Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advocate learning programmes
Arrange educational programmes
Assess education programmes
Audit education programmes
Boost education programmes
Check education programmes
Coordinate educational programmes
Coordinate educational programs
Coordinating educational programmes
Education programme
Educational curriculum
Educational programme
Endorse education programmes
Evaluate education programmes
Promote education programmes
Qualifying PSEI
Qualifying educational program
Qualifying educational programme
Qualifying post-secondary education institution
School curriculum
School subjects
Subjects taught
Teaching curriculum
Teaching programmes
Training curriculum
Training programmes

Traduction de «qualifying educational programme » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
qualifying educational program [ qualifying educational programme ]

programme de formation admissible


audit education programmes | check education programmes | assess education programmes | evaluate education programmes

évaluer des programmes éducatifs


arrange educational programmes | coordinating educational programmes | coordinate educational programmes | coordinate educational programs

coordonner des programmes éducatifs


advocate learning programmes | endorse education programmes | boost education programmes | promote education programmes

promouvoir des programmes éducatifs








qualifying post-secondary education institution [ qualifying PSEI ]

établissement d'enseignement postsecondaire agréé


teaching curriculum [ educational curriculum | school curriculum | school subjects | subjects taught | training curriculum | Teaching programmes(ECLAS) | Training programmes(ECLAS) ]

programme d'enseignement [ programme de formation | programme éducatif | programme scolaire ]


Consultative Committee of the Asia-Pacific programme of Education for all [ Consultative Committee of the Regional Programme for the Universalization and Renewal of Primary Education and the Eradication of Illiteracy in Asia and the Pacific ]

Comité consultatif du Programme Asie-Pacifique d'éducation pour tous [ Comité consultatif du Programme régional de généralisation et de rénovation de l'enseignement primaire et d'élimination de l'analphabétisme en Asie et dans le Pacifique ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
24. Considers the shortage of qualified professionals in various fields of study and activity – including researchers, engineers, technicians and workers – to be a huge hurdle that could prevent the blue economy from fully realising its potential; maintains that this shortcoming is closely bound up with the growing disengagement and disinvestment by Member States in the spheres of science and education and with the lack of valorisation of existing professionals, especially in those Member States which suffered the most from the econo ...[+++]

24. est d'avis que le manque de professionnels qualifiés, dans différentes disciplines et dans différents secteurs d'activité – notamment de chercheurs, d'ingénieurs, de techniciens et d'ouvriers – constitue un obstacle incontournable à la pleine réalisation du potentiel de l'économie bleue; souligne que ce déficit est indissociable de la déresponsabilisation et du désinvestissement croissants de la part des États dans les domaines de la science et de l'éducation, ainsi que de la dévalorisation des professionnels existants, en partic ...[+++]


58. States that the present education and training systems are not sufficient to prevent a high drop-out rate of people with disabilities without additional public policies offering specific learning support, since the figure relating to the Europe2020 objective represents a reduction to less than 10%; stresses that this leads to significant social and employment disadvantages, and resulting poverty, among people with disabilities, especially during the present economic crisis; stresses, given the high drop-out rate of persons with disabilities and in the light of the Council Conclusions of 11 May 2010 on the social dimension of education and training, the need to invest in and promote effective (including alternative) ...[+++]

58. déclare que, sans des politiques publiques supplémentaires proposant des aides spécifiques à l'apprentissage, les systèmes actuels d'éducation et de formation ne suffisent pas pour éviter le taux élevé de décrochage scolaire des personnes handicapées, puisque le chiffre lié à l'objectif de la stratégie Europe 2020 représente une réduction de moins de 10 %; souligne que cette situation conduit à une inégalité sociale considérable et à une non moins grande inégalité des personnes handicapées face à l'emploi, ainsi qu'à la pauvreté qui en résulte, en particulier dans le cadre de la crise économique actuelle; souligne, compte tenu du t ...[+++]


58. States that the present education and training systems are not sufficient to prevent a high drop-out rate of people with disabilities without additional public policies offering specific learning support, since the figure relating to the Europe2020 objective represents a reduction to less than 10%; stresses that this leads to significant social and employment disadvantages, and resulting poverty, among people with disabilities, especially during the present economic crisis; stresses, given the high drop-out rate of persons with disabilities and in the light of the Council Conclusions of 11 May 2010 on the social dimension of education and training, the need to invest in and promote effective (including alternative) ...[+++]

58. déclare que, sans des politiques publiques supplémentaires proposant des aides spécifiques à l'apprentissage, les systèmes actuels d'éducation et de formation ne suffisent pas pour éviter le taux élevé de décrochage scolaire des personnes handicapées, puisque le chiffre lié à l'objectif de la stratégie Europe 2020 représente une réduction de moins de 10 %; souligne que cette situation conduit à une inégalité sociale considérable et à une non moins grande inégalité des personnes handicapées face à l'emploi, ainsi qu'à la pauvreté qui en résulte, en particulier dans le cadre de la crise économique actuelle; souligne, compte tenu du t ...[+++]


However, where the differences between the fields of activity are so great that in reality the professional should follow a full programme of education and training in order to pursue, in another Member State, the activities for which he is qualified, this is a factor which is liable to discourage him from pursuing those activities in the host Member State.

En revanche, lorsque les différences entre les domaines d’activités sont si importantes que, en réalité, le professionnel devrait suivre une formation complète pour pouvoir exercer, dans un autre État membre, les activités pour lesquelles il est qualifié.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
9. Recalls that a special focus should be given to young people, bearing in mind that the EU unemployment rate has increased to over 20 %, with peaks in excess of 50 % in some Member States or some regions, and that young people, particularly the least qualified young people, are particularly hard hit in the current crisis; highlights, in particular, the detrimental effects of austerity programmes on youth unemployment in certain EU States, especially those in southern Europe, leading, for example, to a significant brain drain to oth ...[+++]

9. rappelle qu'il faut accorder une attention particulière aux jeunes en tenant compte du fait que le taux de chômage de l'UE a atteint plus de 20 %, ce chiffre dépassant 50 % dans certains États membres ou certaines régions, et que les jeunes, notamment les jeunes les moins diplômés, sont particulièrement touchés par la crise actuelle; souligne tout particulièrement les effets néfastes des programmes d'austérité en matière de chômage des jeunes dans certains États membres, en particulier dans les États du Sud, conduisant notamment à une fuite de cerveaux importante vers d'autres pays, y compris des pays tiers; rappelle également qu'au ...[+++]


9. Recalls that a special focus should be given to young people, bearing in mind that the EU unemployment rate has increased to over 20 %, with peaks in excess of 50 % in some Member States or some regions, and that young people, particularly the least qualified young people, are particularly hard hit in the current crisis; highlights, in particular, the detrimental effects of austerity programmes on youth unemployment in certain EU States, especially those in southern Europe, leading, for example, to a significant brain drain to oth ...[+++]

9. rappelle qu'il faut accorder une attention particulière aux jeunes en tenant compte du fait que le taux de chômage de l'UE a atteint plus de 20 %, ce chiffre dépassant 50 % dans certains États membres ou certaines régions, et que les jeunes, notamment les jeunes les moins diplômés, sont particulièrement touchés par la crise actuelle; souligne tout particulièrement les effets néfastes des programmes d'austérité en matière de chômage des jeunes dans certains États membres, en particulier dans les États du Sud, conduisant notamment à une fuite de cerveaux importante vers d'autres pays, y compris des pays tiers; rappelle également qu'au ...[+++]


Finally, higher education institutions have to be recognised by national authorities to be able to qualify for the Erasmus University Charter in order to take part in the Erasmus programme.

Enfin, les établissements d’enseignement supérieur doivent être reconnus par les autorités nationales pour pouvoir bénéficier de la Charte universitaire Erasmus permettant de participer au programme.


The Council also adopted by a qualified majority, the Dutch delegation voting against, its common position on a Decision establishing the second phase of the Community action programme in the field of education "Socrates".

Le Conseil a également adopté à la majorité qualifiée, la délégation néerlandaise votant contre, sa position commune sur une décision établissant la deuxième phase du programme d'action communautaire en matière d'éducation "SOCRATES".


Officially established in 1986, COMETT (an acronym for COMmunity programme for Education and Training in Technology) is intended to stimulate training in advanced technologies, thereby developing within Europe the highly qualified human resources required in order to strengthen the competitiveness of European industry.

Officiellement créé en 1986, COMETT (acronyme de COMmunity programme for Education and Training in Technology) vise à stimuler la formation aux technologies avancées, et par là le développement en Europe de ressources humaines hautement qualifiées nécessaires au renforcement de la compétitivité de l'industrie européenne.


In addition, qualified research institutes and higher education establishments from European and Mediterranean countries will participate in joint research programmes, based in particular on the creation of scientific networks on clearly defined topics.

En outre, les instituts de recherche qualifiés et les établissements d'enseignement supérieur des pays européens et des pays méditerranéens participeront à des projets de recherche conjoints à partir notamment de la création de réseaux scientifiques sur des thèmes clairement définis.


w