant à la concurrence le marché du fret ferroviaire ainsi que le marché des services internationaux de transport de voyageurs par chemin de fer et définissant certains principes fondamentaux dans la directive 2012/34/UE du Parlement européen et du Conseil, du 21 novembre 2012 établissant un espace ferroviaire unique européen (refonte)1 . Ces principes comprennent notamment les éléments suivants: les entreprises ferroviaires doivent être gérées selon les principes applicables aux sociétés commerciales, les entités responsables de la répartition des capacités et de la tarification de l’infrastructure ferroviai ...[+++]


(2) A series of legislative measures has been adopted at European level, opening up the rail freight and international rail passenger markets to competition and establishing, by way of Directive 2012/34/EU of the European Parliament and of the Council of 21 November 2012 establishing a single European railway area (recast), certain fundamental principles which include that railway undertakings shall be managed according to principles that apply to commercial companies, that entities responsible for the allocation of capacity and charging for rail infrastructure shall be ...[+++]

(2) Une série de mesures législatives ont été adoptées au niveau européen, ouvrant à la concurrence le marché du fret ferroviaire ainsi que le marché des services internationaux de transport de voyageurs par chemin de fer et définissant certains principes fondamentaux dans la directive 2012/34/UE du Parlement européen et du Conseil, du 21 novembre 2012 établissant un espace ferroviaire unique européen (refonte). Ces principes comprennent notamment les éléments suivants: les entreprises ferroviaires doivent être gérées selon les principes applicables aux sociétés commerciales, les entités responsables de la répartition des capacités et de la tarification de l’infrastructure ferroviai ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Within two years after transposition of this Directive, Member States shall require infrastructure managers to participate and cooperate in a network to develop the Union rail infrastructure, in particular to ensure timely and efficient implementation of the trans-European transport network, including the core network corridors, rail freight corridors according to Regulation (EU) No 913/2010 and the European Rail Traffic Management System (ERTMS) deployment plan laid down in Decision 2012/88/EU, and the efficie ...[+++]

1. Les États membres exigent, dans un délai de deux ans après la transposition de la présente directive, que les gestionnaires de l'infrastructure participent et coopèrent à un réseau destiné à développer l'infrastructure ferroviaire de l'Union, notamment en vue d'assurer une mise en œuvre rapide et efficace du réseau transeuropéen de transport, notamment les corridors du réseau central, les corridors de fret ferroviaire en vertu du règlement (UE) n° 913/2010 et le plan de déploiement du système européen de gestion du trafic ferroviai ...[+++]


1. Member States shall ensure that infrastructure managers participate and cooperate in a network to develop the Union rail infrastructure, in particular to ensure timely and efficient implementation of the trans-European transport network, including the core network corridors, rail freight corridors according to Regulation (EU) No 913/2010 and the European Rail Traffic Management System (ERTMS) deployment plan laid down in Decision 2012/88/EU.

1. Les États membres veillent à ce que les gestionnaires de l'infrastructure participent et coopèrent à un réseau destiné à développer l'infrastructure ferroviaire de l'Union, notamment en vue d'assurer une mise en œuvre rapide et efficace du réseau transeuropéen de transport, notamment les corridors du réseau central, les corridors de fret ferroviaire en vertu du règlement (UE) n° 913/201011 et le plan de déploiement du système européen de gestion du trafic ferroviaire (ERTMS) fixé par la décision 2012/88/UE.


The infringements raised with France and the United Kingdom concern the lack of independence of the rail infrastructure manager of the Channel Fixed Link and the insufficient implementation of provisions in the first railway package concerning rail access charging, the independent regulatory body and capacity allocation as regards the Channel Fixed Link.

Les procédures d'infraction lancées à l'encontre de la France et du Royaume-Uni portent sur le manque d'indépendance du gestionnaire de l'infrastructure ferroviaire de la liaison fixe transmanche et sur la mise en œuvre insuffisante des dispositions du premier paquet ferroviaire concernant la tarification de l’accès aux voies, l'autorité de régulation indépendante et la répartition des capacités pour ladite liaison.


Improved operations on international rail freight corridors will result from stronger cooperation between rail infrastructure managers on various operational issues, such as coordination of investments and works, capacity allocation and traffic management with due guarantee given to rail freight in terms of performance, reinforced cooperation with terminals, centralised publication of conditions for access and accrued powers for regulatory bodies to monitor non-discriminatory access.

L'exploitation des corridors internationaux de fret ferroviaire sera améliorée grâce à une coopération plus forte des gestionnaires d'infrastructure ferroviaire sur diverses questions opérationnelles, telles que la coordination des investissements et des travaux, l'attribution des capacités et la gestion du trafic. Des garanties seront également données au fret ferroviaire en matière de performances, de renforcement de la coopération avec les gestionnaires des terminaux, de centralisation de la publication des informations sur les con ...[+++]


This regulation will boost cross-border cooperation and coordination to give fresh impetus to the rail freight sector along major international rail corridors while taking full advantage of existing initiatives to modernise rail infrastructure under the TEN-T and cohesion policy and to deploy the European Rail Traffic Management System (ERTMS).

Ce règlement dynamisera la coopération et la coordination transnationales pour donner un nouvel élan au secteur du fret ferroviaire le long des principaux corridors ferroviaires internationaux. À cette fin seront dûment prises en compte les initiatives, d'une part, de modernisation de l'infrastructure déjà lancées dans le cadre du RTE-T et de la politique de cohésion et, d'autre part, de déploiement du système européen de gestion du trafic ferroviaire (ERTMS).


Rail freight in Europe will be given a boost thanks to new European Union rules designed to foster the development of a high-quality rail infrastructure management at international level.

Le fret ferroviaire européen va bénéficier de nouvelles règles européennes qui devraient améliorer la gestion de l'infrastructure ferroviaire au niveau international.


w