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Directive on the re-use of public sector information
Government expenditure
Government expenditures
Government expenses
Government paper
Government spending
Governmental expenditures
National expenditure
National health expenditures in Canada 1970-1982
Nationalised industry
PER
PSI directive
Private sector expenditure
Public Expenditure Review
Public corporation
Public enterprise
Public enterprises
Public expenditure
Public expenditures
Public funds
Public sector
Public sector bills
Public sector debt securities
Public spending
Public structural or comparable expenditure
Public undertaking
Re-use of public sector information
Reuse of public sector information
Review of public expenditures
Right to re-use information
Right to reuse information
Securities of the public sector
State sector
State undertaking

Traduction de «public sector expenditure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
private sector expenditure

dépenses dans le secteur privé


public expenditures [ government expenditures | governmental expenditures | public spending | government spending ]

dépenses publiques


public expenditure [ government expenditure ]

dépense publique [ dépense de l'État ]


Public Expenditure Review [ PER | review of public expenditures ]

revue des dépenses publiques


public expenditure on structural or comparable expenditure | public structural or comparable expenditure

dépenses structurelles publiques ou assimilables


government paper | public funds | public sector bills | public sector debt securities | securities of the public sector

effet public | fonds public | titre public


public expenditure | government expenditure | government expenses | national expenditure

dépense nationale | dépense publique | dépenses publiques | dépenses du gouvernement | dépenses de l'État


right to reuse information [ Directive on the re-use of public sector information | PSI directive | reuse of public sector information | re-use of public sector information | right to re-use information ]

droit de réutiliser l’information [ directive concernant la réutilisation des informations du secteur public | directive ISP | réutilisation d'informations du secteur public ]


public sector [ nationalised industry | public corporation | public enterprise | public undertaking | state sector | State undertaking | Public enterprise(STW) | public enterprises(UNBIS) ]

entreprise publique [ entreprise de l'État | entreprise nationalisée | secteur public ]


National health expenditures in Canada 1970-1982, with comparative data for the United States, provincial data and sectoral analysis [ National health expenditures in Canada 1970-1982 ]

Les dépenses nationales de santé au Canada, 1970-1982, avec données comparatives des Etats-Unis données des provinces et analyses par secteur [ Les dépenses nationales de santé au Canada, 1970-1982 ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
15. Criticises the fact that economic recovery projects mainly focus on male-dominated employment; calls on the Member States to take into account the gender dimension in their plans for recovery from the recession by promoting and boosting the employment of women and adopting specific measures for initial and ongoing training, targeted inclusion in the labour market, flexible hours, wage equality and the review of tax and pension systems, as well as to adjust budgets to ensure equality of access to public-sector expenditure, with a view to both enhancing productive capacity and meeting women’s social needs;

15. critique le fait que les projets de relance économique se concentrent principalement sur l'emploi à prédominance masculine; invite les États membres à tenir compte de l'égalité entre les femmes et les hommes dans leurs plans de relance pour sortir de la récession par la promotion et l'encouragement de l'emploi des femmes, en adoptant des mesures spécifiques en faveur de la formation initiale et continue, l'insertion ciblée dans le marché du travail, la flexibilité des horaires, l'égalité des salaires, la révision des régimes fiscaux et de retraite, et à adapter les budgets pour assurer l'égalité d'accès aux dépenses ...[+++]


For example, the core set of EPSAS should be applicable to all public entities and, taking into account materiality, should cover the major part of government‑sector expenditure in the Member States.

Par exemple, l’ensemble de base d’EPSAS serait applicable à toutes les entités publiques et, compte tenu de l’importance relative, devrait couvrir la majeure partie des dépenses du secteur des administrations publiques dans les États membres de l’UE.


31. Welcomes the Commission's commitment to the principles of the Beijing Platform for Action with regard to promoting gender-sensitive budgets; calls EU and the Member States to make efforts systematically to review how women benefit from public-sector expenditure, and to adjust budgets to ensure equality of access to public-sector expenditure, for both enhancing productive capacity and meeting social needs; calls also for the allocation of sufficient resources, including resources for undertaking gender-impact analysis;

31. se félicite de l'adhésion de la Commission aux principes du programme d'action de Pékin dans le domaine de la promotion des budgets attentifs à la dimension hommes-femmes; invite l'Union européenne et les États membres à s'efforcer de réexaminer systématiquement la part que retirent les femmes des dépenses publiques et d'adapter les budgets pour assurer l'égalité d'accès à ces dépenses, à la fois pour renforcer la capacité productive et répondre aux besoins sociaux; demande également l'attribution de ressources suffisantes, y compris pour entreprendre des analyses de l'impact sur la dimension hommes-femmes;


31. Welcomes the Commission's commitment to the principles of the Beijing Platform for Action with regard to promoting gender-sensitive budgets; calls EU and the Member States to make efforts systematically to review how women benefit from public-sector expenditure, and to adjust budgets to ensure equality of access to public-sector expenditure, for both enhancing productive capacity and meeting social needs; calls also for the allocation of sufficient resources, including resources for undertaking gender-impact analysis;

31. se félicite de l'adhésion de la Commission aux principes du programme d'action de Pékin dans le domaine de la promotion des budgets attentifs à la dimension hommes-femmes; invite l'Union européenne et les États membres à s'efforcer de réexaminer systématiquement la part que retirent les femmes des dépenses publiques et d'adapter les budgets pour assurer l'égalité d'accès à ces dépenses, à la fois pour renforcer la capacité productive et répondre aux besoins sociaux; demande également l'attribution de ressources suffisantes, y compris pour entreprendre des analyses de l'impact sur la dimension hommes-femmes;


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31. Welcomes the Commission’s commitment to the principles of the Beijing Platform for Action with regard to promoting gender-sensitive budgets; calls EU and the Member States to make efforts systematically to review how women benefit from public-sector expenditure, and to adjust budgets to ensure equality of access to public-sector expenditure, for both enhancing productive capacity and meeting social needs; calls also for the allocation of sufficient resources, including resources for undertaking gender-impact analysis;

31. se félicite de l'adhésion de la Commission aux principes du programme d'action de Pékin dans le domaine de la promotion des budgets attentifs à la dimension hommes-femmes; invite l'Union européenne et les États membres à s'efforcer de réexaminer systématiquement la part que retirent les femmes des dépenses publiques et d'adapter les budgets pour assurer l'égalité d'accès à ces dépenses, à la fois pour renforcer la capacité productive et répondre aux besoins sociaux; demande également l'attribution de ressources suffisantes, y compris pour entreprendre des analyses de l'impact sur la dimension hommes-femmes;


Welcomes the Commission’s commitment to the principles of the Beijing Platform for Action with regard to promoting gender-sensitive budgets; calls EU and the Member States to make efforts systematically to review how women benefit from public-sector expenditure, and to adjust budgets to ensure equality of access to public-sector expenditure, for both enhancing productive capacity and meeting social needs; calls also for the allocation of sufficient resources, including resources for undertaking gender-impact analysis;

se félicite de l'adhésion de la Commission aux principes du programme d'action de Pékin dans le domaine de la promotion des budgets attentifs à la dimension hommes-femmes; invite l'Union européenne et les États membres à s'efforcer de réexaminer systématiquement la part que retirent les femmes des dépenses publiques et d'adapter les budgets pour assurer l'égalité d'accès à ces dépenses, à la fois pour renforcer la capacité productive et répondre aux besoins sociaux; demande également l'attribution de ressources suffisantes, y compris pour entreprendre des analyses de l'impact sur la dimension hommes-femmes;


Annual public sector expenditure in space in 2004 in Europe is estimated at the level of 5380 MEUR, from five main sources:

Les dépenses annuelles du secteur public dans le secteur spatial en Europe pour 2004 sont estimées à 5380 millions d'euros, en provenance de cinq sources principales:


A further EUR161m of public sector expenditure and an estimated EUR23 million from the private sector will match ESF funds; thus, in total the Programme will be worth an estimated EUR317 million.

En y ajoutant 161millions d'euros de dépenses du secteur public et 23 millions environ en provenance du secteur privé pour assurer le cofinancement dans le cadre du FSE, le programme arrive à une valeur totale de l'ordre de 317 millions d'euros.


The short list for Technical Assistance for managing public sector expenditure is completed and the tender will be launched by end January 2002.

La liste restreinte pour l'assistance technique à la gestion des dépenses du secteur public est close et l'appel d'offres sera lancé fin janvier 2002.


11. Expresses serious doubts about the way in which, in the media sector, expenditure of ECU 2 million on non-subsidisable equipment was financed in relation to OBN; calls on the OHR and the Commission to draw up a detailed report giving precise answers to the criticisms made by the Court of Auditors and to account for the lax manner in which this project was supervised; acknowledges however that, by means of its information programmes, OBN provided high-quality and balanced reporting; wishes nonetheless to be informed annually about media policy in Bosnia-Herzegovina and the further development of the ...[+++]

11. se pose de sérieuses questions sur la manière dont, dans le secteur des médias, 2 millions d'écus ont été affectés à du matériel non subventionnable dans le dossier OBN; exige que l'OHR et la Commission européenne rédigent un rapport fouillé dans lequel il est répondu avec précision aux récriminations de la Cour des comptes et justifiant le laxisme qui a présidé à ce projet; reconnaît néanmoins que l'OBN, par ses programmes d'information, diffuse une information de haute qualité et équilibrée; souhaite néanmoins être tenu au courant chaque année de la politique des médias conduite en Bosnie-Herzégovine et sur le développement ult ...[+++]


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