Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Canadian Centre for Quality Education and Opportunity
EQARF
EQAVET
Educate staff on call quality assurance
Educational quality
European Quality Assurance Reference Framework
Incheon Declaration
Instruct staff on call quality assurance
Organization for Quality Education
Quality education
Quality in education
Quality of teaching
SQE
Society for Quality Education
Teach staff on call quality assurance
Teaching quality
Train staff on call quality assurance

Traduction de «quality education should » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Society for Quality Education [ SQE | Organization for Quality Education ]

Society for Quality Education [ SQE | Organization for Quality Education ]


Towards a quality education agenda as part of a renewed education system for New Brunswick

Une éducation de qualité et le renouvellement du système scolaire au Nouveau-Brunswick


Incheon Declaration | Incheon Declaration: Towards inclusive and equitable quality education and lifelong learning for all

Déclaration d’IncheonVers une éducation inclusive et équitable de qualité et un apprentissage tout au long de la vie pour tous | déclaration d'Incheon




Canadian Centre for Quality Education and Opportunity

Centre canadien pour une éducation de qualité et d'opportunité


teaching quality [ quality in education | quality of teaching | educational quality(UNBIS) ]

qualité de l'enseignement [ qualité de l'éducation ]


Definition: A rare disorder in which the patient complains spontaneously that his or her mental activity, body, and surroundings are changed in their quality, so as to be unreal, remote, or automatized. Among the varied phenomena of the syndrome, patients complain most frequently of loss of emotions and feelings of estrangement or detachment from their thinking, their body, or the real world. In spite of the dramatic nature of the experience, the patient is aware of the unreality of the change. The sensorium is normal and the capacity for emotional expression intact. Depersonalization-derealization symptoms may occur as part of a diagnos ...[+++]

Définition: Trouble rare, au cours duquel le sujet se plaint spontanément d'une altération qualitative de son activité mentale, de son corps et de son environnement, ceux-ci étant perçus comme irréels, lointains ou robotisés . Les plaintes concernant une perte des émotions et une impression d'étrangeté ou de détachement par rapport à ses pensées, à son corps, ou le monde réel, constituent les plus fréquentes des multiples manifestations caractérisant ce trouble. En dépit de la nature dramatique de ce type d'expérience, le sujet est conscient de la non-réalité du changement. L'orientation est normale et les capacités d'expression émotionn ...[+++]


Definition: A condition of unsatisfactory quantity and/or quality of sleep, which persists for a considerable period of time, including difficulty falling asleep, difficulty staying asleep, or early final wakening. Insomnia is a common symptom of many mental and physical disorders, and should be classified here in addition to the basic disorder only if it dominates the clinical picture.

Définition: Affection dans laquelle la durée et la qualité du sommeil ne sont pas satisfaisantes; qui persiste pendant une période prolongée; il peut s'agir d'une difficulté d'endormissement, d'une difficulté à rester endormi ou d'un réveil matinal précoce. L'insomnie est un symptôme commun à de nombreux troubles mentaux ou physiques; elle ne doit être classée ici, parallèlement au diagnostic principal, que lorsqu'elle domine le tableau clinique.


educate staff on call quality assurance | instruct staff on call quality assurance | teach staff on call quality assurance | train staff on call quality assurance

former le personnel à l'assurance de la qualité des appels


European Quality Assurance Reference Framework | European Quality Assurance Reference Framework for Vocational Education and Training | EQARF [Abbr.] | EQAVET [Abbr.]

cadre européen de référence pour l'assurance de la qualité | cadre européen de référence pour l'assurance de la qualité dans l'enseignement et la formation professionnels | CERAQ [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
51. Stresses that education is the key to developing self-sustainable societies; urges that access to all levels of quality education should be reflected in the new global development framework, and that the framework should also address the issue of access to education in emergency and crisis situations; underlines the need to foster participatory citizenship through the full exercise of civic and political rights as well as building knowledge-based and innovative societies;

51. souligne que l'éducation est essentielle pour instaurer des sociétés autosuffisantes; demande instamment que l'accès à tous les niveaux d'une formation de qualité soit inscrit dans le nouveau cadre de développement, qui devra également traiter la question de l'accès à l'éducation dans des situations d'urgence et de crise; insiste sur la nécessité d'encourager la citoyenneté participative à travers le plein exercice des droits civiques et politiques et l'instauration de sociétés innovantes fondées sur le savoir;


The ESF should undertake to tackle early school leaving, promote equal access to good quality education, invest in vocational education and training, improve the labour market relevance of education and training systems and enhance life-long learning, including formal, non-formal and informal learning pathways.

Il convient que le FSE traite du décrochage scolaire, favorise l'égalité d'accès à un enseignement de qualité, investisse dans l'enseignement et la formation professionnels, améliore l'adéquation entre les systèmes d'enseignement et de formation, d'une part, et le marché du travail, d'autre part, et renforce l'apprentissage tout au long de la vie, notamment les filières d'apprentissage formel, non formel et informel.


36. Emphasises that quality education should be a priority including in situations of conflict and fragility, and welcomes the Commission's plan to address education in its humanitarian aid operations; underlines the need for operational guidelines committing the EU to including education in every stage of its humanitarian response, in line with the minimum standards outlined by the Interagency Network for Education in Emergencies, and calls for sufficient funding and staffing at EU level to implement the new policy commitment;

36. met l'accent sur le fait que dispenser un enseignement de qualité devrait être une priorité, en particulier dans des situations de conflit et de fragilité, et salue le projet de la Commission visant à se pencher sur l'éducation dans ses opérations d'aide humanitaire; souligne qu'il y a lieu d'établir des orientations opérationnelles afin d'engager l'Union à inclure l'éducation à chaque étape de ses actions humanitaires, conformément aux normes minimales énoncées par le Réseau inter-agences d'éducation d'urgence, et demande la mis ...[+++]


Considers that education should be placed at the very heart of the Union's economic strategy, with the goal of raising the overall quality of all levels of education and training in the EU, combining excellence and equity and reforming the educational model; believes that education should constitute a public good in the eyes of the Union, with investment in all aspects of the education system, in quality of education and in broadening access to higher education; proposes the introduction of ...[+++]

estime que l'éducation doit être placée au cœur même de la stratégie économique de l'Union, en vue d'améliorer la qualité globale de tous les niveaux d’éducation et de formation au sein de l'Union, en alliant excellence et équité et en réformant le système éducatif; considère que pour l'Union, l'éducation doit constituer un bien commun, l'investissement devant porter sur tous les volets du système éducatif, sur la qualité de l'éducation et sur l'élargissement de l'accès à l'enseignement supérieur; propose qu'un système permanent et ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. Urges the Commission to examine opportunities to strengthen anti-discrimination legislation in the area of education, focusing on desegregation, and to report on its findings to Parliament within one year following adoption of this resolution; reiterates that equal access to quality education should be a priority under a European strategy on the Roma; urges the Commission to redouble its efforts to fund and support actions in the Member States which aim to integrate Romani children into mainstream education from an early age; urges the Commission to support programmes fostering positive action for Roma in the fields of secondary a ...[+++]

14. invite instamment la Commission à examiner la possibilité de renforcer la législation antidiscrimination en matière d'éducation, en mettant l'accent sur la déségrégation, et à rendre compte de ses conclusions au Parlement dans un délai d'un an suivant l'adoption de la présente résolution; réaffirme que l'égalité d'accès à une éducation de qualité doit compter parmi les priorités d'une stratégie européenne pour les Roms; demande à la Commission de redoubler d'efforts pour financer et soutenir les actions menées dans les États mem ...[+++]


14. Urges the Commission to examine opportunities to strengthen anti-discrimination legislation in the area of education, focusing on desegregation, and to report on its findings to Parliament within one year following adoption of this resolution; reiterates that equal access to quality education should be a priority under a European strategy on the Roma; urges the Commission to redouble its efforts to fund and support actions in the Member States which aim to integrate Romani children into mainstream education from an early age; urges the Commission to support programmes fostering positive action for Roma in the fields of secondary a ...[+++]

14. invite instamment la Commission à examiner la possibilité de renforcer la législation antidiscrimination en matière d'éducation, en mettant l'accent sur la déségrégation, et à rendre compte de ses conclusions au Parlement dans un délai d'un an suivant l'adoption de la présente résolution; réaffirme que l'égalité d'accès à une éducation de qualité doit compter parmi les priorités d'une stratégie européenne pour les Roms; demande à la Commission de redoubler d'efforts pour financer et soutenir les actions menées dans les États mem ...[+++]


9. Urges the Commission to examine opportunities to strengthen anti-discrimination legislation in the area of education, focusing on desegregation, and to report on its findings to Parliament within one year following adoption of this resolution; reiterates that equal access to quality education should be a priority under a European strategy on the Roma; urges the Commission to redouble its efforts to fund and support actions in the Member States which aim to integrate Romani children into mainstream education from an early age; urges the Commission to support programmes fostering positive action for Roma in the fields of secondary an ...[+++]

9. invite la Commission à examiner la possibilité de renforcer la législation antidiscrimination en matière d'éducation, en mettant l'accent sur la déségrégation, et à rendre compte de ses conclusions au Parlement dans un délai d'un an; réaffirme que l'égalité d'accès à une éducation de qualité doit compter parmi les priorités d'une stratégie européenne pour les Roms; demande à la Commission de redoubler d'efforts pour financer et soutenir les actions menées dans les États membres afin d'intégrer les enfants roms dans le système édu ...[+++]


Believes that, while education should remain the responsibility of the Member States, EU investments and EU-wide recognition of qualifications are needed in all aspects of the education system, in the quality of education and in broadening access to higher education; proposes the introduction of a permanent and inclusive European-level system of lifelong learning guidelines, under which the Union's Erasmus and Leonardo programmes for education and training mobility would become more generally accessible;

estime que, bien que l'éducation doive continuer à relever de la responsabilité des États membres, des investissements de l'Union ainsi qu'une reconnaissance au niveau européen des qualifications sont nécessaires dans tous les volets du système éducatif, dans la qualité de l'éducation et dans le nombre de personnes ayant accès à un enseignement supérieur; propose qu'un système permanent et inclusif d'orientations relatives à l'apprentissage tout au long de la vie à l'échelle européenne soit mis en place, incluant la généralisation de ...[+++]


In order to ensure access to quality education and training for all and to improve educational outcomes, Member States should invest efficiently in education and training systems notably to raise the skill level of the EU’s workforce, allowing it to meet the rapidly changing needs of modern labour markets and society at large.

Pour permettre à tous d’accéder à un enseignement et à une formation de qualité et améliorer les résultats obtenus dans le domaine de l’éducation, les États membres devraient investir de manière efficace dans les systèmes d’éducation et de formation, notamment en vue de relever le niveau de compétences de la main-d’œuvre de l’Union européenne, qui serait alors plus à même de répondre à l’évolution rapide des besoins des marchés modernes du travail et de la société dans son ensemble.


(1) the Treaty establishing the European Community provides that the latter's action shall contribute, inter alia, to the development of quality education and training; measures under this programme should promote the European dimension of education and contribute to the development of quality education with a view to encouraging life-long learning;

(1) le traité instituant la Communauté européenne prévoit que l'action de celle-ci contribue, entre autres, au développement d'une éducation et d'une formation de qualité; il y a lieu que les mesures prises au titre du présent programme promeuvent la dimension européenne de l'éducation et contribuent au développement d'une éducation de qualité visant à encourager la formation tout au long de la vie;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'quality education should' ->

Date index: 2023-08-31
w