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Coffee buyer
EPP
Eco-procurement
Ecological purchasing
Environmentally preferable purchasing
Environmentally responsible procurement
European Municipal Green Purchasers Network
Feed-in payment
Green car purchasing policy
Green coffee acquisition specialist
Green coffee buyer
Green coffee purchaser
Green electricity
Green electricity feed-in payment
Green procurement
Green purchasing
Procure electrical machinery
Procuring electrical machinery
Procuring of electrical machinery
Purchasing electrical mining machinery

Vertaling van "purchase green electricity " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


feed-in payment | green electricity feed-in payment

rémunération de la mise en réseau | rémunération de l'alimentation du réseau


green procurement [ eco-procurement | environmentally responsible procurement | green purchasing | environmentally preferable purchasing ]

approvisionnement écologique [ écoapprovisionnement | éco-approvisionnement | approvisionnement respectueux de l'environnement | achat écologique | approvisionnement vert ]


coffee buyer | green coffee acquisition specialist | green coffee buyer | green coffee purchaser

acheteur de café vert | acheteuse de café non grillé | acheteur de café vert/acheteuse de café vert | acheteuse de café vert


environmentally preferable purchasing | EPP | green purchasing | ecological purchasing

achat écologique | achat vert | achat écoresponsable


European Municipal Green Purchasers Network

réseau européen municipal acheteurs verts


green car purchasing policy

politique d'achat de voiture verte [ politique d'achat de voiture écologique ]


Envelope - Crown Assets Distribution Centre, Offer to Purchase, 933 Gladstone, 9 x 4 (green)

Enveloppe - Centre de distribution des biens de la Couronne, Offre d'achat, 933 Gladstone, 9 x 4 (vert)


procuring electrical machinery | procuring of electrical machinery | procure electrical machinery | purchasing electrical mining machinery

faire l’acquisition d’équipements miniers électriques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In order to finance the additional cost of producing green electricity, and to ensure that the desired green electricity is generated, all consumers (or in some countries producers) are obliged to purchase a certain number of green certificates from RES-E producers according to a fixed percentage, or quota, of their total electricity consumption/production.

Afin de financer le surcoût lié à la fourniture d'électricité écologique et d’en garantir une production suffisante, tous les consommateurs (ou producteurs dans certains pays) sont contraints d'acheter un certain nombre de certificats verts aux producteurs d'E-SER sur la base d’un pourcentage fixe, ou quota, de leur consommation/production d'électricité totale.


Mr. Julian Reed: It seems the Americans in 1979 somehow were able to do something within the boundaries of their constitution when they brought in the PURPA law, the Public Utility Regulatory Policies Act, which was an off-oil program that said to all utilities, private and public, that they had to purchase green electricity at a price not less than the cost of producing electricity from oil.

M. Julian Reed: Il semblerait qu'en 1979, les Américains ont en quelque sorte réussi à prendre des mesures dans les limites de leur constitution, lorsqu'ils ont adopté la loi PURPA, la Public Utility Regulatory Policies Act, qui était un programme de remplacement du pétrole en vertu duquel tous les services, publics et privés, devaient acheter de l'électricité écologique à un prix qui ne devait pas être inférieur au coût de production d'électricité à partir du pétrole.


The on-site character of solar systems means not only purchasing green electricity generated by wind or biomass but being able to get credits on things like high-performance windows for passive solar, which is extremely important.

Étant donné le caractère local des systèmes solaires, le consommateur achète de l'électricité écologique produite par le vent ou la biomasse. De plus, il faudrait accorder des crédits fiscaux pour des dispositifs comme les fenêtres à haut rendement pour le solaire passif.


Companies whose incremental costs from the consumption of green electricity exceed 0.5 % of their net production value could have applied to the State controlled Austrian energy regulator for derogation from the obligation to purchase green electricity.

En vertu de cette disposition, les sociétés dont les coûts marginaux résultant de la consommation d'électricité verte sont supérieurs à 0,5 % de leur valeur nette de production auraient pu demander au régulateur autrichien de l'énergie de leur accorder une dérogation à l'obligation d'acheter de l'électricité verte.


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The Commission observes that the exemption mechanism for energy-intensive businesses reduces the revenues of the settlement centre — OeMAG — as the electricity suppliers are not obliged to purchase green electricity for those energy-intensive businesses that have been granted an exemption, and the direct payment made to OeMAG by the energy-intensive businesses is lower than what OeMAG would have received had the energy-intensive businesses not been exempted.

La Commission note, pour sa part, que le mécanisme d’exemption applicable aux entreprises à forte intensité énergétique réduit les recettes d’OeMAG, étant donné que les distributeurs d’électricité ne sont pas tenus d’acheter de l’électricité verte pour les entreprises qui bénéficient d’une exemption et que les paiements directs de ces dernières à OeMAG sont plus faibles que ceux qu’OeMAG aurait perçus en l’absence d’une exemption.


This is the way in which electricity suppliers pass on the additional costs resulting from their obligation to purchase green electricity from the settlement centre.

Les distributeurs d’électricité répercutent en effet sur leurs clients les surcoûts qui résultent de leur obligation d’acheter de l’électricité verte au centre de règlement.


Lastly, regarding the nature of the resources, the Advocate General observes that the financial burden arising from the obligation to purchase the electricity generated by wind turbines at more than the market price is borne by all consumers of electricity in France , irrespective of whether they purchase green energy or not. Thus, consumers find themselves unable to opt for or against purchasing renewable energy, contrary to the r ...[+++]

Enfin, concernant la nature des ressources, l’avocat général constate que la charge visant à financer l’obligation d’achat de l’électricité éolienne à un prix supérieur à celui du marché est supportée par tous les consommateurs d’électricité en France , indépendamment du point de savoir s’ils achètent ou non de l’énergie verte (50) Ainsi, les consommateurs se trouvent dans l’impossibilité d’opter pour ou contre l’achat d’énergie renouvelable, ce qui va à l’encontre des règles du marché intérieur libéralisé de l’électricité qui visent à offrir aux consommateurs un choix réel à des prix équitables et concurrentiels (51)


In order to finance the additional cost of producing green electricity, and to ensure that it is generated in sufficient quantities, all consumers are obliged to purchase a certain number of green certificates from RES-E producers according to a fixed percentage (quota) of their total electricity consumption/generation.

Afin de financer le surcoût lié à la fourniture d'électricité écologique et d'en garantir une production suffisante, tous les consommateurs sont contraints d'acheter un certain d nombre de certificats verts aux producteurs d'E-SER sur la base d'un pourcentage fixe (quota) de leur consommation/production d'électricité totale.


In order to finance the additional cost of producing green electricity, and to ensure that it is generated in sufficient quantities, all consumers are obliged to purchase a certain number of green certificates from RES-E producers according to a fixed percentage (quota) of their total electricity consumption/generation.

Afin de financer le surcoût lié à la fourniture d'électricité écologique et d'en garantir une production suffisante, tous les consommateurs sont contraints d'acheter un certain d nombre de certificats verts aux producteurs d'E-SER sur la base d'un pourcentage fixe (quota) de leur consommation/production d'électricité totale.


The two laws favour electricity from renewable energy sources and from CHP installations by obliging operators to purchase "green" electricity at minimum prices.

Ces deux lois encouragent la production d'électricité issue de sources d'énergie renouvelables et d'installations de PCCE, en contraignant les opérateurs à acheter de l'électricité "verte" à des prix minimums.


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