Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Civil service administrative officer
Communications officer
Court of Appeals Public Prosecutor’s Office
Crown Prosecution Service
Euroffice
General Prosecutor's Office
Government administrative officer
Housing authority manager
Housing officer
Judiciary
Local authority administrator
Media relations officer
OP
OPOCE
Office of the public prosecutor at a court of appeal
Public administrative officer
Public affairs officer
Public housing manager
Public housing officer
Public office
Public prosecutor's department
Public prosecutor's office
Public prosecutor's office at the court of appeal
Public relations officer
Public responsibility
Publications Office
Publications Office of the European Union
State counsel's office
The prosecution

Traduction de «public office simply » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Publications Office of the European Union [ Euroffice | Office for Official Publications of the European Communities | OP [acronym] OPOCE | Publications Office ]

Office des publications de l’Union européenne [ Euroffice | Office des publications | Office des publications officielles des Communautés européennes | OP [acronym] OPOCE ]


communications officer | public affairs officer | media relations officer | public relations officer

chargé des relations publiques | responsable des relations externes | chargé de communication/chargée de communication | chargé des relations publiques/chargée des relations publiques


Court of Appeals Public Prosecutor’s Office | office of the public prosecutor at a court of appeal | public prosecutor's office at the court of appeal

procureur près la Cour d'appel


Office for Official Publications of the European Communities | Publications Office | Publications Office of the European Union

Office des publications | Office des publications de l'Union européenne


Act respecting the accountability of deputy ministers and chief executive officers of public bodies [ Act respecting the reduction of personnel in public bodies and the accountability of deputy ministers and chief executive officers of public bodies ]

Loi sur l'imputabilité de sous-ministres et des dirigeants d'organismes publics [ Loi sur la réduction du personnel dans les organismes publics et l'imputabilité de sous-ministres et des dirigeants d'organismes publics ]


government administrative officer | local authority administrator | civil service administrative officer | public administrative officer

adjointe administrative dans la fonction publique | adjoint administratif dans la fonction publique | adjoint administratif dans la fonction publique/adjointe administrative dans la fonction publique


housing officer | public housing officer | housing authority manager | public housing manager

directeur de société de logements sociaux | directrice de société de logements sociaux | directeur d'organisme d'habitations à loyer modéré/directrice d'organisme d'habitations à loyer modéré | directrice d'organisme d'habitations à loyer modéré


General Prosecutor's Office | public prosecutor's office | state counsel's office | the prosecution

parquet général


public prosecutor's department [ Crown Prosecution Service | public prosecutor's office | Judiciary(STW) ]

ministère public [ magistrature debout | parquet ]


public office [ public responsibility ]

charge publique [ responsabilité publique ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A significant number of complaints arose out of the weaknesses in the system, where police officers simply didn't have access to the information from CPIC, and as a result of that precipitated information coming through and committed gestures or actions that then resulted in public complaints.

Un nombre important des plaintes étaient attribuables à la faiblesse du système. Les agents de police n'ayant tout simplement pas accès à l'information du CIPC, cela donnait lieu à une divulgation précipitée de l'information et à des actions qui suscitaient des plaintes de la part du public.


The original proposal in Bill C-2 before it was amended called for a higher level of detail regarding the actual communication information, and a dual filing process, whereby both sides at the meeting, the designated public office holder and the registered lobbyist, both reported their meetings individually and separately, and the lobbying registry office simply reconciled.

Dans sa version d'origine, le projet de loi C-2, avant qu'il ne soit amendé, exigeait la production de renseignements plus détaillés sur la communication et un processus de double déclaration. Après une rencontre, le titulaire d'une charge publique désignée et le lobbyiste enregistré rédigeaient chacun un rapport, puis le Commissariat au lobbying rapprochait ces rapports.


(Return tabled) Question No. 452 Mr. Matthew Kellway: With regard to suppliers of garments and textiles that are manufactured outside Canada, in whole or in part, and which have been contracted by any agency or department of the government: (a) what is the process by which Public Works and Government Services Canada (PWGSC) may ask suppliers for evidence of compliance with local labour laws; (b) on how many occasions has PWGSC asked suppliers for evidence of compliance with local labour laws; (c) if PWGSC has ever requested evidence of supplier compliance with local labour laws, (i) which office ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 452 M. Matthew Kellway: En ce qui concerne les vêtements et les textiles fabriqués en tout ou en partie à l’étranger achetés par les ministères et les organismes fédéraux: a) de quelle façon Travaux publics et Services gouvernementaux Canada (TPSGC) peut-il demander aux fournisseurs des preuves de conformité au code du travail local; b) combien de fois TPSGC a-t-il demandé aux fournisseurs des preuves de conformité au code du travail local; c) s’il arrive que TPSGC demande aux fournisseurs des preuves de conformité au code du travail local, (i) quel bureau au sein de TPSGC fait la demande et en vertu ...[+++]


Today in the Kingdom of Belgium, a veritable banana oligarchy, an opposition leader was sentenced to ten years of ineligibility for public office simply because of his views.

Aujourd’hui, dans le royaume de Belgique, véritable oligarchie bananière, un leader de l’opposition est condamné à dix ans d’inéligibilité pour un simple délit d’opinion.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Military police actually have peace officer status as well, but this is simply intended to cover any public officer with Is Corporal Smith a public officer?

Les policiers militaires ont en fait également le statut d'agent de la paix, mais cette disposition a uniquement pour but de viser tout fonctionnaire public. Le caporal Smith est-il un fonctionnaire public?


That is something that I too repeatedly opposed in the debate in the committee, quite simply because, as German law on immunity stands, a German public prosecutor’s office simply cannot do otherwise; it is not permitted even to open a file and commence investigations before a definite decision has been taken on the waiver of immunity.

C’est une chose à laquelle je me suis toujours refusé durant les débats en commission, pour la simple raison qu’un procureur général allemand, étant donné le droit de l’immunité actuellement en vigueur en Allemagne, ne peut agir autrement. Il ne peut commencer à ouvrir un dossier et à enquêter tant que la levée de l’immunité n’a pas été concrètement décidée.


It should be noted that PreLex has already anticipated this approach: this database does not contain any texts but is simply a detailed index on the state of procedures, supplemented by links to the collections of preparatory acts managed by Parliament, the Council, the Economic and Social Committee, the Committee of the Regions and the Official Publications Office, links to the press releases from the Commission and Council's Spokesperson's Office as well as links to articles from the Bulletin of the European Union.

Il est à noter qu’aujourd’hui déjà, PRELEX préfigure cette approche: cette base de données ne contient aucun texte mais uniquement des fiches descriptives de l’état des procédures, complétées par les liens vers les collections d’actes préparatoires gérées par le Parlement, le Conseil, le Comité économique et social européen, le Comité des régions et l’OPOCE, vers les communiqués de presse du Service du Porte parole de la Commission et du Conseil ainsi que vers les rubriques du Bulletin de l’Union européenne.


It is simply too bad, and I can well understand why people are becoming impatient and demanding that we have a common European Public Prosecutor’s Office instead.

C'est inadmissible et je comprends l'impatience des personnes qui exigent le remplacement de ces instruments par un procureur européen commun.


When it comes to technical resources, in particular, they lag behind the criminals. There is a widespread feeling, among both police officers and the general public, that the rising crime wave is increasingly simply being managed, with no realistic prospect of it being curbed.

Sur le plan technique en particulier, les moyens dont elles disposent sont moins perfectionnés que ceux dont se servent les criminels, de sorte que tant les organes de police que l'opinion publique ont de plus en plus l'impression que la montée de la criminalité donne lieu à de simples mesures de "gestion", sans que l'on parvienne à l'endiguer efficacement.


On another of the main points made by Mr. Chenier, to require organizational and corporate lobbyists to disclose public offices they have held in the past, as a public servant, a politician or another form of public office-holder, but not to require the consultant lobbyist to do so is simply unfair.

Je reviens sur l'un des principaux points soulevés par M. Chenier: obliger les lobbyistes salariés et les lobbyistes pour le compte d'une organisation à divulguer les charges publiques dont ils ont été titulaires à titre de fonctionnaires, politiciens ou d'autres titulaires d'une charge publique, sans imposer la même exigence à un lobbyiste-conseil, est tout simplement injuste.


w